صفحه 2 از 9 اولیناولین 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 90
Like Tree195Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون راهبرد و فرآیند نوآوری شرکت‌های نوآور

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    10
    تشکر
    122
    تشکر شده 86 بار در 10 پست
    شرکت نوآور corning، رتبه23 از بین 100 شرکت نوآور برتر در گزارش 2016 تامسون رویترز

    شرکت کورنینگ یکی از پیشتازان و نوآوران در زمینه علم مواد است. برای بیش از یک و نیم قرن کورنینگ توانایی‌های بینظیرش را در تولید شیشه‌های با کاربرد خاص، سرامیک و وسایل نوری نشان داده با سرمایه گذاری‌های زیادی در بخش تحقیق و توسعه، موفق به ایجاد ترکیبی خاص از مواد اولیه و فرآیندها شده و همکاری نزدیک آن با مشتریانش روز به روز بهبود کیفیت برای کورنینگ را شامل شده است. کورنینگ مدت‌ها شیشه جلوی اتومبیل و شیشه‌هایی برای لنز دوربین ها می‌ساخت. حتی شیشه‌های ضد حرارت پیرکس هم از محصولات این شرکت است. اولین فیبر نوری را حدود ۴۰ سال پیش معرفی کرده بود. شرکت کورنینگ تولیدکننده قطعات تخصصی مورد استفاده مثل فیبرهای نوری، تکنولوژی صفحات نمایش، مواد اختصاصی، تکنولوژی های محیطی و با تبحری بالا در زمینه شیشه های خاص، سرامیک و فیزیک نور مشغول به فعالیت است. البته محصولی که آن ها در دنیای تکنولوژی به شهرت کنونی رسانده است گوریلا گلس است، شیشه مقاوم در برابر ضربه ای که در هزاران هزار موبایل به کار رفته است. رويكرد كورنينگ، رويكردي استراتژي محور میباشد.

    راهبرد نوآوری شرکت کورنینگ

    1. راهبرد همکاری نزدیک با مشتریان
    2. راهبرد نوآوری در فرآیند و محصول
    3. راهبرد سرمایه‌گذاری بلند‌مدت
    4. راهبرد توسعه واحد R&D
    5. راهبرد جلب رضایت مشتری
    6. راهبرد بدست آوردن مزیت رقابتی
    7. استراتژی کشف حوزه های جدید در تولید شیشه


    راهبرد سبد نقاط تمرکز کورنینگ


    1. تمرکز بر نوآوری های سریع الاانتقال(Agile)
    2. تمرکز بر تحقیق، توسعه و مهندسی RD&E
    3. تمرکز بر نوآوری و ایده های پرسنل
    4. تمرکز بر فرهنگ مشارکتی
    5. تمرکز بر نوآوری و تخصص در علم مواد


    راهبرد شبکه همکاری کورنینگ

    راهبرد شبکه همکاری باز دارد( سرمایه گذاریهای مشترکی، زایش نوآوری، پروژه Safe Haven ، ...)

    راهبرد موقعیت رقابتی کورنینگ

    از نظر راهبرد موقعیت رقابتی راهبری را در پیش گرفته است در علم مواد و شیشه در سطح جهان پیشرو میباشد.

    فرآیند نوآوری شرکت

    از یک مدل فرآیند نوآورانه استاندارد پنج مرحله‌ای استفاده می‌کند: تحقیق، پژوهش کاربردی، توسعه، تجاری‌سازی و تولید
    فایل های پیوست شده

  2. کاربران : 12 تشکر کرده اند از شما صدف محجوبی برای ارسال این پست سودمند:


  3. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    45
    تشکر شده 39 بار در 4 پست
    هیتاچی ( Hitachi ) سی و هفتمین شرکت نوآور برتر سال 2016

    هیتاچی بزرگ ‌ترین شرکت سازنده لوازم الکتریکی ژاپن و یکی از بزرگ ‌ترین شرکت‌های خوشه‌ای در جهان است. کلمه هیتاچی در زبان ژاپنی به معنی "خورشید در حال طلوع" است .هیتاچی شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی خدمات مهندسی و صنایع الکترونیکی است، که به ‌طورعمده در زمینه‌های تولید لوازم الکترونیکی، رایانه‌ای و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت می‌نماید. این شرکت بزرگ ‌ترین عضو گروه تولیدی لوازم الکتریک ژاپن در برگیرنده شرکت‌هایی نظیر فوجیتسو، میتسوبیشی، توشیبا و NEC بوده و دامنه‌ی وسیع محصولات تولیدی آن شامل رساناها، کامپیوترهای شخصی، لوازم جانبی کامپیوتر، لوازم ویدئویی و پخش صدا و تجهیزات ارتباطات راه دور می‌باشد.
    فایل های پیوست شده

  4. کاربران : 11 تشکر کرده اند از شما مرجان تهرانی آزاد برای ارسال این پست سودمند:


  5. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    111
    تشکر شده 52 بار در 5 پست
    کمپانی هانیول

    شعار شرکت: جهانی متصل،جهانی بهره ور
    هانیول شرکت خوشه‌ای آمریکایی است، که تولید انواع مختلفی از محصولات تجاری و مصرفی، خدمات فنی و
    مهندسی و سیستم‌های هوافضا (انواع توربوشارژرها) را، برای طیف گسترده‌ای از مشتریان، از مصرف‌کنندگان
    خصوصی، شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها ارائه می‌دهد.
    کمپانی هانیول تولیدات فیزیکی را با راه حل های نرم افزاری تلفیق میکند تا انسان ها و کسب و کار ها را به
    سوی اطلاعات و داده های مورد نیاز جهت دستیابی به کارائی،بهره وری و یکپارچگی بیشتر هدایت کند.

    از خانه تا کارخانه،در آسمان و روی زمین،محصولات هانیول راه حلی هستند برای آنچه مهم تر است؛ جهانی تمیزتر، پایاتر، امن تر، مرتبط تر، کاراتر و بهره ورتر.

    تمرین-2-درسا-رستگ&.doc
    ویرایش توسط درسا رستگارمقدم : 03-04-2017 در ساعت 15:30

  6. کاربران : 11 تشکر کرده اند از شما درسا رستگارمقدم برای ارسال این پست سودمند:


  7. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 40 بار در 4 پست

    صنایع دایکین | 大金工業| Daikin Industries, Ltd


    دایکین در سال ۱۹۲۴ (۹۳ سال پیش ،ژاپن دارای قدیمی ترین شرکتهای دنیاست که هنوز باقدرت پابرجاهستند) درشهر آکیرا یامادا تاسیس شد و در سال ۱۹۵۳ برای نخستین بار اقدام به ساخت و تولید کولرهای دو تکه (اسپیلت) نمود، که تحول بزرگی در طراحی دستگاه‌های سرمایشی بود.
    کمپانی دایکین یک شرکت پیشرو در عرصه جهانی تجهیزات تهویه مطبوع میباشد که در پروژه های مسکونی ، تجاری و صنعتی هوشمند حضور دارد.
    این کمپانی رتبه 24 تامسون رویترز و رنکینگ18 ، 30 شرکت برتر کشور ژاپن و عنوان نخستین کمپانی تهویه مطبوع را در آن کشور از نظر فروش و کیفیت دارا میباشد.
    سهم دایکین از بازار جهانی 17% (رتبه1) ژاپن 40% و از سهم بازار های اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 60% میباشد. شرکت دایکین اولین مخترع سیستم های کولر گازی چند پنلی در دنیا نیز میباشد.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط سیدسینا تهامی : 01-04-2017 در ساعت 12:56

  8. کاربران : 8 تشکر کرده اند از شما سیدسینا تهامی برای ارسال این پست سودمند:


  9. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    17
    تشکر شده 31 بار در 4 پست

    شرکت becton dickinson

    شرکت بکتون دیکینسون (bd) یک شرکت تجهیزات پزشکی آمریکایی است که در سال 1897 توسط دو فروشنده، ماکسول و. بکتون و فیرق س. دیکینسون تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در‌ايالت نیوجرسی است.‌اين شرکت در نزديك به 50 کشور فعالیت می‌نماید و 29116 نفر کارمند در سراسر جهان دارد.
    در 50 سال اول دوره عمر خود‌اين شرکت به طور خانوادگی اداره می‌شد. در سال‌های بعد از جنگ جهانی اول شرکت فروش ثابتی داشت و توانست زمینه را برای توسعه ناگهانی خود به وجود آورد. شرکت به‌ اين نتیجه رسید که رویکرد سنتی موجود برای آينده مناسب نیست.

    زمینه­ های تمرکز:
    بیوسنس تشخیصی پیشرفته
    تکنولوژی های سلولی و بافت
    تکنولوژی های پزشکی پیشرفته

    ماموریت:
    یافتن راه­حل برای نیازهای مراقبت­های بهداشتی با استفاده از نوآوری، کار گروهی، و مشارکت و رسیدن به شعار اصلی bd که «کمک به همه مردم برای سالم زیستن» می­باشد.
    فایل های پیوست شده

  10. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما نسترن کمالی برای ارسال این پست سودمند:


  11. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 26 بار در 4 پست
    بریجستون، (Bridgestone) شرکتژاپنی و چندملیتی تولیدکننده تایر و قطعات اتومبیل و کامیون است، که در سال ۱۹۳۱ توسط شیجیرو ایشیباشی، در شهر کورومه، استان فوکوئوکا کشور ژاپن، تأسیس شد.
    گروه شرکت‌های بریجستون، دارای شعبه و کارخانجات تولیدی، در ۲۴ کشور بوده، که محصولات خود را در بیش از ۱۴۱ کشور جهان، عرضه می‌نماید. سهام شرکت بریجستون، در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.
    بریجستون امروزه علاوه بر اینکه رتبه نخست فروش تایر در دنیا را در اختیار دارد در زمینه فن آوری نیز از پیشروان این صنعت است و علاوه بر تولید تایرهای فرمول یک که از پیچیده ترین فن آوری های صنعت لاستیک سازی است طرحهای بلندپروازانه ای در زمینه تایرهای بدون باد دارد.
    فایل های پیوست شده

  12. کاربران : 6 تشکر کرده اند از شما سیدمحمدهاشمی برای ارسال این پست سودمند:


  13. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    12
    تشکر
    127
    تشکر شده 56 بار در 12 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط صدف محجوبی نمایش پست ها
    شرکت نوآور corning، رتبه23 از بین 100 شرکت نوآور برتر در گزارش 2016 تامسون رویترز

    شرکت کورنینگ یکی از پیشتازان و نوآوران در زمینه علم مواد است. برای بیش از یک و نیم قرن کورنینگ توانایی‌های بینظیرش را در تولید شیشه‌های با کاربرد خاص، سرامیک و وسایل نوری نشان داده با سرمایه گذاری‌های زیادی در بخش تحقیق و توسعه، موفق به ایجاد ترکیبی خاص از مواد اولیه و فرآیندها شده و همکاری نزدیک آن با مشتریانش روز به روز بهبود کیفیت برای کورنینگ را شامل شده است. کورنینگ مدت‌ها شیشه جلوی اتومبیل و شیشه‌هایی برای لنز دوربین ها می‌ساخت. حتی شیشه‌های ضد حرارت پیرکس هم از محصولات این شرکت است. اولین فیبر نوری را حدود ۴۰ سال پیش معرفی کرده بود. شرکت کورنینگ تولیدکننده قطعات تخصصی مورد استفاده مثل فیبرهای نوری، تکنولوژی صفحات نمایش، مواد اختصاصی، تکنولوژی های محیطی و با تبحری بالا در زمینه شیشه های خاص، سرامیک و فیزیک نور مشغول به فعالیت است. البته محصولی که آن ها در دنیای تکنولوژی به شهرت کنونی رسانده است گوریلا گلس است، شیشه مقاوم در برابر ضربه ای که در هزاران هزار موبایل به کار رفته است. رويكرد كورنينگ، رويكردي استراتژي محور میباشد.

    راهبرد نوآوری شرکت کورنینگ

    1. راهبرد همکاری نزدیک با مشتریان
    2. راهبرد نوآوری در فرآیند و محصول
    3. راهبرد سرمایه‌گذاری بلند‌مدت
    4. راهبرد توسعه واحد R&D
    5. راهبرد جلب رضایت مشتری
    6. راهبرد بدست آوردن مزیت رقابتی
    7. استراتژی کشف حوزه های جدید در تولید شیشه


    راهبرد سبد نقاط تمرکز کورنینگ


    1. تمرکز بر نوآوری های سریع الاانتقال(Agile)
    2. تمرکز بر تحقیق، توسعه و مهندسی RD&E
    3. تمرکز بر نوآوری و ایده های پرسنل
    4. تمرکز بر فرهنگ مشارکتی
    5. تمرکز بر نوآوری و تخصص در علم مواد


    راهبرد شبکه همکاری کورنینگ

    راهبرد شبکه همکاری باز دارد( سرمایه گذاریهای مشترکی، زایش نوآوری، پروژه Safe Haven ، ...)

    راهبرد موقعیت رقابتی کورنینگ

    از نظر راهبرد موقعیت رقابتی راهبری را در پیش گرفته است در علم مواد و شیشه در سطح جهان پیشرو میباشد.

    فرآیند نوآوری شرکت

    از یک مدل فرآیند نوآورانه استاندارد پنج مرحله‌ای استفاده می‌کند: تحقیق، پژوهش کاربردی، توسعه، تجاری‌سازی و تولید
    سلام، موضوع جالبی بود، ممنون.

  14. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما مصطفی استادعلی برای ارسال این پست سودمند:


  15. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    12
    تشکر
    127
    تشکر شده 56 بار در 12 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی رضازاده نمایش پست ها
    Fujifilmکه بزرگترین شرکت مرتبط با عکاسی و فیلم برداری دنیا است، یکی از اولین نوآوران بازار دوربین های دیجیتال کامپکت بود و از این شرکت معمولاً به عنوان سازنده اولین دوربین دیجیتال یعنی DS-1P در سال 1988 یاد می شود. در سال 1999 Fujifilmحسگر های Super CCD را معرفی کرد که به خاطر معماری پیکل نوآورانه اش وعده وضوح وحساسیت تصویر بهتری را می داد و علاوه براین امکانات پردازش تصویر خاصی داشت.
    شرکت فوجی‌ فیلم
    می‌گوید که تنها شرکتی به شمار می‌رود که ۱۰۰درصد محصولاتی که تولید می‌کند توسط خودش ساخته می‌شوند. حتی مواد خام محصولاتش راهم خودش تهیه می‌کند. این شرکت لنز دوربین‌های خودش را هم در ژاپن،فیلیپین و چین می‌سازد. شرکت فوجی‌ فیلم از سال ۱۹۴۰ تا این لحظه لنز دوربین تولید می‌کند که از آن‌ها در تکنولوژی‌های مختلف استفاده می‌‌شود.
    تشریح فرآیند نوآوری شرکت به خوبی انجام شده، ممنون.

  16. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما مصطفی استادعلی برای ارسال این پست سودمند:


  17. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    12
    تشکر
    127
    تشکر شده 56 بار در 12 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مریم آقاامینی نمایش پست ها
    نوآوری پدیده ای دور از ذهن و مرموز نیست. تفکر اکثر مردم چنین است که نوآوری صرفاً در شرکت هایی که اهداف بازرگانی و تجاری را دنبال می کنند، محقق می شود در حالی که اینگونه نیست.
    شرکت اپل برای شرکت هایی که خواهان کسب نوآوری هستند، به عنوان تجربه ای بسیار موفق عمل می کند. این شرکت با تمرکز بر محصولاتی که کاربران آن به شیوه ای بسیار رقابتی آن را دنبال کرده و در بهبود ارائه خدماتش بسیار حساس هستند، گوی سبقت را ربوده است. شهرت جهانی شرکت اپل در امر نوآوری، باعث شده است تا، این شرکت از موفق ترین شرکت هایی که تاکنون شناخته شده، به شمار آید.
    سلام ، ممنون از شما، اما با کمی تحقیق می توان به این نتیجه رسید که بسیاری از محصولاتی که هم اکنون در قالب نوآوری و یا گجت بر روی گوشی های اپل ارائه می شود، در گذشته ای نه چندان دور در انحصار شرکت زیمنس آلمان بود و نوآوری های بسیاری را در این زمینه ارائه می کرد ولی متاسفانه بدون تبلیغات، شرکت اپل در واقع بسیاری از آنها را کپی برداری کرده است و با تبلیغات گسترده آنها را دوباره با شکل و شمایل جدید و با اندکی دستکاری و تغییرات به طرفداران خود می فروشد.

  18. تشکرها از این نوشته :

    لیلا مهاجرین (17-04-2017)

  19. #20
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    12
    تشکر
    127
    تشکر شده 56 بار در 12 پست

    بحث و نظر پیرامون راهبرد و فرآیند نوآوری شرکت های نوآور Corporation JTEKT

    pic_spcial03.png
    شرکت jtektدر سال 2006 با ادغام دو شرکت seiki و toyoda تاسیس گردید یک شرکت تامین کننده قطعات خودرو چند میلیاردی از یک طرف و از طرف دیگر تولید کننده ماشین آلات سنگین و تجهیزات نیروگاهی می باشد . که سطح وسیعی از فعالیت ها اعم از سیستم های هدایتگر ، اجزا سیستم نیرو محرکه را برای حفظ و امنیت خودرو پشتیبانی می کند.
    شرکت jtekt با هدف نوآوری تکنولوژیک در صدد توسعه تکنولوژی های پایه ای است که ادامه راه و اتخاذ دانش بیشتر را سبب می شود. با توجه به شعاری که شرکت با آن پیش می رود راهبرد نوآوری در موقعیت رقابتی آن پیشرو می باشد و به دنبال خلق ارزش بالاتر و جدیدتر است. باتوجه به اینکه شرکت محصولات تولیدی را از مشتری دریافت می کند و محصولی با کیفیت بالاتر از حد انتظار مشتری ارائه می دهد راهبرد شبکه همکاری شرکت باز بوده و با محیط خود در تعامل می باشد.
    این شرکت به عنوان تامین کننده محصولاتی است که با کیفیت و ارزش فراتر از حد انتظار مشتری تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
    فرآیند نوآوری این شرکت به گونه ای است که در تمام مراحل سعی می کند در محصولات تولیدی خود ارزشی را خلق کند که بتواند اعتماد مشتری را به محصولات خود جلب نماید و در واقع این موضوع می تواند پایه ای برای r&d شرکت باشد.
    برای دستیابی به این موضوع در ژاپن مراکز تحقیقاتی ایی در اوساکا، نارا و آیچی در 2012 تاسیس کرد و سایتی جهت انجام آزمایشات خود در آیگا ایجاد کرد که ارزیابی های واحد در آن صورت می گیرد.
    در همین راستا همانطور که ذکر شد، شرکت آموزش پرسنل را مد نظر قرار داده تا بتواند در آینده نیروهای متخصص و آموزش دیده خود را بکار گیرد، برای این منظور ایجاد دانشکده ها و دانشگاه های مخصوص به تکنولوژی های مورد نظر شرکت را در نقاط مختلف تاسیس نموده است.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مصطفی استادعلی : 01-04-2017 در ساعت 15:10

  20. کاربران : 6 تشکر کرده اند از شما مصطفی استادعلی برای ارسال این پست سودمند:



 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:18 بر حسب GMT +3.5 می باشد.