صفحه 2 از 3 اولیناولین 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 21
Like Tree50Likes

موضوع: تمرين شماره 5 كلاس حضوري

  1. #11
    Amir Hossein Sobhi Afshar
    مهمان
    با درود خدمت دوستان:
    پاسخهایی که سیاوش ،امین و مهدی عزیز داده اند هر یک به نظر من درست هستند. مقاله ای را مطالعه می کردم که 29 روش را ارایه داده که شامل:
    1- آنالیز ABC
    2- رویکرد APC
    3- رای گیری ناشناس
    4- مدل A-T-A-R
    5- چک لیست ایده
    6- مدل اجماع عمومی (Consensus Mapping)
    7- آنالیز سود و هزینه
    8- درخت تصمیم
    9- تکنیک دلفی
    10- ماتریس ارز یابی
    11- FMEA
    12- آنالیز Force Field
    13- آنالیز Grid
    14- وکالت ایده
    15- آنالیز تاثیر
    16- مدل کانو
    17- ماتریس KT
    18- روش NAF
    19- تکنیک گروه نامزد
    20- آنالیز مقایسه زوجی
    21- آنالیز پارتو
    22- آنالیز PMI
    23- الویت بندی
    24- دیاگرام سوالات تکراری
    25- نقاط اتصال
    26- آنالیز SWOT
    27- TRIZ
    28- آنالیز ارزش
    29- مدل اتفاقی VYJ
    مرجع: http://www.creative-trainer.eu/filea...tion_final.pdf

  2. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما Amir Hossein Sobhi Afshar برای ارسال این پست سودمند:

    alaie.soroush (05-11-2013),ashtiani (05-11-2013)

  3. #12
    HoseinPourakbar
    مهمان
    در جستجویی که در سایتهای ایرانی داشتم مطلب این سایت برام جالب بود .
    در این مقاله فصلنامه تخصصی رشد فناوری در مورد چارچوبی مفهومی برای انتخاب ایده های محصول جدید و نوآورانه صحبت شده
    به موضوع بهره برداری از فرصت های محصول جدید و نوآورانه نیازمند تولید، توسعه و ارزيابی ايده های محصول جديد پرداخته .
    که مراحل انتخاب شامل موارد زیر بصورت مختصر و مفید می باشد و در فایل PDF می توانید بطور کامل مطالعه فرمایید .
    ارزیابی فناوري و توسعه محصول نوآورانه
    ارزیابی شبکه تأمین در توسعه محصول نوآورانه
    ارزیابی ذینفعان و توسعه محصول جدید
    رویکرد ارزیابی رقابتی طی فاز تولید ایده
    ارزیابی صنایع مرتبط با محصول جدید
    اندازه‌گیری کیفی ایده‌های محصوالت جدید
    تحلیل زیرساخت در موفقیت محصول نوآورانه
    ارزیابی و رتبه‌بندی ایده‌ها بر اساس منابع و پروفایل توانایی‌ها

    و اما در منابع انگلیسی زبان :
    این لینک که مربوط به دانشگاه MIT هست مطالب جالبی رو با مثال مطرح کرده :
    استفاده از نوآوری باز برای انتخاب و تشخیص بهترین ایده های نوآورانه !
    برای بدست آوردن منافع نوآوری باز مدیران باید بدانند چه چیزی را ، چگونه و مشکلات ناشی از آن را چگونه مدیریت می کنند ؟!



    The Challenge and Opportunity of Open Innovation
    چالش ها و پاسخ ها بررسی فرصت ها
    Opening the Idea-Creation Process
    پروسه ایجاد ایده
    Opening the Idea-Selection Process
    انتخاب ایده
    که این قسمت در این تمرین مد نظر ما بوده و مثال هایی از برنامه های تلویزیونی آمریکایی و ... آورده شده که می توانید مطالعه فرمایید .
    Opening Both Idea Generation and Selection
    آفرینش و گسترش و انتخاب ایده
    Determining the Right Open-Innovation Strategy
    تصمیم برای استراتژی درست نوآوری باز
    ویرایش توسط HoseinPourakbar : 05-11-2013 در ساعت 19:43

  4. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما HoseinPourakbar برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (05-11-2013)

  5. #13
    Alireza Mirzazaki
    مهمان
    با سلام و احترام.ضمن تایید موارد اشاره توسط دوستان و روش های اعلام شده،مرحله انتخاب در فرآیند نوآوری پس از مرحله جستجو و قبل از مرحله اجرا می باشد.این مرحله در فرآیند نوآوری به نوعی نیازمندی های ورود به مرحله اجرا را تعیین می کند و تصمیمات راهبردی اتخاذ شده در مرحله انتخاب لزوماً باید در مرحله اجرا تحقق یابند.همچنین به منظور ورود به مرحله انتخاب با توجه به هدف اصلی این مرحله که تبدیل ورودی ها به یک مفهوم نوآوری است که می بایست در طول مراحل بعدی فرآیند توسعه یابد، نقش مرحله جستجو(مرحله قبل از انتخاب) را به عنوان یک مرحله پیش نیاز در فرآیند نوآوری حائز اهمیت می نماید.
    ویرایش توسط Alireza Mirzazaki : 05-11-2013 در ساعت 22:29

  6. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Alireza Mirzazaki برای ارسال این پست سودمند:

    ashtiani (06-11-2013)

  7. #14
    Alireza Mirzazaki
    مهمان
    برای رسیدن به هدف اصلی که انتخاب مدلی بهينه برای توسعه محصول در فرايند نوآوري است، لزوم پاسخ به این سئوال که مدل مناسب توسعه نوآوری درمحصول و فناوری کدام است و مهم‌ترین اولویت‌ها در مراحل فرایند نوآوری با توجه به مطلوب‌ترين راهبرد و نوع سازماندهي کدامند؟ روشن می شود .با ارائه مدل مفهومی، برای محک زدن فرآيند مذکور در عمل و با تجربيات نخبگان، از روش تحقیق توصیفی و اکتشافی شامل مطالعات نظری و میدانی استفاده می گردد و ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده ها صاحبنظران مورد استفاده قرار می گیرد.
    منبع:
    http://www.sndu.ac.ir

  8. #15
    Alireza Mirzazaki
    مهمان
    بنابر این برای انتخاب در فرآیند نوآوری باید مراحل ذیل صورت پذیرد.
    تحلیل موقعیتی ایده محصول جدید
    ملاحضات مالی و ریسک
    محیط تجاری و رقابتی
    ابعاد توصیفی
    بخش های بازار هدف و راهبرد
    عوامل زیر ساختی
    و در نهایت، الویت بندی ایده های محصولات جدید و انتخاب بهترین ایده
    با توجه به موارد بالا:
    1)شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان، توجه به فرصت ها،توقعات مشتریان و نیازهای ذینفعان در محصول جدید
    2)ارزیابی فناوری، تخمین نرخ بازگشت و تعیین مهمترین ریسک ها
    3)تعیین شرایط تجاری موثر روی ایده ها، مهمترین رقبا، اندازه گیری کیفی ایده ها
    4)مشخصات و منطق ارزشی محصول و میزان تناسب با منطق راهبردی سازمان
    5)تعیین بخش های بازار هدف و ذینفعان و تعیین راهبردهای تجاری سازی ایده
    6)تعیین مهمترین عوامل موفقیت و بحرانی ترین محدودیت ها
    برای انتخاب در فرآیند نوآوری باید لحاظ گردند.
    مطالب، تحلیل فردی از منبع http://www.rooyesh.ir/Roshdefanavari...ri.ir-No34.pdf می باشند.

  9. تشکرها از این نوشته :

    ashtiani (05-11-2013)

  10. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    ارسال ها
    11
    تشکر
    4
    تشکر شده 7 بار در 4 پست
    Analytical hierarchy process (AHP
    فرآیند تحلیل سلسله مراتبی
    این روشی یکی از ابزار های ارزیابی ایده است که اساس آن را سلسه مراتب تشکیل می دهد در این روش یک ایده بر ااساس ظوابط گوناگون و اهمیت تسبی آنها نسبت به هم می باشد. این روش بسیار پیچیده راهی است برای یافتن راه حل برای مسائل و مشکلات بسیار سخت .
    مراحل متشکله : 1 - تجزیه 2- وزن 3- ارزیابی 4- انتخاب
    1234.jpg


  11. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    15
    تشکر
    50
    تشکر شده 14 بار در 10 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط Roozbeh Akhlaghi نمایش پست ها
    سلام

    سوال ناظر به مرحله انتخاب از فرآيند نوآوري است كه روز چهارشنبه در كلاس توضيح داده شده است. اگر ابهامي وجود داره بفرماييد در كجاست.

    متشكرم

    سلام
    ابهام اینجاست که گاهی ما محصول نهایی را انتخاب کرده ایم اما برای ساخت روش های مختلفی پیش رو داریم ودر انتخاب روش بدنبال نوآوری هستیم به عنوان مثال بستر شبکه موبایل را چه انتخاب کنیم و در آن به دنبال نوآوری باشیما
    اما حالت دوم این است که برای توسعه کسب وکار بررسی میکنیم پوشاک تولید کنیم یا در مخابرات وارد شویم که هردو برای بنگاه ما یک نوآوری است
    امیدوارم ابهام خوب منتقل شده باشد.

  12. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    ارسال ها
    11
    تشکر
    4
    تشکر شده 7 بار در 4 پست
    تصویر مراحل ارزیابی ایده ها ارائه شده توسط Aronsson and Öhman در سال 2009
    123456.jpg
    http://publications.lib.chalmers.se/.../143794.pdf‎

  13. #19
    Roozbeh Akhlaghi
    مهمان
    سلام مجدد

    حرف شما درسته اما بحث ما پيرامون نوع ايده نيست، هدف و بحث در اينجا ناظر به انتخاب ايده هست، حالا اين ايده مي‌تونه در مورد فرآيند باشه يا محصول يا هرچيز ديگه

    با احترام

    نقل قول نوشته اصلی توسط ashtiani نمایش پست ها
    سلام
    ابهام اینجاست که گاهی ما محصول نهایی را انتخاب کرده ایم اما برای ساخت روش های مختلفی پیش رو داریم ودر انتخاب روش بدنبال نوآوری هستیم به عنوان مثال بستر شبکه موبایل را چه انتخاب کنیم و در آن به دنبال نوآوری باشیما
    اما حالت دوم این است که برای توسعه کسب وکار بررسی میکنیم پوشاک تولید کنیم یا در مخابرات وارد شویم که هردو برای بنگاه ما یک نوآوری است
    امیدوارم ابهام خوب منتقل شده باشد.

  14. #20
    HoseinPourakbar
    مهمان
    http://www.diva-portal.org/smash/get...FULLTEXT01.pdf

    این مقاله بصورت خلاصه شده در زیر به شرح موارد موثر در انتخاب یک ایده خوب ! می پردازد :

    WHAT`S A GOOD IDEA?: UNDERSTANDING EVALUATION AND SELECTION OF NEW PRODUCT
    IDEAS
    یک ایده خوب چیست ؟ درک ارزیابی و انتخاب محصول جدید ایده ها
    1- Introduction مقدمه
    Innovative companies often generate plenty of ideas for the development of new products and
    services. However, as the human and financial resources that companies have to realize these ideas are
    limited, they have to choose
    شرکت های نوآور اغلب مقدار زیادی از ایده ها را برای توسعه محصولات جدید و سرویسها تولید می کنند
    اگرچه منابع انسانی و منابع مالی آن شرکت ها که برای تشخیص این ایده ها مصرف می شود محدود هستند با این حال آنها مجبور به انتخاب هستند .
    2- PURPOSE هدف
    This paper investigates how ideas for new products are evaluated and selected within industrial
    companies. The purpose is to achieve an understanding of the evaluation and selection process
    این مقاله در این مورد بحث می کند که چگونه ایده ها برای محصولات جدید ارزشیابی می شوند درحد شرکت های صنعتی .
    هدف رسیدن به درکی از ارزشیابی و انتخاب پروسه است
    3- METHODOLOGY روش
    A qualitative research study, based on semi structured interviews, was carried out in
    three companies
    یک تحقیق و پژوهش کیفی بر پایه مصاحبه های ساختاری نصفه و نیمه ، در سه شرکت صورت گرفته است .
    4- EMPIRICAL RESULTS نتایج تجربی – عملی
    The empirical data was first classified in two categories: the process of evaluation and selection of
    ideas; and the criteria that is taken into account for evaluating ideas
    داده تجربی در دو قلم طبقه بندی شده است : پردازش ارزشیابی و انتخاب ایده و ملاکی که برگرفته از گزارش مشتری برای ارزشیابی ایده است
    4.1 - Evaluation and selection process ارزشیابی و انتخاب پروسه
    When respondents talked about how evaluations and selection of ideas were made, they started
    describing a formal decision making process
    وقتی پاسخ ها در مورد چگونگی ارزشیابی و انتخاب ایده ها می گویند ، آنها شروع به تشریح پروسه ساخت یک تصمیم رسمی می کنند .
    4.2 Factors for evaluating ideas
    عواملی برای ارزیابی ایده ها
    When respondents where asked about what criteria they used for determining if an idea was good or
    bad, their spontaneous answer, in the three companies, was that it had to be money to earn, that is, the
    idea had to be a good business
    5- ANALYSIS تجریه و تحلیل
    The analysis of the empirical material aimed to understand the main characteristics of the evaluation
    and selection of ideas
    5.1- Social aspect of evaluation and selection of ideas
    The empirical study shows that ideas are not generated in a process, and then as a discrete and separate
    action, a decision is made on it
    5.2 Cognitive aspect of evaluation and selection of ideas
    The empirical material shows that when individuals evaluate an idea, they use certain factors as
    criteria. The analysis made in this paper does not focus on listing these factors, but on understanding
    what characterizes the factors, how they are interpreted, and how they are used for evaluating ideas.

    6 DISCUSSION بحث و مذاکره
    Normative literature proposes models based on formal processes and rational tools for managing
    evaluation and selection of ideas
    6.1 What to support and how
    Based on the analysis and discussion made before, and literature about social and cognitive aspects of
    innovation, some points to focus on are suggested as follows.

    7 CONCLUSIONS نتیجه گیری ها
    When an idea reaches a formal forum to be evaluated, it has already happened a long process in which
    this and other ideas, have been gradually generated, evaluated and selected. A good idea is the result
    of this process.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:08 بر حسب GMT +3.5 می باشد.