صفحه 3 از 11 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 101
Like Tree348Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون نمونه های موفقیت و شکست در حوزه نوآوری

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    8
    تشکر
    276
    تشکر شده 80 بار در 8 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مریم مظاهری نمایش پست ها
    سرکار خانم حیدری با سلام و تشکر از پست سودمند شما در خصوص سایت TripAdvisor؛ به نظر من نکاتی که در متن عنوان نموده بودید نظیر ارائه پیشنهاد در سایت مذکور بر اساس نقدهای مسافران و نیز دریافت گواهی رضایت مشتری توسط باغ ارم شیراز و هتل اخوان کرمان از این سایت بسیار جالب توجه بود.

    ممنون از شما. این موضوع برای خود من هم بسیار جالب توجه بود. چون سابق بر این ، چند سالی فعالیت کاریم مرتبط با صنعت گردشگری بود و در اون زمان شرکت ما هم سایتی مشابه سایت تریپ ادوایزر راه اندازی کرده بود. این مرکز رزرواسیون آن لاین در اون زمان برای اولین بار در ایران اقدام به رزرو آنلاین جهانی کرده بود (تا پیش از اون سایت های موجود فقط امکان رزرو داخلی داشتند). نکته ای که برام جالب بود این بود که واقعا خیلی از کشورها در اون زمان از نقاط دیدنی کشور ما و امکانات هتل های ما در ایران اطلاعی نداشتند. چون هیچ پایگاه منسجمی در این زمینه وجود نداشت که بتونن این اطلاعات رو در مورد کشور ما کسب کنند. البته در اون زمان این اقدام ما هم در ایران بعد از چند سال، به خاطر مشکلات تحریم، با شکست مواجه شد.

  2. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما حمیده حیدری رامشه برای ارسال این پست سودمند:


  3. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    45
    تشکر شده 39 بار در 4 پست
    موفقیت شرکت هوایی ریان ایر در ارائه خدمات با حداقل هزینه
    شرکت هوایی ریان ایر ایرلند با استفاده از نواوری های ارزنده در امور خدمات و مدیریت لجستیک و در نظر گرفتن کیفیت و استانداردها شرایطی را فراهم کرده است تا مسافران بتوانند با حداقل هزینه از خدمات این شرکت بهره مند شوند.اجرا مدل تجاری کم بها این شرکت را در ردیف یکصد شرکت موفق و نواور دنیا قرار داده است. از عوامل موفقیت این شرکت می توان به استفاده از فرودگاه های حومه- بلیط انلاین- مدیریت بار مسافر -درامدهای تبلیغاتی و جنبی .....اشاره کرد
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مرجان تهرانی آزاد : 01-03-2017 در ساعت 21:49

  4. کاربران : 6 تشکر کرده اند از شما مرجان تهرانی آزاد برای ارسال این پست سودمند:


  5. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    11
    تشکر شده 40 بار در 4 پست
    تشکر
    ویرایش توسط مهدی رضازاده : 22-02-2017 در ساعت 08:34

  6. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    27
    تشکر شده 37 بار در 5 پست

    بررسی و اولویتبندی عوامل کلیدي موفقیت نوآوری

    بررسی و اولویتبندی عوامل کلیدي موفقیت نوآوری در صنعت پهپاد ایران
    عوامل کلیدی موفقیت شناسایی شده
    عوامل مرتبط با بازیگران و شبکه ها:
    1-وجود صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر 2-سیستم دانشگاهی 2/1-حل مسائل فني موجود در نوآوري از طریق تعریف و حمایت از پایان نامه هاي دانشجویي2/2-برگزاري مسابقات به صورت هدفمند و تخصصي و حمایت از تجاري شدن طرح هاي برتر (از جمله مسابقات دانشگاهی و ملی (با حضور افراد فعال دربخش های تجاری و سرگرمی هابی)
    3-تعریف شفاف و کامل پروژه ها و طرح دقیق نیازمندی موجود از سوی کاربران
    4-برقراری سازوکار همکاری، شبکه سازی و ایجاد شبکه های ارتباطی بین بنگاه های تولیدی-تحقیقاتی، تامین کنندگان و کاربران
    5-تربیت نیروهای متخصص و کاربردی در دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای
    6-وجود مراکز رشد و پارك های علم و فناوری 7-وجود شبکه های تخصصی در زیرسامانه های بدون سرنشین
    8-وجود انجمن های تخصصی برای افراد و نخبگان فعال در بخش های تجاری و سرگرمی
    9-وجود ارتباطات بین المللی با افراد ماهر و خبرگان صنعت پرنده های بدون سرنشین در خارج از کشور
    )
    عوامل مرتبط بانهاد ها:
    1-اجرای دقیق قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان
    2-تدوین مسائل قانونی، حقوقی و امنیتی پرواز بر روی شهر
    3-تدوین آیین نامه، نیازمندی ها، استانداردها و گواهینامه های مربوط به حوزه پرنده های بدون سرنشین
    4-تعیین مرجع سیاستگذاری فناوری در حوزه بدون سرنشین ها
    5-تدوین سیاست فناوری در حوزه بدون سرنشین ها
    6-حمایت و هدایت صحیح مالی دولت برای نوآوری (صندوق های توسعه فناوری) در صنعت بدون سرنشین
    )Afuah, 1998مراجع )Ritter, 2003( ((باقری، 1381 )KoreaTechnologyandInformationPromotionAgencyforSME ,2006( عوامل مرتبط با دانش و فناوری:
    1-تحقیقات پایه
    2-وجود آزمایشگاه های تخصصی برای زیرسامانه های مختلف صنعت بدون سرنشین
    3-مستندسازی دانش و تجربیات پروژه های پیشین نوآوری و دلایل ناکامی آن ها (جمع آوري و یکپارچه سازي تجربه های متعدد و منفصل در کشور در زمینه هاي تخصصي صنعت شامل پرنده ها، کامپوزیت، لینک، دوربین، طراحي و تولید ایستگاه هاي زمیني)
    4-برقراری سازوکاری برای یادگیری تعاملی در شبکه بنگاه ها، تامین کنندگان و کاربران ( به منظور ارتقاء قابلیت های فناورانه در سطح ملی)
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط صادق ختایی کاشانی : 06-04-2017 در ساعت 12:27 دلیل: 'گذاشتن فایل ورد که اول پی دی اف فقط بود

  7. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما صادق ختایی کاشانی برای ارسال این پست سودمند:


  8. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 39 بار در 4 پست
    ارائه يک نمونه واقعي شکست در حوزه نوآوري با ذکر دقيق دلايل شکست
    معرفی نمونه: شرکت جنرال موتورز
    جنرال موتورز یکی از نمونه های بارزی است که توانست با موفقیت بحران را پشت سر بگذارد. بحران اقتصادی سال های 2005 تا 2009، شرکت های خودروساز زیادی را با مشکل روبه رو کرد. فورد، کرایسلر و جنرال موتورز از جمله آنها بودند. وقتی یک شرکت در برابر موانع و بحران هایی که احاطه اش کرده است، تسلیم می شود و اعلام شکست می کند، احتمال اینکه دوباره به عرصه رقابت بازگردد، بسیار کم است.
    اما برای غول خودروسازی آمریکا، جنرال موتورز، شکست هیچ گاه معنایی نداشته است. حتی زمانی که در سال 2009 رسما اعلام ورشکستگی کرد و بزرگ ترین شکست صنعتی آمریکا را رقم زد، توانست دوباره بر جای خود بایستد. این شرکت خودروسازی پس از خروج از بحران اقتصادی که پشت سر گذاشت، دوباره به یکی از قدر ت های صنعت خودروسازی دنیا تبدیل شد.
    شرکت جنرال موتورز که به عنوان بزرگ ترین شرکت صنعتی تاریخ ایالات متحده شناخته می شود، در سال ۱۹۰۸ بنیان گذاری شد. این شرکت بین المللی در ۳۷ کشور جهان و تحت ۱۳ نام تجاری اتومبیل های خود را به فروش می رساند.
    جنرال موتورز برای ۷۷ سال پی درپی یعنی از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ به عنوان بزرگ ترین فروشنده اتومبیل در جهان شناخته می شد؛ اما در سال ۲۰۰۸ فروش آن کاهش یافت و تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفت. این وضعیت در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز ادامه یافت.
    فایل های پیوست شده

  9. کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما راویه غلامزاده برای ارسال این پست سودمند:


  10. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    8
    تشکر
    22
    تشکر شده 37 بار در 6 پست
    با سلام
    اثرات ورشکستگی شرکت جنرال موتورز بر شرکت های زیر مجموعه
    شرکت خودروسازي اوپل يک شرکت خودروسازي آلماني است که از سال ۱۹۲۹ تاکنون زيرمجموعه شرکت خودروسازي آمريکايي جنرال موتورز بوده است. با ورشکستگي جنرال موتورز در سالل ۲۰۰۹، اين شرکت مجبور به فروش جزئي مالکيت اوپل به متقاضيان متعددي شد. ۲۰ درصد از سهام اوپل اکنون متعلق به شرکت کانادايي مگنوم اينترنشنال، ۱۰ درصد مربوط به اتحاديه کارمندان وو فروشندگان اوپل، ۳۵ درصد يك بانک در روسيه و ۳۵ درصد ديگر متعلق به جنرال موتورز مي‌باشد.
    در سال 2008 هنگامي ‌که بحران مالي جنرال موتورز به اوج خود رسيد، قرار شد شرکت کانادايي مگنوم، به همراه بانک روسي «اسپر»، بخش اروپايي جنرال موتورز را که مرکز آن در آلمان استت بخرد. ولي جنرال موتورز متوجه شد که اولا ماشين‌هاي جديدي که اين شرکت در اروپا به بازار عرضه کرده است مي‌تواند پشتوانه موفقيت اين شرکت در آينده باشد و ثانيا اگر بازوي قوي خود در اروپا راا از دست بدهد هرگز قادر نخواهد بود به عنوان يک خودروساز جهاني در اين صنعت حاضر باشد. به همين خاطر از فروش بخش اروپايي خود منصرف شد.
    با سپاس و تشکر از مطالب ارزنده سرکار خانم غلامزاده

  11. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما روح اله جباری فرد برای ارسال این پست سودمند:

    حسن شبانی (26-02-2017),زهرا جمالی نسب (14-04-2017),صدف محجوبی (25-02-2017)

  12. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    37
    تشکر شده 38 بار در 4 پست
    در این بررسی می خوانیم :
    راز موفقیت شرکت های چینی در عرصه جهانی شامل :

    • انگیزه شرکت های چینی برای جهانی شدن و نوآوری
    • نوآوری
    • بهترین کارکردهای شرکت های نوآور چینی
    • یادگیری از شرکت های موفق

    سپس بررسی این سوال که آیا شرکت های چینی می توانند دست به نوآوری بزنند؟
    و در خاتمه به سیاست های تشویقی برای نوآوری؛ تأثیرات و پیامدها آن می پردازیم که با طرح سه سؤال اصلی زیر :

    • عوامل اصلی رشد در ثبت اختراعات کدام اند و در عمل چه کاربردهایی برای شرکت های چینی دارند؟
    • تأثیر سیاست های نوآوری بومی در ثبت اختراع تا چه حد بوده و کدام یک از سیاست ها توانسته کارکرد بهتری داشته باشد؟
    • شرکت های مهم چینی تا چه حد توانسته اند نوآور باشند؟
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط علی گل آرا : 22-02-2017 در ساعت 22:15

  13. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما علی گل آرا برای ارسال این پست سودمند:


  14. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    8
    تشکر
    12
    تشکر شده 24 بار در 7 پست

    نمونه نواوریهای شکست خورده در صنعت خودرو

    خودروهایی که امروزه تونستن از پس نیازهای مختلف ما بر بیان، بدون شک مسیر بسیار طولانی رو در طول تاریخ صنعت خودرو سازی گذروندن. برای این محصول در طول سالیان، هزاران ایده و طرح داده شده و بعضی ها پذیرفته شدن و جواب گرفتن، بعضی ها هیچ وقت عملی نشدن و بعضی ها نتونستن جایگاهی در صنعت خودرو پیدا کنن. در متن زیر ۱۰ ابتکار و نوآوری بزرگ رو معرفی کردیم که نتونستن جایگاهی در خودروهای آینده داشته باشن
    فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: zip 1.zip (14.8 کیلو بایت, 13 نمایش)

  15. کاربران : 6 تشکر کرده اند از شما مزدک حبیبی برای ارسال این پست سودمند:


  16. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 48 بار در 4 پست

    دلایل موفقیت شرکت سونی

    معرفی شرکت سونی :شرکت سونی دارای اوازه ی جهانی است .درپنجاهمین سال تاسیس خودتوانست رهبری بازازرادرتولیدمحصولات الکترونیکی تخصصی ان هم درمحیطی که ازتغییرات تکنولوژیکی سریع ،رشداقتصادی بالاوتمایل روزافزون جهانی درپذیرش تکنولوژی جدیدبرخورداربوده بدست اورد.تاریخچه ی سونی برپایه ی مهارتهای اصلی درنواوری تکنولوزی ،ساخت محصولات دراندازه های بسیارکوچک وبهبود کیفیت محصولات سیستم های کیفی که درنهایت این شرکت رادرسطح بالایی ازتمایز سوق داده بنانهاده است.
    فایل های پیوست شده

  17. کاربران : 8 تشکر کرده اند از شما فرشته فلکیان برای ارسال این پست سودمند:


  18. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 40 بار در 6 پست

    نوآوری موفق شرکت زیمنس (Siemens)

    شرکت زیمنس (Siemens)
    دفتر مرکزی این شرکت در شهر برلین آلمان واقع شده است و از آن به عنوان بزرگترین شرکت مهندسی اروپا یاد می‌کنند که در زمینه مخابرات، خدمات بهداشتی، اتومبیل‌سازی،‌ حمل‌ونقل،‌ انرژی و صنایع خدمات خود را ارایه می‌دهد.
    چشم‌انداز
    چشم‌انداز شركت زيمنس چنين است: عرضه‌كننده نوآوريهاي جهشي، ارائه‌دهنده مزيت رقابتي به مشتريان و خلق ارزش پايدار.
    دلایل موفقیت شرکت زیمنس
    تخصص دیرپا، توان خارق‌العاده در نوآوری، پایه‌های مستحکم تولید، دستمزد، سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای موقعیت ممتاز جغرافیایی، جهانی فکر کردن
    شركت، نقشه و سناريوي آينده را در برنامه افق 2020 تعريف كرده است. براساس يك تحقيق مفصل انجام شده، شركت آنچه در 13 سال آينده در حوزه‌هاي اقتصاد، سياسي، فناوري و اجتماعي انتظار وقوع دارد، پيش‌بيني كرده است. شركت با رويكرد «تصاوير آينده» نگاهي 10 ساله، 20 ساله و 30 ساله به آينده دارد. هدف، عبارت است از تعيين فناوريهاي پيش رو و نيازهاي آتي مصرف‌كننده براي كشف امكانات كسب و كار جديد در حوزه‌هاي انرژي، اتوماسيون، مواد، سلامت و بهداشت، اطلاعات و ارتباطات، حمل ونقل و خدمات است.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط فرشته خدادادی : 25-02-2017 در ساعت 08:06

  19. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما فرشته خدادادی برای ارسال این پست سودمند:



 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:17 بر حسب GMT +3.5 می باشد.