صفحه 2 از 3 اولیناولین 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 21
Like Tree22Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت‌های نوآور

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 6 بار در 4 پست
    1- راهبرد شرکتApple :
    ماموریت اپل کامپیوتر apple
    ارائه کیفیتبالا،قیمت پایین،تسهیل استفاده از محصولاتی که تکنولوژی بالارا برای افراد به ارمغان می آورد . ما اثبات میکنیم که تکنولوژیپيشرفته تهديدي براي متخصصان غير كامپيوتري نخواهد بود ..
    2- جایگاه نوآوری در راهبردشرکت APPLE
    درگزارشی که Interbrand سالانه منتشر میکند لیستی از ۱۰۰ شرکت ارزشمند دنیا ارائه می شود. در گزارش امسال برند اپل با۱۱۸٫۸ میلیارد دلار ارزش در صدر است. این رقم ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتهاستهمانگونهکه مشاهده کردید اپل در الگو برداری از ویژگی و طراحی سایر پلتفرم‌ها استادانه عملمی‌کند. بسیاری از افراد به اشتباه، اپل را یک کمپانی کاملاً نوآور و ایده‌پردازمی‌دانند؛ در حالی که تخصص اصلی اپل، پیاده‌سازی ایده‌ها به بهترین شکل و حتی بهتراز نمونه‌ی اصلی است. اپل نیز همچون دیگران، از طریق ادغام رویکرد و ایده‌های خودبا آنچه از پیش وجود داشته، به این مهم دست می‌یابد.
    2- در طیف راهبرد موقعیت رقابتی:
    چشم انداز اپل
    یک اپل روی هر میز An Apple atevery desk
    اهداف اپل
    شركت معتهد است كه بهترين محاسبه گرهاي شخصي،تلفنهاي همراه ارتباطي،تجربه موسيقيوويدئوي ديجيتال همراه را براي مشتريان،دانشجويان،اساتيد، تاجران،ا ژانسهاي دولتي ازطريق نوآوري اش درسخت افزارها،نرم افزارها،الات مرتبط به كامپیوتر،خدمات وارائه اينترنتي به ارمغان بياورد.
    استراتژيهاي برتر اپل
    1- ایجادفروشگاههایاختصاصی اپل2- تامین خواستهایجانبی:
    3- القای مفهوم تازگی:
    4- ارائه محصولات متنوع:

    4- درطیف راهبرد شبکه همکاری
    • سادگی را انتخاب کنید • ذهن خود را مانند افراد مبتدی نگه دارید • از خودتان انتظار تعالی داشته باشید• استعدادها را شناسایی و تربیتکنیداپل بیش از ۲۵ هزار کارمند دارد. هرسال گردهمایی استراتژی شرکت با حضور گروهی از رهبران شرکت با عنوان یکصد کارمندبرتر تشکیل می شود. • ایمان داشته باشید و پروژه هایعجیبتان را رها نکنید• از متفاوت بودن نترسیدجابز می گوید: نوآوری وجهتمایز بین یک رهبر و یک پیرو است! آنچه انجام می دهید عشق بورزید
    عواملموفقیت اپل
    تنهاراه انجام کارهای بزرگ این است که آنچه را انجام می دهید واقعاً دوست داشته باشید.اگر تاکنون آن را نیافته اید به جستجویتان ادامه دهید. کنار ننشینید. اگر راجع بهکارتان مشتاق و علاقمند نیستید، نمی توانید منشاء نوآوری باشید.
    . • تاکید بر بالا بردن میزان رضایت مشتریاناست نه بر میزان بالای فروش، که به اختصار به آن APPLEمی گویند.
    برخورد با مشتریان با خوش آمد گویی گرم و خودمانی
    Approach
    بررسی مودبانه برای دریافتن کامل نیازهای مشتری
    Probe
    گوش فرا دادن و حل کردن هر مسئله و دلواپسی
    Listen
    خاتمه دادن با وداعی گرم و دعوت به بازگشت
    End

  2. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما علیرضا ازموده برای ارسال این پست سودمند:


  3. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 6 بار در 4 پست
    پروفایل شرکتArkema:
    Arkema در اکتبر سال 2004 تاسیس شده .این کمپانی به عنوان یک شرکت شیمیایی جهانی و تولید کننده پیشرو مواد شیمیایی درفرانسه، در حدود 50 کشور جهان فعالیت داشته و دارای 19000 پرسنل است
    1- راهبرد شرکتاArkema :

    استراتژی و چشم انداز Arkema :

    Arkema دارای موقعیت برتردر 90 درصد از پورتفولیوی این کسب و کار می باشد . استراتژی Arkema برمبنای نوآوری و حضور بیشتر در کسب بازار های جدید و هدفمند می باشد. ارکما بهعنوان تولید کننده برتر مواد شیمیایی فرانسه و همچنین مواد شیمیایی خاص جهانی ، ازمزایای رقابتی قوی بهره میبرد .این نتیجه استراتژی می باشد که از سال 2006 بر رویتوسعه در مناطق با رشد بالا و بر مبنای خط مشی نوآوری دینامیک و پیوسته متمرکز شدهاست . 2-جایگاه نوآوری درراهبرد شرکت Arkema :
    >>از زمان تاسیسArkema نو آوری در قلب استراتژی های آنها قرار دارد.

    ما به شدت معتقدیمکه افزودن به مهارت های کارکنان ما منجر به ایجاد ارزش , رقابت و نوآوری می شود.
    نوآوری توسعه یافته توسط گروه ارکما به طور منظم با جوایز علمی متمایز شده است.این جوایز نیز تعهد گروه به توسعه پایدار را برجسته کرده : بیش تر جوایز به خاطرمحصولات و موادی است که منجرصرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست شده است.
    رشد شرکت ارکما بر پایه فرایند نوآوری باثبات و تسلیم نشدنی به منظور توسعه خطوطتولید جدید در زمینه مواد شیمیایی مخصوص می باشد.
    .


    آرمان 2017-2020
    گروه شرکت Arkemaهدف دارد به یکی از رهبران جهانی در تخصصهای شیمیایی و مواد پیشرفته. تبدیل شود.

    شرکت
    Arkema در فاز جدیدی از رشد، شتابنده تر وارد شده است ودو هدف را ثابت می کند:
    در سال 2017، دستیابی به 1.300 میلیون € EBITDA
    درسال 2020، دستیابی به درآمد 10 میلیارد € و حاشیه سود 17% EBITDA ، در سه منطقه توزیع (اروپا، شمالامریکا و آسیا).


    منبع:
    www.arkema.com
    3- در طیف راهبرد موقعیت رقابتی Arkema :
    گروه ارکما بر پایه سه بخش متعادل و مکمل کسب و کار بنا گردیده:

    1-مواد با عملکرد بالا ، -2 مواد خاص صنعتی و-3 محلول های پوششی
    هر یک از این سه بخش قدرت خود را از موارد ذیل بدست می آورد:

    ·برتری موقعیت بازاردربیشترین فعالیت هایش
    ·ظرفیت بالا برای نواوری متمرکز شده بر رویتوسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست
    ·پوشش جغرافیایی جهانی ،تعادل یکسان بین امریکایشمالی ، اروپا و اسیا
    تعدادی از محصولات ارکما:
    رنگ ،پوشش ،چسب ،روغن و بنزین ،تهویه هوا وخنک کننده ها
    ساختمان: نوآوری برای کاهش انرژی ساختمان ها
    آب ومحیط:راه حلی برای بهبود کیفیت آب
    کاغذ وبسته بندی
    رشد شرکت Arkemaدر یک فرایند نوآوری ثابت و بی امان بر اساس توسعه خطوط تولید جدید در زمینه موادشیمیایی خاص است.
    مواد شیمیاییمخصوص از مواد شیمیایی کالایی به خاطر ارزش افزوده بالاتر ، تناژ پایین تر متفاوتبوده و هم چنین به دلیل این حقیقت که بازیکنان کم تری در بازارهای جهانی در اینزمینه وجود دارند. هدف گروه ارکما تا سال 2020 رسیدن به یکی از پیشروان جهانی دراین زمینه و فروش 10 میلیارد یورو می باشد.
    ما مفتخریم از این به رسمیت شناخته شدن که پاداشتلاش های تیم ما در تحقیق و توسعه در سراسر جهان می باشد<<

    4- در راهبرد شبکه همکاری
    چشم انداز مادرشرکت Arkema
    شرکتاست که برای ارائهراه حل های شیمیاییامن ونوآورانه که متناسب بانیازهای رو به رشدامروز است.

    برای اینکه یک ارائه دهنده برتر ازمواد شیمیایی در بازار جهانی باشیم، ارائه راه حل های نوآورانه برای مقابله باچالش های امروز و فردا.

    ما خواهیم:شهروندان فعال و مسئول درجوامعی باشیم که کار ما، حفظ بالاتریناستانداردهای ایمنی و محیط زیست است.
    همکاری با مشتریان و شرکای کسب و کار برای ایجاد ارزش پایدار در بازارهای جهانی.

    رشد شرکت Arkema در یک فرایند نوآوری ثابت و بی امان بر اساس توسعه خطوط تولیدجدید در زمینه مواد شیمیایی خاص است.
    دو سوم از تلاش های نوآوری از تمرکز گروه در توسعه پایدار و شش بردار هدف مهمپژوهشی برای آینده:
    مواد برای تولید انرژی /حل تصفیه آب /مواد سبک تر
    محصولات مشتق شده از مواد خام تجدید پذیر
    مواد برای لوازم الکترونیکی /چاپ های 3
    D


    مقایسه دو شرکت
    به نظر می‌رسد حضور شرکت‌هایی همانند مایکروسافت، گوگل،سامسونگ و.. صدر بودن همیشگی اپل را جابجا می کنند. اپل با ارایه محصولات قدرتمندیهمچون: سری مک بوک و فناوری سیری شکست ناپذیر سبب شگفت زدگی بسیاری شد اما امروزه رقبایقدرتمندی چون: سونی، سامسونگ، ایسوس و… توانسته‌اند کانون توجه را از اپل دورساختهو بر خود معطوف سازند. فناوری سیری نیز امروزه باحضور رقیب قدرتمندی همچون S-voice سامسونگ حرف زیادیبرای گفتن ندارد در پایان تنها باید ابراز امیدواری کنیم که اپل در صدر بودن نوآوریاش را حفظ نماید ولی ترس اصلی رقیبان اپل این است کهاین شرکت حداقل 2 سال در صنعت و محصولاتش از بقیه رقبانش جلوتر است
    رشد شرکت Arkemaدر یک فرایند نوآوری ثابت و بی امان بر اساس توسعه خطوط تولید جدید در زمینه موادشیمیایی خاص است.
    که به خاطر ارزش افزوده بالاتر ، تناژپایین تر متفاوت بوده و هم چنین به دلیل این حقیقت که بازیکنان کم تری در بازارهایجهانی در این زمینه وجود دارندوهمچنین آموزش هدف مند کار کنان و توسعه سرمایهگذاری مشترک در سایر کشورها به رتبه بهتریدست می یابد.

  4. تشکرها از این نوشته :

    حامد محمدی (02-12-2015)

  5. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    ارسال ها
    7
    تشکر
    2
    تشکر شده 11 بار در 3 پست

    1-شرکت :SEIKO EPSON

    Vision:اپسون قصد دارد با نوآوری تولیدی انقلابی را به کمک فناوریهای پیچیده و کم مصرف و دقت بالای خود به ارمغان آورد که به کمک کارایی بیشتر و معرفی رباتها باعث رها شدن مردم از کارهای یدی و پیشبرد روند اتوماسیون کارخانجات میشود.

    ماموریت (Mission): تبدیل به شرکتی شویم که برای مشتریان جایگزین ناپذیر است. برای رسیدن به این هدف ما به نوآوری و تمرکز بر نقاط قوتمان و بهبود فناوریهای پایه مبادرت می ورزیم تا به مشتریانمان ارزش نابی را ارائه دهیم که توسط دیگران بسادگی قابل الگوبرداری نیست.
    نوع استراتژی بازار : Leader با تمایز در کیفیت و نوآوری محصول
    فلسفه مدیریت از زبان مدیر عامل:
    اپسون یک شرکت پیشرو است. درسرتاسر دنیا مورد اعتماد است زیرا تعهد ما رضایت مشتری است. حفظ محیط زیست احترام به افراد وکار تیمی است. ما به مهارتهای جمعی خود اعتماد داریم و با چالشهای نواوری و خلاقیت دست و پنجه نرم میکنیم. دربند ۶ و ۷ آیین نامه رفتاری ما در شرکت اپسون در منشور سال ۲۰۰۵ با بازنویسی ۲۰۱۲ آمده است که:
    • ما خطوط بازی از ارتباظات را با شرکایمان تدارک دیده ایم و متفکرانه در حال بررسی عقاید و پیشنهاداتشان هستیم.
    • ما در ارتباط گشوده و صادقانه با شرکا هستیم و نظام مناسبی را برای اطلاع رسانی پایه ریزی کرده ایم.
    • ما ابزارهای مناسبی را به کار میگیریم تا اطلاع رسانی که شرکا آنرا مفید میدانند تسریع شود.
    • ما فرصتهایی را تدارک میبینیم و سیستمهای مناسبی را پایه گذاری میکنیم تا شرکایمان نظرات و پیشنهاداتشان را ارائه دهند.
    • ما نظرات و پیشنهادات شرکایمان را بعنوان منبع حیاتی مدیریت کل شرکت بکار میگیریم.
    نوآوری:سیستم باز اما محتاط با آیین نامه های مدون و سخت گیرانه جهت تعامل با شرکای تجاری داخلی و خارجی
    خلاقیت مشترک با شرکای تجاریمان:
    ما از شرکای تجاریمان انتظار داریم تا به سطح اخلاقی استانداردی که ما مد نظر داریم برسند و هدفمان مشارکت در منافع دو طرفه در عین احترام به قوانین اجرایی و استراتژیهای مستقل و حفظ جایگاه مستقل است.
    • ارتباطات ما با شرکای تجاریمان باز وصادقانه است و بر پایه اعتماد دو طرفه بنا شده است.
    • ما شرکای تجاری خود را در همان جایگاهی نگه میداریم که اپسون قرار دارد با احترام به قانونمندی و دستیابی به بالاترین سطح از ارزشهای اخلاقی و کیفیت , محیط زیست, حقوق بشر و شرایط کاری. اپسون نیازمند ارتقا در هر یک از حوزه های فوق خواهد بود.
    خط مشی نوآوری از زبان CTO: • ما در عملکردهای تجاری در خور و مناسب و همه اموراتی که موضوع ارتباطات تجاری است مشارکت خواهیم کرد. کارکنان ما میبایست ازین عملکردها پیروی کنند وقتی که هدایایی اهدا یا دریافت میکنند برنامه تفریحات را ترتیب میدهند یا توسط شرکای تجاری ما پذیرایی میشوند بر طبق موازین مدون عمل نمایند.




    2-شرکت SHOWA DENKO :

    چشم انداز vision: ما در گروه شوآدنکو محصولات و خدماتی تولید میکنیم که کاربردی و ایمن باشند و از سطح انتظارات مشتریانمان فراتر روند. بدین ترتیب ارزش افزایی گروه باعث ایجاد رضایت در سهامداران ما وهمچنین موجبات مشارکت در زمینه رشد جامعه بین المللی به عنوان یک مادر شرکت در نقش یک شهروند مسئولیت پذیر فراهم خواهد نمود.
    استراتژِی:Leader با تمایز در سایز (بزرگترین تولید کننده در بیش از چهار صنعت Hightech دنیا)
    در سال ۲۰۱۴ بر اثر افت تقاضا و کاهش شدید قیمت نفت خام محصولات پتروشیمی یا کاهش بها روبرو شد و فضای بازار برای شرکت طاقت فرسا شد. تحت این شرایط اقتصادی گرئه شوآدنکو طرح اقتصادی فاز۲ پگاسوس را کلید زد که جزیی از طرح پگاسوس ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بود در امتداد استراتژی بازار فاز ۲ پگاسوس شرکت بصورت مداومی از معیارهای متفاوت برای قوت بخشیدن به بازارش بهره برد. بعنوان مثال در مورد رشد پایدار شرکت اقدام به تولید تجاری رسانه های HD در جهان نمود که بالاترین ظرفیت تولید جهانی را در بر گرفت و همچنین پروژه افزایش ظرفیت در کارخانجات جانبی در آمریکا در زمینه تجارت الکتروگرافیتی موفق بود. در صنعت فرایند نیمه هادی ها با خلوص بالای گازدر شرق آسیا افزایش تولید داشت و یک کارخانه تولید قوطی آلومینیومی در ویتنام بدست آورد. افزایش سرعت بکارگیری این صنایع در بازار روبه رشد آسیا شرکت شوآدنکو را در تولید سیلندر آلومینیومی برای چاپگرها در تولید فویل با خلوص بالای آلومینیوم برای خازن ها, در تولید نیمه هادی ها با فرایند گازهای با خلوص بالا, در الکترودهای گرافیتی و در تولید هارد دیسک ها تبدیل بزرگترین تولید کننده در جهان کرد. و در زمینه تولید ورقه های آلومینیومی برای ساخت باتریهای لیتیومی دومین تولید کننده بزرگ در دنیا است.این دستاورد مدیون بکارگیری استراتژی پگاسوس می باشد.

    شعار سازمانی شووآدنکو:
    ایده ها و آمال و آرزوها برای زندگی همیشه شاد.
    ایده پردازی به تنهایی به هیچ کجا نمی انجامد. تنها زمانی که ایده ها به حقیقت میگرود دنیا شروع به تغییر میکند.
    در شوآدنکو ما متعهد به شکل دهی به ایده ها هستیم هر کدام از ما تمام تلاش خود رادر حد امکان میکند .ایمان به اینکه رویاهای ذهن بشر میتواند به کمک قدرت فناوری شیمیایی محقق شود. امروز بعنوان یک شرکت ما جسورتر و پویاتر شده ایم. نه تنها مصمم تر بلکه متمرکزتر. ما یک گروه سرزنده از ذهن های منحصر به فرد هستیم که بر تفکر نو تاکید دارد و در پی راههای جدید بکارگیری تخصص فنی فراتر از معمول هستیم.
    نوآوری شرکت :
    درهمکاری نزدیک و مشارکت با شرکتهای پیشرو بین المللی در بازارهای جهانی ما به ایده هایی شکل میدهم که تحقق رویاهای بشری برای زندگی پرثمرتر و شادتر است. در خط مشی بخش تحقیق و توسعه شرکت آورده شده است که تمرکز اساسی بر دو بخش انرژی/محیط زیست و الکترونیک باشد. بر اساس این امردر کنار توسعه فناوری های کلیدی موجود در شرکت شوآدنکو نیازمند اکتساب نوآوریهای تکنولوژیک میباشد.
    بدین سبب بطور تهاجمی در پی ارتقا نوآوری باز هستند و پایه گذاری ارتباطات با شرکای داخلی و خارجی همچنین تشخیص سریع تجاری سازی فناوری های نوین در دستور کار است.

    ویرایش توسط مهیار واله : 28-11-2015 در ساعت 03:01

  6. تشکرها از این نوشته :

    shahabeddin ghoreyshi (01-01-2016)

  7. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    ارسال ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    آژانس علم و فناوری ژاپن

    آژانس علم و فناوری ژاپن (جی اس تی) یکی از موسسات اصلی در ژاپن است که وظفه اجرای سیاست علم و فناوری در ژاپن را بر عهده دارد. این موسسه از تولید دانش تا استفاده از دانش در جامعه را پیگیری می نماید. همچنین از حوزه های دیگری که این موسسه دنبال می کند؛ افزایش آگاهی عمومی از فهم موضوعات مرتبط با علم و فناوری در ژاپن است. این موسسه در حوزه های نوآوری سبز، نوآوری زندگی، نانوفناوری و مواد، فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و علم و فناوری در جامعه مشغول به تحقیق و توسعه است.

    راهبرد:
    ماموریت این موسسه کمک به ایجاد نوآوری در علم و فناوری به عنوان آژانس مجری اصلی در فاز چهارم از طرح پایه ای سند علم و فناوری ژاپن، از بخش های سیاست علم و فناوری ژاپن، است.
    چشم انداز این موسسه موارد ذیل بیان شده است:
    اولا دست یابی به نوآوری در علم و فناوری از طریق تحقیق و توسعه خلاقانه.
    دوما حداکثرسازی نتایج تحقیقات بوسیله مدیریت منابع تحقیق بر روی شبکه های مجازی.
    سوما توسعه تجهیزات بومی برای علم و فناوری برای شتابدهی به نوآوری در علم و فناوری.

    جایگاه نوآوری در موسسه:
    جایگاه نوآوری در موسسه جی اس تی کاملا مشخص است. همهچیز حول محور نوآوری می چرخد. این موسسه دولتی ژاپنی به عنوان یکی از مجربان سیسات علم و فناوری ژاپن، تلاش دارد تا علم را به جامعه برساند. نتیجتا نه تنها به نوآوری در حوزه های تجعیزاتی و فناوری سخت فعال است، بلکه در حوزه های مرتبط با جامعه و ارتباط فناوری و جامعه نیز مشغول است. به همین دلیل نوآوری در این موسسه مرکز فعالیت هاست و تلاش برای نوآوری در حوزه های علم و فناوری به عنوان ماموریت اصلی این شرکت بیان شده است.

    موقعیت رقابتی:
    این موسسه به عنوان یک نهاد مجری سیاست ها، در جایگاه پیشرو قرار دارد و تلاش دارد تا با اجرای سیاست های علم و فناوری ژاپن به طور صحیح، علاوه بر اجرای درست سیاست های علم و فناوری، جامعه را نیز از میوه درخت علم و فناوری مسرور سازد. به همین دلیل این موسسه را می توان به عنوان یک موسسه پیشرو در حوزه خود دانست.

    شبکه همکاری:
    در این طیف، با توجه به نوع فعالیت این موسسه و شرایط ویژه و دولتی بودن آن و همنین همکاری با جامعه علمی ژاپنی، این موسسه را از این منظر می توان بیشتر باز دانست. البته که از منظر اجرا واهمیت تحقیقات، این موسسه فعالیت های با شرایط خاص دولتی بودن هم دارد اما با تگاه به ارتباط این موسسه با جامعه علمی ژاپن، استراتژی همکاری این موسسه بیشتر متمایل به باز بودن است.

    چارت موسسه



    شرکت امریکایی Johnson and Johnson

    این شرکت در صنعت داروسازی مشغول به فعالیت است و یکی از معتبرترین برندهای این حوزه در دنیا به حساب می آید. این شرکت در سال 1886 تاسیس شد و در حال حاضر این شرکت، یکی از بزرگترین بازار 6 تریلیون دلاری صنعت سلامت در جهان است.
    راهبرد:
    این شرکت دهه هاست راهبرد اصلی خود را در پایه 4 حوزه ذیل بنا کرده است:

    توجه به انسان و همچنین ارزش های قدیمی شرکت و نیروی انسانی، پایه های اصلی استراتژیک این شرکت است. همچنین مدیریت با نگاه طولانی مدت که در این میان مطمئنانقش جامعه به خوبی مورد بررسی و تحلی قرار خواهد گرفت، از مهم ترین موارد پایه های اصلی استراتژیک این شرکت است.
    محرک های رشد این شرکت موارد ذیل هستند:

    در بین محرک های رشد، ایجاد ارزش از طریق نوآوری دیده می شود که نشاندهنده نگاه اصلی این شرکت به مقوله نوآوری دارد. نوآوری در این شرکت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به طوری که یک چهارم درآمد این شرکت از طریق فروش محصولات ارائه شده در پنج سال گذشته است. به همین دلیل تلاش این شرکت در پیشران بودن در نوآوری و تحقیق و توسعه است.

    جایگاه نوآوری در شرکت:
    به واسطه سودآوری ای که شرکت در حال حاضر از نوآوری دارد، تلاش برای نوآور بودن و ایجاد طرح های نوآورانه ادامه دارد و نوآوری وظیفه همه افراد دانسته شده است. نوآوری در شرکت دارریی جانسون اند جانسون جایگاه مهمی را در اختیار گرفته و یکی از مهم ترین محرک های توسعه و رشد شرکت به حساب می آید.

    موقعیت رقابتی:
    این شرکت به عنوان یکی از پیشروهای بازار صنعت سلامت و دارو در بازار شناخته می شود و با استفاده از نوآوریف و همچنین ارائه این مطلب که یک چهارم درآمد از محصولات معرفی شده در پنج سال گذشته به وجود آمده است، موید این مطلب است که نوآوری توانسته در این شرکت تفاوت ایجاد کند و به هیمن دلیل در این شرکت نوآوری به عنوان یکی از مهمترین محرک های اصلی رشد شناخته شده است.

    شبکه همکاری:
    این شرکت با وجود اینکه تلاش دارد در حوزه تحقیق و توسعه رهبر بازار و صنعت شناخته شود اما در حوزه نوآوری علاوه بر تلاش برای ارائه محصولات نوآورانه در بازار، به همکاری های مشخص در حوزه نوآوری هم علاقه دارد به طوری که با ایجاد یک رابطه مشخص در گام های اولیه نوآوری، این شرکت با دیگر شرکت ها و موسسات و دانشگاه ها همکاری بازی دارد و از الگوی نوآوری باز استفاده می کند. (jnjinnovation.com)
    ویرایش توسط عزیزی : 28-11-2015 در ساعت 02:31

  8. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    11
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    intel 1 ) ماموريت و راهبرد شرکت اینتل : - ماموريت اينتل ايجاد يك شبكه تامين كننده سرآمد در اقتصاد ديجيتالي جهاني است. - هدف اينتل آن است كه در تهيه تراشه هاي سيليكوني سرآمد جهان اقتصاد ديجيتالي باشد - شناسایی شايستگي هاي اصلي خود در طراحي و ساخت مدارهاي مجتمع، منابع مالي، حضور نشان تجاري در جهان. - راهبرد این شرکت متمركز است بر رفع نيازهاي مشترك در توسعه نسل جديد و محصولاتي كه نيازهاي كسب و كار و مصرف كننده را پاسخ گويد - استراتژی سرمایه گذاریکسب و کاربرای تازه کردندستگاه - اینتل مشاوره تخصصی IT و برنامه و استراتژی تازه کامپیوتر شما می باشد - چشم انداز اینتل این است که شرکت اینتل هوشمند و متصل باشد، 2) جایگاه شرکت اینتل در بین شرکت های پیشرو می باشد و سعی کرده با خلق محصول و نوآوری موقعیت اقتصادی و تجاری خود را در بین شرکتهای برتر در جهان حفظ کند. تا با دستگاه های جدید با قابلیت های بالاتر و پیچیدگی در حالی که کنترل قدرت، هزینه، و اندازه و مسئولیت سازمانی که بخشی از مدیریت یکپارچه ما است انجام گردد.شرکت اینتل با این ایده که پیشرو بودن و قرار گرفتن شرکت به عنوان شرکتهای بزرگ سبب ایجاد ارزش برای شرکت و سهامداران می گردد. و این اهداف سبب افزایش کسب و کار به طور موثر و شناسایی کاهش کاهش هزینه ها در خصوص ارزش نام تجاری ، شناسایی باز می شود. - از اهداف شرکت اینتل انتقال فن آوری و تجربه می باشد که بهبود بهره وری انرژی، مقابله با چالش های مهم زیست محیطی مانند بهبود بهره وری انرژی و سرمایه گذاری در آموزش، تنوع، منافع برنامه ها و آموزش و پرورش می باشد. 3) شرکت اینتل به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو بوده که در تعالی نوآوری خلق محصول در جهان توانسته دیگر شرکتها را به صورت یک شرکت دنباله رو هدایت کند . این شرکت با کسب موفقیت کسب و کار و ارتباط قوی و وابسته با همه ذینفعان از قبیل ( کارکنان ، مشتریان ، سهامداران ، تامین کنندگان ، دولتها و جوامع ) و ایجاد یک فرهنگ قوی اعتماد توانسته به عنوان یکی از شرکت پیشرو بیشترین تاثیر اقتصادی واجتماعی را داشته باشند و دیگر شرکتها از رویکرد این شرکت پیروی و استفاده نمایند. 4) همنطور که مشخص می باشد شرکت اینتل به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو از طریق راهبرد شبکه همکاری ، به عنوان یکی از شرکتهای باز می باشد. این شرکت از ایده ها ، نظرات و متخصصین شرکتهای دیگر به صورت مشاوره یا کار گروه استفاده می نماید . و با توجه به اینکه یکی از اهداف شرکت انتقال تکنولوژی و متخصص می باشد این شرکت را می توان به عنوان یک شرکت باز معرفی کرد. لازم به توضیح می باشد این شرکت با ایجاد ارتباط باز و مستقیم با عامل شفافیت متعهد است که نسبت به بهبود عملکرد افزایش تاثیرات اقتصادی و اجتماعی را اجرایی کند. همچنین این شرکت سعی می کند باایجاد انجمن اینتل از تمامی ظرفیت از قبیل مدیران ناظر ، مشاوران و مدیران رهبر در طولانی مدت به نفع منافع شرکت و سهامداران بهر ببردو و استراتژی کسب و کار ، جانشین پروری و حفاظت از محیط زیست اقدام کند/ InterDigital

    1) راهبرد شرکت : - حل بسیاری از مهم ترین و پیچیده ترین صنعت چالش سال فنی پیش از استقرار در بازار می باشد - تصاحب بازار جدید واستفاده تمامی مردم از تولیدات و اختراعات این شرکت - رویکرد این شرکت این است کع منابع فناوری را گسترش دهد و مخارج پژوهش و توسعه با استفاده از دانش و ایده های دیگران کاهش دهد. - ارتقاء و بهبود خدمات فن آوری در راستای کسب موفقیت و سود آوری برای شرکت - تحقیق و توسعه ، اختراع محصول جدید ، توسعه کسب و کار 2) - این شرکت سعی کرده با اختراع کالا و خدمات از قبیل محصولات دیجیتال تلفن همراه ، بی سیم و ... در سطح جهان خود را به عنوان یک شرکت پیشرو معرفی نماید. - این شرکت در برنامه خود استفاده از نوآوری، اختراع و استفاده از سازمان های تحقیقاتی، و همچنین به عنوان کسب فن آوری و اوراق بهادار ثبت اختراع شده خود را با یکی از رهبران با تجربه در جهان معرفی نماید. - 3 ) این شرکت با استفاده از ایده ها و نوآوری در محصولات و همچنین اختراع محصولات جدید خواسته به عنوان یک شرکت برتر و پیشرو در جهان باشد . لازم به ذکر است این شرکت به عنان یک شرکت باز با دیگر شرکت ، سازمانها و انجمنها همکاری داشته و از ایده های آنان در جهت پیشبرد اهداف شرکت استفاده می نماید. 4 ) - این شرکت توانسته با ایجاد نوآوری و اختراع محصولات جدید از دانش و ایده های سایر شرکتها ، سازمانها ، و انجمنها برای اختراع محصول و کسب درآمد و موفقیت شرکت استفاده نماید . این شرکت سعی کرده به عنوان رهبر در بازار عمل کند و سایر شرکتها به عنوان شرکتهای دنباله رو از سیاستها و خط مشهای اون پیروی کنند.

  9. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    11
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    مروری از شرکت اینتل
    بنیانگذار شرکت اینتل آقای مارگودون مور در سال 1972 تاسیس و بنا نهاده شده است . این شرکت در سال 2012 بیش از 20000 اختراع به ثبت رسانده که می توان از توانایی ها و ویژگی های ممتاز این شرکت نام برد. آقای مارگون اعتقاد داشت کلید نوآوری و آینده شرکت در ایجاد خدمات مطلوب و تعهد به محیط زیست می باشد.
    با توجه به تقاضای روبه رشد استفاده از خدمات الکترونیکی و افزایش هزینه های انرژی و تاثیر مربوطه آن در سیاره زمین شرکت اینتل نسبت به تولید نسلهای جدیدی از پردازنده پرداخته تا از این طریق نسبت به حداقل رساندن اثرات مخرب به زیست محیطی کمک کرده باشد. این رویکرد سبب شده تا شرکت اینتل به طور مستمر تلاش برای بهبود محصولات و به حداقل رساندن اثرات مخرب زیست محیطی تلاش کند و مسوولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دهد. اینتل به دنبال کاهش گازهای خروجی و زیان بار بوده و بهبود مدیریت انرژی از طریق حفاظت ، تجدید پذیری ، طراحی محصولات و خدمات کارامد و ... را با رویکرد زیست محیطی و استفاده از نوآوری و فن آوری را در سرلوحه کا و اختراعات خود قرار داده است. استراتژی شرکت اینتل این بوده که کارکنان متخصص و کلیدی را با اهداف و رویکردهای شرکت درگیر کرده تا بتواند به اهداف کلان بانک از جمله کسب و کار به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو و باز دست یابد. یکی از اهدافهای این شرکت پیشرفت در برابر اهداف جسورانه و تنوع و گنجاندن بالاتر از دیدگاه سنتی در زنجیره تامین ، سرمایه گذاری و بازاریابی جهانی می باشد. لازم به ذکر است این شرکت به عنوان شرکتهایی می باشد که در شاخصهای مختلف ارزیابی بین المللی از قبیل ( cei ) و ... دریافت نموده است. و همواره سعی کرده به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در جهت رضایتمندی سهامداران و مشتریان قدم بردارد.

  10. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    10
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    به نام خدا
    شرکت مدیا تک:


    راهبرد:
    ماموریت ما افزایش و غنی سازی زندگی همه است. یک شرکت طراح محصولات نیمه‌هادی برای کاربردهای بی‌سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده است. مدیا تک در تلاش است تا یک شرکت با بهره برداری و تکنولوژی جهانی بوجود بیاورد و همچنین موفقیت مشتری با محصولات و خدمات نوآورانه را برای مشتری انجام دهد.

    جایگاه نوآوری:
    مدیاتک یکی از بزرگترین شرکت های تراشه طراحی در جهان است .در حال قادر به ارائه طرح شدیدا یکپارچه برای چند بازار متفاوت منحصر به فرد است. این تخصص اساس همکاری با کراس پلت فرم و درایوهای محصولات ابتکاری جدید با ادغام فن آوری می باشد.

    راهبرد موقعیت رقابتی:

    1- همکاری با مشتریان
    2 - دنبال موقعیت هایی برای پیشرفت صنعت
    3- ترویج مدیریت کیفیت جامع-رواج مدیریت کیفیت جامع
    4-تمرکز بر روی چشم انداز استراتژیک برای کسب و کار جهانی در بلند مدت
    5- تشویق نوآوری
    6- ایجاد یک محیط کاری جهت یادگیری پیوسته
    7-انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ها

    راهبرد شبکه همکاری:
    کمک به هزینه آموزشی، صندوق کمک به جامعه، حفاظت از محیط زیست
    ویرایش توسط ketabchi : 05-12-2015 در ساعت 08:02

  11. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    10
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    به نام خدا
    شرکت مدترونیک:

    راهبرد:
    شرکت تجهیزات پزشکی ایرلندی است، که در زمینه توسعه و ساخت دستگاه‌های درمان نارسایی قلب، پارکینسون، دیابت، چاقی موضعی و دردهای مزمن، همچنین پمپ‌های انسولین، فعالیت می‌نماید.


    راهبرد این شرکت حکم می کند که اولین و مهمترین اولویت برای کمک به رفاه بشر باشد.بیش از نیم قرن بعد، ماموریت همچنان به عنوان چارچوب اخلاقی این شرکت و هدف الهام بخش برای کارمندان خود در سراسر جهان را به وجود بیاورند.

    این شرکت در به وجود آوردن راه های جدید برای بهبود مراقبت های بهداشتی جهانی است. این شرکت به بهبود زندگی از طریق فن آوری و راه حل های پزشکی خود متعهد است.این شرکت می تواند به سرعت بخشیدن و پیشبرد توانایی برای ایجاد نوآوری معنی دار، برای بیمارستان ها، سیستم های بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به وجود آورند به طوری که آنها می توانند بهترین مراقبت های ممکن را به بیماران و خانواده های آنان در سراسر جهان ارائه دهند.

    جایگاه نوآوری:
    این شرکت می داند که نوآوری در صورتی معنی دار است اگر آن را ایمن، موثر و قابل استفاده کنیم. به همین دلیل این شرکت در حال همکاری با سیستم های بهداشتی و ارائه دهندگانی می باشد که با ترکیب توانایی های تخصصی خود راه را برای رسیدن به بهترین نتایج میسر می سازد.

    نوآوری پیشگام مدترونیک در درمان سراسری شامل طیف گسترده ای می باشد که شامل موارد ذیل می باشد :

    • دریچه ترانس
    درمان های عروق محیطی
    سیستم های قدم زدن
    تشخیص قلبی
    پانکراس مجازی
    درمان سکته مغزی
    محصولات انرژی و جوی پیشرفته
    جراحی چاقی
    جراحی های کم تهاجمی
    چریه و دستگاه گوارش
    تشخیص و درمان سرطان

    راهبرد موقعیت رقابتی:
    به منظور کمک به رفاه انسان با استفاده از مهندسی پزشکی در تحقیق، طراحی، تولید، و فروش ابزار و یا لوازم خانگی که کاهش درد، حفظ سلامتی و افزایش عمر را به وجود می آورند فعالیت می کنند.
    1-برای هدایتمند تر شدن رشد در زمینه های مهندسی پزشکی
    2- تلاش برای رسیدن به بزرگترین قابلیت اطمینان ممکن و کیفیت در محصولات
    3-به دست آوردن سود عادلانه در عملیات جاری
    4-به رسمیت شناختن ارزش شخصی کارکنان
    5-برای حفظ دائمی شهروندان به عنوان یک شرکت راهبرد

    شبکه همکاری:


    قادر به ارائه طیف وسیعتری از طب مکمل و راه حل هایی که می توان ارزش بیشتر و بهره وری در سیستم بهداشت و درمان است را به وجود آورند می باشد . روابط عمیق این شرکت با ذینفعان سیستم بهداشت و درمان ارائه توانایی زیادی برای شناسایی و ایجاد راه حل های مبتنی بر ارزش بیشتر است.
    ویرایش توسط ketabchi : 05-12-2015 در ساعت 07:55

  12. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    12
    تشکر
    0
    تشکر شده 4 بار در 4 پست
    31.EXXONMOBIL
    بزرگترین شرکت بین الملبلی دزر زمینه تجارت نفت و گاز و بزرگترین پالایشگاه و توزیع کننده محصولات نفتی دز سرتاسر جهان است. سه برند معروف این شرکت Exxon, Esso و Mobil میباشند.
    1) راهبرد شرکت
    چهار جزَء اصلی در ردهبرد این شرکت عبارتند از:
    · تمرکز مستمر بر بهترین کارایی و اثربخشی در تحویل محصولات
    · رهبری و هدایت مناسب تکنولوژی در ساخت و توسعه محصولات
    · سود بردن از جهانی بوندن و ادغام های بین المللی
    · سرمایه گذاری همراه با نظم و هوشمندی
    2) جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت
    شعار مربوط به نوآوری این شرکت بیان میکند که اعتقاد ما بر این است که برتری در زمینه تکنولوژی در خارح از مرزهای یک شرکت قرار دارد و ما مرحله به مرحله این فرایند را در رسیدن به نوآورانه ترین شرکت دنبال میکنیم.
    3) جایگاه راهبرد شرکت در طیف راهبرد موقعیت رقابتی (دنباله‌رو-پیشرو)
    این شرکت همواره در راستای ارایه محشولات نوآورانه و با کیفیت قدم برمیدارد و در زمینه های مختلفی نیز به تولید محصولات مرتبط اقدام میکند. کشاورزی- پزسکی و سلامت- محصولات مصرفی- بسته بندی و... زمینه هایی است که این شرکت به تولید محصولات نواورانه می\ردازد.
    4) جایگاه راهبرد شرکت در طیف راهبرد شبکه همکاری (بسته-باز)
    همکاری این شرکت با دیگر شرکت ها از نوع licensing میباشد به این صورت که اولا از افراد در ارایه پیشنهادات نوآورانه دعوت میکند و بستری را هم برای این مهم تدارک دیده است. ثانیا همیشه در تعامل با شرکت های همکار میباشد و از این طریق نوآوری باز را در خود پرورش میدهد.

    32.FRAUNHOFER

    بدلیل اینکه شرکت الگوی عملکرد سازمان خود را جوزف وان فرانهوفر موفق میداند- نام شرکت برگرفته از نام وی می باشد. این شرکت یک سازمان تحقیقاتی است با حدود 70 موسسه در رشته های مختلف. شابد حالب باشد بدانید الگوریتم MP3 توسط این شرکت ابداع گردید.واگذاری لیسانس MP3 درامد بسیاری برای این شرکت بهمراه داشت.
    ) راهبرد شرکت
    نیازمندیهای افراد وجوامع در زمینه سلامت ،تغذیه، امنیت، اطلاعات وارتباطات ، حمل ونقل ، انرژی ومحیط زیست در بالاترین قسمت در راهبرد این شکت قرار دارد.
    2) جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت
    ایجاد فرهنگ نوآورانه ، محیط مشارکتی و درک ارزش نوآوری در سازمان نشان از اهمیت بالای نوآوری در این سازمان است.
    3) جایگاه راهبرد شرکت در طیف راهبرد موقعیت رقابتی (دنباله‌رو-پیشرو)
    تعداد زیاد زمینه های کاری و تحقیقاتی این شرکت موجب شده تا نوآوری به یک بخش اصلی و حیاتی باری آن قلمداد شود. همچنین در زمینه های مختلفی این شرکت صاحب اولین محصول در سطح جهانی است.
    4) جایگاه راهبرد شرکت در طیف راهبرد شبکه همکاری (بسته-باز)
    شرکت در هرلحظه از همکاری با دیگر شرکت های در زمینه های ذکر شده هیچ ابایی ندارد و کلیه کارمندان وکارکنان و حتی مشتریان و بازدیدکنندگان وبسایت این شرکت میتوانند ایده های نوآورانه خود را ارائه دهند.

    33.FREESCALE SEMICONDUCTOR

    این شرکت در زمینه تولید محصولات سخت افزاری و الکتریسیته فعالیت میکند و 75 نمایندگی در 19 کشور جهان را دارد.
    شاید برندهایی نظیر Motorola, Phonex و Arizona اسامی آشنایی به گوش شما باشد که از دل این شرکت بیرون می آیند.
    ) راهبرد شرکت
    آینده نگری و بلند همتی و قابل اطمینان بودن محصولات و توآوری مکرر در تولید محصول و ایجاد محصولات جدید و پیشرفت فرهنگی
    2) جایگاه نوآوری در راهبرد شرکت
    همانطور که ذکر شد «وآوری در راهبرد این شرکت قرار دارد. همچنین تخصیص منابع مالی مناسب به بخش نوآوری و غنی سازی این بخش از دیگر نقاط قوت این شرکت می باشد که شاید این شرکت توسعه محصولات و خدمات چند بخشی کنونی خود را مرهون تقویت این حوزه از این شرکت است .
    3) جایگاه راهبرد شرکت در طیف راهبرد موقعیت رقابتی (دنباله‌رو-پیشرو)
    این شرکت در بسیاری از زمینه های این صنعت پیشتاز می باشد و این بخاطر تصمیمات درستی است که نقاط عطفی در زمینه تکنولوژی این شرکت می باشد.
    4) جایگاه راهبرد شرکت در طیف راهبرد شبکه همکاری (بسته-باز)
    سابقه طولانی و تداوم سودمندی این شرکت نشان می دهد که مسیر درستی را در توسعه کسب و کار خود طی کرده است . به نظر می رسد مدیریت منظم و صحیح ، جذب و تربیت نیروهای متخصص و متعهد ، تمرکز بر مشتری مداری و شفافیت با مشتریان ، تلاش بی وقفه در شناسایی درست نیازهای بازار و شبکه سازی از عمده علل موفقیت این شرکت در زمینه نوآوری می باشد .

  13. #20
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    11
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    با سلام اطلاعاتی که جستجو شده و فکر کردم بدرد دوستا می خوره مجددا به صورت خلاصه ارسال می گردد.
    مشخصات شرکت اینتل :
    نوع خدمات : تجهیزات رایانه ای و نیم رسا نا
    تاسیس :1968
    بنیانگذاران : گوردون مور- رابرت نویس سانتا کلارا
    دفتر مرکزی : سانتا کلارا کالیفرنیا- ایا لات متحده آمریکا
    مدیر عامل : برایان کرانچ
    محصولات : سخت افزار های رایانه تلفن همراه ریز پردازنده و مادر بورد- چیپست ها و کارت شبکه
    درآمد:[IMG]file:///C:\DOCUME~1\MACBE~1.TAH\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1 \01\clip_image001.gif[/IMG]$55.870 میلیارد دلار (2014)
    سود خالص : [IMG]file:///C:\DOCUME~1\MACBE~1.TAH\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1 \01\clip_image001.gif[/IMG]$11.704 میلیارد دلار (2014)
    مجموع دارایی : [IMG]file:///C:\DOCUME~1\MACBE~1.TAH\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1 \01\clip_image001.gif[/IMG]۹۲٫۳۵$میلیارد دلار (
    تعداد کارکنان : 107600 نفر


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:18 بر حسب GMT +3.5 می باشد.