صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 22
Like Tree78Likes

موضوع: تمرين شماره 7 كلاس حضوري

  1. #1
    Roozbeh Akhlaghi
    مهمان

    Lightbulb تمرين شماره 7 كلاس حضوري

    ضمن عرض سلام

    دسته‌بندي ديگر راهبردهاي نوآوري عبارتند از: Proactive ,Active ,Reactive ,Passive

    ويژگي‌هاي هريك از اين راهبردها و نوآوران و شركت‌هاي مطرحي كه از اين آن‌هااستفاده مي‌كنند را بيان نموده و راهبردهاي معرفي شده در كلاس را با ذكر دليل در اين دسته‌بندي جاي دهيد.

    لطفا پست‌هاي ارسالي را مطالعه كنيد و از تكرار بپرهيزيد.

    متشكرم
    با آرزوي توفيق

  2. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    ارسال ها
    11
    تشکر
    4
    تشکر شده 7 بار در 4 پست
    Proactive : شرکت هائی با استراتژی Proactive دارای تحقیقات بسیار قوی بوده و در بازار فناوری به عنوان لیدر می باشند شرکت هائی مانند اپل ، سامسونگ و غیره از این قبیل شرکت ها می باشد. فناوری هائی که در این از استراتژی های نوآوری استفاده می شود از نوع رادیکال و افزایشی هستند ( radical and incremental) لازم به توضیح است نوآوری های رادیکال نوآوری هائی هستند که ماهیت محصول و خدمات را تغییر میدهند و نوآوری های افزایشی نوآئری هائی هسنتد که منجر به بهبود عملکرد فناوری می گردد.

    Active : شرکت هائی با استراتژی Active به دنبال دفاع از فناوریهای موجود و بازار های آنان می باشند که در عین حال آمادگی پاسخ به تغییرات فناوری های اثبات شده را دارد ، شرکت هائی با استراتژی فعال دارای فناوری افزایشی با رویکرد تحقیقاتی
    درون سازمانی است (in-house R & D) ، اینگونه سازمان ها دارای منابع گسترده دانشی می باشند.شرکت هائی مانند دل و ماکروسافت از این راهبرد استفاده میکنند.

    Reactive : اینگونه از استراتژی بیشتر توسط شرکت های پیرو استفاده می گردد که همچنین بر روی عملیات تمرکز دارند و معمولا بازار را بررسی می کنند تا ریسک کمتری متوجه آنان گردد معمولا فناوری ها را کپی برداری می کنند

    Passive : معمولا تا زمانی کع مشتریان درخواست تغییر ندهند هیچگونه تغییری در محصول و یا خدمات خود نمی دهند غالب شرکت های خودرو ساز از این استراتژی نوآوری بهره می برند


    http://www.innovationtoolbox.com.au/...ation-strategy
    ویرایش توسط morteza_ghavam : 20-11-2013 در ساعت 22:11

  3. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما morteza_ghavam برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (26-11-2013),jalilazad (26-11-2013)

  4. #3
    HoseinPourakbar
    مهمان
    http://innovisio.blogspot.com/2013/0...-strategy.html
    Companies rarely comply with ideal types of innovation strategy. However, the ideal types of innovation strategies can provide a starting point for the development of your innovation strategy. The ideal types of innovation strategy can be classed as proactive, active, reactive and passive. Each is described in greater detail below.

    شرکت ها به ندرت با مدل های ایده آل از استراتژی نوآوری منطبق هستند .
    اگرچه ، مدل های ایده آل از استراتژی های نوآوری می توانند یک نقطه شروع برای توسعه استراتژی نوآوری شما فراهم کنند .
    مدل های ایده آل از استراتژی نوآوری می تواند به خیلی فعال ، فعال ، واکنشی و غیر فعال تقسیم بندی شود .
    که هر یک بصورت کامل تر در زیر تشریح می شود :
    Proactive - Companies with proactive innovation strategies tend to have strong research orientation; they will often have first mover advantage and be a technology market leader. These companies access knowledge from a broad range of sources and take big bets/high risks. Companies like Dupont, Apple and Singapore Airlines have proactive innovation strategies.

    خیلی فعال – شرکت های با استراتژی های نوآوری خیلی فعال ، متمایل هستند به جهت گیری پژوهش قوی ،
    آنها اغلب اولین مزیت تغییر رو دارند و عنوان یک رهبر بازار تکنولوژی را نصیب خود می کنند .
    این کمپانی ها دستیابی دارند به دانش از پهنه وسیعی از منابع و همچنین ریسک های بزرگ قمار گونه .
    کمپانی های به این شکل عبارتند از Dupont, Apple and Singapore Airlines

    The types of technological innovation used in a proactive innovation strategy are radical and incremental. Radical innovations are breakthroughs that change the nature of products and services. Incremental innovation is the constant technological or process changes that lead to improved performance of products and services.
    انواع نوآوری تکنولوژیکی بکار رفته در یک استراتژی نوآوری خیلی فعال ، بنیادی و افزایشی هستند .
    نوآوری های رادیکالی آنچنان پیشرفته هستند که ماهیت محصولات و سرویس ها را تغییر می دهند .
    نوآوری افزایشی تغییرات پروسه ای است که که به سمت کارایی مترقی در زمینه کالاها و سرویس ها رهبری می کند .


    Active - An active innovation strategy involves defending existing technologies and markets but with the preparedness to respond quickly once markets and technologies are proven. These companies have mainly incremental innovation with in-house applied R & D. Companies with active innovation strategies also have broad sources of knowledge and have medium to low risk exposure. They tend to hedge their bets and include companies such as Microsoft, Dell and British Airways.
    استراتژی نوآوری فعال شامل دفاع از فن آوری ها و بازارهای موجود است ، اما با آمادگی برای پاسخ سریع ، بازارها و فن آوری ها به اثبات رسیده اند.این شرکت ها عمدتا نوآوری افزایشی دارند ، با R&D کاربردی داخلی خودشان . شرکت های با استراتژی نوآوری افزایشی همچنین منابع وسیع از دانش دارند و آنها بطور متوسط در معرض خطر کمی هستند . آنها تمایل دارند که شروط اشان را محصور کنند و شامل شرکت هایی از قبیل Microsoft, Dell و British Airways

    Reactive - The reactive innovation strategy is used by companies that are followers and have a focus on operations, have a wait and see approach and look for low risk opportunities. They will copy proven innovation. Companies with reactive innovation strategies use entirely incremental innovators and include budget airlines such as Ryanair which has successfully copied the no frills service model of Southwest Airlines.
    استراتژی نوآوری واکنشی توسط کمپانی هایی بکار می رود که مقلد و پیرو هستند و و متمرکز روی عملیات هستند ،. صبر کنید و رویکرد را مشاهده کنید و برای فرصت های کم خطر منتظر بمانید .
    آنها نوآوری استدلال شده (ثبات یافته ) کپی خواهند کرد . شرکت ها با استراتژی های نوآوری واکنشی کلا از نوآورهای افزایشی استفاده می کنند . و شامل بودجه خطوط هوایی از قبیل رایان ایر ، که بطور موفقیت آمیز نمونه سازی شده و یا نمونه سرویس بدون تجمل خطوط هوایی Southwest

    Passive - Companies with passive innovation strategies wait until their customers demand a change in their products or services. Many of the companies that supply to automotive companies have passive innovation strategies as they wait for the automotive companies to demand changes to specification before implementing these changes.
    شرکت های با استراتژی های نوآوری منفعل ، انتظار می کشند تا مشتریانشان درخواست تغییر در محصولات یا سرویس ها نمایند .
    تعداد زیادی از شرکت ها یی که به شرکت های خودرو سازکالا عرضه می کنند ،استراتژی های نوآوری مفعولی (کم اثر) دارند . بطوریکه
    آنها منتظر می مانند تا شرکت های خودرو ساز درخواست تغییرات در خصوصیات کنند ، قبل از ایفا کردن این تغییرات .
    http://www.innovationtoolbox.com.au

    1 Dodgson M., Gann D., Salter A., The Management of Technological Innovation: Strategy and Practice. Oxford University Press 2008
    ویرایش توسط HoseinPourakbar : 24-11-2013 در ساعت 16:39

  5. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما HoseinPourakbar برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (26-11-2013),jalilazad (26-11-2013)

  6. #4
    کمال الدین جهان پناه
    مهمان
    دوستان عزیز در بررسی ویژگی شرکتهای نوآور فعال (proactive ) در مورد شرکت اپل مطلبی دیدم که خوندنش بد نیست:
    شرکت اپل که بعنوان نوآورترین proactive) (شرکت هر سال از سال 2005 (برای اولین بار) در فهرست شرکتهای نوآور لیست فوربس قرار گرفته بود ، لیست منتشره آگوست 2013 فوربس( که اکثر شرکتهای نوآورانه در آن درج شده ) کاملا خلاف اونو ثابت میکنه.
    اپل در ساخت محصولات متفاوت فوق‌العاده عمل می‌کنه، به طوری که مشتریها ، متقاعد می‌شن محصول جدید اپل رو با قیمتی بالاتر از نمونه‌های مشابه خریداری و در عین حال عقیده داشته باشن که پرداخت این هزینه ارزش داره. این مسأله شبیه به "نوما "ست. نوما یکی از خلاق‌ترین رستوران‌های دنیا محسوب می‌شه که در طرف مقابل مک‌دونالد قرار گرفته ، مردم به مک‌دونالد میرن چون طعم غذاهاش قابل قبول و قیمتشون پایینه. اما اگر کسی بخواد با پرداخت هزینه بیشتر یک آشپزی خارق‌العاده را تجربه کنه، مسلماً نوما را انتخاب می‌کنه.
    تلاش اپل بعنوان یه شرکت خلاق و proactive بالا بردن استاندارد‌ها در جامعه بوده و هست مثلا ساخت محصولی از آلومینیوم کاملاً تجدید‌پذیر ضروریه؟ همینطور استفاده از انرژی پاک در دیتا سنتر‌ها ؟ یا به کارگیری ویژگی‌های دسترسی‌پذیری برای افراد کم‌توان در مک. برای اغلب مردم این موارد مهم نیستن با این حال انجام دادن اونا کاری درسته. اپل اینکارها رو برای آن‌دسته افرادی انجام می‌ده، که این چیزها براشون اهمیت داره.
    آینده اپل به ساخت محصولات ظریف و شیک وابسته نیست، بلکه وابسته به توانایی‌اش در خلق پلت‌فرمی برای ۱۰‌هزار نفر از بهترین توسعه‌دهنده های دنیاست که به کمک اپلیکیشن‌هاشون به مشتریها و علاقمندان خودش سرویس میده .میلیون‌ها توسعه‌دهنده تو جهان وجود دارن که می‌تونن بهتر و با کیفیت‌تر از هر شرکت منحصربفردی به تولید محتوا و سرویس‌دهی به کاربران اقدام کنن؛ بنابراین پیروز واقعی آینده کسیه که بهتر و بیشتر به این توسعه‌دهنده ها سرویس بده. با درنظر گرفتنن این مسأله است که پاسخ دادن به سؤالاتی مثل «چرا اپل و آیتونز می‌تونن ولی مایکروسافت و فروشگاه ویندوزفون نمی‌تونن؟» آسونتر می‌شه. تا زمانی که اپل نوآوری رو در محصولات سخت‌افزاری سازگار و کارآمد و محیط‌های نرم‌افزاری زیبایی می‌سازه و اولویت را به دسترسی و راحتی توسعه‌دهنده ها می‌ده، آینده‌اش روشنه، این ویژگی شرکتهای خلاق و نوآوری مثل اپله.
    نوآوری قدرت‌های آینده(proactive ها)، در قالب پلت‌فرم‌هایی ظاهر می‌شن که توسعه‌دهنده هاشون زندگی کاربرا رو لمس می‌کنن،مثلا iTV، اپلیکیشن‌ها را به اتاق نشیمن می‌آره و iWatch، با توجه به تعداد سنسورهای بیومتریکی که توسعه‌دهنده ها می‌تونن توی ساعت مچی جا بدهند، اپلیکیشن‌ها را بر روی بدن ما به اجرا در میارن . در اون زمان، سرویس‌های محاسبه قند خون و استرس در رده امکانات معمولی ساعت‌ها محسوب میشن . آیفون، آیپد و آیپاد شما با اپلیکیشن خودرو ارتباط برقرار کرده و با آن صحبت می‌کنه و به کمک یک اپلیکیشن، خودرو شما می‌تونید، میزان مصرف سوختتون رو در هر شرایطی بهینه کنین.
    با توجه به لیست اخیر فوربس در حال حاضر هیچ توصیه و راهکاری برای وضعیت سهام اپل در بازار وجود نداره، بهبود این شرایط ممکن تا سال ۲۰۱۴ و یا حتی بیشتر طول بکشه. پتانسیل زیادی برای رشد اپل در دراز مدت وجود داره، اما هیچ موفقیتی بدون زحمت کسب نمی‌شه.
    http://www.forbes.com/.../is-apple-t...pany-still/‎

  7. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما کمال الدین جهان پناه برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (26-11-2013),jalilazad (26-11-2013),morteza_ghavam (01-12-2013)

  8. #5
    SiavashMOT
    مهمان
    هر كدام از انواع نوآوري به جنبه متفاوتي از رقابت در بازار نظر ‌دارد: نوآوري‌ تصاعدي (ارتقايي يا پيوسته) سازمانها را قادر مي‌سازد تا با فضاي رقابتي همگام شوند، در حاليكه نوآوري‌هاي مرزشكنانه، ابداع مدلهاي جديد كسب و كار و كسب و كارهاي مخاطره‌آميز جديد سازمانها را بسيار فراتر از فضاي رقابتي موجود و جلوتر از رقبا قرار ميدهند. ولي متاسفانه بيشتر شركتها فقط به نوآوري تصاعدي مي‌پردازند، در حاليكه موفقيت و بقاي هر كسب و كار در گرو تمركز بر حوزه‌اي گسترده‌‌تر است كه هر چهار نوع نوآوري را در برگيرد.

  9. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما SiavashMOT برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (26-11-2013),jalilazad (26-11-2013)

  10. #6
    SiavashMOT
    مهمان
    نو آوری بسیار فعال یا عمل گرایانه (proactive)، به معنی‌ خلق مسائل، چالش‌های جدید یا فرصت‌های جدید است، و سپس درگیر شدن با آنها، از طرقی مانند طوفان فکری و ... است، که در نتیجهٔ این عمل نو آوری و ظهور ایده‌های جدیدی شکل می‌گیرد. که این رویکرد در مقابل نو آوری انفعالی (reactive) قرار می‌گیرد که در آن مثلا یک شرکت، منتظر بروز ایده‌های نو و مناسب میگردد، و سپس نسبت به هر یک که تمایل داشت واکنش نشان میدهد.
    مشکلی‌ که این دو لغات شاید به بر آورند، (proactive and reactive) که گاهان نمیتوانند معنی‌ مورد نزاری که در ساختار سازمانی مطرح است را به همراه بیاورند. در کنار این دو کلمه معنی ضمنی مثبتو منیفی زیادی میتواند مطرح شود. برای مثل یک شرکت که تیمی را به صورت از پیش تعیین نشده جم آوری می‌کند تا به برسی‌ مشکل از دست دادن بخشی از سهم بازار بپردازند و به دنبال تهیه گزارشی و توجیهی‌ برای CEO شرکت است، (ceo گزارش را در مجله wall street journal می‌بیند)، به نوعی در حال نو آوری عمل گرایانه است.
    از طرف دیگر شرکتی که در‌های خود را باز می‌کند تا از طریق نو آوری باز ایده‌های نو از بیرون شرکت دریافت کند نو آوری واکنشی انجام میدهد.
    یک سازمان که در آن نو آوری به صورت انفعالی انجام می‌گیرد، شرکتی است که در آن نوآوری به عنوان یک نیروی پیشران محسوب نمی‌شود. شرکت در این صورت خود را ملزم به هماهنگی‌ با داده‌های نو آورانه جهت تغییر در محصولات یا خدمات خود نمیگردد. بلکه، منتظر میشود تا شواهد به دست آماده از بازار به او این مساله را گوشزد کنند.
    در مقابل، سازمانی که در آن نو آوری عمل گرا رخ میدهد، به این صورت است که نو آوری از مهمترین عوامل و رویکرد‌های شرکت محسوب میشود. در این سازمانها همیشه مسائلی‌ هستند که با استفاده از نو آوری باید حل و فصل شوند. این گونه شرکت‌ها یا موقعیت خود را حفظ میکنند یا رو به بهبود پیش میروند.

  11. #7
    SiavashMOT
    مهمان

    در این نو از نو آوری، رهبران سازمان باور دارند که نو آوری خود به خود از جایی‌ بروز می‌کند. در این موقعیت ها، مدیران باور دارند که نو آوری در بستری که در سازمان فراهم شده، از ذهن یکی‌ از کارمندان بروز می‌کند.
    هر دو تفکر غلط است.
    این موضوع یک روند خود به خودی نیست.
    نو آوری، همانند هر برنامهٔ دیگری برای کار یا زندگی‌، احتیاج به تشویق شدن و شکوفا شدن دارد. اینکه هر روز ما به باشگاه برویم و آنجا باشیم، به سلامتی‌ و ورزشکار شددن ما الزاماً کمک نمیکند، ولی‌ یک برنامهٔ روشن و منظم چرا.

    در تحقیقات از رهبران سازمانها، اغلب شنیده میشود آنها همواره می‌گویند که باید مونن را از سر راه نو آوری بأدشت. حل آن که این به تنهایی‌ کافی‌ نیست. و فعالیت‌ها و تمهیدات بیشتری لازم دارد.

    در مقابل، نوآوری فعال بر این باور استوار است که راه‌های جدید فکر کردن گاهان احتیاج به کمی‌ نیرو از اطراف دارد. بیشتر شبیه زمانی‌ که دوست شما فردی خجالتی باشد و به او کمک کنید تا بتواند قدم نخست به سمت افراد دیگر را بردارد.
    این کار باید به صورت مراتب انجام گیرد تا نتیجه داشته باشد.
    در این نو از نو آوری، رهبر سازمان بایستی مراتب و همواره در باره نو آوری صحبت کند، آن را شناسایی کند و تشویق کند.
    آنها باید کوچکتری پیشرفت‌ها در این زمینه را جشن بگیرند تا سازمان آرام آرام به سمت نو آوری فعال برود.

  12. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    ارسال ها
    11
    تشکر
    4
    تشکر شده 7 بار در 4 پست
    ممنون جناب جهان پناه مطلب بسیار مفید و جالبی بود
    نقل قول نوشته اصلی توسط کمال الدین جهان پناه نمایش پست ها
    دوستان عزیز در بررسی ویژگی شرکتهای نوآور فعال (proactive ) در مورد شرکت اپل مطلبی دیدم که خوندنش بد نیست:
    شرکت اپل که بعنوان نوآورترین proactive) (شرکت هر سال از سال 2005 (برای اولین بار) در فهرست شرکتهای نوآور لیست فوربس قرار گرفته بود ، لیست منتشره آگوست 2013 فوربس( که اکثر شرکتهای نوآورانه در آن درج شده ) کاملا خلاف اونو ثابت میکنه.
    اپل در ساخت محصولات متفاوت فوق‌العاده عمل می‌کنه، به طوری که مشتریها ، متقاعد می‌شن محصول جدید اپل رو با قیمتی بالاتر از نمونه‌های مشابه خریداری و در عین حال عقیده داشته باشن که پرداخت این هزینه ارزش داره. این مسأله شبیه به "نوما "ست. نوما یکی از خلاق‌ترین رستوران‌های دنیا محسوب می‌شه که در طرف مقابل مک‌دونالد قرار گرفته ، مردم به مک‌دونالد میرن چون طعم غذاهاش قابل قبول و قیمتشون پایینه. اما اگر کسی بخواد با پرداخت هزینه بیشتر یک آشپزی خارق‌العاده را تجربه کنه، مسلماً نوما را انتخاب می‌کنه.
    تلاش اپل بعنوان یه شرکت خلاق و proactive بالا بردن استاندارد‌ها در جامعه بوده و هست مثلا ساخت محصولی از آلومینیوم کاملاً تجدید‌پذیر ضروریه؟ همینطور استفاده از انرژی پاک در دیتا سنتر‌ها ؟ یا به کارگیری ویژگی‌های دسترسی‌پذیری برای افراد کم‌توان در مک. برای اغلب مردم این موارد مهم نیستن با این حال انجام دادن اونا کاری درسته. اپل اینکارها رو برای آن‌دسته افرادی انجام می‌ده، که این چیزها براشون اهمیت داره.
    آینده اپل به ساخت محصولات ظریف و شیک وابسته نیست، بلکه وابسته به توانایی‌اش در خلق پلت‌فرمی برای ۱۰‌هزار نفر از بهترین توسعه‌دهنده های دنیاست که به کمک اپلیکیشن‌هاشون به مشتریها و علاقمندان خودش سرویس میده .میلیون‌ها توسعه‌دهنده تو جهان وجود دارن که می‌تونن بهتر و با کیفیت‌تر از هر شرکت منحصربفردی به تولید محتوا و سرویس‌دهی به کاربران اقدام کنن؛ بنابراین پیروز واقعی آینده کسیه که بهتر و بیشتر به این توسعه‌دهنده ها سرویس بده. با درنظر گرفتنن این مسأله است که پاسخ دادن به سؤالاتی مثل «چرا اپل و آیتونز می‌تونن ولی مایکروسافت و فروشگاه ویندوزفون نمی‌تونن؟» آسونتر می‌شه. تا زمانی که اپل نوآوری رو در محصولات سخت‌افزاری سازگار و کارآمد و محیط‌های نرم‌افزاری زیبایی می‌سازه و اولویت را به دسترسی و راحتی توسعه‌دهنده ها می‌ده، آینده‌اش روشنه، این ویژگی شرکتهای خلاق و نوآوری مثل اپله.
    نوآوری قدرت‌های آینده(proactive ها)، در قالب پلت‌فرم‌هایی ظاهر می‌شن که توسعه‌دهنده هاشون زندگی کاربرا رو لمس می‌کنن،مثلا iTV، اپلیکیشن‌ها را به اتاق نشیمن می‌آره و iWatch، با توجه به تعداد سنسورهای بیومتریکی که توسعه‌دهنده ها می‌تونن توی ساعت مچی جا بدهند، اپلیکیشن‌ها را بر روی بدن ما به اجرا در میارن . در اون زمان، سرویس‌های محاسبه قند خون و استرس در رده امکانات معمولی ساعت‌ها محسوب میشن . آیفون، آیپد و آیپاد شما با اپلیکیشن خودرو ارتباط برقرار کرده و با آن صحبت می‌کنه و به کمک یک اپلیکیشن، خودرو شما می‌تونید، میزان مصرف سوختتون رو در هر شرایطی بهینه کنین.
    با توجه به لیست اخیر فوربس در حال حاضر هیچ توصیه و راهکاری برای وضعیت سهام اپل در بازار وجود نداره، بهبود این شرایط ممکن تا سال ۲۰۱۴ و یا حتی بیشتر طول بکشه. پتانسیل زیادی برای رشد اپل در دراز مدت وجود داره، اما هیچ موفقیتی بدون زحمت کسب نمی‌شه.
    www.forbes.com/.../is-apple-the-worlds-most-innovative-company-still/‎

  13. #9
    Amir Hossein Sobhi Afshar
    مهمان
    درود به همه دوستان:

    مرتضی و کمال عزیز تقریبا جان کلام رو بیان کردند لذا دیگه نیازی به تکرار نیست. مطالب حسین و سیاوش عزیز هم که به نوعی کامل کننده بود. تنها نکتهای که مایلم اضافه کنم اینه که:
    نوآوری فعال یا "نو آوری شبکه ای فعال" یا "نوآوری بیرونی فعال" بر آشکار سازی و استفاده از ایده های جدید، کاهش ریسک، افزایش سرعت و استفاده از منابع محدود استوار است. با فهم آنچه که در بیرون می گذرد تجارت می تواند توانمندیهای بیرون خود را با توانمندیهای داخل ترکیب کند و سطح ریسک را پایین بیاورد.
    نوآوری فعال بیانگر آن است که اگر یک بار "چرخ" اختراع شده دیگر لازم نیست برای اختراح مجدد چرخ هزینه کرد. در نوآوری باز می توان از فناوریهایی که قبلا توسط دیگران توسعه پیدا کرده استفاده کرد.
    esohrabi likes this.

  14. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Amir Hossein Sobhi Afshar برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (26-11-2013)

  15. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    ارسال ها
    14
    تشکر
    0
    تشکر شده 9 بار در 5 پست
    با سلام به دوستان
    مقاله ای نظرمو جلب کرد که درباره یکی از شرکت هایی که بصورت فعال در حوضه نوآوری باز از سال 2000 فعالیت کرده و آمار ثبت اختراع آنها هر سال رو به افزایش است.

    شرکت آرچليک (Arçelik) در ترکیه

    شرکت آرچليک و مديران پژوهشي آن از ابتدا الگوي نوآوري باز را دنبال کردند و تلاش نکردند که تمام کار را خودشان در درون شرکت انجام دهندو يکي از دلايل اصلي موفقيت پژوهش و نوآوري در اين شرکت همين بوده است بنابراين واحد تحقيق وتوسعه علاوه بر پژوهش در حکم ديده بان و رابط با منابع دانشي بيروني عمل کرد.
    اين واحد از تمام ظرفيت هاي ممکن همکاري در سطح بين المللي به خوبي استفاده کرد و به عنوان مثال حتي براي تامين مالي برخي پروژه هاي خود از منابع بانک جهاني استفاده کرد.
    اما دانشگاه هاي برتر ترکيه در شبکه همکاران آرچليک نقش ممتازي داشتند. همين امر باعث شد که پژوهش دانشگاهي هم در خدمت نيازهاي حال و آينده اين شرکت قرار گيردو به گونه اي که تاکنون 200 پايان نامه کارشناسي ارشد و دکترا در ارتباط با محصولات و فناوري هاي اين شرکت انجام شده است.

    و هم چنین لازم به ذکر که آمار فروش اين شرکت در فاصله سال هاي 2000 تا 2012 از همان مقاله آمده است. همان گونه که ديده مي شود، فروش اين شرکت از حدود 5/1 ميليارد يورو در سال 2000 به حدود 5/4ميليارد يورو در سال 2012 رسيده .

    منبع :http://www.resist-research.net/cms/s...ch8_short1.pdf
    http://www.arcelikas.com/page/69/Tec...and_Innovation

  16. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Amin Reza Atashkar برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (26-11-2013)


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:26 بر حسب GMT +3.5 می باشد.