صفحه 2 از 27 اولیناولین 123412 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 261
Like Tree29Likes

موضوع: تمرین شماره 2 کلاس مجازی

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    115
    تشکر
    0
    تشکر شده 16 بار در 11 پست
    فناوری برافکن(disruptive technology)
    فناوری‌هایی که مبانی رقابت فناوری را تغییر می‌دهند و صنایع و بازارهای جدید را بنیان می‌نهند و بهبودیافتۀ فناوری‌های موجود نیستند
    مثال:ماشین حساب در مقایسه با چرتکه یکفناوری برافکنبه حساب می‌آید.
    معادل‌هاي مطرح‌شده:فناوری سامان‌گسل، فناوری نظام‌گسل، فناوری برانداز، فناوری برافکن، فناوری برهم‌زننده، فناوری انقلابی، فناوری بنیادین
    نوآوری برافکن(disruptive innovation)
    نوعی نوآوری که نتیجه مستقیم فناوری برافکن است
    مثال:اینترنت یکی از برگترین نوآوری‌های برافکن تا به امروز بوده است.


  2. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    115
    تشکر
    0
    تشکر شده 16 بار در 11 پست
    واژه‌های معادل برای واژگان بیگانه و توضیحات مربوطه
    واژة بيگانه معادل پيشنهادي توضيحات
    1 management of technology
    abb.MOT syn.technology management
    مديريت فنّاوري حوزه‌اي ميان‌رشته‌اي كه هدفش برنامه‌ريزي و توسعه و پياده‌سازي توانمنديهاي فنّاورانه براي شكل‌دهي و دستيابي به اهداف عملياتي و راهبردي سازمان‌ها است مثال: مديريت فنّاوري حلقة مهم در فرايند تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهشي است.
    2 technological management مديريت فنّاورانه به‌كارگيري فنّاوري براي پيشبرد تمامي كاركردهاي سازماني مثال: مديريت فنّاورانه موجب ارتقاي بهره‌وري در كاركردهاي سازماني مي‌شود.
    3 invention اختراع راه‌حل فني جديد براي يك مشكل كه مي‌تواند در قالب يك محصول يا فرايند تجلي يابد مثال: برق بزرگترين اختراع تاريخ بشر است.
    4 inventor مخترع
    5 innovation نوآوري ايده‌اي نو يا اختراعي كه در عمل به‌كار گرفته شده و ارزش‌افزا باشد مثال: استفاده از ترازوهاي يك‌كفه‌اي يك نوآوريدر حوزة توزين است.
    6 innovator نوآور
    7 technological innovation نوآوري فنّاورانه نوعي از نوآوري كه برپاية فنّاوري انجام مي‌شود مثال: نوآوري فنّاورانه شرط حفظ موقعيت رقابتي سازمان‌هاي فنّاوري‌محور است.
    8 innovation management مديريت نوآوري برنامه‌ريزي و سازمان‌دهي و هدايت و كنترل فرايند نوآوري از ايده تا ارزش‌افزايي مثال: مديريت نوآوري بايد در كنار نوآوران قرار گيرد تا كار آنان به نتيجه برسد.
    9 disruptive technology فناوری برافکن فناوری‌هایی که مبانی رقابت فناوری را تغییر می‌دهند و صنایع و بازارهای جدید را بنیان می‌نهند و بهبودیافتۀ فناوری‌های موجود نیستند مثال:ماشین حساب در مقایسه با چرتکه یکفناوری برافکنبه حساب می‌آید. معادل‌هاي مطرح‌شده:فناوری سامان‌گسل، فناوری نظام‌گسل، فناوری برانداز، فناوری برافکن، فناوری برهم‌زننده، فناوری انقلابی، فناوری بنیادین
    10 disruptive innovation نوآوری برافکن نوعی نوآوری که نتیجه مستقیم فناوری برافکن است مثال:اینترنت یکی از برگترین نوآوری‌های برافکن تا به امروز بوده است.
    Alireza Sabetifard likes this.

  3. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    109
    تشکر
    0
    تشکر شده 38 بار در 33 پست
    چهار راه شرکت ها می توانند نوآوری برانداز را برانگیزند:
    1. با بزرگترین طرفداران خود بحث کنند. یک پروسه نوآوری ایجاد کنید و آن را با ایده های کسانی که کسب و کار شما را خوب می شناسند مثل کارکنان یا مشتریانتان ساختار دهید. از آنها بپرسید که چگونه شما می توانید زندگی آنها را تغییر دهید.
    2. به همسایگان خود نگاه کنند. به دنبال یک ایده در جهان در حال توسعه باشید که آنجا کار می کند و راهی برای بکار بردن همان مفهوم برای کشورهای توسعه یافته پیدا کنید
    3. شکست را تشویق کنند. از شکست نترسید، اما سریع بخورید. کارکنان را به خطر ترغیب و به کارآفرینی تشویق کنید.
    4. توقف کنند و گوش دهند. نوآوری برانداز با گوش دادن و پرسیدن سوالات درست شروع می شود. اما شما نمی توانید متوقف شوید. در تمام مراحل بازخورد را جمع آوری کنید.
    منبع: http://www.consumer360.com/what-is-d...ve-innovation/

  4. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما famil saeedian برای ارسال این پست سودمند:


  5. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    72
    تشکر
    0
    تشکر شده 14 بار در 7 پست

    disruptive innovation

  6. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    161
    تشکر
    0
    تشکر شده 17 بار در 14 پست
    فرهنگستان زبان و ادب فارسی در یک همکاری مشترک با انجمن مدیریت فناوری ایران و با تشکیل کارگروهی مجزا، اقدام به معادل گزینی برای اصطلاحات و واژه های مورد استفاده در مدیریت فناوری نموده است.

    disruptive technology
    فناوری برافکن : فناوری‌هایی که مبانی رقابت فناوری را تغییر می‌دهند و صنایع و بازارهای جدید را بنیان می‌نهند و بهبودیافتۀ فناوری‌های موجود نیستند . به عنوان مثال ، ماشین حساب در مقایسه با چرتکه یک فناوری برافکن به حساب می‌آید.
    معادل‌هاي مطرح‌شده : فناوری سامان‌گسل ، فناوری نظام‌گسل ، فناوری برانداز، فناوری برافکن، فناوری برهم‌زننده ، فناوری انقلابی ، فناوری بنیادین

    disruptive innovation
    نوآوری برافکن : نوعی نوآوری که نتیجه مستقیم فناوری برافکن است . به عنوان مثال ، اینترنت یکی از برگترین نوآوری‌های برافکن تا به امروز بوده است .

  7. تشکرها از این نوشته :

    Neda Fayazi (01-10-2013)

  8. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    115
    تشکر
    0
    تشکر شده 16 بار در 11 پست
    مدل نوآوری برانداز
    1.jpg
    source: clayton christensen , the innovators solution
    تصاویر پیوست شده
    ویرایش توسط hamidbagheri : 28-09-2013 در ساعت 22:51

  9. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    Tehran
    ارسال ها
    130
    تشکر
    3
    تشکر شده 62 بار در 33 پست
    فناوری برافکن disruptive technology(معادل سازی شده توسط مدیریت فناوری ایران) فناوری‌هایی که مبانی رقابت فناوری را تغییر می‌دهند و صنایع و بازارهای جدید را بنیان می‌نهند و بهبودیافتۀ فناوری‌های موجود نیستندمثال:ماشین حساب در مقایسه با چرتکه یکفناوری برافکنبه حساب می‌آید. معادل‌هاي مطرح‌شده:فناوری سامان‌گسل، فناوری نظام‌گسل، فناوری برانداز، فناوری برافکن، فناوری برهم‌زننده، فناوری انقلابی، فناوری بنیادین انواع مختلف سازمان ها، در جهان به طور فزاینده ای پویا زندگی می کنند. بخش عمده ای از این پویایی از تحولات و نوآوری در فن آوری، به ویژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ایجاد می شود. بعضی از سازمان ها از امتیازات این پویایی استفاده می کنند و محصولات و مدل های جدید کسب و کار ایجاد می کنند و پیشرفت می کنند. دیگران آن را نادیده می گیرند و یا زمان طولانی در تلاش برای انطباق با آن هستند و، اغلب با عواقب منفی آن مواجه می شوند. برخی از این نوآوری ها، با استفاده از اصطلاحات کریستنسن، طبیعت «برانداز» دارند از قبیل تلفن، وب و به تازگی رایانش ابری. نوآوری برانداز (Disruptive innovation) مفهومی فراتر از نوآوری است. نوآوری برانداز کارکردی اجتماعی دارد و می‌تواند شیوه زندگی، کار و یادگیری ما را دگرگون کند. نوآوری‌هایی مانند تلفن، رایانه شخصی و خودرو از این دست هستند. ویژگی مهم نوآوری برانداز این است که تقریباً در تمامی آن‌ها پیش‌بینی دگرگونی کارکردهای اجتماعی در اثر کاربرد آن‌ها تقریباً غیر ممکن است. به این معنی که خیلی اوقات کاربردهای یک فناوری از خود آن فناوری مهم‌تر جلوه میکنند. رشد شگفت‌انگیز استفاده از رایانامه را می‌توان نمونه‌ای از این موارد دانست. ویژگی دوم این نوآوری‌ها که از ویژگی اول نتیجه می‌شود این است که به بازار بردن این نوآوری‌ها معمولاً در مدل‌های کسب و کار کنونی موفق نخواهد بود، چرا که کارکردهای آن‌ها معمولاً کارکردهای جدیدی است. یکی از دلایلی که یک نوآوری به ظاهر مهم ممکن است مدت‌ها در آزمایشگاه بماند و یا پس از ورود به بازار با شکست مواجه شود، همین امر است. در واقع می‌توان گفت که علاوه بر نوآوری در محصول، نوآوری در مدل کسب و کار نیز یک عامل ضروری برای کسب موفقیت در بازار به شمار می‌آید. واقعیت دیگر این است که امروزه به هیچ عنوان نمی‌توان همه افراد صاحب دانش در یک زمینه را در یک سازمان جمع کرد. از طرفی صنعت نیز بیشتر به دنبال نوآوری‌های میان‌رشته‌ای است. افرادی هستند که نگاهشان با نگاه ما متفاوت است و با ابزارهایی کار می‌کنند که ما به کلی با آن‌ها بیگانه‌ایم. افرادی که احتمالاً در رشته‌های دیگری درس خوانده‌اند و در سازمان‌های دیگری مشغول به کار هستند. به همین خاطر مدل‌های جدید کسب و کار باید بتوانند راهی برای به خدمت گرفتن دانسته‌های پراکنده افراد بگشایند، یافتن راهی برای به تعامل سازنده با این افراد از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت یک مدل کسب و کار در معرفی یک نوآوری است.

  10. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    21
    تشکر
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    انواع مختلف سازمان ها، در جهان به طور فزاینده ای پویا زندگی می کنند. بخش عمده ای از این پویایی از تحولات و نوآوری در فن آوری، به ویژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ict) ایجاد می شود. بعضی از سازمان ها از امتیازات این پویایی استفاده می کنند و محصولات و مدل های جدید کسب و کار ایجاد می کنند و پیشرفت می کنند. دیگران آن را نادیده می گیرند و یا زمان طولانی در تلاش برای انطباق با آن هستند و، اغلب با عواقب منفی آن مواجه می شوند. برخی از این نوآوری ها، با استفاده از اصطلاحات کریستنسن، طبیعت «برانداز» دارند از قبیل تلفن، وب و به تازگی رایانش ابری.

  11. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    131
    تشکر
    21
    تشکر شده 22 بار در 14 پست
    نوآوری برانداز، حاصل نگرشی است که می خواهد متمایز از دیگران فکر کند.به نظر من، افرادی با چنین نگرشی برتر اندیش دگر اندیش هستند. برای این نوآوران، لذت نوآوری در خلق و آفرینشی جدید است نه در بهبود جزیی یا کلی موجود قبلی.
    آنها بدیع می اندیشند، بدیع نگاه می کنند و بدیع خلق می کنند.
    ghafarimoghadam likes this.

  12. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما ابوالقاسم تقوایی یزدلی برای ارسال این پست سودمند:

    azade.malekiyan (05-10-2013),ghafarimoghadam (09-10-2013)

  13. #20
    mkhaghani
    مهمان
    نوآوری برانداز (Disruptiveinnovation) مفهومی فراتر از نوآوری است. نوآوری برانداز کارکردی اجتماعی دارد و می‌تواند شیوه زندگی، کار و یادگیری ما را دگرگون کند.
    نوآوری‌هایی مانند تلفن، رایانه شخصی و خودرو از این دست هستند. ویژگی مهم نوآوری برانداز این است که تقریباً در تمامی آن‌ها پیش‌بینی دگرگونی کارکردهای اجتماعی در اثر کاربرد آن‌ها تقریباً غیر ممکن است. به این معنی که خیلی اوقات کاربردهای یک فناوری از خود آن فناوری مهم‌تر جلوه میکنند. رشد شگفت‌انگیز استفاده از رایانامه را می‌توان نمونه‌ای از این موارد دانست.
    ویژگی دوم این نوآوری‌ها که از ویژگی اول نتیجه می‌شود این است که به بازار بردن این نوآوری‌ها معمولاً در مدل‌های کسب و کار کنونی موفق نخواهد بود، چرا که کارکردهای آن‌ها معمولاً کارکردهای جدیدی است. یکی از دلایلی که یک نوآوری به ظاهر مهم ممکن است مدت‌ها در آزمایشگاه بماند و یا پس از ورود به بازار با شکست مواجه شود، همین امر است. در واقع می‌توان گفت که علاوه بر نوآوری در محصول، نوآوری در مدل کسب و کار نیز یک عامل ضروری برای کسب موفقیت در بازار به شمار می‌آید.
    واقعیت دیگر این است که امروزه به هیچ عنوان نمی‌توان همه افراد صاحب دانش در یک زمینه را در یک سازمان جمع کرد. از طرفی صنعت نیز بیشتر به دنبال نوآوری‌های میان‌رشته‌ای است. افرادی هستند که نگاهشان با نگاه ما متفاوت است و با ابزارهایی کار می‌کنند که ما به کلی با آن‌ها بیگانه‌ایم. افرادی که احتمالاً در رشته‌های دیگری درس خوانده‌اند و در سازمان‌های دیگری مشغول به کار هستند. به همین خاطر مدل‌های جدید کسب و کار باید بتوانند راهی برای به خدمت گرفتن دانسته‌های پراکنده افراد بگشایند، یافتن راهی برای به تعامل سازنده با این افراد از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت یک مدل کسب و کار در معرفی یک نوآوری است.
    مدل نوآوری باز بر ضرورت رهاسازی ایده‌ها برای خروج از شرکت با هدف درآمدزایی بیشتر و همچنین ورود ایده‌های نوآورانه (هم از جنس محصول و هم از جنس مدل کسب و کار) به شرکت تأکید می‌کند؛ اما برقراری توازن بین این دو و نیز یافتن سازوکارهای مناسب برای چنین شرایطی بسیار دشوار است. کما اینکه اگر مدیری از نوآوری‌های پرخطر پشتیبانی کند و آن نوآوری‌ها شکست بخورند، آینده شغلی وی به شدت آسیب می‌بیند در حالی که اگر همان مدیر جلوی نوآوری‌هایی را بگیرد که می‌توانستند پیروز باشند، پیامدهای منفی این کار برایش بسیار کمتر خواهد بود. مدل نوآوری باز تلاش می‌کند تا هر دو نوع خطای کشتن نوآوری برنده و پشتیبانی از نوآوری بازنده را کمینه کند و جهانی را بشارت می‌دهد که در آن نمی‌توان از رفتارهای محافظه‌کارانه که باعث خاک خوردن نوآوری‌های بزرگ در قفسه‌ها می‌شود، پشتیبانی کرد.
    بررسی سازمان‌های موفق و شکست خورده در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم نشان می‌دهد که شرکت‌های نوآور با چالشی بزرگ مواجه هستند: ایده‌ها فراوانند، اما کارایی پژوهش درون سازمان کمتر و کمتر می‌شود. گرچه نوآوری بسیار کلیدی است، اما فرآیند سنتی مدیریت نوآوری نیز دیگر پاسخگو نیست. ایده‌ها و منابع خارج از سازمان فراوانند اما شرکت‌ها برای تأمین مالی فرصت‌های درون سازمان تکاپو می‌کنند.
    زمانی که توزیع‌شدگی دانش به اندازه الآن نبود، راهبرد پژوهش درونی و انحصار دانش به عنوان مانعی برای ورود رقبای جدید به بازار به کار گرفته می‌شد. شرکت‌های پژوهش بنیان و بزرگی همچون جنرال الکتریک و آی‌بی‌ام با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش پژوهش و توسعه درون سازمانی اجازه ورود رقبا را به محدوده خود نمی‌دادند. در آن زمان اگر شرکتی می‌خواست وارد عرصه رقابت شود مجبور بود با منابع فراوان شروع به کار کند و آزمایشگاه‌های ویژه خود را بنا کند. اما این روزها رقابتی انبوه و بی‌سابقه در اکثر صنایع شکل گرفته است. شرکت‌های تازه‌واردی همچون اینتل و مایکروسافت یا هیچ‌گونه پژوهش بنیادی انجام نمی‌دهند و یا حجم پژوهش‌های بنیادیشان ناچیز است. جالب است که این شرکت‌ها بسیار نوآورند، اما نوآوریشان بر پایه اکتشافات علمی دیگران است. از آن بدتر این که برخی شرکت‌ها با وجود سرمایه‌گذاری عظیم روی پروژه‌های پژوهشی متعدد، در آخر کار در می‌یابند که دستاوردهای آن‌ها علی رغم ارزش علمی بالا، به هیچ کارشان نمی‌آید!


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:16 بر حسب GMT +3.5 می باشد.