صفحه 1 از 11 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 101
Like Tree348Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون نمونه های موفقیت و شکست در حوزه نوآوری

  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    89
    تشکر شده 134 بار در 40 پست

    Question بحث و نظر پیرامون نمونه های موفقیت و شکست در حوزه نوآوری

    شکست و موفقیت در حوزه نوآوری مبتنی بر دلایلی مشخص است و بررسی این دلایل رهنمون های مناسبی در راستای بهره برداری از تجارب به دست خواهد داد.

    از این رو هر یک از دانشجویان به طور مجزا، مطابق با دسته بندی انجام شده و موضوع تخصیص شده به ایشان، می بایست یک نمونه شکست یا موفقیت در حوزه نوآوری را یافته و مورد مطالعه قرار دهند و ضمن معرفی نمونه، دلایل شکست یا موفقیت را به طور دقیق تشریح نمایند.

    نکته: پاسخ های می بایست در فایل ورد تهیه شود و به پست پاسخ ضمیمه گردد. ضمن اینکه باید خلاصه ای از پاسخ در پست پاسخ درج گردد.
    نکته: ذکر مرجع الزامی است.
    نکته: کپی برداری از تمرین سایرین و ارائه پاسخ پس از موعد تحویل کسر نمره به همراه دارد.
    نکته: موعد تحویل تمرین 13 اسفند می باشد.
    فایل های پیوست شده

  2. کاربران : 11 تشکر کرده اند از شما ghafarimoghadam برای ارسال این پست سودمند:


  3. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 44 بار در 4 پست
    دلایل موفقیت نوآوری در شرکت آمازون نسبت به گوگل و اپل و شکست نوآوری در این دو شرکت:
    1- تمرکز آمازون بر نیازهای کاربران
    2-ایجاد تیم های کوچک ایده پردازی و آزمایش اولیه به جای استفاده از استارت آپ ها
    3- فکر کردن و تمرکز مدیریت بر محصولاتی که کاربران دوست دارند و برای آنها پول خرج می کنند.
    4- ایجاد فرهنگ و اشتیاق کارآفرینی
    5- تبدیل آمازون به شرکتی ماژولار و انعطاف پذیر با حداقل قوانین در سطح کل شرکت

    1- تمرکز گوگل بر پروژه های بلند پروازانه ای نظیر خودرو های خودران
    2- ایجاد هلدینگ آلفابت در گوگل که هنوز به خروجی قابل قبولی منتج نشده است.
    3-استفاده کارمندان گوگل از ابزارهای آنلاین آن برای مدتی زیاد
    4-ساختار غیرقابل منعطف و قوانین محدودکننده در جابه جایی افراد از یک تیم پروژه به تیم پروژه دیگر و...
    فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: doc exer1.doc (589.5 کیلو بایت, 61 نمایش)
    • نوع فایل: doc exer1.doc (612.0 کیلو بایت, 48 نمایش)
    ویرایش توسط زهرا غلامزاده : 18-02-2017 در ساعت 20:09

  4. کاربران : 9 تشکر کرده اند از شما زهرا غلامزاده برای ارسال این پست سودمند:


  5. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    12
    تشکر
    294
    تشکر شده 60 بار در 9 پست
    با تشکر از گزارش جامع و مفصل شما.
    به نظر من نیز آمازون بیشتر از اینکه تبلیغات کنه روی ترفیعات و نوآوری کار کرده و در ارسال بسته محصولات خود حتی اگر کوچکترین وقفه ای ایجاد بشه اون را به مشتری اطلاع رسانی می کنه . همچنین برای زبان های مختلف سایت را طراحی کرده مثلا فردی در آلمان یا فرانسه یا ... بتونه خوب خرید خود را انجام بده . نیاز سنجی و مدیریت ارتباط با مشتریان یا crmرا هم به شکل خوبی اجرا کرده . درآمدش را از ارتباط با شرکت های دیگر به دست می آورده و بخش مدیریت زنجیره تامین scmرا به خوبی اجرا می کنه.

  6. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما حسن شبانی برای ارسال این پست سودمند:


  7. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    8
    تشکر
    276
    تشکر شده 80 بار در 8 پست
    ارائه يک نمونه واقعي موفقيت در حوزه نوآوري با ذکر دقيق دلايل : مطالعه موردی : سایت TripAdvisor.com
    - استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران سایت
    - ارائه رایگان این محتوای تولید شده (شامل نظر، انتقاد، پیشنهاد، عکس و فیلم) به تمام بازدیدکنندگان سایت، همچنین کسب درآمد از صاحبان هتل ها، رستوران ها، مراکز گردشگری، شرکت های هواپیمایی، نمایندگی های ویلاهای اجاره ای و ...
    - جستجو و فیلتر کاربردی و جامع روی اطلاعات هتل ها، پروازها، مقصدها، خانه های توریستی، معرفی برترین ها در گروه های اطلاعاتی توریستی
    - ایجاد نقشه های سفر
    - بکارگیری تجربیات شخصی و باارزش و کاملاً به روز مسافران با رضایت کامل ایشان به دور ار هرگونه تبلیغ
    - ترغیب مسافران به اعلام نظر در خصوص هتل ها، خانه های توریستی، رستوران ها، جاذبه های گردشگری که تجربه کرده است و تکمیل فرم های ارزیابی و نظردهی
    - ارائه پیشنهادات بر اساس نقدهای مسافران : استفاده هوشمندانه از نظرات جمع آوری شده مسافران برای ترغیب ایشان به رزرو محل های اقامتی و بازدید از جاذبه های گردشگری، رتبه بندی هتل ها بر اساس امتیازات مسافران، قرار دادن عکس هایی که خود مسافران از هتل ها گرفته اند در سایت و ارائه آن ها به بازدیدکنندگان
    - ارائه بهترین پیشنهادات بر اساس امتیازات مسافران در بخش جاذبه های گردشگری بر اساس سرگرمی‏ها، ورزش ها، مکان های فرهنگی، دیدنی های بیرون شهر، موزه ها، جاهای دیدنی، نمایش های هنری، باغ وحش ها و آکواریوم‏ها، که هر مسافر با توجه به علایق خود می تواند مکان هایی که برای او هیجان، شادی یا آرامش می آورد انتخاب کند.
    - عدم نیاز به تیم فروش گسترده و تیم حسابداری
    ...
    فایل های پیوست شده

  8. کاربران : 15 تشکر کرده اند از شما حمیده حیدری رامشه برای ارسال این پست سودمند:


  9. #5
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    10
    تشکر
    122
    تشکر شده 86 بار در 10 پست
    ارائه يک نمونه واقعي شکست در حوزه نوآوري با ذکر دقيق دلايل شکست. معرفی نمونه: شرکت کداک(Kodak)

    شرکت کداک نمونه‌ای مهم میباشد که سرعت و شدت تغییرات بنیادین فناوری را نشان میدهد. علاوه توجه به فرایند دگرگونی و اهمیت تصمیم‌گیری صحیح را نشان می‌دهد. کداک در سال 1975، سهم ۹۰ درصد بازار فیلم عکاسی و 85درصد فروش دوربین را داشت. و در سال 2012 بعد از 133 سال اعلام ورشکستگی کرد. آزمایشگاه تحقیقاتی کُداک، اولین دوربین دیجیتال را در سال ۱۹۷۵ اختراع کرد ولی توسعه آن را ادامه نداد.
    اغلب مدیران برای سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی‌هایی که ممکن است بازار یا مشتری‌های فعلی‌شان را آشفته کند تمایلی ندارند، به این علت که این سرمایه‌گذاری‌ها حداقل در ابتدا کمتر سودآورند. اما ظهور و سقوط کداک از این لحاظ نمونه‌ای‌ است که نشان میدهد چگونه یک شرکت باید بین نوآوری‌های تثبیت شده‌ در بازار موجودی که او را سرپا نگه داشته‌اند، مشتریان، و نوآوری‌های چالش برانگیزی که از راه می‌رسند تصمیم ‌های درست را پیدا کند و نباید در این راه زیاد هم محافظه کارانه رفتار نمود چون گاهی بدون تغییر و تجدید نظر در استراتژی‌ها بر خلاف نتیجه مورد انتظار اتفاق می افتد.

    دلایل شکست شرکت نوآور کداک
    1- عدم مدیریت اجرایی صحیح
    2- عدم سرعت کافی جهت همراهی با تغییر تکنولوژی به سوی دنیای بدون فیلم
    3- عدم دقت کافی جهت همراهی با دگرگونی های تکنولوژیک
    4- تغییر الگوی رفتاری مردم
    5- پیش بینی غلط رفتار خریداران
    6- دست کم گرفتن ارزش نوآوری‌های تازه
    7- بی توجهی به رقبا و سرعت گرفتن آنها در توسعه تکنولوژی
    8- دنباله‌روی از سیاست‌های گذشته
    9- عدم تناسب اقدامات با وضعیت موجود
    10- عدم جذب نیروها و استعدادهای لازم جهت پیشبرد نوآوری
    11- نداشتن انعطاف پذيري لازم
    12- حس امنیت کاذب
    13- ناديده گرفتن قدم بعدي
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط صدف محجوبی : 18-02-2017 در ساعت 23:45

  10. کاربران : 13 تشکر کرده اند از شما صدف محجوبی برای ارسال این پست سودمند:


  11. #6
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    8
    تشکر
    276
    تشکر شده 80 بار در 8 پست

    فعالیت کداک

    سرکار خانم محجوبی. ممنون از شما بخاطر مطلبی که گذاشتید. بر این اساس آیا کداک به طور کلی فعالیتش رو متوقف کرده؟

  12. تشکرها از این نوشته :

    نیما نوابی (01-06-2017)

  13. #7
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    10
    تشکر
    122
    تشکر شده 86 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط حمیده حیدری رامشه نمایش پست ها
    سرکار خانم محجوبی. ممنون از شما بخاطر مطلبی که گذاشتید. بر این اساس آیا کداک به طور کلی فعالیتش رو متوقف کرده؟
    ممنون از حسن توجهتون. در سال 2013 شرکت کداک از ورشکستگی خارج شد ولی حوزه فعالیتش را محدود کرد و در زمینه چاپ و پرینت به درآمدزایی رسید و Kodak Technology Solution رو جهت توسعه فناوریها و ابداعات نو راه اندازی کرده و با توجه به گزارشی که در سایت kodak.com هست قصد داره به دنیای گوشی های هوشمند وارد بشه.

  14. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما صدف محجوبی برای ارسال این پست سودمند:


  15. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    1
    تشکر شده 43 بار در 4 پست

    ارائه يک نمونه واقعي شکست در حوزه نوآوري با ذکر دقيق دلايل شکست شركت نوكيا

    10 عامل مهم شکست نوآوری ذکر می شود:

    1. نبود فرهنگی که از نوآوری حمایت کند؛
    2. احساس مالکیت نکردن و از آن خود ندانستن سازمان توسط مدیران
    3. فقدان یک فرایند گسترده و فراگیر جهت نوآوری
    4. تخصیص ندادن منابع کافی برای این فرایند
    5. عدم ارتباط بین پروژه ها و طرح ها با استراتژی سازمان
    6. صرف نکردن زمان و انرژی کافی برای رفع ابهامات سازمانی
    7. ایجاد نکردن تنوع در فرایندها (عقاید مختلف و متضاد)
    8. توسعه ندادن ابزارها و سنجش های اندازه گیری پیشرفت
    9. عدم وجود مربیان و مدیران توانا در تیم های نوآوری
    10. فقدان یک سیستم ایده پرداز مدیریتی

    نوکیا زمانی شکست خورد که نه از نظر مالی و اعتباری مشکل داشت، نه از طراحی و سخت افزار ضعیف رنج می برد. رقبا نیز چندان تاثیری بر شکست نوکیا نداشتند. تمام مشکل از خود نوکیا ناشی میشد: مقاومت در برابر تغییر
    و....
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط سوزان اكرمی : 20-02-2017 در ساعت 17:44

  16. کاربران : 8 تشکر کرده اند از شما سوزان اكرمی برای ارسال این پست سودمند:


  17. #9
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    12
    تشکر
    294
    تشکر شده 60 بار در 9 پست
    خانم اکرمی واقعا از گزارشتون لذت بردم. خیلی جالب بود.ممنون از شما

  18. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    25
    تشکر شده 47 بار در 5 پست
    ارائه يک نمونه واقعي شکست در حوزه نوآوري با ذکر دقيق دلايل : مطالعه موردی : شرکت daewoo
    علل شکست شرکت دوو

    1. " سرمایه گذاری در مناطق و کشورهای پر ریسک مثل ویتنام"
    2. تحت فشار قرار گرفتن شرکت دوو از سوی تأمین کنندگان اعتبارات، به دلیل بحران مالی جنوب شرق آسیا در سال های ۹۷ و ۹۸
    3. ضعف شدید در مدیریت شرکت دوو و عدم توانایی شرکت در تعامل با بانک ها و مؤسسات اعتباری (مدیریت ضعیف صنعتی و مالی)
    4. تأکید بر توسعه و گسترش بدون کوچکترین توجه به سودآوری کسب و کارهای جدید
    5. ضعف در برند، بخصوص در بازارهای خارج از کره (تکیه بر تکنولوژی و نیروی کار ارزان سبب شد از ارتقای برند خود در بازارهای هدف غافل شوند).
    6. محدودیت در قابلیت توسعه فناوری (سرمایه گذاری فراوان بر تحقیق و توسعه، صرفاً برای دستیابی به تکنولوژی بومی و منطقه ای در کره و شرکت خود، صرف هزینه بسیار برای خرید فناوری ها در هر گوشه از جهان، کسب دانش تولید خودرو از هر جای دنیا، حتی خرید مراکز تحقیقات خودرو در انگلستان و آلمان. این اقدامات باعث شد که دوو در بازار موفقیت های بسیاری را کسب کند. اما وابستگی تکنولوژیکی به شرکت های پیشرو در صنعت خودرو اجازه نمی داد که به هدف خود برسد).
    7. عدم استانداردها و دانش کافی برای تولید خودروی جدید (تمرکز بر نوآوری و صرف هزینه های هنگفت و تحقیقات بسیار، بدون داشتن دانش مورد نیاز)

    ...



    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط نیما نوابی : 20-02-2017 در ساعت 15:00

  19. کاربران : 9 تشکر کرده اند از شما نیما نوابی برای ارسال این پست سودمند:



 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:14 بر حسب GMT +3.5 می باشد.