صفحه 2 از 51 اولیناولین 123412 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 507
Like Tree45Likes

موضوع: تمرین شماره 7 کلاس مجازی

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    91
    تشکر
    13
    تشکر شده 15 بار در 11 پست
    همه ما کم و بیش در خصوص اهمیت واحدهای تحقیق و توسعه در سازمانها و شرکتها میدانیم آنچه اکنون اهمیت ویژه ای پیدا کرده است این که واحدهای تحقیق و توسعه بایستی بعنوان مهم ترین قسمت در فرایند نواوری مورد ملاحظه قرار گیرند و اگر روزی واحدهای تحقیق و توسعه به عنوان سکرت ترین قسمتهای یک سازمان بودند اکنون بایستی با شتاب تغییرات همسو بوده تا پیش از اینکه نتجه تحقیقات خود را به بازر معرفی کنند بی رنگ نشوند و بی ثمر و نکته مهم دیگر اینکه بایستی سبد خود را متنوع و رنگانگ از ایده های جدید و سرانجام محصولات جدید کنند تا بتواند در برابر تقاضاهای متنوع مشتریان و تغییرات دوام بیاورند و موقعیت خود را در بازار حفظ کنند .

  2. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    128
    تشکر
    76
    تشکر شده 28 بار در 22 پست
    پست سوم : جستجو در مورد موضوع سوال : مطالعه چکیده مقاله " ارايه مدل يكپارچه براي مديريت سبد پروژه هاي سازمان هاي پروژه - محور"
    در اين مقاله مديريت سبد هاي پروژه در دو مرحله انجام مي شود . در مرحله اول بر اساس استراتژي ها و اهداف بلند مدت سازمان، سبد هاي پروژه هاي سازمان تشكيل مي شود . براي اين منظور اهدافي نظير برآورده سازي الزامات قانوني كه از سوي سازمان هاي بالا دستي مطرح مي باشند، سود آوري، افزايش قابليت رقابت پذيري سازمان نسبت به رقبا و غيره در نظر گرفته مي شوند . سپس تمامي پروژه هاي سازمان اعم از جاري و آتي از نظر هم راستايي با سبد هاي مذكور مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرند . در حقيقت با اين عمل يك غربال اوليه در خصوص پروژه هاي سازمان صورت مي گيرد كه درآن پروژه هاي مرتبط با اهداف استراتژيك شركت ثبت و در سبد هاي مربوطه قرار مي گيرند و از ساير پروژه ها صرفنظر مي شود . در مرحله دوم به رده بندي پروژه هاي هر سبد پرداخته مي شود كه براي اين منظور به خاطر درنظر گيري شاخص هاي متعدد و همچنين وابستگي شاخص ها به يكديگر از روش هاي تصميم گيري چند معياره استفاده شده است . در روش پيشنهادي از شاخصي بنام ريسك پروژه ها استفاده شده است كه در آن از روش شبيه سازي مونت كارلوي هوشمند شده ( الگوريتم ابتكاري نگارندگان ) براي تعيين ريسك پروژه ها استفاده شده است . اين معيار كمك قابل توجهي به مديريت سازمان براي تخصيص منابع به پروژه هاي سبدها خواهد نمود .
    در اين مقاله با ارايه رويكردي جديد در قالب فرآيندي كارا، طي گام هاي ذيل به مديريت سبد پروژه هاي سازمان پرداخته مي شود : -1 تعيين اهداف استراتژيك، -2 تشكيل سبد هاي پروژه، -3 تحليل سبد ها، -4 تخصيص منابع .

  3. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط samane haji abdollahi نمایش پست ها
    با توجه به اینکه توجه به نوآوری و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه یکی از ارکان اصلی برای حیات سازمان ها می باشد و توجه به اینکه سرمایه گذاری در یک فناوری خاص امکان ورشکستگی را بیشتر میکند. در دهه های اخیر شرکت ها به سمت سبد پروژ های تحقیق و توسعه روی آورده اند و این همان چیزی که امروز در بورس هم مطرح است که به جای خرید سهام یک شرکت خاص به خرید سبدی از سهام مبادرت ورزیم.
    یکی از مهمترین مزیت استفاده از این روش کمتر کردن ریسک سرمایه گذاری است.
    ضمن تشکر از آقای حاج عبدالهی در تکمیل فرمایشات جنابعالی
    شرکت‌ها باید روش راهبردی تری را به منظور کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه به کار ببرند، بدین صورت که از شرایط اقتصادی دشوار امروز به عنوان فرصتی برای ارتقای مدیریت، عملکرد و تمرکز بر روی R&D استفاده کنند. این شیوه به شرکت‌ها کمک می‌کند نه تنها هزینه‌های خود را کاهش دهند، بلکه بهره‌وری را بالا ببرند و به بازار سرعت ببخشند (در حالی که موقعیت خود را برای موفقیت‌های حتی بزرگ‌تر در آینده تثبیت می‌کنند).
    برای اغلب سازمان‌ها، قدم اول بررسی دقیق سبد پروژه‌های تحقیق و توسعه به منظور سرعت بخشیدن به خوش آتیه‌ترین پروژه‌ها به لحاظ راهبردی و لغو پروژه‌های نامربوط و رو به زوال است. بدیهی است که شرکت‌ها می‌بایستی این عمل را به طور مداوم به انجام برسانند، اما بسیاری به خاطر چالش‌های موجود از انجام آن ممانعت می‌ورزند. پروژه‌ها اغلب به طور طبیعی پیشرفت می‌کنند، برای مثال، برای مدیران ارشد در شرکت‌های بزرگ مشکل است که بدون در نظر گرفتن ارزش مورد انتظار، با کمی ‌نظارت مرکزی به تمام فعالیت‌های تحقیق و توسعه احاطه داشته باشند. یکی دیگر از چالش‌ها حذف برخی پروژه‌های خاص است که این امربه معنی بحث و مذاکره‌ای دشوار با افرادی است که پروژه‌ها را هدایت می‌کنند. درخواست برای کاهش هزینه‌ها به طور گسترده در یک محدوده جغرافیایی خاص یا در کل گستره گروه تحقیق و توسعه جهانی به مراتب آسان‌تر است.

    https://www.mckinseyquarterly.com
    ویرایش توسط ashtari : 09-11-2013 در ساعت 19:33

  4. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    91
    تشکر
    13
    تشکر شده 15 بار در 11 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط azade.malekiyan نمایش پست ها
    همه ما کم و بیش در خصوص اهمیت واحدهای تحقیق و توسعه در سازمانها و شرکتها میدانیم آنچه اکنون اهمیت ویژه ای پیدا کرده است این که واحدهای تحقیق و توسعه بایستی بعنوان مهم ترین قسمت در فرایند نواوری مورد ملاحظه قرار گیرند و اگر روزی واحدهای تحقیق و توسعه به عنوان سکرت ترین قسمتهای یک سازمان بودند اکنون بایستی با شتاب تغییرات همسو بوده تا پیش از اینکه نتجه تحقیقات خود را به بازر معرفی کنند بی رنگ نشوند و بی ثمر و نکته مهم دیگر اینکه بایستی سبد خود را متنوع و رنگانگ از ایده های جدید و سرانجام محصولات جدید کنند تا بتواند در برابر تقاضاهای متنوع مشتریان و تغییرات دوام بیاورند و موقعیت خود را در بازار حفظ کنند .

    همه ما شرکت اپل را به عنوان یک شرکت پیشتاز و دانش بنیان می شناسیم
    شرکت اپل بدون شک یکی از پیشروترین و خلاق ترین شرکت های دنیای فناوری می باشد که با ارائه محصولات جذاب و اکوسیستم نرم افزاری منحصربفرد خود، تا حد زیادی از سایرین جدا شده و تبدیل به قطب مستقل و قدرتمندی در برابر انبوهی از برندها و محصولات اندرویدی و ویندوزی شده است. همواره تحقیقات بر روی محصولاتی جدید و متفاوت از سیاست های این شرکت بوده است، هرچند که در طی یک سال اخیر محصولی انقلابی و متفاوت را معرفی نکرده است و بالا بودن سطح انتظارات از این شرکت به دلیل سابقه درخشان در صنعت دستگاه های قابل حمل موجب سرازیر شدن انبوهی از انتقادات به سمت این شرکت شد.
    اما همین انتقادات بالاخره کارساز شد و این شرکت در ۳ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر بر روی توسعه پروژه های تحقیقاتی هزینه کرده که پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.در ۶ ماه ابتدایی سال مالی جدید اپل که از ابتدای ماه اکتبر هر سال آغاز می شود، این شرکت رقمی بالغ بر ۲.۱۳ میلیارد دلار بودجه را به مراکز R&D و تحقیقاتی خود اختصاص داده است که نسبت به رقم ۱.۶ میلیارد دلاری در تمامی سال مالی ۱۲ ماهه قبلی خود رشد سرسام آوری را نشان می دهد. در صورتیکه این روند در ادامه سال مالی جاری که نیمه آن باقیمانده است تداوم داشته باشد، این شرکت حدودا مبلغ فوق العاده چشمگیر ۴ میلیارد دلار را به کارها و مراکز تحقیقاتی خود اختصاص می دهد که بسیار مبلغ کلانی می باشد.
    در گزارش عملکرد مالی این شرکت در پایان ۳ ماهه دوم سال مالی بر صرف هزینه تحقیقات گسترده در مراکز R&D تاکید شده است
    نکته جالب در رابطه با هزینه های تحقیقات اپل این است که هزینه ۲.۱۳ میلیارد دلاری در ۶ ماه گذشته حدود ۲ درصد از کل درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت را شامل می شود که رقمی بالا و قابل توجه است. افزایش میزان سرمایه گذاری این شرکت بر روی کارهای تحقیقاتی و محصولات جدید می تواند نوید محصولاتی متفاوت و انقلابی را مانند ساعت هوشمند، تلویزیون پیشرفته و… را به علاقه مندان این شرکت محبوب بدهد.
    نکته قابل توجه این است که اپل دانسته برای ماندن بر روی امواج بلند نواوری بایستی سرمایه گذاری بر روی تحقیق و توسعه را افزایش دهد و از طرفی اینکه محصولات را و سبد تحقیق و توسعه را خود متنوع کند و این است که بزودی بایستی منتظر محصولات جدیدی از این شرکت باشیم .
    http://pcwar.com/apple-increases-its...0-million.html

    ویرایش توسط azade.malekiyan : 09-11-2013 در ساعت 19:38

  5. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    140
    تشکر
    6
    تشکر شده 32 بار در 25 پست

    Lightbulb

    نقل قول نوشته اصلی توسط barandak نمایش پست ها
    لطفا دوستانی که در صنعت برق فعالیت می کنند اعلام نظر بفرمایند که این پروژه به نتایجی که مد نظر داشت رسیده است یا خیر ؟
    مديريت راهبردي؛ سرآغاز بهره وري در صنعت برق ايران
    مديريت راهبردي، هنر و علم تدوين‌، اجرا و ارزيابي تصميماتي است که مسير موفقيت سازمان را در نيل به اهداف بلند مدت هموار مي سازد . برنامه‌ريزي راهبردي چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي و عمومي کمک مي کند که در عرصه بروز تحولات و تغييرات ، به شيوه اي کارسازتر عمل شود .
    در کشور ما نگرش مديران براي تعالي سازمانها عمدتاً در وجه مالي متمرکز شده است و صرفاً سود بيشتر را دليل عملکرد خوب سازمان تلقي مي کنند تا آنجا که حتي بازرسي و مميزي سازمانها صرفاً از بعد مالي و از طريق حسابرسان داخلي و خارجي صورت مي پذيرد . مديريت راهبردي با طرح ساير وجوه که در زمره شاخصهاي تاخيري تعالي سازمانها هستند، به مجموعه عوامل موثر در اداره سازمانها توجه و رهبران سازمان را به جاي تک بعدي بودن به چند بعدي انديشيدن هدايت مي کند . از ديگر وجوه مطرح در مديريت راهبردي که هم در تدوين و هم در اجرا و بويژه در اندازه گيري تعيين ميزان موفقيت سازمان در حصول به راهبردهايش مورد توجه است عبارتند از :
    - وجه مشتري؛
    - وجه فرايندهاي داخلي؛
    - وجه رشد و ياد گيري.
    وجه رشد و يادگيري ، سرمايه گرانسنگي است که اکثر سازمانها از اهميت آن غافلند. اين وجه مشتمل بر سرمايه انساني، سرمايه اطلاعاتي و سرمايه سازماني است که همگي جزء سرمايه هاي نامشهود به حساب مي آيند . از آنجا که به نظر مي رسد اندازه گيري اين داراييها و تعيين ميزان رشد آنها دشوار است، سازمانها به نقش اين وجه در عملکرد و نتايج حاصله بي توجهند.
    سرمايه انساني : در مطالعه اي که بانک جهاني اخيراً در 192 کشور انجام داده، 64 درصد سرمايه سازمانها را در بخش نيروي انساني اعلام کرده است. « سرمايه طبيعي 20 درصد و سرماية فيزيکي تنها 16 درصد». نيروي انساني به عنوان بالاترين سرمايه سازمانها ، جهت بالندگي و اخذ شايستگيها به راهبراني آگاه نياز دارد. چنين راهبراني جهت کسب ارزش از تواناييهاي کارکنان ، اين سرمايه عظيم را با راهبردهاي سازمان هماهنگ مي‌کنند.
    سرمايه اطلاعاتي : مفهوم اطلاعات در سازمانهاي ما تهيه آمار و ارقام ضروري و غير ضروري در بخشهاي مختلف سازمان است که غالباً از همخواني نيز برخوردار نيستند. غناي سرمايه اطلاعاتي بستگي به ميزان تحقق اهداف راهبردي در اثر بهره گيري از آن اطلاعات دارد . سرمايه اطلاعاتي همانند ساير داراييها بايد مديريت شود.
    سرمايه سازماني : سرمايه سازماني قابليت يکپارچه سازي داراييهاي مشهود و نامشهود را فراهم مي کند . سرمايه سازماني غني يعني وجود درک مشترک از چشم انداز‌، ماموريت ، ارزشها و نهايتاً راهبرد هاي سازمان در بين کارکنان . سرمايه سازماني معمولاً به فرهنگ ، رهبري ، هماهنگي و کار تيمي اطلاق مي شود . توانايي ايجاد سرمايه سازماني مثبت يکي از بهترين شاخصهاي توفيق راهبرد است.
    .
    ویرایش توسط samiramohamadi : 09-11-2013 در ساعت 19:40
    barandak likes this.

  6. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    34
    تشکر
    2
    تشکر شده 7 بار در 6 پست
    با سلام
    پست 1-
    به نظر بنده راهبرد تحقيق و توسعه در هر كشور و شركتي بنا به جايگاه اون شركت در صنعت مورد نظر مي تواند متفاوت باشد ، به عنوان مثال راهبرد تحقيق و توسعه در شركت تويوتا با راهبرد تحقيق و توسعه شركت ايران خودرو يا سايپا بسيار متفاوت است چرا كه جايگاه و شرايط و بستر اجتماعي سياسي دو كشور كاملا متفاوت است از اين رو تصور مي كنم راهبرد تحقيق و توسعه در ايران بايستي شرايط ذيل رو داشته باشه:
    1- نزديكي و پيوند فن اوري ، نواوري با صنعت
    2- تسهيل تبديل فن اوري به نو اوري و به توليد محصول يا ارائه خدمت
    3- شناسايي نقاط قوت و شايستگي هاي بومي ومنطقه اي و تبديل آنها به مزيت رقابتي براي كشورمان
    hamidbagheri likes this.

  7. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما afshin _ghasemi برای ارسال این پست سودمند:

    barandak (09-11-2013),zeinab shahbazi (09-11-2013)

  8. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    140
    تشکر
    6
    تشکر شده 32 بار در 25 پست
    در تکمیل مطلب خود در مورد مدیریت راهبردی برق در ظاهر امر نقطه تلاقي بهره وري با مديريت راهبردي ، بهبود بهره وري در بعد راهبرد مالي است که در زمره شاخصهاي جزئي تحت عنوان شاخص بهره وري سرمايه قرار دارد . با نگاه عميق به وجوه مطرح در مديريت راهبردي ، بهره وري در بعد راهبرد مالي به عنوان يک شاخص زود بازده تلقي مي‌شود و اين بعد در تعيين ميزان بهره وري آثار سريع از خود نشان مي دهد . ولي نتايج حاصل از هر يک از سه وجه ديگر اعم از وجه مشتري ، وجه فرايندهاي داخلي و بويژه وجه رشد و يادگيري با تأخير زماني آثار مؤثري را در بهره وري سازمان از خود باقي مي گذارند . بررسي وسيع در مقولة ارتباط بهره‌وري با هريک از سه وجه فوق به عنوان شاخصهاي تأخيري از حوصلة بحث خارج است، ولي جهت روشن شدن اين ارتباط مصداقهاي روشني از بهبود فرايندهاي داخلي ذکر مي شود . بهبود عملکرد فرايندهاي اصلي از دو طريق ممکن است: الف - از طريق تجديد ساختار فرايند؛ موضوعي که در سازمانهاي ما به فراموشي سپرده شده است.ب- از طريق ارتقاي سطح فناوري؛ موضوعي که در زير شاخه هاي تدوين برنامه ريزي راهبردي تحت عنوان «راهبرد فناوري» مطرح است. صنعت برق کشور در سال 1385 با 33364 مگاوات پيک بار در سالهاي اخير رشدي شتابان داشته است و پيش‌بيني مي شود به دلايل مختلف ازجمله تأثير تفکرپيوستن به تجارت جهاني ولزوم بازنگري در صنايع ، همچنين رشد فرهنگ جامعه وارتقاي سطح زندگي، مصرف انرژي برق درسالهاي آتي افزايش چشمگيري خواهد داشت . صادرات برق به عنوان يک کالاي با ارزش با مزيتهاي نسبي موجود ، به عنوان يکي از راهبرد هاي وزارت نيرو مد نظر قرار گرفته است و بهبود بهره وري بايد نه فقط در قالب يکي از ريز شاخصهاي بخش مالي بلکه با کار و تلاش در تمام وجوهِ مورد نظر مديريت راهبردي « وجه مشتري ، وجه فرايندهاي داخلي و بويژه وجه رشد و يادگيري» در سرلوحه ادارة صنعت قرار گيرد . از اين رو واجب است که با اندازه‌گيري ميزان بهره وري در سالهاي آتي از طريق اجراي چرخة بهره‌وري در شرکتها و سازمانهاي پايين دستي نقاط قابل بهبود شناسايي و اجراي برنامه هاي مورد نياز جهت تبديل مديريت سنتي به مديريت نوين چشمگيرتر شود. جهت حصول نتيجه و کسب موفقيت در خصوص تامين 2/1 درصد از رشد 5/7 درصدي سهم بخش آب، برق و گاز در توليد ناخالص داخلي در برنامه چهارم توسعه از محل ارتقاي بهره وري، استقرار مديريت راهبردي و اشاعة تفکر راهبردي در بدنه صنعت برق پيشنهاد مي‌شود تا وزارت نيرو علاوه بر پاسخگويي به وظيفه قانوني در تأمين برق مطمئن و اقتصادي ، رسالت خود را به عنوان يکي از صنايع وزين کشور در بخش صادرات در ماموريت خود پر رنگ تر نمايد . پيشنهاد مي شود در تدوين برنامه موارد زير بيشتر مورد توجه و مداقه قرار داده شود : - اصلاح ساختار نيروي انساني و سوق دادن آن از وظيفه اي به فرايندي ؛ در بخش تهديدها .- صادرات انرژي برق در مقياس وسيع ، در بخش استفاده از فرصتها ؛ به عنوان يک کالاي با ارزش؛ به گونه اي که صادرات اين صنعت با صادرات نفت خام قابل رقابت باشد، زيرا در اين زمينه مزيتهاي نسبي فراواني در کشور وجود دارد که قابل توسعه نيز هستند. البته در شرايط کنوني تلاشهايي در اين زمينه صورت گرفته که بيشتر جنبة سياسي داشته تا اقتصادي و تبادل انرژي برق مدنظر بوده نه صادرات آن در سطح وسيع و به عنوان يک کالاي صادراتي.- ارتقاي سطح فناوري صنعت در بخشهاي مختلف بويژه در بخش توزيع و استفاده از فناوريهاي پيشرفتة روز . کلام آخر اينکه با تاکيد مجدد به سرمايه منابع انساني اعم از کارکنان ، مشتريان ، رقبا و . . . و اعتقاد به نوآوري و ايجاد زمينه هاي مناسب جهت داشتن کارکنان خلاق و همسو با راهبردها ، اميد است صنعت برق کشور در آينده اي نه چندان دور الگويي براي ديگر صنايع کشور و همچنين نمونه اي منحصر به فرد براي صنعت برق کشورهاي منطقه قرار گيرد.

  9. تشکرها از این نوشته :

    barandak (09-11-2013)

  10. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط afshin _ghasemi نمایش پست ها
    با سلام
    پست 1-
    به نظر بنده راهبرد تحقيق و توسعه در هر كشور و شركتي بنا به جايگاه اون شركت در صنعت مورد نظر مي تواند متفاوت باشد ، به عنوان مثال راهبرد تحقيق و توسعه در شركت تويوتا با راهبرد تحقيق و توسعه شركت ايران خودرو يا سايپا بسيار متفاوت است چرا كه جايگاه و شرايط و بستر اجتماعي سياسي دو كشور كاملا متفاوت است از اين رو تصور مي كنم راهبرد تحقيق و توسعه در ايران بايستي شرايط ذيل رو داشته باشه:
    1- نزديكي و پيوند فن اوري ، نواوري با صنعت
    2- تسهيل تبديل فن اوري به نو اوري و به توليد محصول يا ارائه خدمت
    3- شناسايي نقاط قوت و شايستگي هاي بومي ومنطقه اي و تبديل آنها به مزيت رقابتي براي كشورمان
    ضمن تشکر از آقای قاسمی با نظر ایشان موفق هستم

  11. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    116
    تشکر
    0
    تشکر شده 8 بار در 8 پست
    مديريت سبد هاي پروژه تحقیق وتوسعه در دو مرحله انجام مي شود . در مرحله اول بر اساس استراتژي ها و اهداف بلند مدت سازمان، سبد پروژه هاي سازمان تشكيل مي شود براي اين منظور اهدافي نظير برآورده سازي الزامات قانوني كه از سوي سازمان هاي بالا دستي مطرح مي باشند، سود آوري، افزايش قابليت رقابت پذيري سازمان نسبت به رقبا و غيره در نظر گرفته مي شوند . سپس تمامي پروژه هاي سازمان اعم از جاري و آتي از نظر هم راستايي با سبد هاي مذكور مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرند . در حقيقت با اين عمل يك غربال اوليه در خصوص پروژه هاي سازمان صورت مي گيرد كه درآن پروژه هاي مرتبط با اهداف استراتژيك شركت ثبت و در سبد هاي مربوطه قرار مي گيرند و از ساير پروژه ها صرفنظر مي شود . در مرحله دوم به رده بندي پروژه هاي هر سبد پرداخته مي شود كه براي اين منظور به خاطر درنظر گيري شاخص هاي متعدد و همچنين وابستگي شاخص ها به يكديگر از روش هاي تصميم گيري چند معياره استفاده شده است . در روش پيشنهادي از شاخصي بنام ريسك پروژه ها استفاده شده است كه در آن از روش شبيه سازي مونت كارلوي هوشمند شده ( الگوريتم ابتكاري نگارندگان ) براي تعيين ريسك پروژه ها استفاده شده است . اين معيار كمك قابل توجهي به مديريت سازمان براي تخصيص منابع به پروژه هاي سبدها خواهد نمود . مديريت سبد پروژه، رويكردي برگرفته از دانش مديريت پروژه مي باشد با اين مضمون كه در اين سيستم، مديريت بر تركيبي از پروژه ها با اهداف و شرايط خاص منظور مي باشد و سطحي بالاتر از مديريت پروژه در سازمان ها تلقي مي شود . در اين نظام مديريتي هدف اصلي، طراحي و اجراي پروژه هايي است كه بتوانند در نهايت دستيابي سازمان پروژه را به اهداف استراتژيك خود تسهيل كنند . گزينش پروژه هاي مناسب، تخصيص صحيح منابع محدود سازمان، تحقق تاكيدات بيانيه استراتژيك، هماهنگي و هم افزايي در مجموعه سبد پروژه هاي سازمان و تامين سلامت روابط سازماني مديران پروژه از جمله مهمترين مباني نظري تشكيل دهنده اين سيستم مي باشد همچنین درانتها باید بگوییم راهبردی باید مدیریت شود که بتواند تحقیق وتوسعه را به گونه ای جلو ببرد که فعالیت های فنی تخصصی تر بشوند وهمراه باعدم قطعیت توسعه همچنان ادامه داشته باشد وهیچ وقت به حالت رکود نرسد ...
    ویرایش توسط بازیاران : 09-11-2013 در ساعت 19:59

  12. #20
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    Tehran
    ارسال ها
    166
    تشکر
    22
    تشکر شده 19 بار در 16 پست
    مدیریت سبد پروژه به مجموعه فرایندهایی گفته می شود که در جهت افزایش کارایی سبد پروژه انجام میشود. یکی از این فرایندها، فرایند انتخاب پروژه براي سبد می باشد که شامل تهیه نمودن پیشنهاد پروژه، ارزیابی پروژه، ارزیابی ریسک پروژه، بررسی میزان انطباق پروژه با استراتژي سازمان، بررسی میزان منابع مورد نیاز پروژه، اولویت بندي پروژه ها و در نهایت انتخاب پروژه است. معیارهاي موثر در بهینه سازي یک سبد پروژه عبارتند از: 1 - منابع و محدودیت آنها 2 -ارتباط میان پروژه هاي سبد (سینرجی) 3- تطابق استراتژیک پروژه و سازمان 4 بالانس سبد5- درآمد (منافع) حاصل از اجراي پروژه


    ویرایش توسط ostadrahimi : 09-11-2013 در ساعت 20:00
    hamidbagheri likes this.

  13. تشکرها از این نوشته :

    rezahatami (14-11-2013)


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:10 بر حسب GMT +3.5 می باشد.