صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 21
Like Tree22Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت‌های نوآور

  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    89
    تشکر شده 134 بار در 40 پست

    Question بحث و نظر پیرامون جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت‌های نوآور

    بحث امروز پیرامون بررسی راهبرد شرکت‌های نوآور مبتنی بر گزارش 100 شرکت نوآور برتر موسسه تامسون رویترز در سال 2015 می‌باشد. در فایل پیوست، برای هر دانشجو سه شرکت (با توجه به رتبه شرکت) تخصیص داده شده است. دانشجویان می‌بایست از بین این سه شرکت، به دلخواه دو شرکت را انتخاب نمایند و سپس اقدامات ذیل را به تفکیک انجام دهند:

    1) راهبرد شرکت مربوطه را عینا ارائه دهید.
    2) جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت مربوطه را تحلیل کرده و ارائه دهید.
    3) در طیف راهبرد موقعیت رقابتی (دنباله‌رو-پیشرو)، راهبرد شرکت مربوطه در چه جایگاهی قرار دارد؟ تحلیل کنید.
    4) در طیف راهبرد شبکه همکاری (بسته-باز)، راهبرد شرکت مربوطه در چه جایگاهی قرار دارد؟ تحلیل کنید.

    موارد فوق را برای هر شرکت به تفکیک و مطابق با شماره آن ارائه دهید و در پایان هر دو شرکت را با هم مقایسه کنید.

    لینک گزارش 100 نوآور برتر سال 2015:
    Welcome to Top 100 Thomson Reuters - State of Innovation | Top 100 Thomson Reuters - State of Innovation
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط ghafarimoghadam : 16-11-2015 در ساعت 23:30

  2. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    8
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 4 پست
    3m compony
    راهبرد : این شرکت عقیده دارد که یک مسئولیت بین المللی دارد و سود آوری شرکت فقط در بحث های مالی نیست بلکه روش انجام تجارت بسیار مهم است و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده است تا در بحث های اجتماعی و محیطی ایجاد نوآوری کند و توسعه محصول داشته باشد این شرکت قصد دارد ساختمان ها را امنتر کرده و وسایل الکترونیکی با مصرف انرژی کمتر و ضرر کمتر برای محیط تولید کند. هدف این شرکت شناخت نیازهای امروز جامعه میباشد و رفع نیاز های امروز میباشد و همچنین ایجاد بستری برای شناسایی نیاز های آینده و ایجاد نوآوری برای شناسایی آینده میباشد
    این شرکت رضایت مشتریان همراه با نوآوری تکنولوژی با کیفیت بالا و ا رزش زیاد را مد نظر دارد و ایجاد سرمایه گذاری و بازگشت سود سرمایه قابل قبول در شرکت مهم است.

    جایگاه نوآوری : شرکت3mcompony یک شرکت نوآور میباشد نوآوری های این شرکت زندگی افراد بسیاری را در سراسر جهان بهبود داده است این شرکت وسایل الکترونیکی با مصرف انرژی کمتر و ضرر کمتر تولید میکند. هدف این شرکت ساختن آینده است و هیچگاه از ایجاد نوآوری دست نکشیده است.

    راهبرد موقعیت رقابتی : هدف این شرکت ایجاد ارزش افزوده و توسعه کارکنان و انواع وسیله های برتر میباشد و راهبرد این شرکت رهبری و پیشگام بودن و مقدم بودن در بازار است .
    شرکت 3m compony عقیده دارد کارکنان و افراد آن باید پیشرفت کنند و توسعه و پیشرفت شرکت به پیشرفت کارکنان بستگی دارد و گره خورده است.

    راهبرد شبکه همکاری : این شرکت بنا را بر همکاری گذاشته است و همکاری و نوآوری بیشترین اهمیت را دارد و این شرکت سعی دارد با همکاری در سطح جهانی و بین المللی قدرت خود را افزایش داده زیرا اگر همکاری با سایر شرکت ها افزایش وجود داشته باشد سبب میشود مهارت ها و نوآوری های بیشتری ایجاد شود و در زمینه های مختلفی شروع به فعالیت کند و توسعه شرکت را در زمینه های مختلفی افزایش دهد.

    .Abbott
    راهبرد : این شرکت عقیده دارد مهمترین عامل در جامعه سلامتی میباشد زیرا وقتی سلامتی ایجاد شود افراد بهتر میتوانند فعالیت کنند و امکان موفقیت در هر چیزی به وجود میاید. محصولات این شرکت برای همه دوره ها و سنین مناسب باشد از رده تازه متولدین تا بزرگسالان و محصولات آن شامل تقویت کننده ها و داروهای مراقبتی و داروهای درمانی میباشد. فعالیت های این شرکت در زمینه های سلامتی و ایجاد محافظت از سلامتی میباشد .
    این شرکت ارزش گذاری در زمینه های مختلف دارد در زمینه های علم – تکنولوژی – محصولات – بازار و افراد شرکت و عقیده دارد که موفقیت شرکت با این عوامل ترکیب شده است و اهداف مشترک دارند. این شرکت با ایجاد ایده های نو راههای بهتری برای زندگی سالم ایجاد میکند.
    هدف این شرکت ایجاد یک محیط کاملا سالم میباشد تا سلامتی همه جامعه را فرا بگیرد و کمک کند به همه افراد برای سلامتی در همه رده های سنی تا کل جامعه سالم باشد و زندگی راحتی داشته باشند.

    جایگاه نوآوری : این شرکت در زمینه های تقویت کننده ها و امکانات عیب شناسی و داروها و ابزار های پزشکی کار میکند . در زمینه نوآوری این شرکت به وسیله تکنولوژی های پیشرفته فضای ایجاد کرده است که افراد در سراسر جهان بتوانند دسترسی داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند و توسط این امکانات نوآوری ایجاد شده و سبب پیشرفت بیشتر در این زمینه باشند.

    راهبرد شبکه همکاری : شرکت abbott از طریق licensing با دیگر شرکت ها همکاری میکند و یک همکاری باز را دنبال میکند . این شرکت عقیده دارد که شرکت های زیادی میتوانند پیشنهاد های خوبی داشته باشند و از این پیشنهادات میتوان استفاد کرد در راستای پیشرفت و تصمیم گیری های صحیح و در جهت کیفیت بالاتر تولیدات و همچنین اینکه همکاری باز با شرکت های متفاوت میتواند نظرات متفاوت و موقعیت های مناسبی برای موفقیت های شرکت ایجاد کند.

    راهبرد موقعیت رقابتی : این شرکت به عنوان یک شرکت پیشرو میباشد زیرا نوآوری دارد و سعی بر ایجاد بستری فعال و نوآور در زمینه های کاری خود را دارد و پیشنهادات مختلفی به شرکت های دیگر مشابه خود میدهد و به عنوان یک ایده پرداز در زمینه شرکت های مشابه خود میباشد و سعی در ایجاد تعامل با شرکت های مشابه خود را دارد.
    ویرایش توسط صابر احمدی بنکدار : 26-11-2015 در ساعت 02:19

  3. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما صابر احمدی بنکدار برای ارسال این پست سودمند:

    مجتبی آقایی (26-11-2015),مسعود بارانی (27-11-2015),علی خلج کجی (26-11-2015)

  4. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    ارسال ها
    6
    تشکر
    5
    تشکر شده 9 بار در 3 پست
    14
    Bayer
    بایر آ گ : (Bayer AG) شرکت داروسازی آلمانی است، که در زمینه تولید مواد شیمیایی نیز، فعالیت گسترده‌ای دارد.

    راهبرد

    “Bayer: Science For A Better Life “
    علم براي زندگي بهتر
    اين جمله بيانگر ماموريت سازمان و تا حدي روشنگر راهبرد شركت Bayer مي باشد در واقع راهبرد شركت بر اساس اين جمله شكل گرفته است.
    Bayer يك شركت نوآور در كلاس جهاني با تاريخچه 150 ساله مي باشد.موفقيت هاي علمي این شرکت در راستاي كمك به بهبود در كبفيت زندگي افراد می باشد.
    ”ما قصد داريم تا كيفيت زندگي افراد را بهبود ببخشيم.از همين رو ما بر روي شايستگي هاي اصلي توسعه و تجاري سازي محصولات و راه حل هاي نوآورانه براساس دانش علمي تمركز مي كنيم .محصولات ما به مقابله با برخي از بزرگترين چالش هاي امروزي از جمله :رشد جهاني جمعيت ٬پيري جمعيت و استفاده كارآمد از منابع طبيعي كمك ميكند. ”
    BAYERدرراهبرد خود بیان می دارد که كيفيت زندگي افراد را میتوان بوسيله پيشگيري ٬تسكين و درمان بيماري ها بهبود مي بخشيد و براي ايجاد زنجيره اي مناسب از غذا ها با كيفيت بالا٬خوراك و مواد خام گياهي تجديد پذير كمك میکند.
    ارزش ها این شرکت عبارت اند از:
    LIFE
    L: Leadership
    I: Integrity
    F: Flexibility
    E: Efficiency
    شرکت BAYER به انجام فعاليت پايدار و نشان دادن مسوليت هاي اخلاقي و اجتماعي به عنوان حق شهروندي پايدار است واين ارزش ها نقش مركزي در انجام فعاليت هاي روزانه و راهنمايي در برای انجام ماموريت بازی میکند.
    جايگاه نوآوری در راهبرد شرکت
    همانطور که در راهبرد شرکت بیان شده لزوم بکار بردن نوآوری در ایجاد,توسعه و تجاری سازی محصول و راه حل های مشخص میگردد.
    شركت BAYER از طریق توسعه پیوسته: مولکول های جدید ,تکنولوژی ها و مدل های کسب کار در مرکز تحقیقات شرکت,سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه پروژه ها , حمایت از توسعه کارکنان و گسترش فعالیت ها از طریق اکتساب یا همکاری با شرکای خارجی نوآوری را به حرکت در می آورد.
    نوآوری و مهارت های کارکنان اين شركت پایه و مبنایی برای موفقیت اين شرکت مي باشد بنابراین تمرکز زیادی بر روی بهره برداری از ایده ها نوآور و مهارت کارکنان وجود دارد.
    تقویت توانایی های نوآورانه ما را قادر به مقابله با چالش های زمان و دستیابی به رشد سودآور شرکت می شود.

    راهبرد موقعیت رقابتی
    همانطور که در راهبرد شرکت بیان شد رهبری یکی از ارزش های مهم شرکت می باشد و راهبرد راهبری بر روی پیشتاز بودن در بازار تاکیید می نماید از طرف دیگر همچنین ریسک پذیری و پایبندی جدی بنگاه به نوآوری یکی دیگر از لازمه های راهبرد راهبری میباشد و BAYER از طریق ایجاد نوآوری که اساس فعالیت های سودآور و پایدار کسب وکار این شرکت را تشکیل می دهد این ریسک پذیری و پایبندی را دارا می باشد و همچنین این فعالیت های نوآورانه کلید اصلی حفظ و دستیابی به موقعیت های رهبری در تمام بازار های می باشد
    راهبرد شبکه همکاری
    همانند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه شرکت بایر یک فرهنگ نوآوری مبتنی بر باز بودن را برای رویکرد ها جدید و همکاری بین رشته ای داخلی ترویج داده است این شرکت درحال ایجاد شبکه ملی و بین المللی از دانشمندان برجسته بمنظور افزایش تخصص وخبرگی وگسترش این شبکه از طریق همکاری با شرکای خارجی می باشد
    همکاری این شرکت با شرکای استراتژیک خارجی منجر درستیابی به تكنولوژي هاي مكمل و پتانسيل هاي نوآوري خارجي میشود.
    همکاری این شرکت با دانشگاهای پیشرو,موسسه تحقیقاتی دولتی و شرکت های شریک بوسیله مراکز رشد,جمع سپاری و ایجاد شبکه های علمی در اسیا و امریکا و استفاده از پتانسیل نوآوری خارجی تکمیل می گردد.
    بخش دارويي اين شركت با شركاي زيادي در طول مراحل توسعه يك دارو كار مي كند. ﴿ Algeta ASA , BioInvent International AB﴾
    همانطور كه بيان شده اين شركت به ترويج يك فرهنگ نوآ‏وري باز از طريق ايجاد شبكه اي مي پردازد تا از تمام ظرفيت هاي نوآوري خارجي استفاده كند از طرف ديگر مهارت و نوآوري كاركنان پايه و مبناي موفقيت اين شركت بوده بنابر اين در طيف راهبرد همكاري از نوع نوآوري باز كامل بوده است.


    13
    شركت BASF
    بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان است و مقر اصلی آن، در لودویگسهافن، آلمان قرار دارد.

    راهبرد
    We create chemistry for a sustainable future
    ﴿ما شیمی را برای آینده ای پایدار می سازیم.﴾
    این شرکت در راهبرد خود بیان می دارد که :موفقیت اقتصادی، مسئولیت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست را با يكديگر در هم مي آميزيم واز طريق علم و نوآوري مشتريان خود را تقريبا در همه ي صنايع در برابر نياز هاي حال و آينده اجتماع پشتيباني ميكنيم.در واقع بیان می دارد در عین حال که در پی موفقیت خود هستیم مسئولیت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته نمی شود.
    BASF قصد تقویت جایگاهش را به عنوان شرکت پتروشیمی پیشرو جهانی دارد و محصولات و راه حل های شرکت BASF به حفاظت از منابع،حصول اطمینان از تغذیه خوب و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.
    پایداری و نوآوری نیروی محرک مهمی برای این شرکت محسوب میگردد.
    نوآوري هاي مبتني بر علم شيمي نقش كليدي را در سه حوزه زیر دارد:
    منابع ٬ محيط و آب و هوا
    غذا و مواد مغذي
    كيفيت زندگي
    موقعیت منحصر به فرد این شرکت به عنوان یک شرکت یکپارچه شیمیایی جهانی فرصت های مربوط به هر سه زمینه های چالش جهانی را برای این شرکت فراهم میکند و بهره بردن از این امر از طریق تمرکز بر چهار اصل استراتژیک زیر انجام پذیر خواهد شد.
    -ما به عنوان یک شرکت ارزش بیافرینیم
    -نوآوری ما مشتریان ما را موفق تر گرداند
    -ایجاد راه حل های پایدار
    -تکشیل بهترین تیم
    ارزش های این شرکت عبارت اند از:
    کارآفرینی﴿Entrepreneuria﴾
    پاسخگویی﴿ Responsible﴾
    صداقت﴿ Open﴾
    خلاقیت ﴿ Creative ﴾


    جايگاه نوآوری در راهبرد شرکت
    BASF یکی از شرکت های نوآور در جهان است, نوآوری سرچشمه و نیروی محرکه این شرکت می باشد.
    BASF به طور مداوم راه حل های پایدار را به بازار معرفی میکند بمنظوراینکه سهم قابل توجهی در بهبود کیفیت زندگی و حفاظت از منابع مانند آب یا انرژی داشته باشیم. موفقیت این شرکت توسط تحقیقات آنها هدایت می شود. درواقع برای اینکه از فرصت های ایجاد شده در هر سه زمینه چالش جهانی استفاده کند باید به نوآوری توجه بسیاری داشته باشد.نوآوری بر اساس تحقیق و توسعه یک موتور رشد مهم برای BASF است.
    در این شرکت کارکنان در تیم های متشکل از رشته های مختلف بر روی فرایند ها و محصولات نوآورانه برای اینده ای پایدار کار میکنند.
    همانطور در راهبرد شرکت بیان گردید این شرکت قصد پیشرو بودن در صنعت پتروشمی را دارد بنابرین تنها راه کسب و حفظ این جایگاه ایجاد محصولات یا فرایند نوآورانه می باشد
    نمونه نوآوري
    شرکت BASF به تازگی نوآوری جدیدی را در پوشش رنگ های خودرویی (OEM) ارایه داده است. این نوآوری جدید که
    “Integrated Process II نام دارد، فناوری تولید پوشش های با کارایی بالا است و در واقع نوعی پوشش پایه (Base Coat) است که تمامی کارایی های آستری اعم از حفاظت در برابر برخورد اجسام سخت (Stone Chip) و مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش را در خود دارد و در نتیجه دیگر نیازی به اعمال آستری نیست. در صنعت خودرو سازی این ویژگی به معنی سرعت بسیار بیشتر در خط رنگ و کاهش هزینه ها به واسطه حذف فرآیند اعمال آستری و نیز کوره آستری است. کاهش هزینه های سرمایه گذاری و عملیات اجرایی، کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی، افزایش تولید و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از مصرف آستری از دیگر مزایای این پوشش های جدید است.این پوشش جدید با موفقیت در خط تولید خودروی Mini در گروه BMW در انگلیس آزمایش شده است و تمامی سیستم های رنگ پایه این گروه با این فناوری جدید قابل اعمال می باشند.
    راهبرد موقعیت رقابتی
    در راهبرد راهبری نیاز ارائه محصول جدید پیش از رقبا به بازار وجود دارد و همچنین این راهبرد به دنبال پیشتازی در بازار می باشد همانطور که در راهبرد بیان شد شرکت BASF قصد دارد با ارایه محصولات و راه حل های نوآور به عنوان پیشرو در صنعت پتروشیمی فعالیت نماید.از الزامات این راهبرد ریسک پذیری ﴿مستلزم پایبندی جدی بنگاه به نوآوری و ماهیت ذاتی آن می باشد﴾,دانش جدید﴿پیوند نزدیک با منابع دانش﴾ و رصد بازار﴿پیش بینی نیاز های بازار﴾ می باشد در همین راستا شرکت BASF نوآوری را سرچشمه و نیروی محرکه خود میداندکه منجر ریسک پذیری میشود از طرف دیگر از دانش داخلی و خارجی سازمان جهت پیوند نزدیک با منابع دانش بهره می برد.

    راهبرد شبکه همکاری
    سیاره ما در حال تغییر است، و سرعت تغییر سریع است. هر ساله 80 میلیون نفر بر جمعیت افزوده مي شود .اگر هیچ چیز تغییر نكند، تا سال 2050 به منابع تقریبا سه برابر منابع حال براي بر طرف ساختن خواسته اين جمعیت نیاز داريم همین موضوع عاملی است جهت اینکهBASF ایده های جسورانه را دنبال کند و مشارکت برای این شرکت از اهمیت بالایی برخوردارباشد.
    ” نوآوری باز در شرکت BASF راهی برای ارتباط و هماهنگی خلاقیت ما با با ذینفعان مانند شما﴿مخاطب﴾ براي اينكه جهان را به مکانی بهتر برای همه تبديل سازيم. لطفا به ما بپیوندید براي آوردن این دیدگاه به زندگی. ما مشتاقانه منتظر شنیدن از شما هستيم. “

    همانطور که میبینم نوآوری مبتنی بر دانش و شایستگی ها داخلی و خارجی می باشد در واقع از تمام افراد درخواست می کند که به آنها بپیوندند تا از شایستگی و دانش آنها استفاده لازم گردد در جهت ایجاد آینده ای بهتر از این رو می توان بیان کرد که این شرکت از راهبرد نوآوری باز کامل بهره می برد.
    هر دو شرکت یکی در حوزه دارویی و سلامت دیگری در حوزه پتروشیمی سعی در پیشرو بودن و رهبری بازار خود را دارند این امر نیاز به نوآوری و ارایه ایده های خلاقانه می باشد در حوزه نوآوری نیز هر دو شرکت ارایه ایده خلاق و نوآورانه رو محدود به مرز های داخلی سازمان نمی نمایند و بلکه از خارج از مرز های سازمان نیز ایده دریافت میکنند در واقغ سعی در ایجاد جریانی از دانش می نمایند تا بتوانند از آن بهره لازم را ببرند و نکته برجسته اینجاست که هر دو شرکت بر ایده گرفتن از تمام ذینفعان تاکیید می ورزند.

  5. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما مجتبی آقایی برای ارسال این پست سودمند:


  6. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    7
    تشکر
    20
    تشکر شده 14 بار در 5 پست
    Dow Chemical Company

    "داو"
    ترکیبی ازقدرت علم و فنآوری به شور و حرارت نوآوری به آنچه برای پیشرفت بشر ضروری است.

    راهبرد شرکت : شرکت در حال پیش بردن نوآوری هایی که ارزش استخراج در فصل مشترک علوم شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی است را دارد و اقدام به کمک بسیاری از مشکلات چالش برانگیز در جهان مانند نیاز برای آب پاک، تولید انرژی پاک و حفاظت، و افزایش بهره وری کشاورزی کرده است."داو" شرکتی یکپارچه و بازار محور است. "داو" به طور فعال از تعدادی از طرح های سیاست برای کمک به حل مشکلات جهانی استفاده می کند.

    جایگاه نوآوری: "داو" معتقد است که اتصال شیمی و نوآوری می تواند راه های جدید برای حل چالش ها و فراتر از انتظارات مشتری تولید کند. به ارائه محصولات و خدمات نوآورانه به بسیاری از بازارهای مصرف ضروری در سراسر جهان می پردازد. هر روز، در تلاش برای ایجاد فرهنگ است که پذیرای نوآوری، مسئولیت و تنوع بوده است.
    راهبرد موقعیت رقابتی : شرکت "داو" به بودن رهبر در ارائه محصولات با کیفیت و خدمات که انتظارات مشتریان را برآورده سازد مشهور است. به عنوان یک رهبر در علم و فن آوری، "داو" معتقد است علم مواد شیمیایی کمک به بشریت است.

    راهبرد شبکه همکاری :سیاست "داو" همکاری میان شرکت های محلی و جهانی است .مثال هایی از همکاری های صورت گرفته شرکت "داو" :
    1- همکاری "داو" و شرکت Olin جهت دستیابی به نقطه عطف تنظیم مقررات پیشنهادی اکسید مس و مشتقات آن.
    2- گروه Musim Mas به توسعه تسهیلات دولت از اتکسیل در ترنوزن، هلند
    3- توسعه همکاری "داو" با دانش آموزان و آگاهی در مورد چالش کمبود آب با حمایت کشور اکراین





    Daikin Industries

    راهبرد شرکت :
    صنایع DAIKIN،یک مبتکر پیشرو و ارائه دهنده پیشرفته، با کیفیت بالا و راه حل های تهویه مطبوع برای کاربردهای مسکونی، تجاری، و صنعتی است. راهبردDAIKIN از تهویه مطبوع به پیشرفت اقتصادی و زندگی بهتر برای جامعه است.

    جایگاه نوآوری : نوآوری و کیفیت همواره سنگ های کلیدی فلسفه DAIKIN بوده. تولید نوآوری در فن آوری ، که با بهره گیری همکاری و اتحاد با شرکت ها، دانشگاه ها، و سازمان های تحقیقاتی با تکنولوژی در زمینه ها و صنایع مختلف به ایجاد ارزش های جدیدمی پردازد.

    راهبرد موقعیت رقابتی : همانطور که تقاضا تهویه هوا در کشورهای نوظهور و کشورهای صنعتی رشد می کند، گروه DAIKINبا استفاده از فن آوری های تازه به عنوان متخصص پیشرو در صنعت شناخته شده است.Daikin را رهبر تهویه مطبوع در سراسر جهانمی شناسند.


    راهبرد شبکه همکاری : شرکت DAIKIN همکاری و تعامل با شرکت و کشورهای جهان داشته است.نظیر:
    1- تولید برق آبی کوچک برای لوله های آب در نانتو-شی، تویاما.
    2- DAIKIN10 میلیون تهویه مطبوع تجاری خود را در ژاپن تولید می کند.
    3- مشارکت برایپروژه جامعه هوشمند در منچستر بزرگ.
    4- بزرگترین پایگاه تولید تهویه مطبوع DAIKIN در سوژو، چین تاسیس شده است.
    5- DAIKINاروپا یک پروژه همکاری‌های علمی و صنعت مرزی برای ساخت شبکه دفتر انرژی صفر است که در آلمان آغاز شده است.
    ویرایش توسط علی خلج کجی : 26-11-2015 در ساعت 21:59

  7. تشکرها از این نوشته :

    مسعود بارانی (27-11-2015)

  8. #5
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    9
    تشکر
    10
    تشکر شده 15 بار در 5 پست
    شرکت KOBE STEEL
    کوبه استیل، (به ژاپنی: 株式会社神戸製鋼所) شرکت فولاد ژاپنی است، که در زمینه طراحی و ساخت محصولات بر پایه مس، تجهیزات آلومینیمی و تیتانیمی، فولاد ضد زنگ، ربات‌های جوشکاری، ورق‌های آلومینیومی، آلیاژهای آلومینیوم، تجهیزات آهنگری، ماشین‌آلات فلزکاری، جرثقیل، لودر، بیل مکانیکی زیرساخت‌های نیروگاه هسته‌ای و ماشین‌آلات راه‌سازی، فعالیت می‌کند.
    شرکت کوبه استیل در سال ۱۹۰۵ راه‌اندازی شد و در حال حاضر مالک ۲۰۸ شرکت تابعه و ۶۲ شرکت فرعی است، که دارای عملیات در خاورمیانه، آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.
    دفتر مرکزی این شرکت در شهر کوبه، ژاپن قرار دارد[۱] و سهام آن در بازارارهای بورس اوساکا، بورس ناگویا و بورس توکیو معامله می‌شود.
    بسیاری از مردم با شرکت و محصولات KOBELCO آشنایی دارند اما این شرکت در سه حوزه اصلی فعالیت می کند که این سه حوزه کسب و کار عبارت اند از ح.زه مواد ، ماشین آلات و نیروگاه برق
    به دلیل وجود تکنولوژی های پایه و ننسل جدید و توسعه آن به وسیله گروه توسعه تکنیکی شرکت که بهخ وسیله خرده فروش ها با مشتری و محصولات به طور مستقیم در ارتباط است شرکت را وادار به تولید محصولات تک که همان محصولاتی هستند که شرکت با آنها نوآور شناخته شده است را با توانمندی های ساخت آنها تولید می کند .
    با توجه به محصولات شرکت و لقبی که به محصولات خود داده است شرکت در موقعیت رقابتی پیشرو خوانده می شود و لی با توجه به رویکردش در شبکه همکاری دارای شبکه ای بسته است که تعاملی با محیط خارجی خود ندارد ،
    شرکت در موضع زیستی و محیطی هم دارای راهبرد و سیاست هایی می باشد که ب این منظور مسئولیت هایی را برای خود تعیین کرده است که این مسئولیت ها بر سه اصل زیر استوار هستند :
    کاهش تاثیر محیطی محصولات ، کمک به طبیعت به وسیله محصولات ، خدمات و تکنولوژی ها و ایجاد شبکه همکاری مطمئن با جامعه در سطح بزرگ


    شرکت JTEKT


    در سال 2006 با ادغام دو شرکت SEIKI و TOYODA تاسیس گردید یک شرکت تامین کننده قطعات خودرو چند میلیاردی از یک طرف و از طرف دیگر تولید کننده ماشین آلات صنگین و تجهیزات نیروگاهی می باشد . که سطح وسیعی از فعالیت ها اعم از سیستم های هدایتگر ، اجزا سیستم نیرو محرکه را برای حفظ و امنیت خودرو پشتیبانی می کند .
    شعار یا هدف بالقوه شرکت "ساختن آینده ایی بهتر با اول بودن و تک بودن " است . به عنوان تامین کننده تهیه ی محصولی با کیفیت و ارزش بالاتر از حد انتظار مشتری را دنبال می کند . به علاوه ارزشی خلق می کند که مشتری بتواند به او اعتماد کند و این پایه ای برای R&D شرکت است در ژاپن مراکز تحقیقاتی ایی در اوساکا ، نارا و آیچی در 2012 تاسیس کرد و سایتی جهت انجام آزمایشات خود در آیگا ایجاد کرد که ارزیابی های واحد در ان صورت می گیرد .
    با هدف نوآوری تکنولوژیک در صدد توسعه تکنولوژی های پایه ای است که ادامه راه و اتخاذ دانش بیشتر را سبب می شود . با توجه به شعاری که شرکت با آن پیش می رود راهبرد نوآوری در موقعیت رقابتی آن پیشرو می باشد و به دنبال خلق ارزش بالاتر و جدیدتر است . باتوجه به اینکه شرکت محصولات تولیدی را از مشتری دریافت می کند و محصولی با کیفیت بالاتر از حد انتظار مشتری ارائه می دهد راهبرد شبکه همکاری شرکت باز بوده و با محیط خود در تعامل می باشد .
    در واقع در راهبرد شرکت، شرکت اقداماتی را در جهت رضایت بخشی به مشتریان انجام می دهد که ساخت پلتفرم تولیدی که کحصولات بهتر در زمان کمتری ارائه می دهد را شامل می شود . همکاری پیوسته با گروه شرکت ها برای توسعه تکنولوژی ها ، خلق ارزش جدید و توسعه زمینه های کسب و کار با هم افزایی در داخل گروه و استفاده یا کاشت منابع انسانی در حال و برداشت آن در آینده را شامل می شود . با وجود استاندارد های بالایی در این زمینه این شرکت در حال جهانی شدن می باشد چیزی که دغدغه قریب به اکثریت شرکت های امروزی می باشد .

  9. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما حسام فرهادی ارجمند برای ارسال این پست سودمند:

    shahabeddin ghoreyshi (01-01-2016),مسعود بارانی (27-11-2015)

  10. #6
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    7
    تشکر
    21
    تشکر شده 17 بار در 4 پست
    A) شرکت BlackBerry
    همانطور که مستحضر هستید بلک‌بری یک شرکت کانادایی فعال در زمینه تجهیزات ارتباطی است.


    1-راهبرد:
    بلکبری به عنوان یک شرکت پیشرو در طراحی، ساخت و تولید و فروش و بازاریابی و در ارائه راه حل‌های بی‌سیم نوآورانه برای بازار جهانی موبایل و نیز دنیای ارتباطات است. ما به واسطه توسعه یکپارچه سخت افزار، نرم افزار و خدماتی که دارای پشتیبانی از چندین شبکه استاندارد بی سیم است پلتفرم‌هایی را پدید می‌آوریم تا راه حل‌های بدون ایراد برای دسترسی یکپارچه به اطلاعات حساس به زمان شامل ایمیل‌ها، ارتباطات تلفنی و رادیویی و شبکه موبایل و نیز اپلیکیشن‌های مبتنی بر اینترنت و اینترانت را به بهترین وجه ممکن ارائه کنیم.

    2-جایگاه نوآوری:
    همانگونه که از راهبرد شرکت نیز برمی‌آید، نوآوری در بلکبری از جایگاه بسیار مهم و کلیدی برخوردار می‌‌باشد به نحوی که رئیس این شرکت نوآوری را عامل کلیدی موفقیت و پیشرفت این شرکت می‌خواند و می‌گوید "هنگامی که من به بلکبری آمدم شرکت سرمایه‌های زیادی را سوزانده بود، چه از لحاظ نوآوری و چه از لحاظ کالا، و مشتریان ما نگران قدرت و جایگاه ما بودند، از این رو ما نیازمند این بودیم که برای رسیدن به جایگاه واقعی خود به عامل کلیدی نوآوری و تحقیق و توسعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم"

    3-راهبرد موقعیت رقابتی:
    با خوانش راهبرد شرکت و توجه به بازارهای جهانی به این نکته پی خواهیم برد که بلکلبری به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت ارتباطات در حال فعالیت می‌باشد و می‌توان این شرکت را به عنوان یکی از نوآوران در عرصه ارتباطات دانست که توانسته است سهمی از بازار را با استفاده از راهبرد نوآوری در پیش گرفته و از آن خود کند.

    4-راهبرد شبکه همکاری:
    با توجه به این که فعالیت‌های بلکبری در حول محور ارتباطات قرار دارد و ارتباطات نیز با حضور جمعیت معنا می‌یابد، این شرکت بستر همکاری خود را بر شیوه‌ی باز قرار داده است و با موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و خبرگان صنعت ارتباطات دنیا در تعامل بسیار نزدیک است. بلکبری جهت استفاده از دانش، مهارت‌ها، تجربیات افراد متعدد در صدد است تا به این شیوه شتاب نوآوری را فزونی بخشد. مرکز نوآوری شرکت بلکبری با بکارگیری و افتتاح مراکز نوآوری در دانشگاه‌های اندونزی و موسساتی نظیر Bandung توانسته گستره رقابت و شبکه همکاری با وسعت نسبتا بالایی را شکل دهد.

    B) شرکت Boeing



    بوئینگ یک شرکت امریکایی چندملیتی است که کار طراحی، ساخت و تولید و فروش هواپیماهای مسافربری و ترابری، راکت، ماهواره و حوزه‌های دفاعی را انجام می‌دهد.

    1-راهبرد:
    چشم انداز شرکت بوئینگ را میتوان در یک جمله خلاصه کرد:
    "با همکاری افراد با یکدیگر برای رهبری کردن فضا به عنوان یک شرکت جهانی"
    ما معتقد هستیم که می‌توانیم به چشم‌انداز ترسیمی برای خود دست پیدا کنیم. برای دست‌یابی به این هدف الزاماتی لازم است از جمله:

    1. آگاهی دقیق از جزئیات مشتری و درک دقیق آن جهت پیش بینی و درک نیازهای مشتری جهت پاسخگویی به آن‌ها
    2. یکپارچه سازی سیستم‌ها با مقیاس بالا و پیشرفت و توسعه فنی در حد عالی به طور پیوسته

    بوئینگ به طور مداوم در حال بررسی قابلیت‌ها، توانایی‌ها و فرآیندهای خود برای اطمینان حاصل کردن از این نکته است که شرکت همچنان قدرتمند است و به حیات خود مانند گذشته درخشانش ادامه دهد. در واقع آیینه فرهنگ ما همان میراث حمل و نقل هوایی خودساخته‌ای است که بر پایه‌‌های نوآوری، خیال و خواستگاه‌ها و آرزوهای بشری بنا شده است.

    2-جایگاه نوآوری:
    همانطور که میدانیم بوئینگ شرکتی بسیار عظیم است که در صنعتی بسیار هیجان انگیز مانند هوا-فضا فعالیت دارد. در بوئینگ کارکنان با تعامل بسیار نزدیک با یکدیگر به همکاری می‌پردازند. همانگونه که از بخش نوآوری سایت شرکت برمی آید بوئینگ همواره در پی "ساخت چیزی بهتر" است. به این ترتیب بوئینگ خود را متعهد به این مهم می‌داند که همواره نوآوری را در محصول، فرآیند و سیستم‌های خود به عنوان عاملی برای پیشرفت در نظر داشته باشد. پایه و اساس نوآوری شرکت بر اساس پیشرفت تدریجی بود و بوئینگ معتقد است موفقیت از نوآوری‌های کوچک حاصل می‌شود و نمی‌توان به یکباره با گام‌های بلند به موفقیت دست یافت.

    3-راهبرد موقعیت رقابتی:
    بوئینگ از جمله شرکت‌های پیشرو در صنایع هوا-فضا است که همواره به سبب داشتن راهبردی نوآورانه توانسته به عنوان یکی از بهترین‌ها در حوزه فعالیت خود شناخته شود. با توجه به پیشتاز بودن بوئینگ در صنعت هوایی و نوآوری‌های بدیع این شرکت در طراحی و ساخت محصولات سهم بسیار قابل توجهی از بازار به این شرکت اختصاص پیدا کرده است.

    4-راهبرد شبکه همکاری:
    از لحاظ راهبرد شبکه همکاری بوئینگ تقریبا به صورت بسته در حال فعالیت می‌باشد. به این سبب که حوزه فعالیت بوئینگ هوا-فضا و دفاعی است و امنیت اطلاعات برای این شرکت در اولویت بالایی دارد بنا را بر بسته بودن اکوسیستم قرار داده است و بیشتر بر توانمندی داخلی تکیه دارد.

    مقایسه دو شرکت:

    هر دو شرکت به عنوان پیشرو در حوزه مربوط به خود مشغول به فعالیت هستند و همچنین هر دو شرکت تاکید زیادی بر نوآوری در شرکت خود دارند به این صورت که بلکلبری نوآوری را عامل کلیدی موفقیت خود می داند و بوئینگ خود را متعهد به ساخت چیزهای بهتر میداند. با این تفاوت که با توجه به راهبردهای آن‌ها شبکه همکاری در بلکبری به صورت باز و در شرکت بوئینگ به صورت تقریبا بسته است که این تفاوت در نوع نگاه به نوآوری را نیز میتوان در نوع زمینه فعالیت آن‌ها جست وجو کرد.
    The best way to predict the future is to invent it
    Alan Kay-


  11. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما مسعود بارانی برای ارسال این پست سودمند:


  12. #7
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    7
    تشکر
    18
    تشکر شده 11 بار در 3 پست
    Nike: راهبرد:
    نوآوری قلب نایک در استراتژی رشد کسب و کار شرکت است.تمرکز همیشگی نایک برای بهترین بودن،در ایجاد نوآورانه ترین محصولات جهانی برای مصرف کنندگان در سرتاسر دنیا به نایک کمک می کند.این همان فلسفه و عزم و اراده است که شرکت نایک را در انتخاب روش مناسب برای پاسخگویی به تغییرات سریع بازارهای امروز، هدایت می کند.

    جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت:
    جایگاه بسیار ویژه ی نوآوری را در شعار اصلی نایک((نوآوری قلب نایک است)) می توان به وضوح مشاهده نمود.شرکت نایک از نوآوری برای ارائه ی راه حل های پایدار در سطح شرکت استفاده می نماید،نایک ابتدا با تکیه بر تجربه ی ارزشمند سال ها حضور در عرصه ی رقابت بین المللی اقدام به طراحی و تولید محصولات جدید و نوآورانه با استفاده از مواد اولیه ی کم ارزش و یا موادی که پس از پایان عمر محصول به راحتی قابل بازیافت باشند می نمود،نوآوری در فلسفه ی نایک همیشه بالاترین جایگاه را داشته است،نایک امروز به دنبال نوآوری مداوم و سیستماتیک در تمام مراحل از طراحی تا تولید و عرضه ی محصول خود می باشد و آزمایشگاه های نوآوری خود را با هدف ارائه ی راه حل های پایدار برای پاسخگویی به تغییرات سریع بازار های جهانی تاسیس کرده است.

    در طیف راهبرد موقعیت رقابتی (دنباله‌رو-پیشرو)، راهبرد شرکت در چه جایگاهی قرار دارد؟
    در استراتژی نایک میل به بهترین بودن به وضوح دیده می شود و تاکید بسیاری بر این موضوع شده، و این تاکید تا جایی ادامه یافته، که این بهترین بودن به عنوان هدف اصلی این شرکت عنوان گردیده است،این هدف نایک را به سوی پیشرو بودن در عرصه ی جهانی سوق داده،و موجب شده نوآورانه ترین محصولات را در سرتاسر جهان تولید و به بازار عرضه نماید.

    در طیف راهبرد شبکه همکاری (بسته-باز)، راهبرد شرکت در چه جایگاهی قرار دارد؟
    در ابتدا اتکای کامل شرکت نایک بر تجربه و دانش حاصل از سال ها حضور در عرصه ی رقابت جهانی بود و محصولات نوآورانه ی خود را به صورت بسته((درون مرزهای شرکت))طراحی و تولید می نمود.
    اما چالش حال و آینده ی نایک((لزوم سازگاری و هماهنگ شدن با تغییرات پیچیده و سریع جهانی))نایک را بر آن داشت که با استفاده از روش سیستماتیک و تاسیس آزمایشگاه های باز نوآوری گام های مهمی را در جهت تولید محصولات جدید با تعامل و همکاری دیگران((خارج از مرزهای شرکت)) از مرحله ی طراحی تا تولید و عرضه محصول بر دارد.و نوآوری خود را از روش بسته در گذشته به روش باز در حال حاضر تغییر دهد.


    Nissan: راهبرد:
    نیسان استراتژی جهانی شدن و نفوذ در بازار های جهانی و بدست آوردن سهم هرچه بیشتر در بازار های بین المللی را از طریق صادرات و تبدیل شدن به رهبر بازار جهانی بر پایه ی مسئولیت پذیری و اعتماد سازی را در دستور کار خود دارد و با جدیت هرچه تمام تر به دنبال این اهداف می باشد.استراتژی نیسان برای رسیدن به اهداف فوق مشارکت با شرکا و کار بی وقفه با شور و علاقه برای اعتماد سازی و ایجاد ارتباط موثر با مشتریان،کارکنان،شرکا و تامین کنندگان است.

    جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت:
    شعار نیسان در لوگوی این شرکت و اختصاص بخش زیادی از درآمد نیسان به بخش تحقیق و توسعه به خوبی اهمییت مفهوم نوآوری را در این شرکت نمایان می سازد.این استراتژی به نیسان کمک کرده تا در زمینه های مهمی به نوآوری ها و موفقیت های چشم گیری دست یابد از جمله در زمینه ی خودروهای الکتریکی.اهمیت زیاد این شرکت به مفهوم تحقیق و توسعه موجب رشد بسیار خوب بخش R&D در شرکت نیسان شده،تا جایی که R&D نیسان تبدیل به یک مزیت رقابتی برای این شرکت شده است و برتری محسوسی را نسبت به رقبایش برای این شرکت به ارمغان آورده است.
    در طیف راهبرد موقعیت رقابتی (دنباله‌رو-پیشرو)، راهبرد شرکت در چه جایگاهی قرار دارد؟
    نیسان به دنبال سیطره ی کامل بر بازار های جهانی ست و با تمرکز بالا بر بخش تحقیق و توسعه و فعالیت های نوآورانه سعی بر گرفتن هرچه بیشتر بازار و نفوذ حداکثری بر بازار های بین المللی است.این تمرکز ویژه و اختصاص بودجه ی قابل توجه به بخش تحقیق و توسعه،نیسان را به یکی از پیشتازان و رهبران صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل کرده است.

    در طیف راهبرد شبکه همکاری (بسته-باز)، راهبرد شرکت در چه جایگاهی قرار دارد؟
    شرکت نیسان تاکید بسیاری برای کار و مشارکت با شرکا به منظور استفاده از تجارب و امکانات دیگران دارد از جمله این مشارکت ها، همکاری و شراکت موفق با شرکت رنو می باشد که موجب شد هر دو شرکت به موفقیت های چشم گیری دست یابند.این مشارکت با دیگران در تمام قسمت های شرکت نیسان از جمله بخش R&D به وضوح دیده می شود،شرکت نیسان با استفاده از رد و بدل نمودن و باز گذاشتن جریان اطلاعاتی بین خود و دیگران به منظور دست یابی به ایده های نو((نوآوری باز)) توانسته پیشرفت های بسیاری در صنعت خودرو سازی بخصوص خودرو های الکتریکی و هیبریدی داشته باشد.


    مقایسه ی دو شرکت: نقطه ی مشترک این دو شرکت تاکید بالای هر دو بر مفهوم نوآوری می باشد به طوری که نایک نوآوری را قلب شرکت خود و نیسان نوآوری را شعار رسمی خود می داند
    هر دو شرکت در صنعت خود از پیشتازان و رهبران در عرصه رقابت بین المللی می باشند،هم شرکت نایک و هم شرکت نیسان نگاهشان به نوآوری از نوع باز می باشد به طوری که نیسان این باز بودن نوآوری را در مشارکت با شرکا و تبادل اطلاعات با آنان میبیند مانند مشارکتش با رنو اما نایک تبادل اطلاعات و جریان اطلاعاتی مورد نیاز فرآیند نوآوری باز را در تعامل با مشتریان و مصرف کنندگان محصولات خود در سرتاسر جهان دنبال می نماید.

  13. تشکرها از این نوشته :

    shahabeddin ghoreyshi (01-01-2016)

  14. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    6
    تشکر
    26
    تشکر شده 11 بار در 3 پست
    Nitto denko
    راهبرد
    عقیده این شرکت بر این است که علارقم اینکه تنظیم اهداف صریح ، به طور دقیق عملی نیست و بازارها برای پیش بینی دراز مدت به اندازه کافی پایدار نیستند اما این مشکلات آنها را از هدف خود که همانا تبدیل nitto denko به یک شرکت رده بالا با استاندارد جهانی ست باز نمی دارد. راهبرد شرکت در امتداد برنامه میان مدت شرکت است. تولید و فروش محصولات جدید و تکنولوژیک جهان با توجه به فرهنگ مناطق مختلف با ترویج مدیریت گروهی برای از بین بردن مرزهای ملی و موانع سازمانی. در این راستا اقدامات زیر صورت گرفت:
    1. ایجاد مراکز بازاریابی و فروش در چین
    2. گسترش تجاری در امریکا و اروپا
    3. بهبود توانایی های r&d
    4. ایجاد مشاغل جدید با همکاری دانشگاه ، دولت و صنعت
    5. اصلاح سیستم تصمیم گیری مدیریتی
    6. جداسازی عملیات مدیریتی و اجرایی
    راهبرد رقابتی
    راهبرد رقابتی شرکت nitto denko تا حدی متفاوت است. این شرکت همواره به دوستی خود با محیط زیست اشاره کرده و یکی از اهداف آن این است که با کم کردن تاثیر خود بر محیط زیست بر اعتبار جهانی خود افزوده و محصولات خود را با این عنوان به فروش برساند. یکی دیگر از اهداف شرکت این است که همواره محصولاتی که کاربرد های جدید با قیمت مناسب دارد را تولید کرده و ایجاد جایگاه در بازارهای جدید را تحقق بخشد. بنابراین می توان گفت راهبرد شرکت مذکور تنوع میباشد.
    جایگاه نوآوری
    مرکز تحقیق و توسعه بخش تجاری و مرکز تحقیق و توسعه ی همکاریهای مشترک این شرکت با هم همکاری کرده و عملیات تحقیق و توسعه را با هدف توسعه شاخه های تجاری شرکت و ایجاد ارزش در آینده را به انجام می رسانند. در حوزه نوآوری ماموریت شرکت این است که به سرعت محصولات و خدماتی را ایجاد کنند که کاربردهای جدیدی را برای رضایت حال مشتریان فراهم سازد. همچنین این شرکت تلاش میکند تا با ایجاد ارزش از طریق نوآوری در طراحی فرآیند محصول ، موادی که کاربرد های جدیدی را ارائه میدهند مشتریان را به سمت خود جذب کن.

    راهبرد شبکه همکاری(بسته و باز)
    گروه nitto برای همکاری با دیگر شرکت ها دیدگاه جهانی دارد و شعار آنها ارتباط "باز، عادلانه و بهترین" است. شرکت مذکور مدعی ست که درهای شرکت را به روی شرکای خود چه در ژاپن و چه در کشورهای دیگر گشوده است و محیطی که پیشنهادات بدون قید وشرط را توسعه میدهد ایجاد میکند. در این محیط با شرکا عادلانه برخورد می شود و همکاری آنها براساس اخلاق ، قانون و حفظ محیط زیست می باشد تا ایجاد ارزش نماید. تمام کارکنان این شرکت ملزم به رعایت اصول قانونی در ارتباط و تبادل اطلاعات با شرکت های دیگر هستند. Nitto مشتریان و تامین کنندگان خود را به عنوان شریک در نظر می گیرد و به نیت ایجاد مشارکت بلند مدت با معیارهای زیر شرکای خود را ارزیابی میکند:
    1. اساس مدیریتی پایدار
    2. مدیریت براساس قانون و قواعد اجتماعی
    3. توانمندی توسعه با رویکرد تکنولوژی و سرعت
    4. برخورداری از کیفیت و امنیت معقولانه
    5. قیمت های رقابتی
    6.تامین پایدار و پاسخگویی معطف به تغییرات
    7. حفاظت از محیط زیست و منابع
    8. تطبیق پذیری در فرآیند فناوری اطلاعات

    novartis
    راهبرد
    راهبرد شرکت novartis فراهم کردن بهترین نتیجه در درمان بیماران از طریق نوآوری ست. هدف رهبری در توسعه بهداشت و درمان میباشد. بیماران به محصولات درمانی که در بهبود روزمره آنها ماثر است نیاز دارند و استفاده از روال کلاسیک بیمارستانی دیگر کارساز نیست. هدف این شرکت این است با تمرکز منابع خود بر توسعه داروها و لوازم پزشکی ، نتایج بهتری برای بیماران و ارائه دهندگان خدمات درمانی حاصل کنند.
    جایگاه نوآوری
    این شرکت بر این عقیده است که نوآوری باعث تولید داروها و تجهیزات پزشکی موثر میگردد که در آینده به شدت مورد نیاز جوامع بشری خواهد بود. این شرکت بودجه کلانی را در زمینه تولید داروهایی که تاکنون پیشرفت های چندانی در ساخت آنها حاصل نشده ولی نیاز امروزه بشریت میباشد اختصاص داده است. خط مشی شرکت براساس تحقیقات متمایز و رویکرد کلینیکی که تمرکز بر پیشرفت های علمی قبل از وجود بازار بالقوه دارد، می باشد.
    استراتژی رقابتی
    استراتژی شرکت مذکور این است که با تمرکز بر داروهای ابداعی خود ، درمان بیماری های چشم و دیگر زمینه هایی که شرکت توانایی نوآوری جهانی در آن دارد کنترل بازار را در دست گرفته و همانطور که در راهبرد به آن اشاره شد ، به رهبری در توسعه بهداشت و درمان تبدیل شود. همزمان این شرکت حضور خود در بازارهای مشترک مانند آسیا ، افریقا و امریکای لاتین که نیاز به داروهای باکیفیت روزبه روز افزایش می یابد را پررنگ تر میکند.
    راهبرد شبکه همکاری
    در noratis تمرکز بر همکاری با دیگر شرکت براساس اشتراکات است. بدین معنی که برای آغاز همکاری با شرکت مذکور نیاز است تا با چشم انداز و نقاط قوت مکمل آن هماهنگ بود. یکی از ویژگی های قابل ذکر برای این شرکت ایجاد همکاری های موفق موفق میباشد.

    مقایسه دو شرکت noratis وnitto
    هر دو شرکت رویکردی باز به نوآوری دارند و هدف اصلی خود را بر نوآوری قرار داده اند اما هدف noratis بیشتر پیشرفت و خدمت بوده و nitto بیشتر به کسب سود متمایل است. همچنین noratis در انتخاب شرکای خود فوق العاده دقیق عمل کرده اما می توان گفت nitto جامعه را به عنوان شریک خود معرفی میکند. از لحاظ استراتژی رقابتی دو شرکت از راهکارهای مناسبی جهت ایجاد تنوع و نفوذ در بازار استفاده نموده اند.
    ویرایش توسط حامد محمدی : 27-11-2015 در ساعت 23:02

  15. #9
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    16
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 6 پست
    شرکت Alcatel- Lucent
    راهبرد: شرکت آلکاتل- لوسنت در سال ۲۰۰۶ از ادغام دو شرکت آلکاتل فرانسوی و لوسنت تکنولوژی آمریکایی به وجود آمد با این هدف که به یک غول جهانی در عرصه تکنولوژی تبدیل شود. شرکت در سایت خود می گوید: ما می خواهیم با ارائه شبکه ها و خدماتی که تقاضاهای مشتری را پیش بینی می کنند اعتماد آنها را بدست آوریم ، محدودیتها را برطرف کنیم و راه حل های تجاری جدیدی را ارائه دهیم و برای مشتریانمان نوآوریهایی را ایجاد نماییم.
    جایگاه نوآوری: شرکت به این نتیجه رسیده که بدون نوآوری در محصولاتش نمی تواند به غول جهانی در عرصه تکنولوژی تبدیل شود لذا شرکت آلکاتل-لوسنت با نوآوری بر روی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تلفن ثابت، تلفن همراه، شبکه و پروتکل اینترنت متمرکز می‌باشد و این امر در راهبرد شرکت بوضوح دیده می شود . ضمناً شرکت، مالک اصلی آزمایشگاه‌های بل است، که بعنوان بزرگترین مرکز پژوهشی در صنعت ارتباطات محسوب می‌شود. کارکنان آزمایشگاه‌های بل تاکنون موفق به دریافت ۷ جایزه نوبل شده‌اند و دارای بیش از ۲۹٫۰۰۰ اختراع ثبت شده می‌باشند.
    راهبرد موقعیت رقابتی: راهبرد شرکت در تولید بعضی از محصولات پیشرو بودن و در بعضی دیگر دنباله رو است مثلاً در مبحث مربوط به شبکه های مبتنی بر IP و دستیابی به پهنای باند بالا و شبکه های نسل جدید(که سایت شرکت به آن می بالد)، پیشرو و در تولید گوشی­های همراه هوشمند و تجهیزات مخابراتی دنباله رو می باشد بطوریکه برای ارتقا در این حوزه در سال 2015 با شرکت فنلاندی نوکیا ادغام گردید. ولی بطور کلی دنباله رو بودن شرکت بر پیشرو بودن آن می چربد.
    راهبرد شبکه همکاری: در سایت شرکت دقیقاً ذکر گردیده راهبرد شبکه همکاری شرکت باز است ( و به همین دلیل در سال 2015 با شرکت فنلاندی نوکیا ادغام گردید)و می خواهد جهان دیگری را رقم بزند . آلکاتل-لوسنت در بیش از ۱۳۰ کشور جهان، فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۱۱ به فهرست اولیه شاخص داو جونز اضافه گردید. ضمناً شرکت آلکاتل لوسنت در فرانسه حدود هشت هزار کارمند دارد و شمار کارکنان این شرکت در سراسر جهان بیش از پنجاه و سه هزار تن است.

    شرکت Air Products
    راهبرد: ما سالم ترین و سودمندترین شرکت گاز صنعتی در جهان خواهد بود که خدمات عالی را برای مشتریان ارائه می دهد . ما یک تیم هستیم که با هم کار می کنیم تا پیروز شویم. ‎این موفقیتها و نوآوریها در جهان تفاوتهایی را بوجود می آورند . تجربیاتی که کارمندان در کار خود دارند منجر به برآورده کردن نیازهای مشتریان می شود و نوآوری را در طیف وسیعی از بازار به ارمغان می آورد. ما ماموریت داریم تا بهترین تولیدات را به مشتریانمان ارائه دهیم .
    جایگاه نوآوری: شرکت به جایگاه نوآوری در راهبرد خود اشاره مستقیمی دارد و از تجربیات کارکنان خود بعنوان ابزاری برای ایجاد نوآوری در تولید محصولات یاد می نماید.
    راهبرد موقعیت رقابتی: راهبرد شرکت کاملاً پیشرو می باشد و با نوآوری در محصولات خود در جهان یکه تازی می نماید مثلاٌ نوعی گاز میکس مخلوط گازی تولید نموده که درMRI، داروسازی، محیط زیست، آب و فاضلاب، مراکز پزشکی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و... قابل استفاده است و شرکت های دیگر بعد از مدتی به سمت تولید این گاز رفته اند که از این جمله می توان به شرکت های Lindeh اشاره کرد.
    راهبرد شبکه همکاری: راهبرد شبکه همکاری شرکت باز بوده و طبق سایت شرکت ، شرکت آماده همکاری با شرکت های دیگر در زمینه تولیدات گازهای صنعتی می باشد ضمناً شرکت با حدود 20000 کارمند در 50 کشور جهان و استفاده از تجربیات آنان در زمینه تولید انواع گازهای صنعتی پیش تاز است.

    مقایسه: هر دو شرکت در راهبردشان به اهمیت موضوع نوآوری پرداخته اند و هردو طیف راهبرد شبکه همکاری باز را در نظر گرفته اند. شرکت آلکاتل- لوسنت بیشتر دنباله رو و دیگری پیشرو است.
    ویرایش توسط محمد افشارنوری : 27-11-2015 در ساعت 23:49

  16. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    7
    تشکر
    16
    تشکر شده 10 بار در 3 پست
    راهبرد تویوتا

    تویوتا با یکاستراتژی فراگیر و نوپا، در کنار تکیه بر شعار” احترام به مصرف کننده “، دورخیزِبلندی کرده است، برای سلطه بر بازار چندین میلیاردی خود در ده سال آینده و تمام اینها، امروز تویوتا را در نقطه ای قرار داده اند، که رسیدن به آن حتی برای غول هاییچون جنرال موتورز، فولکس واگن و مرسدس بنز، به یک رویا تبدیل شده است.

    پنج سیاست کلان تویوتا

    • احترام به مصرف کننده به عنوان فاکتور اصلی و غیر قابل تغییر و تداومِ حرکت در جهت آن
    • حفظ سیاست های ابلاغی مدیران عالی رتبه کمپانی و اعتماد به تجربه و تخصص آن ها
    • اولویت بندی اهداف بر اساس زمان دست یابی و تنظیم تمام برنامه ها و راهبرد ها برای نیل به نزدیکترین چشم انداز های تعیین شده
    • حرکت تمام بخش ها بر اساس ضوابط پایه ای و اعتقاد به کنترل دائمی آن ها توسط سیستم ناظر
    • انتقال تمام دانش و افتخارات چندین ساله کمپانی به نسلِ بعدیِ مهندسین و نوابغ جوان با هدف ایجاد بستر لازم برای تداوم و پیشرفت تویوتا در سالیان آتی


    جایگاه نوآوری

    تویوتا بهعنوان شرکتی که اهمیت ویژه ای برای نوآوری ها و تکنولوژی های جدید و رو به رشد درآینده قائل است، شناخته می شود. تویوتا از ابتدای آوریل 2014 ، شعار جدید «کارامروز، لبخند فردا: از طریق به کارگیری رقابت صحیح و نوآوری» را به مجموعه خوداضافه کرده است، مدیر شرکت تویوتا معتقد است که این شعار و عمل به آن، تصویر پیشروی یک دهه و قرن آینده را ترسیم می کند. مرکز پژوهش های مجلس به بررسی تولیداتشرکت تویوتا پرداخته است تا شاید راهنمایی برای صنعت خودروسازی کشور باشد.

    راهبرد موقعیت رقابتی

    سیستم تولیدتویوتا مدت ها منشأ کارایی بالا در شرکت تویوتا بوده است. شاخص ها و عملکردهایمتمایز این سیستم، نظیر کارت های کانبان KANBAN، حلقه های کیفیت به طرز گسترده ای در سایر شرکت ها مورد استفادهواقع شده است. در واقع شرکت های بزرگی نظیر جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در حالیکه روش های داخلی خود را دنبال می کنند، به دنبال ایجاد بسترهایی برای توسعه سیستمهای تولیدی نظیر سیستم تولید تویوتا نیز هستند.با توجه به این موارد تویوتاهموارهاز استراتژی پیشتاز بودن استفاده کرده است و معمولا این سایر خودروسازان بوده اندکه از تویوتا الگو برداری کرده اند.

    راهبردشبکه همکاری

    راهبرد شبکههمکاری تویوتا بر مبنای نوآوری باز پاه ریزی شده است. در این سیستم کلیه کارمندان وکارکنان فارغ از پست سازمانی خود میتوانند پییشنهاد هایی را در جهت بهبود سیستمارائه دهند. این نظرات و طرح ها مورد استقبال مقامات ارشد کمپانی قرار میگیرند.



    راهبرد توشیبا


    توجه به رشد پايدار همراه با سود
    به حداكثر رساندن تاثير نوآوري

    مديريت مشتري محور

    جایگاه نوآوری

    توشیبا در عرصه رقابتهای شدید جهانی قصد دارد که با برتری صنعتی خود در زمرهشرکتهای چند ملیتی قرار بگیرد. شبکه جهانی وابستگان و دفاتر محلی توشیبا به عنوان یکابداع کننده در زمینه ساخت تجهیزات اداری به مدت بیش از نیم قرن این اطمینان را بوجودمی آورد که پرسنل بسیار ماهر و تخصصهای فراوان این شرکت پیوسته در دسترس شما قرارگیرد. هنگامی که احساس شود طی یک کنش عاقلانه به تجهیزات اداری و خدمات آن نیازدارید، راه حل تجاری و جهانی توشیبا تنها پاسخ موجود خواهد بود.

    راهبرد موقعیت رقابتی

    از لحاظ راهبردموقعیت رقابتی توشیبا همواره به عنوان یک شرکت پیشتاز و رهبر شناخته میشده است.تعداد ریاد نوآوری های پیشرو در این شرکت خود گواه این مطلب است:اولین تلویزیونرنگی CRT با نوار مشکی٬ اولین دیسک نوری بایگانی اطلاعات٬اولین سیستم OCR باقابلیت خواندن حروف چینی٬اولین لپ تاپ در جهان ٬و دیسکهای ۰٫۸۵ اینچی که در موبایل آی‌پاد به کار می‌روند٬اولین HD DVDنمونه‌هایی از نوآوری‌هایی است که توشیبا به مردم جهان عرضه داشته‌است.

    راهبردشبکه همکاری

    یکی از نیازهایعملکرد موفق سازمانها در دنیای رقابتی امروز، داشتن نوآوری و ایجاد مزیت رقابتیاست. شرکت توشیبا با درک این موضوع حیاتی در دنیای نواوری امروز، در دو بعد عواملدرونی(ساختار و فرایند، مالی وکارکنان) و عوامل بیرونی(همکاری با رقبا، ارتباط بامشتریان، عوامل سیاسی/قانونی و ارتباط با دانشگاه) استراتژی هایی را تدوین و اجرا نمودهاست.


    تصاویر پیوست شده
    ویرایش توسط مصطفی مصحف پناه : 27-11-2015 در ساعت 23:37

  17. تشکرها از این نوشته :

    shahabeddin ghoreyshi (01-01-2016)


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:13 بر حسب GMT +3.5 می باشد.