صفحه 3 از 9 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 83
Like Tree274Likes

موضوع: 100 برند برتر 2017 چه راهبردی برای نوآوری دارند؟؟؟

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    6
    تشکر
    22
    تشکر شده 13 بار در 6 پست

    راهبرد نوآوری شرکت فولکس واگن

    خلاصه
    فولکس واگن در سال 1930 به درخواست رهبر وقت آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا نهاده شد. او از فردیناند پورشه خواست ، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند
    بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکسواگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است.
    امروزه از 10 خودروی پرفروش تمام دوران صنعت خودروسازی جهان، سه خودرو، به شرکت فولکسواگن تعلق دارد، که عبارتند از: فولکسواگن پاسات، فولکسواگن گلف و فولکس قورباغهای.
    از شرکت های تابعه فولکس واگن میشود به آئودی، بنتلی، لامبورگینی (بدلیل مالکیت گروه فولکس واگن، بر آئودی، امروزه لامبورگینی از شرکتهای تابعه گروه فولکس واگن، بهشمار میآید) ، پورشه، بوگاتی(شرکت بوگاتی در سال 1998 توسط گروه فولکسواگن خریداری شد و امروزه تحت مدیریت این کمپانی فعالیت مینماید) اسکانیا(در حال حاضر یک شرکت تابعه از گروه فولکسواگن، که بزرگترین سهامدار آن است، بهشمار میرود.) دوکاتی،( شرکت خودروسازی آئودی، از طریق زیرمجموعه خود؛ لامبورگینی مالک برند دوکاتی محسوب میشود) ایتالدیزاین(در 9 اوت 2010 شرکت خودروسازی لامبورگینی 90٫1٪ درصد از سهام ایتالدیزاین را خریداری نمود و هماکنون مالک اصلی آن محسوب میشود.)
    اگر بخواهیم نگاهی کلی به سیاست و استراتژیهای اصلی فولکس واگن برای آینده صنعت خودروسازی داشته باشیم، کاهش تنوع مدلها و ساده کردن فرایند تولید و پیشتازی در بازارهای جهانی در عرصه محیطزیست، استفاده از تکنولوژیهای برتر،پایداری هوشمند و در نهایت تلاش برای فراهم آوردن سبک زندگی ایمن و راحت برای دارندگان محصولاتش از جمله مهمترین اهداف این خودروساز است.
    طبق پیشبینیها تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودروی برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جادههای دنیا مجهز به پیشرانههای الکتریکی خواهند شد؛ این نوع خودرو در کاهش مصرف سوختهای فسیلی و کاهش آلودگی هوا نقش اساسی خواهد داشت.
    شرکت فولکس واگن تصمیم دارد با تغییراتی اساسی در رویکرد خود به صنعت خودروسازی، نقش مهمتری در بازار این صنعت برای خود باز کند. تصمیم بر آن است که در زمینه تولید خودروهای برقی، فولکس واگن تا کمتر از ده سال دیگر، یعنی تا سال ۲۰۲۵ در بازارهای جهانی حرف اول را بزند. از آن گذشته، فولکس واگن مایل است تا سال ۲۰۳۰ بزرگترین تولیدکننده خودروی جهان باشد.
    در واقع، براساس این استراتژی فولکس واگن قرار است چیزی حدود 10 میلیارد یورو برای ارائه ماشین های خودران و ماشین های الکتریکی، که باتری های آنها از ظرفیت ذخیره سازی بالا برخوردار است، هزینه کند.
    جهت‌گیری فولکس واگن‌ در سه فاز ذیل رخ خواهد داد:
    فاز 1 تا سال ۲۰۲۰ بوده و بازسازی هسته بازرگانی فولکس واگن و گسترش توان شرکت می باشد.
    فاز 2 که تا سال ۲۰۲۵ است این شرکت تا حد شدنی به سوی جابجایی الکتریکی رهسپار خواهد شد و به یک شرکت با سود بالا تبدیل میشود.
    فاز 3 و پایانی که دربرگیرنده نقش کلیدی برند در شکلدهی این دگرگونی بزرگ در صنعت خودرو است چشمداشت میرود پس از سال ۲۰۲۵ و تا سال ۲۰۳۰ رخ دهد.
    الف )راهبرد سبد نقاط تمرکزشامل:
    1- چالاکی صنعتی و بهرمندی از سیستم های بروز
    2-کاهش هزینه های خود جهت صرف سر مایه گذاری در الویت های مورد نظر از طریق کاهش بیش از اندازه و بی رویه حجم تولید و یا کاهش تعداد پرسنل خود .
    3-برطرف نمودن ضعف ساختار سازمانی در جهت سیاست افزایش بهره وری و تبدیل شده به یک شرکت خلاق و نوآور
    4- افزایش در تخصیص بودجه تحقیق و توسعه.
    5- باز سازی وتقویت هسته مرکزی بازرگانی شرکت .
    6- توجه به محیط زیست و جذابیت مورد انتظار در مشتریان .
    ب) راهبرد موقعیت رقابتی سازمان:
    شرکت قصد دارد نقش مهم تری در بازار صنعت برای خود فراهم نماید
    با توجه به اثرات مطلوب تحقیق وتوسعه علاوه بر موارد فوق نسبت به تولید باتری خودرو در مفیاس بالا ووسیع اقدام نماید
    لذا میتوان نتیجه گرفت که استفاده از دانش های جدید برای پاسخگوئی به نیاز جدید مشتریان برای رصد بازار و رقبا با هدف پیشتازی ، راهبرد موقعیت قالب رقابتی شرکت در بازار مبتنی بر لیدری و راهبری خواهد بود .
    ج ) راهبرد شبکه همکاری سازمان:
    همکاری میان برندهای شرکت از جمله نقطه قوت گروه مذکور می باشد.
    شرکتهای زیر مجموعه فولکس واگن با تکنولوژی خود و ارتباط با سایر شرکتهای وابسته در جهت دسترسی به بازار های مختلف ، دانش لازم را به اشتراک گذاشته و به نوعی هم افزائی سازمانی و بین سازمانی ایجاد میکنند.
    با بیان موارد چنین به نظر می رسد صرف بعضی از امور محرمانگی اطلاعات وسیاست همکاری بسته در این خصوص سایر موارد به جهت ارتباط بیشتر و مستحکم و اشتراک گذاری دانش و تجربیات در گروه ، شرکت راهبرد شبکه همکاری باز را در قالب سیاست های خود انتخاب نموده است .
    فایل های پیوست شده

  2. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما سید فرامرز گرمرودی برای ارسال این پست سودمند:


  3. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    9
    تشکر
    40
    تشکر شده 11 بار در 7 پست

    بررسی راهبردهای نوآوری سازمان‌های برتر در سال 2017 (شرکت Colgate)

    تاریخچه:
    کولگیت-پالمولیو : (Colgate-Palmolive) شرکت مراقبت‌های شخصی آمریکایی است، که طیف وسیعی از لوازم آرایشی، بهداشتی، کالاهای لوکس مصرفی، شوینده‌ها، محصولات پزشکی و دامپزشکی را تولید و توزیع می‌نماید.
    شرکت کولگیت-پالمولیو در سال ۱۸۰۶ توسط ویلیام کولگیت راه‌اندازی شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خمیردندان، صابون و مسواک جهان به‌شمار می‌آید. در ۱۹۹۱ کلگیت رهبری بازار را نه تنها در محصولات خانگی بلکه در بهداشت دهان به دست آورد. بزرگترین رقیب این شرکت در ایالات متحده، کمپانی پروکتر اند گمبل می‌باشد.
    راهبردهای بلندمدت شرکت کلگیت در زمینه توسعه پایدار (پایداری) بر روی سه حوزه اصلی یعنی مردم، عملکرد و کره زمین متمرکز است. این راهبردها عبارتند از: ترویج زندگی بهداشتی و سالم‌تر؛ مشارکت با جامعه‌ای که در آن زندگی و کار می‌کنیم؛ ارائه محصولاتی که موجب خشنودی مشتریان و احترام به کره زمین است؛ توجه به هر قطره آبی که ریخته می‌شود؛ و کاهش اثرات شرکت ما بر روی جو و محیط زیست.

    1) راهبرد سبد نقاط تمرکز این شرکت چیست؟
    کلگیت با تمرکز بیشتر بر بهداشت دهان، روابط قدرتمندی را با خبرگان دندان‌پزشکی، مختصصین بین‌المللی و دانشگاه‌ها ایجاد کرده تا بتواند بروزترین تحقیقات علمی و نوآورانه‌ترین محصولاتی را که نیازهای متخصصان دندان‌پزشکی و بیماران آنها را برطرف می‌سازد، به آنها ارائه دهد. کلگیت از طریق برنامه روابط حرفه‌ای خود ارتباط تنگاتنگی با گروه‌های متخصص برقرار نموده تا آگاهی‌های دندان‌پزشکان، داروسازها، داروفروشان و عموم مردم را پیرامون بهداشت دهان بالا ببرد.

    ادامه در فایل پی دی اف ....


    2) راهبرد موقعیت رقابتی این شرکت چیست؟
    از میان جدیدترین محصولات Colgate می توان به خمیردندان سفیدکننده Optic و در همین حوزه، خمیردندان Luminous غنی شده با مواد معدنی مختلف اشاره کرد. نوآوری بهترین نوع رقابت است.
    برخی کشور ها مانند برزیل و انگلستان با ارائه کوپن و تخفیف های مختلف، شاهد رقابت شدید تبلیغاتی در این کشورها هستند. بودجه تبلیغاتی Colgate در این منطقه در سال گذشته تا سه درصد رشد پیدا کرده است. با وجود بحران اقتصادی در برخی بازارها، خمیردندان ویژه Optic White و خمیردندان مخصوص دندان های حساس این برند با تخفیف ها و کوپن های موجود هنوز فروش خوبی دارند.این نوع استراتژی جذب مشتری در حقیقت شهرت فراوان Colgate را حفظ کرده و مصرف کنندگان چه در بازارهای توسعه یافته و چه بازار های در حال توسعه با مشاهده کیفیت بالای محصولات این شرکت، اقدام به رفع نیاز های اساسی خود می کنند.

    ادامه در فایل پی دی اف ....

    3) راهبرد شبکه همکاری این شرکت چیست ؟
    از لحاظ راهبرد شبکه همکاری، کلگیت تقریبا به صورت بسته در حال فعالیت می‌باشد این شرکت بجای تعریف پروژه های مختلف با رقبا یا شرکت های مکمل ضمن تمرکز بیشتر بر بهداشت دهان، روابط قدرتمندی را با خبرگان دندان‌پزشکی، مختصصین بین‌المللی و دانشگاه‌ها ایجاد کرده تا بتواند بروزترین تحقیقات علمی و نوآورانه‌ترین محصولاتی را که نیازهای متخصصان دندان‌پزشکی و بیماران آنها را برطرف می‌سازد، به آنها ارانه دهد. کلگیت از طریق برنامه روابط حرفه‌ای خود ارتباط تنگاتنگی با گروه‌های متخصص برقرار نموده تا آگاهی‌های دندان‌پزشکان، داروسازها، داروفروشان و عموم مردم را پیرامون بهداشت دهان بالا ببرد.

    ادامه در فایل پی دی اف ....
    فایل های پیوست شده

  4. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما سید روح اله فاطمی برای ارسال این پست سودمند:


  5. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 6 بار در 3 پست

    راهبرد نوآوری شرکت کیا موتورز


    معرفی شرکت کیا موتورز:

    كیاموتورز یكی از تولید كنندگان بین المللی خودروهای با كیفیت برای تمام اقشار است این كمپانی در سال 1944 تأسیس شد و قدیمی ترین تولید كننده وسایط نقلیه موتوری در كره جنوبی محسوب می گردد.
    سالانه بیش از دومیلیون و هفتصد خودروی كیا در نه خط تولید و مونتاژ در پنج كشور جهان تولید می شود كه توسط شبكه نمایندگان در 150 كشور جهان توزیع و خدمات دهی می شوند كیا امروزه دارای بیش از 47000 كارمند در سراسر جهان است و درآمد سالانه ای معادل 42 میلیارد دلار دارد.


    الف( راهبردسبد نقاط تمرکز سازمان مربوطه چیست؟
    پایبنــدی بــه بهبــود مســتمر کیفــی و ظاهــری محصــولات در کنــار مشــارکت در حــوزه هــای مختلــف اجتماعــی همگــی در تبدیــل نــام تجــاری کیـا بـه برنـدی معتبـر و رو بـه رشـد موثرنـد و مـی تـوان کیــا را الگویــی موفــق در حــوزه برندینــگ دانســت
    شعار برند كیا "نیروی شگفتی آفرین" تعهد جهانی این برند را كه غافلگیر كردن جهان با ارایه تجربیات هیجان انگیز و الهام بخش و فراتر از انتظارات است تداعی می كند
    ب( راهبردموقعیت رقابتی سازمان مربوطه چیست؟
    این نام تجاری هویت روشن خود را ایجاد کرده و تعدادی از طرح های جدید خودروی مدرن و پیشرفته را تولید کرده است که باعث گسترش و توسعه برند Kia شده است.
    در سال های اخیر Kia شاهد رشد قابل توجهی در قدرت برند خود بوده است که نتیجه توسعه محصولات طراحی شده و تلاش های شرکت در جهت تقویت وابستگی عاطفی به Kia و اتومبیل های آن است.
    ج ( راهبردشبکه همکاری سازمان مربوطه چیست؟
    کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، و دارای یک شبکه جهانی تولید خارج از کره می باشد که با تجهیزات پیشرفته تولید در ایالات متحده آمریکا، اسلواکی، چین و مکزیک کار می کنند. کیا ظرفیت تولید جهانی 3.5 میلیون دستگاه در سال دارد. وسایل نقلیه در خطوط مونتاژ انعطاف پذیر ساخته می شوند که می توانند همزمان چندین مدل مختلف را برای سازگاری با تغییرات جهانی در روند خرید آماده کنند.

    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط رضا محمد علی زاده : 31-10-2017 در ساعت 22:06

  6. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما رضا محمد علی زاده برای ارسال این پست سودمند:


  7. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 پست

    100 برند برتر 2017 چه راهبردی برای نوآوری دارند؟ موردمطالعه : شرکت زیمنس Siemens

    آشنایی مختصر با شرکت زیمنس
    زیمنس، (به آلمانی:
    Siemens) شرکت خوشه‌ای آلمانی و چندملیتی است که در اکتبر سال ۱۸۴۷ توسط ورنر زیمنس (Werner Siemens) و یوهان گیورگ هالسکه (Johann Georg Halske)، که هر دو پیشینه مهندسی داشتند، در شهر برلین تأسیس شد. در ابتدا اولین پروژه‌ای که این شرکت به انجام رساند طراحی و راه‌اندازی خط تلگرافی بین برلین و فرانکفورت بود. این پروژه و موفقیت ناشی از آن باعث به وجود آمدن فرصت‌های بعدی برای این شرکت نوپا شد و در سال‌های بعدی خط تلگراف کلکته و لندن را راه‌اندازی نمود. این شروع راه پرافتخار و پرسود شرکت زیمنس است که در سال ۱۸۹۷ از نام ابتدایی خود یعنی شرکت سازندگی زیمنس و هالسکه (Bauanstalt von Siemens & Halske) به اس اند اچ (S&H) تغییر نام داد. شرکت زیمنس همزمان با تغییر نام خود در سال ۱۸۹۷ به‌صورت شرکتی با سهامی عام تبدیل شد. شرکت سهامی عام زیمنس (Siemens AG) یکی از اولین شرکت‌های صنعتی اروپایی است که به‌صورت چندملیتی فعالیت می‌کند.

    راهبرد سبد نقاط تمرکز(Focal Points Portfolio)
    1-
    دیجیتالی کردن
    2-خودکار سازی
    3-برق‌رسانی

    - - تضمین پایداری تدارکات انرژی
    - - افزایش بهره‌وری تولید نیروهای تجدید پذیر و کاهش تلفات آن هنگام انتقال
    - - یافتن راه‌حل‌های نو بدیع برای شبکه‌های هوشمند و ذخیره انرژی‌های تجدید پذیر
    - - ترویج کاربرد‌های مؤثر انرژی بخصوص در فناوری ساخت‌وساز، صنعت و حمل‌ونقل
    - - توسعه سیستم‌های تحلیل هوشمند و دانش فنی تبدیل داده‌های غیر ساخت‌یافته به اطلاعات باارزش افزوده
    - - ساخت کارخانه‌های بسیار انعطاف‌پذیر و به هم متصل که از فناوری‌های پیشرفته خودکار سازی و دیجیتالی کردن استفاده می‌کنند.
    - - ساخت فناوری‌های تصویربرداری پزشکی

    راهبرد موقیت رقابتی
    در شرکت زیمنس امنیت حفاظت از اختراعات مرزهای رقابت را حفظ می‌کند. اختراعاتی که به نوآوری منجر می‌شود و موجب مزیت رقابتی می‌گردند بدون حفاظت امنیتی با کیفیت بالا خیلی زود لو رفته و از دست می‌روند. به همین علت بیش از 400 نفر از کارکنان این شرکت در سراسر جهان شامل قوانین مالکیت فکری هستند.

    راهبرد شبکه همکاری
    شبکه‌ همکاری زیمنس شامل همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی، همکاری با استارت آپ‌ها، حمایت مالی از استارت آپ‌ها، استفاده از ایده‌های عمومی نزد مردم واتحاد Next47 است. در این اتحاد نوآوری‌هایی که پتانسیل ایجاد رشد در زمینه‌های مورد تمرکز برای زیمنس را دارند ترویج داده می‌شوند. Next47 به همراه شرکای آن به قصد تشخیص و سرمایه‌گذاری در روندهای جدید و توسعه کسب و کارهای توسعه پایدار ایجاد شده است.

    100 برند برتر 2017 چه راهبردی برای نوآوری دارند.pdf
    ویرایش توسط محمدرضا ایزدکیان : 01-11-2017 در ساعت 02:26

  8. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    15
    تشکر شده 3 بار در 2 پست

    بررسی راهبردهای نوآوری سازمان‌های برتر در سال 2017 ( شرکت Fedex

    شرکت فدکس با مجموعه ای گسترده از خدمات بازرگانی، حمل و نقل و تجارت الکترونیک به مشتریان وشرکتهای تجاری سراسر دنیا خدمت رسانی میکند. این شرکت برنامه های تجاری یکپارچه را به واسطه شرکتهای عملیاتی که تحت نشان تجاری معتبر فدکس همیارانه مدیریت شده اند و جمعاً رقابت می کنند، انجاممیدهد. شرکت فدکس که همواره در لیست بهترین کارفرماهای معتبر و تحسین شده جهانی قرار دارد،بیش از کارمند خود را تشویق میکند تا همچنان قاطع و مطمئن بر امنیت، بالاترین استانداردهای
    اخلاقی و حرفه ای و نیازهای مشتریان و جوامع مرتبط با شرکت تمرکز کنند.
    فدکس فعلی توسط شرکت سهامی فدکس اداره میشود که برای شرکتهای عملیاتی که تحت نام تجاری فدکس جمعاً رقابت و فعالیت می کنند، مسیری راهبردی و گزارش مالی یکپارچه، فراهم میکند.
    1-راهبرد نقاط تمرکز:
    از روی اهداف و استراتژی شرکت می توان فهمید که راهبرد سبد نقاط تمرکز این شرکت بر روی نیازهای مشتریان ، امنیت ، تحت پوشش قرار دادن و خدمت به کشورهای جدید، افزایش تعداد پرواز ، گسترش ناوگان هواپیمایی و افزودن مراکز جدید ، اضافه کردن دروازه های توزیع ، ادغام شبکه های متفاوت، رعایت استانداردهای اخلاقی و حرفه ای و نیز تمرکز روی فناوری های جدید ، و استقبال از ایده های جدید از کاربران و شرکت های سرمایه گذاران می باشد.
    2- راهبرد موقعیت رقابتی:
    راهبرد موقعیت رقابتی این شرکت با توجه به ماموریت و اهدافی که دارد رقابتش به طور کلی با حفظ جایگاه خود با یک نشان تجاری و یک هدف واحد در سراسر دنیاست . و به صورت راهبرد پیشرو می باشد.
    3- راهبرد شبکه:
    راهبرد شبکه این شرکت به صورت کارکرد مستقل با راه تمرکز بر شبکه های مستقل برای رفع نیازهای مشخص مشتریان و نیزمدیریت مشارکتی با تمرکز بر کار گروهی به منظور حفظ روابط پابرجا با نیروی کار، مشتریان و سرمایه گذاران شرکت است.می توان گفت راهبرد این شرکت به صورت باز می باشد.
    فایل های پیوست شده

  9. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    8
    تشکر شده 4 بار در 3 پست

    تمرین دوم:بررسی راهبرد های شرکت آئودی

    بررسی راهبرد های شرکت آئودی:
    Audi is one of the world’s leading premium brands

    با توجه به گزارش پیوست و بر اساس تحقیقات صورت گرفته به طور خلاصه در مورد راهبردهای شرکت آئودی میتوان گفت

    • تکنولوژیهای نواور این خودرو ساز غالبا در دو منطقه طلایی و نقره ای مستقر است لذا این شرکت از وضعیت بسیار مطلوبی در مقایسه با خودرو سازهای برتر جهان از نظر توانمندی و جذابیت برخوردار است.
    • شرکت آئودی یکی از پیشروان صنعت خودروسازی جهان بوده و راهبرد رهبری از نظر موقعیت رقابتی را داراست.
    • راهبرد شبکه همکاری شرکت خودرو سازی آئودی از نوع باز میباشد.


    فایل های پیوست شده

  10. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    8
    تشکر
    19
    تشکر شده 27 بار در 7 پست

    راهبردهای نوآوری شرکت adobe

    حتی اگر شما هرگز از راه حل های شرکت ادوبی نشنیده باشید، به احتمال زیاد درباره محصولات Adobe شنیده اید. این شرکت مستقر در کالیفرنیا مسئول چندین بسته نرم افزاری محبوب، از جمله فتوشاپ، این دیزاین، آکروبات، و بسیاری محصولات دیگر است. در این مطلب، نگاهی به منابع اصلی درآمدزایی ادوبی، راهبردهای نواوری و چالش های فعلی ادوبی خواهیم پرداخت.

    هسته کسب و کار ادوبی:
    به طور سنتی، شرکت نرم افزاری ادوبی بر تامین نیازهای طراحان گرافیک، طراحان تولید فیلم، و دیگر خلاقیتهای حرفه ای متمرکز شده است. در سال های اخیر، هر چند، ادوبی تلاش کرده است تا در زمینه های مربوط به بازاریابی دیجیتال، فعالیتهای خود را گسترش دهد، با این حال تا همین اواخر، بیشتر درآمد خود را از فروش مجوز نرم افزار بدست آورده است. در این سیستم، مشتریان حق استفاده از یک قطعه واحد از نرم افزار را به طور نامحدود خریداری می کنند، که شامل ارتقاء آن بسته نرم افزاری در آینده نیست.
    در ماه مه 2013، ادوبی فروش نرم افزار خود را تحت این مدل های قدیمی متوقف کرد، و به سمت یک مدل مبتنی بر اشتراک حرکت کرد. بر اساس این مدل جدید، کاربران با پرداخت هزینه اشتراک در محدوده زمانی معین به بسته نرم افزاری خاصی از محصولات ادوبی دسترسی خواند داشت. برای مثال، "Creative Cloud" شامل نرم افزار هایی مانند فتوشاپ، تصویرگر (illustrator) و پریمیر پرو است. بسته نرم افزاری دیگر ادوبی "Marketing Cloud" و "Document Cloud" در حوزه بازاریابی دیجیتال و مدیریت فایلهای pdf پاسخگو هستند.

    راهبرد نقطه تمرکز:

    تغییر ادوبی به سوی یک مدل فروش مبتنی بر اشتراک، بخشی از یک استراتژی آگاهانه است. در ایجاد این انتقال، این شرکت به دنبال افزایش پیش بینی جریان درآمد و همچنین تحقق مزایای اضافی مانند کاهش خطر دزدی نرم افزار بوده است.
    این شرکت همچنین امیدوار است که این انتقال بتواند محصولات شرکت را در دسترس طیف وسیعتری از مشتریان قرار دهد. در گذشته، خرید یک مجوز دائمی برای نرم افزار هایی مانند فتوشاپ هزینه ایی چند صد دلاری را به مشتریان تحمیل می کرد که بر اساس مدل اشتراک جدید، مشتریان می توانند به محصولات آدوبی با هزینه ماهانه بسیار پایین تر دسترسی داشته باشند.

    راهبرد موقعیت رقابتی:

    اگر چه شرکت ادوبی از جایگاه روشنی در رهبری بازار اصلی خلاقیتهای حرفه ای برخوردار است، آنها می دانند که نمی توانند این هدایت را به عهده بگیرند. با توجه به سرعت از کوره در رفته نوآوری در بین شرکت های نرم افزاری، همیشه این خطر وجود دارد که یک رقیب جدید و یا قدیمی بتواند سهم بازار شما را مختل نماید.
    در حالی که تهدید رقابت به هیچ وجه منحصر به شرکت ادوبی نیست، این شرکت در کسب و کار خود با تعدادی از تهدیدات رقابتی خاص مواجه است. به عنوان مثال، ادوبی می تواند از تغییرات در ترجیحات مصرف کننده در ارتباط با نرم افزار ویرایش عکس های پرچمدار خود رنج ببرد. با توجه به اینکه استفاده از نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس و اشتراک گذاری مانند اینستاگرام و Google Photos همچنان گسترش می یابد، ممکن است مصرف کنندگان کمتر مایل به استفاده از نرم افزارهای خلاق هزینه بر مانند Photoshop یا Illustrator باشند.

    راهبرد شبکه همکاری:

    همکاری استراتژیک مایکروسافت و ادوبی در راستای مشارکت‌دهی مشتری

    شرکت Microsoft با مشارکت شرکت Adobe به دنبال بازمهندسی ساختارهای بازاریابی، فروش و خدمات سازمان‌ها با مشارکت‌دهی مشتریان است. این مشارکت، یکپارچگی راهکار بازاریابی Adobe و راهکار مایکروسافت داینامیک CRM را فراهم کرده و به تمام برندهای تجاری این امکان را می‌دهد تا نحوه تعامل با مشتریان خود را از جذب تا حفظ و وفادارسازی آن‌ها بهبود بخشند. در واقع، مشارکت استراتژیک دو شرکت مایکروسافت و ادوبی، منجر به یکپارچگی کامل و اصلاح تجربه مشتری نادرست در بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات می‌شود.
    توضیحات تکمیلی در فایل پیوست آمده است.
    فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: pdf adobe.pdf (908.8 کیلو بایت, 50 نمایش)
    ویرایش توسط میثم روشنکار : 01-11-2017 در ساعت 15:13

  11. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 5 بار در 2 پست
    استارباکس شرکت قهوه خانه های زنجیره ای آمریکایی است .این شرکت درسال 1971 در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن تاسیس شد.تمرکز راهبردی شرکت استارباکس بر افزایش محصولات و تولید محصولات متنوع و افزایش فروشگاههای خود در سراسر جهان است بطوریکه این شرکت از سال 1987 تا کنون به طور متوسط روزانه 2 شعبه جدید افتتاح کرده است.
    عمده شهرت کافی شاپ های استارباکس منوی اختصاصی آنهاست که در آن تنوع قهو ها زیاد است .شرکت استارباکس با رصد و شناختن گزینه های حوزه راهبردی نوآوری خود گام اول در سبد نقاط متمرکز خود طبق گفته شولتز مدیر عامل اسبق اسن شرکت را بدرستی برداشته است : شولتز مدیر عامل استارباکس گفنه است به یاد می آورد که در میلان ایتالیا چطور مردم با اشتیاق وقت و پول خود را در کافی شاپها و برای خوردن قهوه صرف میکنند و می دانست که جای چنین سرویسی در آمریکا خالی است.
    از جمله نقاط جذابیت و محبوبیت این برند تنوع محصول در سراسر جهان است .ولی تهدیدهایی همچون رقابت از جانب دیگر فروشندگان قهوه با هزینه های پایین تر ، تقلید از طرف برندهای دیگر این برند را تهدید میکند.
    با توجه به اینکه استارباکس در بازار جهانی پیشتاز در تولید محصولات متنوع و فروش آن میباشد و از نوع اول در بازار محسوب می شود لذا راهبرد موقعیت رقابتی این شرکت راهبردی می باشد.
    راهبرد شبکه شرکت با توجه به طیف گسترده ای از محصولات و مشارکت با سایر شرکتها و ارتقا محصولات از نوع باز می باشد.
    فایل های پیوست شده

  12. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    1
    تشکر شده 5 بار در 4 پست

    راهبردهاي شركت مك دونالد

    معرفی مک دونالد:
    مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره ای در جهان است که با بیش از 34000 شعبه در جهان،روزانه به 69 میلیون مشتری سرویس می دهد. محصولات مک دونالد عبارت اند از: انواع ساندویچ ها، سیب زمینی سرخ کرده،بستنی،سالاد، دسر و به تازگی کافی شاپ و صبحانه

    نام شرکت : (مک دونالد) McDonald's
    نوع خدمت : فست فود،کافی شاپ،صبحانه
    نواحی فعالیت : سراسر جهان
    شرکت مادر: آمریکا
    مدیر ارشد کنونی: Don Thompson
    فایل های پیوست شده

  13. تشکرها از این نوشته :

    مهدی اطهری (03-11-2017)

  14. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    7
    تشکر
    33
    تشکر شده 25 بار در 7 پست

    تحلیل شرکت سانتاندر

    در این پژوهش به بررسی راهبردهای نوآوری شرکت سانتاندر بعنوان یکی از شرکت های برتر سود رسان در گزارش سالیانه ی شركت مشاوره مديريت اينتر برند خواهیم پرداخت.
    این شرکت دارای رتبه ی 73 (بین 100 شرکت برتر) در اعلام رده بندی fortune.com در لیست سالیانه تا ماه اکتبر سال 2017 در بین 500 شرکت برتر دنیا می باشد.
    همچنین این شرکت با توجه به گزارش ارزش آفرین ترین شرکت های جهان Forbes The world’s most valuable brands (Santander)
    حائز رتبه ی 74 شده است.

    در اين مقاله بیش از هر مطلب دیگری سعي بر این شده است تا راهبردهای نوآوری شركت گروه هولدینگ سانتاندر به طور موشکافانه ای موردبررسي قرار گرفته و راهبرد سبد نقاط تمركز، راهبرد موقعيت رقابتي و راهبرد شبکه همکاری این شركت مورد بررسي و ارزیابی قرار گیرد.



    راهبرد سبد نقاط تمرکز شرکت سانتاندر:

    • تمرکز بر روی بورس اروپا، راهکاری های نوین فعالیت های مالی تحت وب، سرمایه گذاری در جذب تبلیغات و تجارت های مرتبط با باشگاه های فوتبال، سرمایه گذاری بر روی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک.

    راهبرد موقعیت رقابتی شرکت سانتاندر:

    • پیشی گرفتن از بانک های رقیب مانند ICBC و China Construction Bank و JP Morgan که در این راستا می بایست جذب سرمایه و مذاکره با Investor های بزرگ دنیا و کشور اسپانیا را در دستور کار قرار دهد.

    راهبرد شبکه همکاری شرکت سانتاندر:

    • همکاری با بانک های بزرگ اسپانیا مانند BBVA و Caixabank و همچنین Banco Popolar
    تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: png 1.png (16.7 کیلو بایت, 54 نمایش)
    • نوع فایل: png 2.png (18.9 کیلو بایت, 57 نمایش)
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مجتبی کمالی نژاد : 02-11-2017 در ساعت 13:39
    مجتبی کمالی نژاد
    kamalinejad_m@vu.iust.ac.ir

  15. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما مجتبی کمالی نژاد برای ارسال این پست سودمند:



 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:17 بر حسب GMT +3.5 می باشد.