صفحه 1 از 51 12311 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 509
Like Tree84Likes

موضوع: تمرین شماره 6 کلاس مجازی

  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    89
    تشکر شده 134 بار در 40 پست

    Question تمرین شماره 6 کلاس مجازی

    تمرین شماره 6:

    شاخصه‌های یک راهبرد نوآوری استوار در شرایط رکود و تورم اقتصادی چیست؟ با ذکر نمونه‌های داخلی و خارجی به تحلیل آن بپردازید.


    لازم به توجه است، علاوه بر محتوای مطلوب، موارد زیر نیز در کسب نمره کامل موثر خواهد بود:

    1. مطالب را مختصر و مفید پست نمایید.
    2. نگرش خود را بیان نموده و از کپی مطلق بپرهیزید.
    3. ذکر مراجع الزامی می‌باشد.
    4. کیفیت مطالب از اهمیت بالایی برخوردار است.
    e.abedi and vizadbakhsh like this.

  2. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    21
    تشکر
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    پیتر فیسک کارآفرین، مشاور و سخنران و نویسنده‌ توانا در کتاب پرفروش نابغه بازاریابی او به حدود 40 زبان ترجمه شده است عنوان می کند:
    "
    در زمان رکود هیچ چیزی مهم‌تر از در کنار مشتری بودن نیست. در زمان حاضر نیاز داریم تا بدانیم چه چیزهایی برای مشتریان اهمیت دارد. باید سعی کنیم تا نکات قوتی را که داریم حفظ کنیم و علاوه بر آن کارهای بیشتری را برای آنها انجام بدهیم."

    اما در کنار مشتری بودن خود مهارتی می خواهد و نیاز به برنامه داشتن برای این همپایی است. قطعا رقبا نیز در این بین سعی میکنند ضمن حفظ مشتریان خود مشتریان ما را نیز جذب کنند. لذا در این بین روشهای نوآورانه جهت حفظ مشتری اهمیت پیدا میکند. به عنوان مثال شاید بتوان باشگاه مشتریان را نام برد. در ایران شرکتها و سازمانهای زیادی اقدام به تاسیس باشگاه مشتریان کرده اند. اما شاید معروفترین آنها باشگاه مشتریان بانک ملت است که حداقل در بین بانکهای ایران توانسته است از طریق این باشگاه مشتریان خود را حفظ کرده و حتی مشتریان جدید را نیز پیدا کند.

  3. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ghadiri نمایش پست ها
    پیتر فیسک کارآفرین، مشاور و سخنران و نویسنده‌ توانا در کتاب پرفروش نابغه بازاریابی او به حدود 40 زبان ترجمه شده است عنوان می کند:
    "
    در زمان رکود هیچ چیزی مهم‌تر از در کنار مشتری بودن نیست. در زمان حاضر نیاز داریم تا بدانیم چه چیزهایی برای مشتریان اهمیت دارد. باید سعی کنیم تا نکات قوتی را که داریم حفظ کنیم و علاوه بر آن کارهای بیشتری را برای آنها انجام بدهیم."

    اما در کنار مشتری بودن خود مهارتی می خواهد و نیاز به برنامه داشتن برای این همپایی است. قطعا رقبا نیز در این بین سعی میکنند ضمن حفظ مشتریان خود مشتریان ما را نیز جذب کنند. لذا در این بین روشهای نوآورانه جهت حفظ مشتری اهمیت پیدا میکند. به عنوان مثال شاید بتوان باشگاه مشتریان را نام برد. در ایران شرکتها و سازمانهای زیادی اقدام به تاسیس باشگاه مشتریان کرده اند. اما شاید معروفترین آنها باشگاه مشتریان بانک ملت است که حداقل در بین بانکهای ایران توانسته است از طریق این باشگاه مشتریان خود را حفظ کرده و حتی مشتریان جدید را نیز پیدا کند.
    در تکمیل فرمایشات آقای قدیری برخی از روش های مهارت های برخورد با مشتری را می توان اشاره کرد


    - ارایه پيشنهادات بيشتر
    - برقراری ارتباط با مشتری از طریق شیوه های متفاوت
    - ايجاد شرايط بهتر در پرداخت ها، قيمت هاي پايين تر يا با اضافه كردن محصولات و خدمات بيشتر.
    -مشتريانتان را با يكديگر مرتبط سازيد. به عنوان مثال مشترياني را كه داراي انديشه هاي مشابهي در ورزش يا تفريح و سرگرمي هستند، از طريق شبكه هاي مجازي به همديگر معرفي كنيد.
    - صحبت کردن با مشتریان و درک نیازهای انان
    ghadiri likes this.

  4. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    34
    تشکر
    1
    تشکر شده 4 بار در 4 پست
    در ذیل فعالیت دو شرکت نواور Sekem , Florida Ice & Farm در زمینه کشاورزی که در زمان بحران فعالیت خوبی ارائه داده اند را یارآور می شوم:
    به گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۹، بیابان‌زایی در منطقه عرب گسترش یافته است تا جایی که در حال حاضر دوسوم کل‌این سرزمین‌ها را بیابان‌ها تشکیل داده‌اند. جلگه نیل در مصر یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را در‌این زمینه دیده است. بخش کشاورزی مصر از گذشته نیز با مشکلاتی مواجه بوده است؛ یکی از دلایل‌این امر، استفاده ناپایدار از کودها و دیگر مواد شیمیایی در فعالیت‌های کشاورزی در‌این منطقه بوده است.‌ این بیان‌زایی فزاینده، هم‌اکنون یک پنجم سرزمین‌های عرب را تهدید می‌کند. شرکت Sekem، الگوی کسب‌وکار نامرسومی‌دارد. با ‌اینکه هدف‌این شرکت، سودآوری است، اما حداکثرسازی سود را به عنوان آرمان خود تعریف نکرده است. Sekem، از طریق شیوه به اشتراک‌گذاری سود، سود عایدی را با کشاورزان خرده‌پا در شبکه‌اش، سهیم می‌شود. مرکز توسعه شرکت در ارتقای مهارت‌ها وظرفیت‌های کارکنان، سرمایه‌گذاری می‌کند و مرکز پزشکی‌این شرکت تاکنون برای بیش از ۳۰۰۰۰ نفر از کارکنان و جامعه محلی، خدمات بهداشت و سلامت فراهم کرده است. انجام کلیه‌ این فعالیت‌ها تنها از طریق سرمایه‌گذاری مجدد سود، ممکن شده است. با موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی، درآمد ‌این شرکت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، سالانه ۱۴ درصد رشد داشته است. Sekem، ارتباطی واضح بین پایداری مالی و زیست‌محیطی می‌بیند و آنها را وابسته به یکدیگر می‌داند. یا شرکت Florida Ice & Farm شرکتی است کاستاریکایی که مواد غذایی و نوشیدنی تولید می‌کند و با درآمدی بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکای لاتین به شمار می‌آید. منطقه آمریکای لاتین با مشکل از بین رفتن جنگل‌ها و فرسایش خاک روبه‌رو است که تهدیدی جدی برای تنوع زیستی در‌این منطقه به شمار می‌آید.

    ‌این شرکت با در اختیار گرفتن روش‌های نوآورانه و آخرین فناوری‌ها، حفاظت از منابع آبی و صرفه‌جویی در آب مصرفی برای تولید محصولاتش را در دستور کار استراتژی مسوولیت اجتماعی خود قرار داد که تا به امروز به حفاظت از ذخیره ملی آب کشور کاستاریکا، کمک شایانی نموده است. با کاهش مصرف آب خود از ۱۲ لیتر به ۹/۴ لیتر برای تولید هر یک لیتر نوشیدنی در سال ۲۰۱۱،کمک شایانی به صرفه جویی در استفاده از ذخایر (منابع) ملی آب کاستاریکا کرده است.

  5. #5
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    تنی چند از متخصصان دانشکده‌ی کسب و کار هاروارد بر آن شدند تا فهرستی از سبک‌های نوآورانه‌ی فروشگاه‌داری و خرده‌فروشی را تهیه کنند. کسب و کارهای نوگرایی که حتی در اوج رکود از نفس نمی‌افتند و همچنان به رشد خود ادامه می دهند.
    پارکهای موضوعی خرید و آموزش- فروشگاهها
    مثال :در این میان بزرگ‌ترین زنجیره خرده‌فروشی اسپانیا به نام مرکادونا (Mercadona) با کمترین هزینه و با ارائه نازل‌ترین قیمت‌ها، خدمات سفارشی و شخصی‌سازی شده به مشتری ارائه می‌کند
    فروشگاه‌های لحظه‌ای یا موقت (Pop-Up Stores)
    مثال :پرفروش‌ترین شرکت دنیا و بزرگ‌ترین خرده‌فروشی جهان نه یک شرکت نفتی و نه یک خودروساز است، بلکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت
    فروش
    گاه‌های مردم نهاد
    مثال:
    کمپانی خرده‌فروشی آنلاین اتسی (ETSY) با درک این مهم توانسته به خوبی از رقبا پیش افتد و محصولاتی متمایز با قیمت مناسب را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. ضمن آنکه ابتکار این شرکت موجب رونق اقتصاد خانوارها نیز می‌شود، چرا که شما می‌توانید محصولات طراحی خود را در آن به فروش برسانید.

    mbaland.net




  6. #6
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    1
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    در عصر در هم تنیده شدن رقابت اقتصادی و رکود و تورم همه گیر، نوآوری یک مساله کلیدی است. در محیط رقابت امروز سازمانها به دنبال رشد پایدار و دراز مدت هستند.در این راستا، به هم وابستگی سازمان ها، کشورها و بازارهای جهانی نیز کسب و کارها را وادار کرده به دنبال راه های تازه و فرصت های نو در فعالیت های خود باشند. به عبارت دیگر رقابت سازمان ها در بازارهای جهانی نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد و نوآوری، مساله کلیدی در این دوره می باشد. حال با توجه به شرایط فوق سازمانهای نوآوری می توانند موفق باشند که خود را با شرایط و وضعیت موجود تطبیق دهند و راهبردهای خود را با توجه به نیاز دوران رکود و تورم پیش ببرند و به نظر من شرکتهایی که بر اساس رویکرد تدریجی حرکت می کنند می توانند موفقیت بیشتری داشته باشند چون در هر لحظه شرایط محیط را بررسی نموده و با توجه به آن گام برمی دارند و توانایی اصلاح گامهای قبلی خود را دارند پس این گونه سازمانهای نوآور در شرایط تورم و رکود بهتر می توانند استوار بمانند.
    Neda Fayazi likes this.

  7. #7
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    132
    تشکر
    0
    تشکر شده 15 بار در 14 پست
    کسب و کارهای موفق آن دسته از کسب و کارهایی هستند که حتی با وجود بروز رکود و یا بحران های مالی و اقتصادی باز بتوانند به حیات خود ادامه دهند چرا که مدیران آنها با نگرش راهبردی و تفکر استراتژیک نسب به به سرمایه گذاری، بجای قراردادن کسب و کار خود در یک چارچوب سنتی و انعطاف‌ناپذیر آن را در شرایط استراتژیک تعریف می‌کنند و نوآوری را پیشه‌ی خود می‌سازند.
    REZA HAJI SALIMI likes this.

  8. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    132
    تشکر
    0
    تشکر شده 15 بار در 14 پست
    آل ریس، از برجسته ترین صاحب نظران در زمینه بازاریابی و برند سازی، معتقد است که شرکت هایی که برای خود و با محصولاتشان به صورت حساب شده برند و جایگاهی مناسب در ذهن مشتریان می‌سازند و از طریق جایگاه خود در ذهن مشتری، ایشان را به خویشتن وفادار می‌سازند به راحتی نمی‌میرند و حتی به واسطه بحران نیز به مسلخ نابودی کشیده نخواهند شد.

  9. #9
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ENSIEH AHMADALINEJAD نمایش پست ها
    کسب و کارهای موفق آن دسته از کسب و کارهایی هستند که حتی با وجود بروز رکود و یا بحران های مالی و اقتصادی باز بتوانند به حیات خود ادامه دهند چرا که مدیران آنها با نگرش راهبردی و تفکر استراتژیک نسب به به سرمایه گذاری، بجای قراردادن کسب و کار خود در یک چارچوب سنتی و انعطاف‌ناپذیر آن را در شرایط استراتژیک تعریف می‌کنند و نوآوری را پیشه‌ی خود می‌سازند.
    ضمن تشکر از توضیحات خانم احمد علی نژاد
    توانایی نوآوری پایدار، یکی از روش‌ها جهت حفظ مزیت رقابتی و جدا کردن خود از رقبا است،

  10. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    132
    تشکر
    0
    تشکر شده 15 بار در 14 پست
    برای مثال زنجیره فروشگاههای اپل استور (Apple Store) از جمله الگوهای شاخص خرده فروشی هستند، که همواره سرمشق بسیاری از فعالین این میدان بوده‌اند. نوآوری، الگوبرداری حساب شده، منحصر به فرد بودن و پرهیز از کپی‌ کاری چاشنی اصلی فروشگاه های اپل است. استیو جابز مدیر فقید اپل به هنگام طراحی گوشی آیفون؛ این سؤال را از خود نکرد که چگونه تلفنی بسازیم که بتواند 2% از سهم بازار را بگیرد، بلکه از خود پرسید که چگونه یک گوشی همراه جدید را از نو اختراع کنیم!؟ خرده‌ فروشان نیز باید با دنباله روی از چنین خط فکری، از خود سوال کنند که چگونه فروشگاهی را از نو ابداع کنیم که بتواند بر غنا و کیفیت زندگی و تجربه مشتریان بیفزاید. همواره به یاد داشته باشیم که برندهای نوآور حتی در دوران افول و رکود اقتصادی نیز همواره مشتریانی وفادار دارند.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:22 بر حسب GMT +3.5 می باشد.