صفحه 51 از 51 اولیناولین ... 41495051
نمایش نتایج: از شماره 501 تا 509 از مجموع 509
Like Tree84Likes

موضوع: تمرین شماره 6 کلاس مجازی

  1. #501
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    192
    تشکر
    0
    تشکر شده 5 بار در 5 پست
    در شرایط بحران اقتصادی چند راهبرد معرفي مي كنم كه مفيدند ابتدا تيم پایش بحران تشکیل دهیم و برای سناریوهای مختلف برنامه تهیه كرده و بدانيم اشتباهات در شرایط بحران مهلک خواهند بود.برنامه توسعه ای خود را دوباره مرور کنیم.در صورت لزوم با ادغام شرکتهای کوچکتر،بزرگ شویم .همفکری،جلسات ایده پردازی و بسیج اندیشه ها برای خلق نوآوری های جدید در دستور کار قرار دهیم .دستگاههای تولید خود را بروز کنید و شاید همین بحران فرصتی برای ما باشد تا از رقیبان فاصله بگیریم.

  2. #502
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    140
    تشکر
    6
    تشکر شده 32 بار در 25 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط zolghadr نمایش پست ها
    سه اصل برای نوآوری پایدار:
    نوآوری پایدار از افرادی که برای به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها، مقایسه مشاهدات و جلسات مشکل‌یابی گروهی برای حل مشکلات پیچیده گرد هم می‌آیند، انگیزه و نیرو می‌گیرد.بنگاه‌های اقتصادی با تمرکز فراوان بر نوآوری پایدار، سه اصل مشترک- که مانند چسب افراد را در یک همکاری مولد وپربار به یکدیگر می‌پیوندد- به اشتراک می‌گذارند. این سه اصل عبارتند از:1-مقررات همگرا: ایده‌ها به صورت منفرد و جدا از هم نیستند. 2- همکاری مشترک و متقابل: هیچ سازمانی در خلأ کار نمی‌کند.هر مدیر،کارمند و پیمانکاری به طور بالقوه قطعه‌ای از پازلِ ایجاد فرصت‌های دستیابی به کسب‌وکار جدید را در اختیار دارند.3- ساختار تجارت خلاقانه: همه سازمان‌ها نمی‌توانند یک فرهنگ توسعه بدون ساختار را به اجرا درآورند.اغلب آنها به ساختاری نیاز دارند که واحد‌های مقرراتی، مدیریتی و عملیاتی را وادار به همگرایی کند.
    http://www.bartarinha.ir/fa/news/37634/
    با تشکر از شما به نظر بنده پایدار بودن همانطور که از اسمش پیداست برای اینکه دوام‌پذیر باشد، باید منافع کلیه افراد ذی‌نفع را در نظر بگیرد؛ یعنی سرمایه‌گذاران، کارمندان، مشتریان، مدیران، سازمان‌های غیردولتی و به طور کلی جامعه. برای رسیدن به این هدف، استراتژی شرکت باید ارزش سهام سهامداران را افزایش دهد و همزمان عملکرد شرکت را در ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و دولتی (esg) توسعه دهد.
    شرکت‌ها این موضوع را می‌دانند؛ اما اغلب برنامه‌های خود را به این امید آغاز می‌کنند که برای آنها سود مالی داشته باشد، حتی اگر مسائلی که مورد توجه قرار می‌دهند ربطی به استراتژی و عملکرد آنها نداشته باشد. درک واضح از رابطه متقابل بین عملکرد مالی و esg در این تلاش‌ها به شدت مغفول مانده است. توسعه یکی از این دو عملکرد، به قیمت از بین رفتن دیگری تمام می‌شود. به عنوان مثال، در حالی‌که استفاده از انرژی گران‌قیمت خورشیدی برای محیط زیست خوب است، اما بر درآمد خالص شرکت اثر سوء دارد یا پرداخت حقوق بالاتر از عرف بازار به کارمندان، به نفع جامعه است؛ اما سودآوری شرکت را پایین می‌آورد.

  3. #503
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    140
    تشکر
    6
    تشکر شده 32 بار در 25 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط e.abedi نمایش پست ها
    برنامه ریزی پابرجا

    برنامه ریزی پابرجا (RDM ) یک چارچوب نظری تصمیم گیری است که هدف آن کاربرد سیستماتیک تعداد زیادی از پیش بینی‌های بسیار ناقص درباره آینده می‌باشد.RDM به جای اتکا به پیش بینی‌های آماری یا آینده محتمل، به صراحت چند آینده محتمل را به عنوان بهترین نمایندگان اطلاعات موجود درباره یک آینده نامعلوم در نظر می‌گیرد. سپس RDM به تحلیلگران و تصمیم­گیرندگان کمک می‌کند تا اقدامات کوتاه مدتی را شناسایی کنند که در میان طیف وسیعی از آینده‌ها، پابرجا هستند، یعنی اقداماتی که انجام یک کار معقول دستیابی به اهداف تصمیم گیرندگان را در مقایسه با گزینه های جایگزین تعهد می‌کنند و مهم نیست که چه آینده ای به وقوع خواهد پیوست. RDM ، پرسش قدیمی، آینده چه چیزی را با خود خواهد آورد؟ تبدیل به پرسشی با پاسخ بهتر می‌کند، که امروز چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا به آینده ای که دوست داریم، را شکل دهیم؟

    دوستان برای مشاهده متن کامل مقاله لطفا کلیک نمایید.
    به نظر بنده کاربرد استراتژی­های منطبق برای دستیابی به پابرجایی. استراتژی­های منطبق، طی زمان در پاسخ به اطلاعات جدید تکامل می‌یابند. استراتژی­های منطبق کوتاه­مدت به دنبال این هستند تا با شکل­دهی گزینه­های موجود برای تصمیم گیرندگان آینده، آینده بلند­مدت را تحت تأثیر قرار دهند. یعنی، استراتژی­های کوتاه­مدت به طور واضح با انتظاراتی طراحی شده‌اند که در آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد.
    جستجوی استراتژیهای پابرجا به جای بهینه، که در طیف وسیعی از آینده­های احتمالی و راه­های متناوب دسته­بندی مطلوبیت سناریوهای جایگزین «به اندازه کافی خوب» عمل می‌کنند. پابرجایی، معیار مناسبی را برای LTPA ارائه می‌دهد، زیرا هم یک انتخاب هنجار و هم معیاری را منعکس می‌سازد که بسیاری از تصمیم گیرندگان واقعا تحت شرایط پیچیده یا بسیار مبهم از آن‌ها استفاده می‌کنند
    ویرایش توسط samiramohamadi : 14-12-2013 در ساعت 18:59

  4. #504
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    50
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط samane haji abdollahi نمایش پست ها
    در ذیل فعالیت دو شرکت نواور sekem , florida ice & farm در زمینه کشاورزی که در زمان بحران فعالیت خوبی ارائه داده اند را یارآور می شوم:
    به گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۹، بیابان‌زایی در منطقه عرب گسترش یافته است تا جایی که در حال حاضر دوسوم کل‌این سرزمین‌ها را بیابان‌ها تشکیل داده‌اند. جلگه نیل در مصر یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را در‌این زمینه دیده است. بخش کشاورزی مصر از گذشته نیز با مشکلاتی مواجه بوده است؛ یکی از دلایل‌این امر، استفاده ناپایدار از کودها و دیگر مواد شیمیایی در فعالیت‌های کشاورزی در‌این منطقه بوده است.‌ این بیان‌زایی فزاینده، هم‌اکنون یک پنجم سرزمین‌های عرب را تهدید می‌کند. شرکت sekem، الگوی کسب‌وکار نامرسومی‌دارد. با ‌اینکه هدف‌این شرکت، سودآوری است، اما حداکثرسازی سود را به عنوان آرمان خود تعریف نکرده است. Sekem، از طریق شیوه به اشتراک‌گذاری سود، سود عایدی را با کشاورزان خرده‌پا در شبکه‌اش، سهیم می‌شود. مرکز توسعه شرکت در ارتقای مهارت‌ها وظرفیت‌های کارکنان، سرمایه‌گذاری می‌کند و مرکز پزشکی‌این شرکت تاکنون برای بیش از ۳۰۰۰۰ نفر از کارکنان و جامعه محلی، خدمات بهداشت و سلامت فراهم کرده است. انجام کلیه‌ این فعالیت‌ها تنها از طریق سرمایه‌گذاری مجدد سود، ممکن شده است. با موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی، درآمد ‌این شرکت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، سالانه ۱۴ درصد رشد داشته است. Sekem، ارتباطی واضح بین پایداری مالی و زیست‌محیطی می‌بیند و آنها را وابسته به یکدیگر می‌داند. یا شرکت florida ice & farm شرکتی است کاستاریکایی که مواد غذایی و نوشیدنی تولید می‌کند و با درآمدی بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکای لاتین به شمار می‌آید. منطقه آمریکای لاتین با مشکل از بین رفتن جنگل‌ها و فرسایش خاک روبه‌رو است که تهدیدی جدی برای تنوع زیستی در‌این منطقه به شمار می‌آید.

    ‌این شرکت با در اختیار گرفتن روش‌های نوآورانه و آخرین فناوری‌ها، حفاظت از منابع آبی و صرفه‌جویی در آب مصرفی برای تولید محصولاتش را در دستور کار استراتژی مسوولیت اجتماعی خود قرار داد که تا به امروز به حفاظت از ذخیره ملی آب کشور کاستاریکا، کمک شایانی نموده است. با کاهش مصرف آب خود از ۱۲ لیتر به ۹/۴ لیتر برای تولید هر یک لیتر نوشیدنی در سال ۲۰۱۱،کمک شایانی به صرفه جویی در استفاده از ذخایر (منابع) ملی آب کاستاریکا کرده است.
    باتشکر. در رابطه با این موضوع، سازمان های متولی مدیریت و کیفیت در اروپا طی سال های اخیر که با بروز بحران اقتصادی همراه بوده است، مدل های مدیریتی خود را بر اساس تم (مضمون) بحران مورد بازنگری قرار داده اند. به عنوان نمونه می توان به ویرایش 2013 مدل efqm اشاره نمود که به مدیریت بحران بسیار پر رنگ اشاره نموده است.

  5. #505
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    50
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    من فکر می کنم در شرایط بحران اقتصادی، به جز در صنایع دارای مشتریان خاص با برندهای مطرح، عموماً استراتژی های نوآوری به سمت نوآوری های مبتنی بر کاهش هزینه پیش می روند. یعنی تمرکز بر یافتن راه حل هایی نوآورانه که اجرای آن ها موجب ایجاد سهولت در روش های اجرای کار، کاهش سرعت ارائه محصول و خدمات، کاهش ضایعات و خرابی ها، جایگزینی محصولات با قیمت تمام شده کمتر و مواری از این قبیل پیش می رود. زیرا اکثر شرکت ها استراتژی خود را به سمت رهبری هزینه پیش می برند. در این شرایط استراتژی های نوآوری نیز از استراتژی های کسب و کار تبعیت می نمایند.

  6. #506
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    50
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    در رابطه با پست قبلی و به عنوان شاهدی برای آن، در بخش کشاورزی اروپا، در دوره بحران اقتصادی، تمرکز بر تولید محصولات جدید، اندک بوده و سعی شده تا محصولات فعلی بهبود یابند.
    «دیوید ژاگو»رئیس بخش نوآوری و رفتارشناسی این مؤسسه اظهار کرد: از ابتدای سال 2012 تا اواسط دسامبر، میزان تولیدات جدید نوشیدنی و غذا در مقایسه با دو سال قبل 21درصد افزایش يافته، هم اکنون اگرچه میزان تولیدات جدید در مقایسه با آن زمان، رشد داشته اما، رکود و کسادی این بار به بخش نوآوری برخورد کرده است.
    http://www.iranagrimagazine.com/inde...A7%D8%AF%DB%8C


  7. #507
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    50
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد ثواقبی فیروزآبادی نمایش پست ها

    افزایش فعالیتهای نوآورانه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکتها از طریق ارائه کمکهای عمومی برای فعالیتهایی مشخص و منتخب و کاهش مالیات شرکتها در ازای هزینه‌های نوآوری، نیز می تواند از شاحصه های نواوری استوار در شرایط رکود و تورم عنوان کرد .
    با تشکر از آقای فیروزآبادی، اما وقتی به شرایط واقعی می نگریم می بینیم که در اروپا و آمریکا در سال 2013، میزان بودجه دولتی دانشگاه ها کاهش یافته است. بنابراین آن ها نمی توانند نقش پررنگ تری در توسعه نوآوری در شرایط بحران بازی کنند.
    http://www.yjc.ir/fa/news/4130733/%D...A9%D8%A7%D8%B1

  8. #508
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    50
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط barandak نمایش پست ها
    ضمن اینکه با فرمایش آقای رشید زاده بسیار موافقم نظر شخصیم هم این است که باید هر راهبرد نوآورانه ای را که اتخاذ می کنیم به شدت به جنبه ی بومی سازی آن و اینکه با فرهنگ و تمدن و ارزشهایمان هماهنگ باشد توجه کنیم ، شاید آنچیزی که همیشه دیوارها و حصارهای اطراف اقتصاد ما را محکم تر از قبل می کند این است که فناوری را همواره یک کالای وارداتی دیده ایم ، نه اگر نیروی خلاقه ما در جهت تبدیل فناوری جدید برای یک ایرانی هم فعال باشد و بتوانیم در ارزیابی های فناوری این موضوع را نیز خوب ببینیم و اصولا اگر چیزی بنام ارزیابی فناوری از حالت تئوری به صورت عملی در کنار دیگر موضوعات دیده شود برای برداشتن دیوارهای اقتصادی و یکی شدن با تجارت جهانی نگرانی نخواهد بود ، همانطور که این دیوارها بدور بسیاری از کشورها نیست و آنها می توانند انتخاب کنند که دانش درونی و بیرونی ، فناوری بیرون و درون کشورشان با فرهنگ و اجتماع و ارزشهایشان در تناقض و تضاد نباشد و بالغانه در مورد آن تصمیم بگیرند . این کار را در کشورهای توسعه یافته انجام می دهند در آنجا نیز تصمیم گیری می شود که چه بودجه ای برای چه فعالیتی صرف شود که نفع اجتماعی و در جهت تقویت جنبه های اجتماعی چه موضوعی رخ دهد ، بنظر می رسد نقش حمایت و درایت دولتها پر رنگترین موضوع برای گذر از اینگونه بحرانها است.
    ضمن تشکر از دوستان، اما در شرایط فعلی پیوستن به wto برای ایران هزینه های بسیار سنگینی دارد. زیرا باید نظر کلیه اعضا را نسبت به عضویت خود جلب نماید. در این شرایط احتمالاً مجبور به باج دهی به بسیاری از کشورها خواهیم بود.

  9. #509
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    50
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    در زمان رکود ممکن است مدل کسب و کار شرکت های نوآور تغییر کند. مثلاً به سمت مدل های کسب و کار چند وجهی پیش روند. در این گونه از مدل ها شرکت ها با استفاده از قدرت برند خود تنها کانال هایی را برای ایجاد ارتباط میان اعضا با نیازهای متناسب بوجود آورده و ریسک خود را از طریق خارج نمودن سرمایه از فعالیت های هزینه بر (مثلاً طراحی جدید) به سمت دیگر ذی نفعان منتقل می نمایند. از این جمله می توان به تجربه شرکت لوگو (سازنده اسباب بازی) به منظور دریافت طرح های جدید و خلاقانه از مشتریان و سنجش میزان Likeهای زده شده بر این طرح ها در سایت حرفه ای خود برای تولید محصولات جدید نام برد.
    برگرفته از کتاب «خلق مدل کسب و کار» نوشته الکساند استروالدر از انتشارات وایلی


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:29 بر حسب GMT +3.5 می باشد.