صفحه 3 از 51 اولیناولین 1234513 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 509
Like Tree84Likes

موضوع: تمرین شماره 6 کلاس مجازی

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    147
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 17 پست
    در زمان رکود، شرکت‌های پیشرو، بازار‌هایجدید را برای خود توسعه می‌دهند و از پایین آمدن قیمت‌ها به عنوان فرصتی برای خریدملک، ماشین‌آلات و تجهیزات استفاده می‌کنند. این کار به آنان هم طی دوران رکود وهم بعد از آن کمک می‌کند و در آن زمان می‌توانند سریع‌تر از رقبای خود برایپاسخگویی به افزایش تقاضا اقدام نمایند. هزینه‌های دارایی آنان کمتر از رقبایی استکه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و در نتیجه درآمد آنان نیز بالاتر خواهد بود.همچنین اینشرکت‌ها به صورت معقولانه‌ای سرمایه‌گذاری در r&d و بازاریابی را افزایشمی‌دهند که ممکن است، طی دوران رکود سوددهی ناچیزی ایجاد کنند، ولی به میزان قابل‌توجهیفروش و سود در دوران پس از رکود را افزایش می‌دهد. منابعی که با بهبود بازدهیعملکرد آزاد می‌شوند، قسمت عمده‌ای از منابع مالی صرف شده را جبران می‌نمایند. درچنین شرایطی قوی‌ترین فیلتر جهت تصمیم‌سازی در زمینه سرمایه‌گذاری پایش و نزدیکیبه نیازهای مشتریان به عنوان معیار تشخیص صحت تصمیم‌گیری‌ها می‌باشد.

  2. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    132
    تشکر
    0
    تشکر شده 15 بار در 14 پست
    تنی چند از متخصصان دانشکده‌ی کسب و کار هاروارد بر آن شدند تا فهرستی از سبک‌های نوآورانه‌ی فروشگاه‌داری و خرده‌فروشی را تهیه کنند. کسب و کارهای نوگرایی که حتی در اوج رکود از نفس نمی‌افتند و همچنان به رشد خود ادامه می دهند. راهبردهای تازه و متمایز این قبیل کسب وکارها می‌تواند دریچه فکری جدیدی را پیش روی ما بگشاید.
    تکنیک‌های
    بازاریابی حسی- تجربی که اخیراً توسط برندهای بسیاری مورد استفاده قرار گرفته، از جذابیت بسیاری نزد مشتریان برخوردار است. این تکنیکها را می‌توان در فضای باز و حتی در قالب یک مجتمع بزرگ خرید پیاده‌سازی کرد. پارکهای موضوعی خرید از آخرین پیشرفتها در زمینه‌ی بازارایابی حسی هستند که یک تجربه خرید بی‌بدیل را در اختیار بازدیدکنندگانشان قرار می‌دهند.
    از جمله خرده‌
    فروشان مطرح‌ ژاپنی در زمینه مد و پوشاک است که به تازگی یک پارک موضوعی خرید بزرگ را در خیابان معروف پنجم نیویورک افتتاح کرده است. بازدیدکنندگان به محض ورود به این پاساژ عظیم، محو خلاقیت به کار رفته در آن خواهند شد، چرا که این مرکز از طراحی متفاوتی به نسبت دیگر مراکز معمول خرید پوشاک برخوردار است. در سراسر این پارک خرید صدها ماکت و نمایشگر نصب شده است که خطوط تولید جدید و محصولات این شرکت را به نمایش می‌گذارند و انسان را غرق در تجربه‌ی قدم زدن در یک کارخانه تولید البسه میکنند.
    این جا به یک پارک موضوعی مد و لباس با فناوری بالا شبیه است که لذت فراوانی را نصیب خریداران می‌کند. نوآوران در عرصه‌ی خرده‌
    فروشی کار را به همین جا ختم نمی‌کنند و امروزه محل‌هایی که به نام فروشگاه شناخته می‌شود به مراکزی برای ساختن یک زندگی بهتر برای مردم تبدیل می‌شوند. برای مثال برخی از مراکز فروش غذای سالم، اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش آشپزی غذاهای سالم و مقوی می‌کنند. آموزش – فروشگاهها، همانند یک مدرسه‌ی آموزشی برای مشتریان و کارمندانشان عمل می کنند.

  3. تشکرها از این نوشته :


  4. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    147
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 17 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط Shadi Ghoreishi نمایش پست ها
    سه اصل برای نوآوری پایدار:
    نوآوری پایدار از افرادی که برای به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها، مقایسه مشاهدات و جلسات مشکل‌یابی گروهی برای حل مشکلات پیچیده گرد هم می‌آیند، انگیزه و نیرو می‌گیرد.ب نگاه‌های اقتصادی با تمرکز فراوان بر نوآوری پایدار، سه اصل مشترک- که مانند چسب افراد را در یک همکاری مولد و پربار به یکدیگر می‌پیوندد- به اشتراک می‌گذارند. این سه اصل عبارتند از:
    1-مقررات همگرا: ایده‌ها به صورت منفرد و جدا از هم نیستند. آنها در گروه‌هایی رسمیت می‌یابند و اینگونه کل سازمان را قادر می‌سازند که به عنوان یک نهاد عمل کنند. آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است همگرایی مدیریت کسب‌وکار و مدیریت فناوری است که تضمین می‌کند که هیچ واحد یا بخشی فرصت سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و امکانات جدید را از دست نخواهد داد.
    2- همکاری مشترک و متقابل: هیچ سازمانی در خلأ کار نمی‌کند. هر مدیر،کارمند و پیمانکاری به طور بالقوه قطعه‌ای از پازلِ ایجاد فرصت‌های دستیابی به کسب‌وکار جدید را در اختیار دارند. حامیان، شرکا، توزیع‌کنندگان و مشتریان، هر یک منبعی از اطلاعات و ایده‌ها هستند که به یک اندازه ارزشمندند.
    3- ساختار تجارت خلاقانه: همه سازمان‌ها نمی‌توانند یک فرهنگ توسعه بدون ساختار را به اجرا درآورند.اغلب آنها به ساختاری نیاز دارند که واحد‌های مقرراتی، مدیریتی و عملیاتی را وادار به همگرایی کند.
    بنابراین برای تحقق این اصول، شرکت‌ها باید نوآوری پایدار را روی این سه اصل مشخص و تنگاتنگ – که برای به اجرا درآمدن در سطح بالایی از بلوغ سازمانی،نیازمند همگرایی تجارت،فناوری و مدیریت هستند-متمرکز کنند.


    تعداد کمی از رهبران شرکت‌های پیشروهنگام آغاز رکود برنامه‌ای از پیش تعریف شده دارند. آنها سازمان‌های خود را تشویقمی‌کنند تا راه‌حل‌های مناسب را کشف کنند. سپس ترکیب یافته‌ها را تحت پورتفولیوییاز ابتکارات، جهت بهبود بازدهی به همراه توسعه بازار و سرمایه‌گذاری، اجرایی می‌کنند.

  5. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    رکود ی به نام بیکاری در ایتالیا و راهکاری برای حل آن
    انريكو لتا نخست وزير ايتاليا اخيرا ضمن ابراز نگراني از اوضاع اشتغال گفت: بيكاري جوانان تبديل به كابوسي براي كشور شده است زيرا درصد بيكاري ميان اين قشر حاكي از كشوري بدون آينده است.
    وي از صاحبان صنايع ايتاليا خواست تا از نوآوري در صنعت، به عنوان كليدي براي ايجاد اشتغال استفاده شود.
    منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

  6. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    1
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    راههای نزدیک شدن به مشتری در زمان رکود : 1- بر بهترین مشتریانتان تمرکز کنید. یعنی آنهایی که می‌خواهند با شما کار کنند، آنهایی که شما را ترجیح داده و به دیگران توصیه می‌کنند و همان‌هایی که خدمت به آنها برایتان سودآور است.
    2- به دنبال یافتن تغییرات در ترجیحات آنها باشید. ترجیحات مشتریان در هنگام رکود تغییر می‌کند، پس لازم است تا بدانید در زمان فعلی چه چیزهایی برایشان ضرورت دارند و چه چیزهایی برایشان مهم نیست.
    3- پیشنهادات بیشتری را ارائه دهید و به‌صورت روشن‌تری به برآورده ساختن نیازهایشان توجه کنید. به‌عنوان مثال، به منظور برآورده کردن نیاز آنها مجموعه محصولات مرتبط را به صورت یک بسته ارائه کنید.
    4- از طریق شیوه‌های مناسب به برقراری ارتباط با آنها بپردازید. در دوران رکود فرد، محیط بیرون و ماجراجویی اهمیت کمتری دارد و نقش خانواده، خانه و امنیت‌ پر رنگ می‌شود.
    5- با مشتریان شخصی‌تر رفتار کرده و تفاوت‌های آنها و نیازهایشان را درک کنید. تنها از این طریق است که می‌توانید آنها را بهتر درک کنید و به فرد فرد آنها به صورت مناسبی خدمات ارائه دهید.
    6- روابط را به وجود بیاورید و نه معاملات را. تنها به ارائه تخفیفات بسنده نکنید و بیشتر از این به آنها فشار وارد نکنید.
    7- در درد و غمشان شریک شوید و کارهای بیشتری برایشان بکنید. مثلا با ایجاد شرایط بهتر در پرداخت‌ها، قیمت‌های پایین‌تر یا با اضافه کردن محصولات و خدمات بیشتر.
    8- مشتریانتان را با یکدیگر مرتبط سازید. به عنوان مثال مشتریانی را که دارای اندیشه‌های مشابهی در ورزش یا تفریح و سرگرمی هستند، از طریق شبکه‌های مجازی به همدیگر معرفی کنید.
    9- به حرف زدن با آنها ادامه دهید. در شرایط رکود فراموش کردن مشتریان ساده است و این درست در همان زمانی است که آنها نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری هستند. پیام کوتاه، اینترنت و خبرنامه‌ها ابزارهای مفیدی در این زمینه هستند.
    10- به آنها انرژی بدهید. شرایط سختی است و اطمینان‌ها کم شده است. به مشتریانتان بهانه‌ای برای خندیدن بدهید. به آنها شادی بخشیده و درباره مسائل مثبت با آنها حرف بزنید. منبع : کتاب نابغه بازاریابی - پیتر فیسک

  7. تشکرها از این نوشته :


  8. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    1
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    آیا رکود قوانین موجود را باز هم عوض می‌کند؟
    بحران مالی یک چالش بزرگ برای بازارهای مالی به شمار می‌رود. با وجود این، در کنار قیمت‌های بالای نفت این بحران روی تمامی بازارها اثر گذاشته است. اما دوران رکود حاوی فرصت‌هایی برای بازاریابان است.برخی از راهکارهای دوران رکود از این قرار است: به کار کردن ادامه دهید و هراس به خود راه ندهید. مردم هنوز هم می‌خواهند زنده بمانند. آنها هنوز هم پول و سرمایه دارند. تنها نکته‌ای که رخ داده این است که آنها با احتیاط بیشتری خرید می‌کنند. امروزه می‌بایست بیشتر از هر زمان دیگری بر حفظ مشتریان ارزشمند تمرکز کرد. می‌بایست با آنها کار کرد، ترجیحاتشان را درک کرد و برایشان بیشتر زحمت کشید. به منظور کسب نوآوری در بازار و در سازمان باید معادله ارزش را تغییر داد و ایده‌های جدید را با سرعت بیشتری روانه بازار کرد.
    منبع کتاب نابغه بازاریابی - پیتر فیسک

  9. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    144
    تشکر
    27
    تشکر شده 28 بار در 26 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ashtari نمایش پست ها

    شرکت‌هایی که در تحقیق و توسعه، و توسعه محصول جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، موقع رکود و بحران نیز به کسب درآمد خود ادامه خواهند داد

    مانند اینتل 14 درصد فروش خود (معادل با 174 درصد سود 2001) را در رکود 2001، در نوآوری‌ها برای تولید ریزپردازنده‌های رایانه‌ای سریع‌تر، ارزان‌تر و کوچک‌تر سرمایه‌گذاری کرد. اینتل محصولات جدید خود را ماه‌ها قبل از برنامه به بازار عرضه کرد و به این ترتیب بالاترین نرخ رشد خود را از سال 1996 گزارش کرد.
    تنها راه برنده شدن، استفاده از فرصت‌ها است .تخفیف در قیمت به علت کاهش فروش یکی از اشتباهات کسب‌وکارها در دوران رکود است

    منبع: کتاب مدیریت و بازاریابی در عصر آشوب و تلاظم بازار - مترجم: دکتر هرمز مهرانی
    با تشکر از خانم اشتری
    درحقیقت، این شرکت ها یعنی شرکت‌هایی که در تحقیق و توسعه، و توسعه محصول جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند فقط به کسب درآمد ادامه نخواهند داد، بلکه برندگانی هستند که همواره از دشوارترین شرایط اقتصادي با موفقیت خارج می شوند وتقریبا همواره بر رقباي خود از نظر عرضه محصول یا خدمت جدید غلبه می کنند بـراي مثـال، اپـل روي آي تیونز، آي پد و فروشگاه هاي خرده فروشی خود در دوره رکود 2001 کار کرد و وقتی که رشد اقتصادي آغاز شد، در برابر رقباي خود درجایگاه برتري قرار داشت
    مثال دیگر ژیلت است که برند حسی از محصولات اصلاح صورت خود را در اواسط رکود در اوایل 1990 عرضه کرد در 1997 ، حـدود 49 درصد فروش ژیلت، از محصولات جدیدي کسب شدند که در پنج سال قبل آن عرضه شده بودند .
    ویرایش توسط محمد ثواقبی فیروزآبادی : 02-11-2013 در ساعت 21:04

  10. تشکرها از این نوشته :


  11. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    59
    تشکر
    17
    تشکر شده 15 بار در 10 پست
    نوآوری و شکوفایی به عنوان محرک رشد پایدار شناخته می‌شود. همچنین کمبود نوآوری یکی از عوامل اصلی پایین بودن سطح رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه شناخته می‌شود. ایده‌ی اصلی نوآوری مبتنی بر این نکته است که نوآوری سبب افزایش تولید از طریق افزایش توان تولید افراد و نهایتاً رشد اقتصادی می‌گردد.
    بر مبنای این ایده، سال 1387 به عنوان سال «نوآوری و شکوفایی» معرفی شد بر مبنای تعریف که در ابتدا از اقتصاد مقاومتی ارائه شد (اقتصادی که با وجود فشار خارجی زمینه‌ی رشد و شکوفایی را فراهم کند) و نیز با تأثیری که نوآوری و شکوفایی بر افزایش تولید ناخالص داخلی هر کشور دارد، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای اقتصاد مقاومتی، نوآوری و شکوفایی است.

    منبع:http://borhan.ir/NSite/FullStory/Print/?Id=4875
    ویرایش توسط Shadi Ghoreishi : 07-11-2013 در ساعت 21:18

  12. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    Tehran
    ارسال ها
    166
    تشکر
    22
    تشکر شده 19 بار در 16 پست
    مجله بیزینس ویک، ده اشتباه فاحشی را که شرکت ها در تلاش براي رویارویی با اقتصاد دوره رکود یا متلاطم مرتکب میشوند،را فهرست کرد .
    این فهرست به مدیریت یادآوري می کند که توانایی نوآوري پایدار، یکی از معدود روش ها جهت حفظ مزیت رقابتی و جدا کردن خود
    ازرقبا است، مگر اینکه شرکت واقعا بخواهد با قیمت رقابت کند. ده اشتباه بزرگ در رابطه با نوآوري که شرکتی می تواند در دوره تلاطم و آشوب مرتکب شود.
    1- اخراج کارکنان ماهر 2- کاهش هزینه ه
    اي فناوري3-کاهش ریسک4- توقف توسعه محصولات جدید5-اجازه هیات مدیره که مدیران عامل کاهنده هزینه ها را جایگزین مدیران عامل رشدگرا کنند.6- عقب نشینی از جهانی شدن-7-اجازه مدیران عامل براي تغییر نوآوري به عنوان راهبرد کلیدي8- تغییر معیارهاي عملکرد.9- تقویت سلسله مراتب به جای همکاری 10- عقب نشینی به درون شرکت.

    ویرایش توسط ostadrahimi : 02-11-2013 در ساعت 21:23

  13. تشکرها از این نوشته :


  14. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    55
    تشکر
    3
    تشکر شده 9 بار در 7 پست
    راهکارهای نوآوری پایدار
    طراحی، راه‌اندازی و اداره سازمان‌هایی که دائما نوآوری ایجادکنند نیازمند راهکاری است که بتواند مراحل (گام‌های) کلیدی و اصلی زیررا در یک روند سازمان یافته لحاظ کند:
    به تمام ایده‌هایی که به واسطه بینش، بصیرت، نوآوری و ارتباط با شبکه‌های بیرونی(خارج از شرکت) حاصل می‌شوند، توجه کنید. به نظرات مشتریان خود گوش دهید و به مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین اعضا و بخش‌های شرکت تان توجه ویژه‌ای داشته باشید.
    سعی کنید بفهمید که مشتریان بالفعل و بالقوه شما چه کسانی هستند،چه می‌خواهند و به چه چیز احتیاج دارند،به چه چیز احتیاج پیدا خواهند کرد و چرا این نیازها هنوز مرتفع نشده‌اند. تیم نوآوری را طوری تنظیم کنید که شامل کسانی باشد که در نوآوری سهم عمده‌ای دارند،برای نوآوری یک دستور کار تدوین کنید و منابع و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای رسیدگی به مشکلات و حل آنها را سازماندهی کنید.
    احتمال شکست تیم را در نظر بگیرید واینگونه محیط و قابلیتی برای بروز خلاقیت ایجاد کنید. از طریق اعمال نفوذ و قدرت به چرخه متوالی نوآوری، راه‌حل‌های جایگزین زیادی به وجودآورید.
    از شکست بیاموزید و تجربه کسب کنید. بااستفاده ازالگوهای اصلی و اولیه و تکرار شیوه‌های بازخورد محور (که بازخورد مشتریان را منعکس می‌کنند) تجربیات متفاوت را به صورت هماهنگ وموازی پیش برید.
    دوباره به نظرات مشتریان خود گوش دهید.از نمونه‌های اولیه برای دریافت و استنباط بازخورد آنها استفاده کنید. به معیارهای پذیرش/خرید مشتریان توجه کنید.به نظرات نادرست نیز گوش کنید،اما اجازه ندهید با سفسطه ،شما را به اشتباه بیندازند.
    برای رسیدگی(پرداختن) به ارزش‌های مشتری‌مداری چون هزینه، استفاده شهودی و غریزی وسهولت تغییر، برنامه‌ریزی و طراحی داشته باشید.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 03:34 بر حسب GMT +3.5 می باشد.