صفحه 1 از 27 12311 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 262
Like Tree12Likes

موضوع: تمرين شماره 1

  1. #1
    Mir Saman Pishvaee
    مهمان

    Exclamation تمرين شماره 1

    تمرين شماره 1:

    لطفا به اين لينک مراجعه کرده و در مورد استراتژی ها، فرآيندها و دستاوردهای ده شرکت برتر تحقيق کنيد. لطفا نتايج حاصل را در انجمن به بحث بگذاريد.


    حتما برای ارسال پاسخ از پاسخ به موضوع استفاده کنيد و موضوع جديد باز نفرماييد.
    mahmod ilkhan and vizadbakhsh like this.

  2. تشکرها از این نوشته :


  3. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    برخی شرکت‌ها از مهارت‌های خاصی استفاده می‌کنند که آنها را از شرکت‌های معمولی مجزا می‌کند. این مهارت‌ها ناشی از استعدادهای مدیران آنها نیستند و هر کسی می‌تواند رفتار خود را برای ایجاد اثر خلاقانه تغییر یا توسعه دهد. در اینجا 10 شرکتی را که در سال گذشته خلاقیت‌های خاصی ارائه کرده‌اند که
    باعث موفقیت آنها شده معرفی می‌کنیم.
    نایک
    تولید دو محصول نوآورانه متفاوت در سال 2012، شرکت نایک دو محصول نوآورانه تولید کرد. اولین محصول به نام «فوئل‌بند» یک دستبند الکترونیکی با قیمت 150 دلار است و حرکات فردی را که آن را به دست خود می‌بندد، چه در حال تنیس بازی کردن، چه دویدن و چه راه رفتن، اندازه می‌گیرد. این وسیله به دلیل طراحی جذاب و رابط ساده‌ای که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فعالیت خود را از طریق نشانه‌های رنگی (قرمز: وقتی هیچ فعالیتی وجود ندارد؛ سبز: وقتی شما به فعالیت بدنی هدفتان در طول روز می‌رسید.) دنبال کنند، سروصدای زیادی به پا کرد. این دستبند به شما نشان می‌دهد که در طول روز چه میزان کالری سوزانده‌اید و چند قدم راه رفته‌اید. در آخر هم امتیازی به شما می‌دهد که معیار فعالیت شما است و شرکت نایک تشویقتان می‌کند این امتیاز را در اینترنت به اشتراک بگذارید. دستبد فوئل‌بند به طور آشکاری نشان می‌دهد که شرکت نایک هم تلاش کرده خود را وارد دنیای دیجیتال کند. نوآوری دیگر این شرکت نوعی کفش بسیار سبک است که در ساخت آن به جای استفاده از لایه‌های پارچه، از بندکشی‌های کشباف استفاده شده است که فرآیند تولید آن با دیگر محصولات نایک کاملا متفاوت است. نتیجه این نوآوری، کفشی است که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و می‌تواند هزینه‌های بلندمدت تولید را کاهش دهد. حتی تولید یکی از این محصولات نوآورانه در طول یک سال، برای هر شرکتی می‌تواند اتفاق نادری باشد، به خصوص اگر این شرکت 44 هزار کارمند داشته باشد. اما مارک پارکر، مدیرعامل نایک، می‌داند که وقتی با رقبای بزرگی مانند آدیداس روبه‌رو است، نباید فقط به تعریف‌ها و تمجیدها از این موفقیت متکی باشد. او می‌گوید: «یکی از ترس‌های من این است که شرکتی بزرگ و بوروکراتیک بمانیم که از موفقیت‌های خود راضی است. وقتی مدل کسب‌وکار یک شرکت آنقدر به موفقیت می‌رسد که افکاری که آن را به چالش می‌کشند رد می‌کند، در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.

  4. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما محسن معدن نژاد برای ارسال این پست سودمند:


  5. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    آمازون
    سرعت بخشیدن به ایجاد تغییر بیش از سه سال پیش، شرکت آمازون توانایی خود را در ارسال محموله دریایی به 7 نقطه مختلف آمریکا در یک روز به همگان نشان داد، اما توسعه کار این شرکت به عنوان غول تجارت الکترونیک در سال 2012 ضربه تکان‌دهنده‌ای بود؛ چراکه کل صنعت خرده‌فروشی به این توانایی پی برده بود. اواخر سال 2012 وقتی بلندپروازی‌های آمازون در کانون توجه قرار گرفت، رقبایی مانند گوگل، eBay و وال‌مارت تلاش برای رسیدن به این جایگاه را شروع کردند و سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه انجام دادند، حتی شرکت‌های معروف حمل‌ونقل مانند UPS و فداکس، خدمات خود را ارتقا دادند. تعدادی از اقدامات نوآورانه‌ای که آمازون در سال گذشته انجام داده عبارتند از: خرید ربات‌های «کیوا» به قیمت 775 میلیون دلار که فرآیند سفارش‌دهی را به 20 دقیقه کاهش می‌دهد، تاسیس انبار جدید در نزدیکی فرودگاه لویزویل که قطب حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی است و افتتاح یک مرکز توزیع در یکی از شهرها برای خدمات‌دهی به بیش از 21 میلیون نفر در جنوب کالیفرنیا

  6. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    اسکوئر
    انقلاب در پرداخت‌ها شرکت اسکوئر ایده ساده‌ای برای پرداخت با ابزارهای موبایل ارائه کرد. این ایده فعال‌سازی تراکنش کارت‌ اعتباری با استفاده از موبایل بود که توجه رقبای زیادی مانند اینتوییت، گروپن و بسیاری از شرکت‌های دیگر را به خود جلب کرد، اما اسکوئر در این زمینه پیشتاز بوده است، چرا که سعی کرده این ایده را در کسب‌وکارهای کوچک اجرایی کند و برای آن جذابیت ایجاد کند. کیت رابویس، مدیر عامل شرکت می‌گوید «می‌توانید به داروخانه محل‌تان مراجعه کنید و درخواست کنید به نام شما یک حساب کاربری بسازند.» برای این منظور فروشگاه‌های محلی و همچنین کل 7000 فروشگاه استارباکس در آمریکا می‌توانند با پرداخت نرخ اندکی به صورت ماهانه اشتراک دریافت کنند. در حال حاضر سالانه بیش از 10 میلیارد دلار تبادلات مالی از این طریق صورت می‌گیرد.

  7. #5
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    فب
    طراحی‌های منحصر به فرد جیسون گولدبرگ، مدیر عامل شرکت فب در مورد درآمد تخمینی 150 میلیون دلاری شرکت در سال 2012 می‌گوید: «این موضوع مهم نیست. من می‌خواهم بدانم چگونه یک برند بلند مدت ایجاد می‌کنیم.» او و شریکش همیشه تصور خود را از فب تغییر می‌دهند. این شرکت سال گذشته از سه روز «حراج استثنایی» به ایجاد ده‌ها بوتیک آنلاین رسیده است که محصولات طراحی-محور در همه حوزه‌ها ارائه می‌کنند. عضویت در سایت شش برابر شده و به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است؛ فروش جهانی از صفر به 30 درصد کل کسب‌وکار افزایش یافته و فب انبارهای اختصاصی خود را برای انتقال سریع‌تر کالاها تاسیس کرده است

  8. #6
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    اوبر
    ترکیب داده‌‌ها با خدمات تاکسیرانی سواری‌های راحت، درجه یک و قابل اطمینان شرکت اوبر تکنولوژی را با خدمات تاکسیرانی آمیخته‌اند. این شرکت امکاناتی ایجاد کرده که بر اساس آن افراد می‌توانند در هر نقطه‌ای با اپلیکیشن یا اینترنت درخواست تاکسی کنند و اوبر با استفاده از الگوریتم‌ها و تحلیل‌ داده‌های پیچیده خود، ظرف چند دقیقه تاکسی را می‌فرستد. اقدامات هوشمندانه این شرکت در بازاریابی، باعث وفاداری مشتریان شده است

  9. #7
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    Tehran
    ارسال ها
    122
    تشکر
    19
    تشکر شده 20 بار در 18 پست
    نایک = اهل انجام کار

    در وب سایت این کمپانی در مورد چشم انداز و هدف شرکت نوشته شده است: «خلاقیت و نوآوری برای همه ورزشکاران سراسر دنیا» و اضافه کرده است: اگر بدن دارید، پس ورزشکار هستید.
    این کمپانی تولید کننده پوشاک ورزشی که تحت مشاوره های سودآور یکی از بزرگ ترین بازاریاب های دنیا، کوین لین کلر قرار دارد، برای بیشتر ورزشکاران جاذبه ویژه ای دارد. نایک همیشه متکی بر نیاز مشتری ها بوده است. این کمپانی همیشه از همه می خواهد ایده های خود را عملی کنند و در زندگی مسیر موفقیت را پیش بگیرند. توسعه محصولات و معرفی فناوری های ورزشی همچون Nike Air و پارچه های Dri Fit یکی از بزرگ ترین دستاوردها و نقاط قوت این شرکت است.

    وقتی شما خلاق و نوآور باشید، مشتری بیشتر از همیشه به شما اعتماد می کند زیرا تصور می کند شما بهتر از همه می دانید چه کار می کنید. نایک اعتماد مشتری های جهانی را جلب کرده است زیرا همیشه بر اساس نیاز آنها محصولات جدید خود را تولید و عرضه می کند.

    اکرم عشقی likes this.

  10. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما Neda Fayazi برای ارسال این پست سودمند:


  11. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    اسپروکسیل
    مبارزه با فروش محصولات تقلبی شرکت اسپروکسیل ابتدا فکر می‌کرد ایده‌ درج کد اعتبارسنجی روی محصولات غذایی برای افرادی که به دنبال مصرف غذاهای سالم هستند، کامل و نتیجه‌بخش است. طرح آشیفی گوگو، مدیرعامل شرکت به این صورت بود که روی میوه‌ها و سبزیجات کد اعتبارسنجی درج می‌شد و مشتری با خراشیدن برچسب، کد را نمایان می‌کرد و آن را به شرکت اسپروکسیل پیامک می‌کرد تا طبیعی بودن و سالم بودن میوه تایید شود، اما مشکل اینجا بود که این موضوع برای مصرف‌کنندگان چندان مهم نبود و مورد استقبال واقع نشد.
    بنابراین گوگو تلاش کرد ایده خود را تغییر دهد. در آن زمان صنعت داروسازی می‌توانست پایگاه ایده‌آلی برای جذب مشتری باشد؛ به خصوص در کشورهایی که عرضه داروهای تقلبی در آنها زیاد است و سالانه عده زیادی به دلیل مصرف این داروها جان خود را از دست می‌دهند.
    گوگو با تولیدکنندگان دارو تماس گرفت و کد‌های اعتبارسنجی اسپروکسیل روی شیشه‌های دارو درج شد. واکنش مصرف‌کننده بسیار فوری بود. در اوایل سال 2012 دو سال بعد از شروع کار، تعداد پیامک کاربران به یک میلیون رسید و هفت ماه پس از آن، این تعداد به دو میلیون
    افزایش یافت.
    در حال حاضر اسپروکسیل روی جنبه‌های دیگر کار می‌کند و تلاش می‌کند مشتریانی در حوزه‌های دیگر، از محصولات کشاورزی گرفته تا قطعات یدکی خودرو و سیم‌های مسی وسایل الکتریکی بیابد.

  12. #9
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    پینترست
    از بین بردن عقده‌های تصویری ما یک سال پیش، سایت اجتماعی پینترست که تصاویر مختلف را جمع‌آوری می‌کند، عنوان سریع‌ترین ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی دنیا را به خود اختصاص داد. در حال حاضر این سایت در لیست 50 سایت پربازدید دنیا قرار دارد و افراد در سراسر دنیا عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.
    کاربران با استفاده از یک نام کاربری می‌توانند از عکس‌های این سایت به صورت رایگان استفاده کنند. اما نوآوری پینترست در ماه ژانویه راه‌اندازی سایت جدیدی به نام پانچ‌فورک است که دستور غذاهای مختلف را ارائه می‌دهد.
    این سایت روش خود را مانند پینترست ادامه می‌دهد؛ یعنی کاربران می‌توانند دستور غذاهایی خود را داخل سایت گذاشته و با دیگران به اشتراک بگذارند. پانچ‌فورک هم مانند پینترست با استقبال زیادی روبه‌رو
    شده است.

  13. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    استان البرز-هشتگرد
    ارسال ها
    81
    تشکر
    11
    تشکر شده 46 بار در 29 پست
    تارگت
    کوچک‌تر کردن فروشگاه‌های بزرگ

    فروشگاه بزرگ خرده‌فروشی تارگت با تاسیس چند فروشگاه‌ کوچک‌تر در مناطق شهری به نام «سیتی‌تارگت» و ارائه خدماتی نوآورانه به موفقیتی دست یافت که قصد دارد تعداد این فروشگاه‌ها را بیشتر کند.
    از جمله خدمات جدید این فروشگاه عبارتند از: نصب نشانه‌های واضح‌تر و کوتاه‌تر برای اینکه مشتری سریع‌تر بتواند اقلام مورد نیاز خود را پیدا کند؛ فراهم کردن اسکنرهای قابل حمل برای اینکه کارمندان بتوانند در هر نقطه فروشگاه اجناسی که مشتری خریده، چک کنند و قیمت بزنند؛ پر کردن قفسه‌ها توسط ماشین‌های بار به صورت 14 بار در هفته (در مقایسه با 4 تا 5 بار در هفته در فروشگاه‌های حومه شهر تارگت)؛ بومی‌سازی محصولات در هر شهر؛ ارائه خدمات Wi-Fi رایگان و کدهای QR برای اینکه مشتری در فروشگاه بتواند اطلاعات اجناسی را که خریداری کرده از اینترنت دریافت کند یا قیمت آن را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کند.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:16 بر حسب GMT +3.5 می باشد.