نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    29
    تشکر شده 15 بار در 2 پست

    علل شکست و موفقیت نوآوری - نمونه مطالعه : شرکت Enron

    در عصر پیشرفتهای سریع تکنولوژی، تنها شرکتهای نوآوری می توانند در رقابت شدید بازار بقای خود را حفظ کنند که بتوانند از تجربیات دیگران بخوبی و به موقع استفاده نمایند. بررسی دلایل شکست کارآفرینان و شرکت های نوپا برای دیگران بسیار پندآموز بوده و در ادبیات رایج به آن واشکافی شکست (failure post-mortem) ) گفته می‌شود.
    بر طبق پیش‌بینی کارشناسان، از هر 10 شرکت نوپا، 9 شرکت با شکست روبرو می‌شوند. این آمار ضرورت تحقیق در این زمینه را بیشتر نمایان می سازد.
    در یکی از تحقیقات ، 10 عامل مهم شكست نوآوري به شرح زیر ذكر مي شود:

    1. نبود فرهنگي كه از نوآوري حمايت كند
    2. احساس مالكيت نكردن و از آن خود ندانستن سازمان توسط مديران
    3. فقدان يك فرايند گسترده و فراگير جهت نوآوري
    4. تخصيص ندادن منابع كافي براي اين فرايند
    5. عدم ارتباط بين پروژه ها و طرحها با استراتژي سازمان
    6. صرف نكردن زمان و انرژي كافي براي رفع ابهامات سازماني
    7. ايجادنكردن تنوع در فرايندها (عقايد مختلف و متضاد)
    8. توسعه نـدادن ابـزارها و سنجشهـاي انـــدازه گيري پيشـرفت
    9. عدم وجود مربيان و مديران توانا در تيم هاي نوآوري
    10. فقدان يك سيستم ايده پرداز مديريتي


    شرکت انرون در سال 1985 فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش انرژی شروع کرد و به سرعت به بزرگ ترین شرکت انرژی جهان تبدیل شد. به نحوی که طی رتبه بندی صورت گرفته در سال 2001، رتبه هفتم را دربین پانصد شرکت بزرگ آمریکا به خود اختصاص داد. این درحالی است که پایان حیات این شرکت نیز در اواخر همین سال رقم خورد و آمریکا را با بزرگترین ورشکستگی تاریخ خود مواجه نمود، که طی آن شمار زیادی سرمایه و یا کار خود را از دست دادند.

  2. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    29
    تشکر شده 15 بار در 2 پست

    علل شکست و موفقیت نوآوری - نمونه مطالعه : شرکت Enron

    علل شکست و موفقیت نوآوری - نمونه مطالعه : شرکت Enron

    در عصر پیشرفتهای سریع تکنولوژی، تنها شرکتهای نوآوری می توانند در رقابت شدید بازار بقای خود را حفظ کنند که بتوانند از تجربیات دیگران بخوبی و به موقع استفاده نمایند. بررسی دلایل شکست کارآفرینان و شرکت های نوپا برای دیگران بسیار پندآموز بوده و در ادبیات رایج به آن واشکافی شکست (failure post-mortem) ) گفته می‌شود.
    بر طبق پیش‌بینی کارشناسان، از هر 10 شرکت نوپا، 9 شرکت با شکست روبرو می‌شوند. این آمار ضرورت تحقیق در این زمینه را بیشتر نمایان می سازد.
    در یکی از تحقیقات ، 10 عامل مهم شكست نوآوري به شرح زیر ذكر مي شود:


    1. نبود فرهنگي كه از نوآوري حمايت كند
    2. احساس مالكيت نكردن و از آن خود ندانستن سازمان توسط مديران
    3. فقدان يك فرايند گسترده و فراگير جهت نوآوري
    4. تخصيص ندادن منابع كافي براي اين فرايند
    5. عدم ارتباط بين پروژه ها و طرحها با استراتژي سازمان
    6. صرف نكردن زمان و انرژي كافي براي رفع ابهامات سازماني
    7. ايجادنكردن تنوع در فرايندها (عقايد مختلف و متضاد)
    8. توسعه نـدادن ابـزارها و سنجشهـاي انـــدازه گيري پيشـرفت
    9. عدم وجود مربيان و مديران توانا در تيم هاي نوآوري
    10. فقدان يك سيستم ايده پرداز مديريتي



    شرکت انرون در سال 1985 فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش انرژی شروع کرد و به سرعت به بزرگ ترین شرکت انرژی جهان تبدیل شد. به نحوی که طی رتبه بندی صورت گرفته در سال 2001، رتبه هفتم را دربین پانصد شرکت بزرگ آمریکا به خود اختصاص داد. این درحالی است که پایان حیات این شرکت نیز در اواخر همین سال رقم خورد و آمریکا را با بزرگترین ورشکستگی تاریخ خود مواجه نمود، که طی آن شمار زیادی سرمایه و یا کار خود را از دست دادند.
    فایل های پیوست شده


 

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:17 بر حسب GMT +3.5 می باشد.