صفحه 1 از 27 12311 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 261
Like Tree29Likes

موضوع: تمرین شماره 2 کلاس مجازی

  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    89
    تشکر شده 134 بار در 40 پست

    Question تمرین شماره 2 کلاس مجازی

    تمرین شماره 2:

    در مورد مفهوم «نوآوری برانداز یا براندازی خلاق (ِDisruptive Innovation)» و نمونه‌های واقعی آن تحقیق کرده و نتایج آن را در انجمن به بحث بگذارید.


    حتما برای ارسال پاسخ از پاسخ به موضوع استفاده کنيد و موضوع جديد باز نفرماييد.

    در صورت امکان مراجع و منابع مورد استفاده را نیز درج نمایید.
    ویرایش توسط ghafarimoghadam : 29-09-2013 در ساعت 20:33 دلیل: تذکر به افزودن مراجع و منابع
    alighafari likes this.

  2. تشکرها از این نوشته :

    forouzanmehr (01-10-2013)

  3. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    72
    تشکر
    0
    تشکر شده 14 بار در 7 پست
    نوآوری برانداز (Disruptive innovation) مفهومی فراتر از نوآوری است. نوآوری برانداز کارکردی اجتماعی دارد و می‌تواند شیوه زندگی، کار و یادگیری ما را دگرگون کند.

    نوآوری‌هایی مانند تلفن، رایانه شخصی و خودرو از این دست هستند. ویژگی مهم نوآوری برانداز این است که تقریباً در تمامی آن‌ها پیش‌بینی دگرگونی کارکردهای اجتماعی در اثر کاربرد آن‌ها تقریباً غیر ممکن است. به این معنی که خیلی اوقات کاربردهای یک فناوری از خود آن فناوری مهم‌تر جلوه می‎کنند. رشد شگفت‌انگیز استفاده از رایانامه را می‌توان نمونه‌ای از این موارد دانست.

    ویژگی دوم این نوآوری‌ها که از ویژگی اول نتیجه می‌شود این است که به بازار بردن این نوآوری‌ها معمولاً در مدل‌های کسب و کار کنونی موفق نخواهد بود، چرا که کارکردهای آن‌ها معمولاً کارکردهای جدیدی است. یکی از دلایلی که یک نوآوری به ظاهر مهم ممکن است مدت‌ها در آزمایشگاه بماند و یا پس از ورود به بازار با شکست مواجه شود، همین امر است. در واقع می‌توان گفت که علاوه بر نوآوری در محصول، نوآوری در مدل کسب و کار نیز یک عامل ضروری برای کسب موفقیت در بازار به شمار می‌آید.

    واقعیت دیگر این است که امروزه به هیچ عنوان نمی‌توان همه افراد صاحب دانش در یک زمینه را در یک سازمان جمع کرد. از طرفی صنعت نیز بیشتر به دنبال نوآوری‌های میان‌رشته‌ای است. افرادی هستند که نگاهشان با نگاه ما متفاوت است و با ابزارهایی کار می‌کنند که ما به کلی با آن‌ها بیگانه‌ایم. افرادی که احتمالاً در رشته‌های دیگری درس خوانده‌اند و در سازمان‌های دیگری مشغول به کار هستند. به همین خاطر مدل‌های جدید کسب و کار باید بتوانند راهی برای به خدمت گرفتن دانسته‌های پراکنده افراد بگشایند، یافتن راهی برای به تعامل سازنده با این افراد از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت یک مدل کسب و کار در معرفی یک نوآوری است.

  4. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Seyed Jafar Taghavi برای ارسال این پست سودمند:


  5. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    72
    تشکر
    0
    تشکر شده 14 بار در 7 پست
    نخستین بار واژه ( فناوری برانداز) را یکی از استادان مدرسه عالی بازرگانی هاروارد به نام "کلایتون کریستین " به کار برد و مرادش نیز فناوری های نوینی بود که ناگهان سر بر می آوردند و فناوری های جا افتاده را کنار می زنند.کریستین در سال 1997 و در کتاب پرفروشی به نام " تنگنای نوآوری " فناوری های نو را به دو دسته برانداز و استوار تقسیم می کند .
    مبنای فناوری های استوار پیشرفت تدریجی فناوری هایی است که تثبیت شده اند و فناوری های برانداز با اصلاح تدریجی، میانه ای ندارند و به خاطر تازگی بیش از اندازه ای که دارند ساختار شکنند،خوشایند مخاطبان اندکی هستند و شاید حتی کاربرد عملی اثبات شده ای نداشته باشند .

  6. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما Seyed Jafar Taghavi برای ارسال این پست سودمند:

    barandak (01-10-2013),ghafarimoghadam (09-10-2013),Neda Fayazi (01-10-2013),ostadrahimi (02-10-2013)

  7. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    72
    تشکر
    0
    تشکر شده 14 بار در 7 پست
    علت عمده دل ندادن شرکت های بزرگ به فناوری های برانداز این است که این شرکت ها در پی تقویت اهداف کنونی خود هستند و تنها به سراغ فناوری هایی می روند که به درجه مناسبی از بلوغ رسیده باشند چرا که مخاطب زیاد و سهم بالایی در بازار داشته باشند .

  8. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Seyed Jafar Taghavi برای ارسال این پست سودمند:

    barandak (01-10-2013),Neda Fayazi (01-10-2013)

  9. #5
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    109
    تشکر
    0
    تشکر شده 38 بار در 33 پست
    برخی از نمونه هایی از نوآوری برانداز عبارتند از:
    نوآوری برانداز براندازی
    رایانه های شخصی پردازنده مرکزی و کامپیوتر های کوچک
    تلفن های همراه خط تلفن ثابت

    منبع: http://www.claytonchristensen.com/key-concepts

  10. تشکرها از این نوشته :

    barandak (01-10-2013)

  11. #6
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    72
    تشکر
    0
    تشکر شده 14 بار در 7 پست
    برای نمونه اختراع آقای الکساندر گراهام بل در زمان خودش جزو فناوری های برانداز محسوب می شود.

  12. تشکرها از این نوشته :

    barandak (01-10-2013)

  13. #7
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    109
    تشکر
    0
    تشکر شده 38 بار در 33 پست
    Examples of disruptive innovations from wikipedia


    Disruptive Innovation Market Disrupted by Innovation
    8 inch floppy disk drive 14 inch floppy disk drive
    5.25 inch floppy disk drive 8 inch floppy disk drive
    3.5 inch floppy disk drive 5.25 inch floppy disk drive
    Bernoulli drive and Zip drive 3.5 inch floppy disk drive
    CDs and USB flash drives Bernoulli drive and Zip drive
    Downloadable Digital media CDs, DVDs
    Cloud computing USB flash drives
    Pocket calculator 3.5 Standard Calculator[1]
    Hydraulic excavators Cable-operated excavators
    Mini steel mills Vertically integrated steel mills
    Minicomputers Mainframes
    Personal computers Minicomputers, Workstations. Word processors, Lisp machines
    Smartphones Personal computers
    Email Postal mail
    Desktop publishing Traditional publishing
    Computer printers Offset printing
    Digital photography Chemical photography
    High speed CMOS video sensors Photographic film
    Steamboats Sailing ships
    Telephones Telegraphy
    Automobiles Rail transport
    Private jet Supersonic transport
    Plastic Metal, wood, glass etc.
    Light-emitting diodes Light bulbs
    Digital synthesizer Electronic organ and piano
    LCD CRT
    Digital calculator Mechanical calculator
    Ultrasound Radiography (X-ray imaging)
    Massively Open Online Courses (MOOCs), Blended Learning, and Tightly structured, career-focused learning. Higher Education
    Wikipedia Traditional encyclopedias

  14. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما famil saeedian برای ارسال این پست سودمند:

    barandak (01-10-2013),ghafarimoghadam (09-10-2013)

  15. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    59
    تشکر
    17
    تشکر شده 15 بار در 10 پست
    نوآوری برانداز (Disruptive innovation) مفهومی فراتر از نوآوری است. نوآوری برانداز کارکردی اجتماعی دارد و می‌تواند شیوه زندگی، کار و یادگیری ما را دگرگون کند.
    نوآوری‌هایی مانند تلفن، رایانه شخصی و خودرو از این دست هستند. ویژگی مهم نوآوری برانداز این است که تقریباً در تمامی آن‌ها پیش‌بینی دگرگونی کارکردهای اجتماعی در اثر کاربرد آن‌ها تقریباً غیر ممکن است. به این معنی که خیلی اوقات کاربردهای یک فناوری از خود آن فناوری مهم‌تر جلوه می‎کنند. رشد شگفت‌انگیز استفاده از رایانامه را می‌توان نمونه‌ای از این موارد دانست.
    ویژگی دوم این نوآوری‌ها که از ویژگی اول نتیجه می‌شود این است که به بازار بردن این نوآوری‌ها معمولاً در مدل‌های کسب و کار کنونی موفق نخواهد بود، چرا که کارکردهای آن‌ها معمولاً کارکردهای جدیدی است. یکی از دلایلی که یک نوآوری به ظاهر مهم ممکن است مدت‌ها در آزمایشگاه بماند و یا پس از ورود به بازار با شکست مواجه شود، همین امر است. در واقع می‌توان گفت که علاوه بر نوآوری در محصول، نوآوری در مدل کسب و کار نیز یک عامل ضروری برای کسب موفقیت در بازار به شمار می‌آید.
    واقعیت دیگر این است که امروزه به هیچ عنوان نمی‌توان همه افراد صاحب دانش در یک زمینه را در یک سازمان جمع کرد. از طرفی صنعت نیز بیشتر به دنبال نوآوری‌های میان‌رشته‌ای است. افرادی هستند که نگاهشان با نگاه ما متفاوت است و با ابزارهایی کار می‌کنند که ما به کلی با آن‌ها بیگانه‌ایم. افرادی که احتمالاً در رشته‌های دیگری درس خوانده‌اند و در سازمان‌های دیگری مشغول به کار هستند. به همین خاطر مدل‌های جدید کسب و کار باید بتوانند راهی برای به خدمت گرفتن دانسته‌های پراکنده افراد بگشایند، یافتن راهی برای به تعامل سازنده با این افراد از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت یک مدل کسب و کار در معرفی یک نوآوری است.

  16. #9

  17. تشکرها از این نوشته :

    seyyed hadi tabatabaei (03-10-2013)

  18. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    109
    تشکر
    0
    تشکر شده 38 بار در 33 پست
    نوآوری برانداز نوآوری است که کمک می کند تا یک بازار جدید و شبکه ارزش ایجاد شود، و در نهایت به بازار موجود و شبکه های ارزش(بیش از چند سال یا چند دهه) را از دور خارج می کند، جایگزین تکنولوژی قبلی می شود. این اصطلاح در ادبیات کسب و کار و فن آوری برای توصیف نوآوری که یک محصول یا خدمت به روش هایی که بازار انتظار ندارد بهبود می بخشد بکار می رود، معمولا اول با طراحی برای مجموعه متفاوتی از مصرف کنندگان در یک بازار جدید و بعد با کاهش قیمت ها در بازار موجود انجام می شود.
    منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Disruptive_innovation
    zkakaei likes this.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:13 بر حسب GMT +3.5 می باشد.