صفحه 2 از 51 اولیناولین 123412 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 509
Like Tree84Likes

موضوع: تمرین شماره 6 کلاس مجازی

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    147
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 17 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ghadiri نمایش پست ها
    پیتر فیسک کارآفرین، مشاور و سخنران و نویسنده‌ توانا در کتاب پرفروش نابغه بازاریابی او به حدود 40 زبان ترجمه شده است عنوان می کند:
    "
    در زمان رکود هیچ چیزی مهم‌تر از در کنار مشتری بودن نیست. در زمان حاضر نیاز داریم تا بدانیم چه چیزهایی برای مشتریان اهمیت دارد. باید سعی کنیم تا نکات قوتی را که داریم حفظ کنیم و علاوه بر آن کارهای بیشتری را برای آنها انجام بدهیم."

    اما در کنار مشتری بودن خود مهارتی می خواهد و نیاز به برنامه داشتن برای این همپایی است. قطعا رقبا نیز در این بین سعی میکنند ضمن حفظ مشتریان خود مشتریان ما را نیز جذب کنند. لذا در این بین روشهای نوآورانه جهت حفظ مشتری اهمیت پیدا میکند. به عنوان مثال شاید بتوان باشگاه مشتریان را نام برد. در ایران شرکتها و سازمانهای زیادی اقدام به تاسیس باشگاه مشتریان کرده اند. اما شاید معروفترین آنها باشگاه مشتریان بانک ملت است که حداقل در بین بانکهای ایران توانسته است از طریق این باشگاه مشتریان خود را حفظ کرده و حتی مشتریان جدید را نیز پیدا کند.
    با تشکر از آقای قدیری و در ادامه فرمایشات ایشان لینک یکی از منابع و روشهای نزدیک شدن به مشتری
    http://manocheher.blogfa.com/post/25
    ghadiri likes this.

  2. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    132
    تشکر
    0
    تشکر شده 15 بار در 14 پست
    مثال:

    بزرگ‌ترین زنجیره خرده‌ فروشی اسپانیا به نام مرکادونا (Mercadona) با کمترین هزینه و با ارائه نازل‌ترین قیمت ها، خدمات سفارشی و شخصی‌سازی شده به مشتری ارائه می‌کند. جالب آنکه مقوله آموزش به پرسنل، از اهمیت فوق‌العاده‌ای در این زنجیره برخوردار است و کارمندان این مجموعه 20 برابر بیشتر از دیگر خرده‌فروشان آموزش می‌بینند. آن‌ها به خوبی هوای مشتری را دارند و مشتری‌ها نیز هوای آنها را دارند. گفته می‌شود که آموزش به پرسنل پادزهر بحران و عاملی مهم در مقابله با رکود اقتصادی است.

  3. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    147
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 17 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ENSIEH AHMADALINEJAD نمایش پست ها
    برای مثال زنجیره فروشگاههای اپل استور (Apple Store) از جمله الگوهای شاخص خرده فروشی هستند، که همواره سرمشق بسیاری از فعالین این میدان بوده‌اند. نوآوری، الگوبرداری حساب شده، منحصر به فرد بودن و پرهیز از کپی‌ کاری چاشنی اصلی فروشگاه های اپل است. استیو جابز مدیر فقید اپل به هنگام طراحی گوشی آیفون؛ این سؤال را از خود نکرد که چگونه تلفنی بسازیم که بتواند 2% از سهم بازار را بگیرد، بلکه از خود پرسید که چگونه یک گوشی همراه جدید را از نو اختراع کنیم!؟ خرده‌ فروشان نیز باید با دنباله روی از چنین خط فکری، از خود سوال کنند که چگونه فروشگاهی را از نو ابداع کنیم که بتواند بر غنا و کیفیت زندگی و تجربه مشتریان بیفزاید. همواره به یاد داشته باشیم که برندهای نوآور حتی در دوران افول و رکود اقتصادی نیز همواره مشتریانی وفادار دارند.
    با تشکر از سرکار خانم احمد علی نژاد لینک یکی از منابع مطالب مفید ایشان
    http://mbaland.net/%D9%81%D8%B1%D9%8...B1%D9%88%D8%B4

  4. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    130
    تشکر
    0
    تشکر شده 13 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ENSIEH AHMADALINEJAD نمایش پست ها
    آل ریس، از برجسته ترین صاحب نظران در زمینه بازاریابی و برند سازی، معتقد است که شرکت هایی که برای خود و با محصولاتشان به صورت حساب شده برند و جایگاهی مناسب در ذهن مشتریان می‌سازند و از طریق جایگاه خود در ذهن مشتری، ایشان را به خویشتن وفادار می‌سازند به راحتی نمی‌میرند و حتی به واسطه بحران نیز به مسلخ نابودی کشیده نخواهند شد.

    شرکت‌هایی که در تحقیق و توسعه، و توسعه محصول جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، موقع رکود و بحران نیز به کسب درآمد خود ادامه خواهند داد

    مانند اینتل 14 درصد فروش خود (معادل با 174 درصد سود 2001) را در رکود 2001، در نوآوری‌ها برای تولید ریزپردازنده‌های رایانه‌ای سریع‌تر، ارزان‌تر و کوچک‌تر سرمایه‌گذاری کرد. اینتل محصولات جدید خود را ماه‌ها قبل از برنامه به بازار عرضه کرد و به این ترتیب بالاترین نرخ رشد خود را از سال 1996 گزارش کرد.
    تنها راه برنده شدن، استفاده از فرصت‌ها است .تخفیف در قیمت به علت کاهش فروش یکی از اشتباهات کسب‌وکارها در دوران رکود است

    منبع: کتاب مدیریت و بازاریابی در عصر آشوب و تلاظم بازار - مترجم: دکتر هرمز مهرانی

  5. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما ashtari برای ارسال این پست سودمند:


  6. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    59
    تشکر
    17
    تشکر شده 15 بار در 10 پست
    نوآوری مستمر و پایدار وضعیتی است که در آن یک سازمان تلاش می‌کند تا در تمام جنبه‌های کسب وکار از جمله مدیریت، توزیع، عملکرد و مشتریان نوآوری کند و اینگونه بهره‌وری را بالا ببرد. این کار نیازمند یک رویکرد مدیریتی منسجم و سازمان یافته است که تمامی عملکردها را از کنترل و هدایت در سطح هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا هماهنگ کردن تمام مسیر از طریق سرمایه گذاری در حوزه فناوری و اجرای آن را، در بر گیرد.
    مهم تر از همه اینکه باید توجه داشت نوآوری مقصد نیست، بلکه یک مسیر است. یک تشکل اقتصادی موفق، پس ازرسیدن به یک هدف، دست از نوآوری نمی‌کشد، بلکه دائما درگیر فرآیندهای اختراع، کشف و اختراع مجدد است.

    منبع: دنیای اقتصاد
    ویرایش توسط Shadi Ghoreishi : 07-11-2013 در ساعت 21:29
    samiramohamadi and ghadiri like this.

  7. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    132
    تشکر
    0
    تشکر شده 15 بار در 14 پست
    چندین سال قبل مغازه ای دربازار بود که خواروبار میفروخت همیشه جلوی مغازه اش مشتری صف بسته بودند ولی برعکس اون بقیه هم صنف هاش ومغاره های مجاور اون همیشه از کسادی بازار ونبود مشتری صحبت میکردندولی دوست ما همیشه کسب وکارش پر رونق بود پس از مدتی ازشون سوال کردم چرا شمابرخلاف بقیه هم چراغاتون همیشه خوب میفروشید؟
    درجواب به من گفت من خوب میخرم وخوب میفروشم من اعتقادم اینه که فروش بیشتر باسود کمتر بهتر است از فروش کمترباسودبیشتر یه پیرمردطی سالها تجربه به این استراتژی رسیده بود که توی بد ترین شرایط بازار همین استراتژی توانسته بودبه کسب وکارش همیشه رونق بده انتخاب استراتژی خرید وفروش خوب میتونه برگ برنده ما نسبت به رقبا توی همه شرایط بازار باشه.
    ghafarimoghadam likes this.

  8. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما ENSIEH AHMADALINEJAD برای ارسال این پست سودمند:


  9. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    59
    تشکر
    17
    تشکر شده 15 بار در 10 پست
    سه اصل برای نوآوری پایدار:
    نوآوری پایدار از افرادی که برای به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها، مقایسه مشاهدات و جلسات مشکل‌یابی گروهی برای حل مشکلات پیچیده گرد هم می‌آیند، انگیزه و نیرو می‌گیرد.ب نگاه‌های اقتصادی با تمرکز فراوان بر نوآوری پایدار، سه اصل مشترک- که مانند چسب افراد را در یک همکاری مولد و پربار به یکدیگر می‌پیوندد- به اشتراک می‌گذارند. این سه اصل عبارتند از:
    1-مقررات همگرا: ایده‌ها به صورت منفرد و جدا از هم نیستند. آنها در گروه‌هایی رسمیت می‌یابند و اینگونه کل سازمان را قادر می‌سازند که به عنوان یک نهاد عمل کنند. آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است همگرایی مدیریت کسب‌وکار و مدیریت فناوری است که تضمین می‌کند که هیچ واحد یا بخشی فرصت سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و امکانات جدید را از دست نخواهد داد.
    2- همکاری مشترک و متقابل: هیچ سازمانی در خلأ کار نمی‌کند. هر مدیر،کارمند و پیمانکاری به طور بالقوه قطعه‌ای از پازلِ ایجاد فرصت‌های دستیابی به کسب‌وکار جدید را در اختیار دارند. حامیان، شرکا، توزیع‌کنندگان و مشتریان، هر یک منبعی از اطلاعات و ایده‌ها هستند که به یک اندازه ارزشمندند.
    3- ساختار تجارت خلاقانه: همه سازمان‌ها نمی‌توانند یک فرهنگ توسعه بدون ساختار را به اجرا درآورند.اغلب آنها به ساختاری نیاز دارند که واحد‌های مقرراتی، مدیریتی و عملیاتی را وادار به همگرایی کند.
    بنابراین برای تحقق این اصول، شرکت‌ها باید نوآوری پایدار را روی این سه اصل مشخص و تنگاتنگ – که برای به اجرا درآمدن در سطح بالایی از بلوغ سازمانی،نیازمند همگرایی تجارت،فناوری و مدیریت هستند-متمرکز کنند.


    منبع: دنیای اقتصاد
    ویرایش توسط Shadi Ghoreishi : 07-11-2013 در ساعت 21:30

  10. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    59
    تشکر
    17
    تشکر شده 15 بار در 10 پست
    راهکارهای نوآوری پایدار:
    طراحی، راه‌اندازی و اداره سازمان‌هایی که دائما نوآوری ایجادکنند نیازمند راهکاری است که بتواند مراحل (گام‌های) کلیدی و اصلی زیررا در یک روند سازمان یافته لحاظ کند:
    به تمام ایده‌هایی که به واسطه بینش، بصیرت، نوآوری و ارتباط با شبکه‌های بیرونی(خارج از شرکت) حاصل می‌شوند، توجه کنید. به نظرات مشتریان خود گوش دهید و به مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین اعضا و بخش‌های شرکت تان توجه ویژه‌ای داشته باشید.
    سعی کنید بفهمید که مشتریان بالفعل و بالقوه شما چه کسانی هستند،چه می‌خواهند و به چه چیز احتیاج دارند، به چه چیز احتیاج پیدا خواهند کرد و چرا این نیازها هنوز مرتفع نشده‌اند. تیم نوآوری را طوری تنظیم کنید که شامل کسانی باشد که در نوآوری سهم عمده‌ای دارند، برای نوآوری یک دستور کار تدوین کنید و منابع و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای رسیدگی به مشکلات و حل آنها را سازماندهی کنید.
    احتمال شکست تیم را در نظر بگیرید واینگونه محیط و قابلیتی برای بروز خلاقیت ایجاد کنید. از طریق اعمال نفوذ و قدرت به چرخه متوالی نوآوری، راه‌حل‌های جایگزین زیادی به وجودآورید.
    از شکست بیاموزید و تجربه کسب کنید. بااستفاده ازالگوهای اصلی و اولیه و تکرار شیوه‌های بازخورد محور (که بازخورد مشتریان را منعکس می‌کنند) تجربیات متفاوت را به صورت هماهنگ وموازی پیش برید.
    دوباره به نظرات مشتریان خود گوش دهید.از نمونه‌های اولیه برای دریافت و استنباط بازخورد آنها استفاده کنید. به معیارهای پذیرش/خرید مشتریان توجه کنید.به نظرات نادرست نیز گوش کنید،اما اجازه ندهید با سفسطه ،شما را به اشتباه بیندازند.
    برای رسیدگی(پرداختن) به ارزش‌های مشتری‌مداری چون هزینه، استفاده شهودی و غریزی وسهولت تغییر، برنامه‌ریزی و طراحی داشته باشید.

    منبع: دنیای اقتصاد

  11. تشکرها از این نوشته :

    e.abedi (05-11-2013)

  12. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    147
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 17 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ashtari نمایش پست ها
    ضمن تشکر از توضیحات خانم احمد علی نژاد
    توانایی نوآوری پایدار، یکی از روش‌ها جهت حفظ مزیت رقابتی و جدا کردن خود از رقبا است،
    در بحرانهای مالی بنظر من باید بر روشهایی که با قیمت ارزان برای مشتری خلق ارزش میکنند روی آورد و سبد محصولات خود را کامل کرد.
    در دوران رکود کالا ها برای مشتریان به چهار دسته تقسیم می شوند.
    ضروری - تفریحی - غیر ضروری و حذف شدنی
    میتوان تمرکز و تولید بیشتر را روی کالاهای ضروری گذاشت.

  13. #20
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    59
    تشکر
    17
    تشکر شده 15 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط نیناجوادیه نمایش پست ها
    در عصر در هم تنیده شدن رقابت اقتصادی و رکود و تورم همه گیر، نوآوری یک مساله کلیدی است. در محیط رقابت امروز سازمانها به دنبال رشد پایدار و دراز مدت هستند.در این راستا، به هم وابستگی سازمان ها، کشورها و بازارهای جهانی نیز کسب و کارها را وادار کرده به دنبال راه های تازه و فرصت های نو در فعالیت های خود باشند. به عبارت دیگر رقابت سازمان ها در بازارهای جهانی نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد و نوآوری، مساله کلیدی در این دوره می باشد. حال با توجه به شرایط فوق سازمانهای نوآوری می توانند موفق باشند که خود را با شرایط و وضعیت موجود تطبیق دهند و راهبردهای خود را با توجه به نیاز دوران رکود و تورم پیش ببرند و به نظر من شرکتهایی که بر اساس رویکرد تدریجی حرکت می کنند می توانند موفقیت بیشتری داشته باشند چون در هر لحظه شرایط محیط را بررسی نموده و با توجه به آن گام برمی دارند و توانایی اصلاح گامهای قبلی خود را دارند پس این گونه سازمانهای نوآور در شرایط تورم و رکود بهتر می توانند استوار بمانند.
    با تشکر از مطالب سرکار خانم جوادیه
    صحبتهای آقای شیخ زین‌الدین رئیس پارک علم و فناوری اصفهان:
    شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت فناوری‌های تحریم شکن و حل مشکلات حرکت کنند
    در خصوص نقش شرکت‌های دانش بنیان در ارائه هر چه بهتر خدمات باید بگویم که شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد فناورانه محصولات و خدمات نوینی در حوزه خدمات شهری تولید کرده و با حمایت‌های مسئولان شهری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های فناورانه می‌توانند نیازهای داخلی را تامین نموده و حتی آن محصولات را به بازارهای جهانی ارائه کنند.
    وی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط ارزی در کشور اظهار داشت: برای رفع بسیاری از مشکلات و رشد تولید ملی با توجه به شرایط ارزی، اقتصادی و تحریم‌های موجود لازم است که شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف به سمت فناوری‌های تحریم شکن و حل مشکلات صنعت و خدمات شهری حرکت کنند تا هر چه بیشتر شاهد رشد و شکوفایی علمی در عرصه جهانی و بین‌المللی باشیم.

    منبع:
    http://www.yjc.ir/fa/news/4536035/
    ویرایش توسط Shadi Ghoreishi : 02-11-2013 در ساعت 20:01


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:07 بر حسب GMT +3.5 می باشد.