صفحه 3 از 4 اولیناولین 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 37
Like Tree2Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون فرآیند نوآوری در پروژه‌های گوناگون

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    8
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    برای اینکه سازمان ها بتوانند به رقابت خود در بین سایر سازمان ها ادامه دهند و حتی پیشرو و به عنوان یک سازمان موفق در بازار مطرح باشند باید به نوآوری اهمیت به خصوصی داره و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهد<چون که جهان امروزو مردمان این عصر هر لحظه چیز های جدید و نو می باشند> هر سازمان برای بقا خود و حفظ امتیاز رقابتی خود باید دنبال فرایند نوآوری باشد و هر سازمانی با توجه به ماموریت و ویژگیو به طور کلی اهدافی که به دنبال آن میباشد برای خود نوآوری اوت باشد و حتی شاید در آینده نیز با مشکلاتی روبه رو باشند ودر واقع به طور کلی سازمان با توجه به ساختار خود و با توجه به اقتضای زمان و مشکلاتی که در هر مقطع زمانی در روبه روی سازمان قرار میگیرد نیاز به نو آوری خاص آن موقعیت را دارد.با توجه به موضوعاتی که گفته شد 8 نوع فرایند نوآوری در مقاله مطرح شده است که هرکدام از آنها هم ویژگی ها و شرایط مخصوص خود را دارد و در سازمان ها با شرایط مناسب خود به کار گرفته میشود.این 8 نوع فرایند نوآوری به شرح زیر میباشد:

    1-فرآِیند سنتی:از ایده تا اجرا
    2-پیش‌بینی فروش:رویکرد توسعه و تولید سفارشی(سفارش باز)
    3-پیش بینی فروش از خصوصیات داده شده (خصوصیات بسته شده از طرف سازمان)، و سفارش از طرف مشتری(سفارش بسته)
    4-شروع فرآیند با یک فراخوانی(فراخوانی عمومی یا خصوصی)
    5-فرآیند با یک وقفه:درانتظار بازار
    6-فرآیند با یک وقفه:درانتظار پیشرفت تکنولوژی
    7-فرآیند با یک وقفه:در انتظار بازار و پیشرفت تکنولوژی
    8-فرآیند با فعالیت‌های موازی

  2. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    7
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    قلب مدیریت پروژه میریت عدم اطمینان محیطی است و هرچه مدیریت عدم اطمینان محیطی بیشتر باشد مدیریت پروژه ها بهتر و کاراتر خواهد بود .

    برای پروژه هایی که سازمان ها در محیطی آرام و با عدم اطمینان کمتر انجام می دهند رویکرد سنتی فرایند نوآوری کاراتر خواهد بود .

    در سازمان هایی با تولید انبوه چون از فرایند نوآوری افزایشی استفاده می شود و تغییرات محیط آرام و ملایم است میتوان از مدل سنتی فرایند نو اوری و معیارهای ارزیابی پروژه از جمله نرخ بازگشت سرمایه ، جریان تخفیف نقدینگی ، خالص ارزش حال استفاده کرد .

    نویسنده مقاله فرایند های نو آوئری را در 8 طبقه طبقه بندی کرده است :

    1-فرآِیند سنتی:از ایده تا اجرا
    2-پیش‌بینی فروشسفارش باز)
    3-پیش بینی فروش از خصوصیات فرضی ارباب رجوع(سفارش بسته)
    4-شروع فرآیند با فراخوانی عمومی یا خصوصی
    5-فرآیند با یک وقفه:درانتظار بازار
    6-فرآیند با یک وقفه:درانتظار پیشرفت تکنولوژی
    7-فرآیند با یک وقفه:در انتظار بازار و پیشرفت تکنولوژی
    8-فرآیند با فعالیت‌های موازی


    *هیچ فرایند نوآوری واحدی که در تمام پروژه ها جواب دهد وجود ندارد.

    *نقش ارباب رجوع در فرایند های نوآوری که فروش مقدم بر توسعه است پر رنگ تر است.

    *تناسب فرایند نوآوری با پروژه ها می تواند باعث تخصیص بهتر منابع سازمان گردد و درنتیجه افزایش کارایی از طرق زیر شود

    *تناسب میان پروژه و فرایند پروژه از مردود شدن پروژه جلوگیری می کند

    *مدیران انتخاب زیادی از بین فرایندهای نوآوری دارند
    *توقف های موجود در فرایند های نوآوری باید با دید مثبت نگاه شود چون توقف های موقت می واند به کاهش عدم اطمینان های محیطی کمک کند .

    *انتخاب فرایند های نوآوری بستگی به محیط های سازمان و میزان عدم اطمینان بازار و تکنولوژیک دارد.
    ویرایش توسط احمد ابراهیمی : 24-10-2014 در ساعت 21:05

  3. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    12
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی امینی نمایش پست ها
    شما درجایی از پاسخ خود گفتید که شرکت‌ها و سازمان‌ها باید به سمت مدل شماره8 حرکت کنند.و این با اقتضایی بودن فرآیندهای نوآوری در تناقض است.وگرنه ایرادی به پاسخ شما نیست.
    بله در بیشتر بنگاه‌ها از فرآیند نوآوری شماره1 استفاده می‌شود و چنین بنگاه‌هایی برای باقی ماندن درصحنه‌ی بازار باید فرآیند نوآوری خود را تغییر دهند ولی این به معنای حرکت از فرآیند شماره1 به فرآیند شماره8 نیست.
    نظر شما کاملا درسته اما منظور من حرکت شرکت ها و سازمانها به سوی مشتری مداری بود شاید در بیان جملات اشتباه کردم

  4. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    12
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد آقامحمدی نمایش پست ها
    به نظر من بهتره که بجای اینکه ترجمه یا خلاصه مقاله را اینجا تایپ کنیم، برداشت شخصی، ایرادات یا نقاط قوت اونو اینجا بیاریم و یا اینکه حداقل یک نتیجه گیری کوچک ازش بیاریم.چرا که آوردن ترجمه به این نحو که شما آوردین مشکلات زیادی داره.مثلا در اولین سطر شما این جمله را آوردین:"فرآیند نوآوری شامل این مراحل است: تولید ایده، انتخاب کردن، توسعه دادن و راه‌اندازی/پخش/فروش." در صورتی که در مقاله مذکور این خصلت به شیوه های سنتی اشاره داره.اما این جمله شما این بار معنایی را داره که همه انواع نوآوری این مراحل را باید طی کنند.
    از طرفی دیگه وقتی به این صفحه نگاه میکنیم فقط چندتا ترجمه از مقاله میبینیم که از طرف مترجم های مختلف آپ شده! فکر نمیکنین همه دوستان در حدی که بتونن مفهوم این مقاله را درک کنند سواد انگلیسی دارند؟!(البته این انتقاد من به اکثر دوستان برمیگرده اما خب قرعه به نام شما افتاد)
    از دوستان خواهش میکنم که این نهضت ترجمه را تمومش کنند.
    سپاس
    اقای محمدی نظر خوبی دادی من هم با نظرت موافقم اما هر تغییری باید اول از خودمون شروع شه و بهتر بود خودتون برداشتتون رو میذاشتید و بعد این پیشنهادرو میدادید:d

  5. تشکرها از این نوشته :


  6. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    8
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    1.فرایند سنتی:از ایده تا اجرا
    در مورد این فرایند تقریبا میتوان گفت که رایج ترین فرایند نو آوری در سازمان هاست.معمولا سازمان هایی که دارای تولید انبوه هستند از این ایده استفاده میکنند و با مشکلاتی از قبیل تغییر خواسته و سلیقه مردم<بازار>در مدت زمانی که سازمان مشغول تولید میباشد در واقع در طی فرایند تولید چون سازمان از نیازهای تازه به وجود آمده در بازار بی خبر میباشد معمولا با شکست مواجه شده و بسیاری از سرمایه های سازمان از بین میرود.
    2.پیش بینی فروش:رویکرد توسعه و تولید سفارشی<سفارش باز>
    در این رویکرد یا این فرایند نقش اصلی را مشتری بازی میکند یعنی در واقع سازمان ابتدا نیازهای مشتری را شناسایی میکند و بر اساس نیاز و سلیقه مشتری حرکت میکند.این فرایند میتواند دارای جنبه های مثبت و منفی باشد:
    اگر شرکت یا سازمان بتواند در موعد مققر محصول را تحویل دهد به نفع سازمان خواهد بود ودر واقع میتوان گفت در این شرایط سازمان با ضرر و هزینه بسیار کمتری روبهرو خواهد شد.
    و اگر سازمان نتواند در موعد مقرر محصول خود را تحویل دهد و یا محصول تولید شده مطابق میل و سلیقه مشتری نباشد هم به لحاظ اقتصادی ضرر داره هم اعتبار سازمان در خطر میباشد.
    3.پیشبینی فروش از خصوصیات داده شده<سفاش بسته>
    این فرایند را تقریبا میتوان گفت شبیه فرایند قبلی است ولی با این تفاوت که که در این فرایندسازمان یک سری معیارهای خاص بر ای خود در نظر میگیرد که با توجه به آن محصول به مشتری عرضه میشود و این باعث میشود که عدم قطعیت ارتباط میان سازمان و مشتری از بین برود ولی باز این فرض وجود دار د که شرکت با شکست مواجه شود
    4.شروع فرایند با یک فراخوانی<عمومی یا خصوصی>
    این فرایند با یک در خواست <عمومی یا خصوصی>صورت میگیرد.این فرایند در واقع راهی است برای کاهش عدم قطعیت.
    5.فرایند توقف<در انتظلر بازار>
    این فرایند به سازمان کمک میکند تا بتواند در دوران کاهش قیمت ها شرایط بازار و ویژگی های بازار را ارزیابی کنند و با توجه به این ارزیابی سعی در سازمان دهی منابع خود باشند.
    6.فرایند با توقف<در انتظار پیشرفت تکنولوژی>
    این فرایند شبیه فرایند قبلی است فقط وقفه ایجاد شده به خاطر انتظار تکنولوژی است سازمان میکوشد تا نیازهای تکنولوژیکی خودش را برطرف کند.
    7.فرایند با یک توقف<در انتظار بازار و پیشرفت تکنوولوژی>
    در این فرایند که نقطه تلاقی دو فرایند قبلی است وقفه اولی انتظار تکنولوژی و دومی انتظار بازار میباشد
    8.فرایند با فعالیت های موازی
    در این فرایند پخش و توسعه قبل از کامل شدن توسعه آغاز میگردد.در واقع این دو مرحله<پخش و فروش>در لحظاتی موازی میگردند این موازی سازی باعث میشود که زمان عرضه محصول به بازار کاهش یلبد.البته در این فرایند بازاریابی در کنار توسعه انجام میگیرد و این میتواند باعث کاهش هزینه نهایی محصولی شود که وارد بازار می شود.
    با توجه به گفته های بالا میشود این نتیجه رو گرفت که به کار گرفتن یک نوع فرایند خاص به تنهایی کافی نیست و البته با توجه به شرایط و تغییراتی که در محیط اطراف مانند تغیرات سیاسی .فرهنگی.اجتماعی.تکنولوژیکی و....صورت میگیرد.سازمان ها هر لحظه باید <با توجه به شرایط>در پی نوآوری و تغیرات رو به توسعه باشند تا بتوانند در عرصه رقابت باقی بمانند.

  7. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    18
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    با تشکر از نظر جناب آقای ندرلو
    ویرایش توسط امیرعلی کریمی : 24-10-2014 در ساعت 23:19

  8. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    18
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد آقامحمدی نمایش پست ها
    به نظر من بهتره که بجای اینکه ترجمه یا خلاصه مقاله را اینجا تایپ کنیم، برداشت شخصی، ایرادات یا نقاط قوت اونو اینجا بیاریم و یا اینکه حداقل یک نتیجه گیری کوچک ازش بیاریم.چرا که آوردن ترجمه به این نحو که شما آوردین مشکلات زیادی داره.مثلا در اولین سطر شما این جمله را آوردین:"فرآیند نوآوری شامل این مراحل است: تولید ایده، انتخاب کردن، توسعه دادن و راه‌اندازی/پخش/فروش." در صورتی که در مقاله مذکور این خصلت به شیوه های سنتی اشاره داره.اما این جمله شما این بار معنایی را داره که همه انواع نوآوری این مراحل را باید طی کنند.
    از طرفی دیگه وقتی به این صفحه نگاه میکنیم فقط چندتا ترجمه از مقاله میبینیم که از طرف مترجم های مختلف آپ شده! فکر نمیکنین همه دوستان در حدی که بتونن مفهوم این مقاله را درک کنند سواد انگلیسی دارند؟!(البته این انتقاد من به اکثر دوستان برمیگرده اما خب قرعه به نام شما افتاد)
    از دوستان خواهش میکنم که این نهضت ترجمه را تمومش کنند.
    سپاس
    احترام نسبت به نظر شما دوست عزیز و دیگرانی که این نظر رو تایید کردند؛
    در سطر اول کامنت بنده واژه سنتی جا افتاده که این اشکال وارده و من قبول دارم اما بهتر بود که شما حداقل نگاهی به متن تمرین این هفته می انداختید و بعد اینگونه بر علیه نهضت ترجمه ! قیام می کردید حال عینا متن دستور العمل این هفته را می نگریم:مقاله پیوست را مورد مطالعه دقیق قرار دهید و پیرامون مطالب ارائه شده راجع به فرآیند نوآوری در پروژه‌های گوناگون بحث و تبادل نظر کنید.
    استنباط شما از مطالعه دقیق چیست؟ در واقع لازمه بحث و تبادل نظر در مورد فرآیندهای نوآوری شناخت نسبت به فرآیندهاست و بعد امکان بحث هست.ضمنا چگونه می توان مقاله 12 صفحه ای را در یک صفحه ترجمه کرد ؟ این هم از عجایب است! موارد مطرح شده از سوی من چکیده مهم ترین مطالب مطرح شده در مورد فرآیندها (البته از نظر من) بود.
    علی امینی likes this.

  9. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    یه موضوع در این مقاله واسه من جالبه.این که فرآیندهای ذکر شده محصول شرکتها و سازمانهاست نه دانشگاهها و اندیشمندان.و این همون موضوعیه که در کشور ما جای خالی اون کاملا حس میشه.یا اندیشمندان ما به اندازه کافی در رفتار و پروسه های موجود در سازمانها غور نمیکنند،یا اصولا سازمانهای ما جنبشی از خود نشان نمیدهند که قابل مطالعه باشند! البته نکته جالب اینجاست که همانطور که آقای قمری منظر هم اشاره ای داشتندجامعه آماری مورد مطالعه تقریبا محدود به کشوری خاص است.و از این موضوع میشه چنین استنباط کرد که بدون شک تعداد فرآیندها میتواند بیش از تعداد ذکر شده در مقاله مذکور باشد.پس مسلما همچنان جای مطالعه وجود داره،خصوصا در جامعه ما که همگی به بومی سازی فکر میکنیم.
    نکته دیگه اینکه واحد تحقیقات فرآیند نوآوری ذکر شده نه خود کمپانی ها!پس هر شرکت میتونه به اقتضای شرایطی که داره از انواع مختلفی از نوآوری استفاده کنه

  10. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط بهنام ندرلو نمایش پست ها
    اقای محمدی نظر خوبی دادی من هم با نظرت موافقم اما هر تغییری باید اول از خودمون شروع شه و بهتر بود خودتون برداشتتون رو میذاشتید و بعد این پیشنهادرو میدادید:d
    تذکرتون کاملا بجا بود.ممنون.فقط نکته اساسی اینه که من آقامحمدی هستم نه محمدی :d

  11. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    داراب
    ارسال ها
    23
    تشکر
    0
    تشکر شده 3 بار در 2 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد آقامحمدی نمایش پست ها
    یه موضوع در این مقاله واسه من جالبه.این که فرآیندهای ذکر شده محصول شرکتها و سازمانهاست نه دانشگاهها و اندیشمندان.و این همون موضوعیه که در کشور ما جای خالی اون کاملا حس میشه.یا اندیشمندان ما به اندازه کافی در رفتار و پروسه های موجود در سازمانها غور نمیکنند،یا اصولا سازمانهای ما جنبشی از خود نشان نمیدهند که قابل مطالعه باشند! البته نکته جالب اینجاست که همانطور که آقای قمری منظر هم اشاره ای داشتندجامعه آماری مورد مطالعه تقریبا محدود به کشوری خاص است.و از این موضوع میشه چنین استنباط کرد که بدون شک تعداد فرآیندها میتواند بیش از تعداد ذکر شده در مقاله مذکور باشد.پس مسلما همچنان جای مطالعه وجود داره،خصوصا در جامعه ما که همگی به بومی سازی فکر میکنیم.
    نکته دیگه اینکه واحد تحقیقات فرآیند نوآوری ذکر شده نه خود کمپانی ها!پس هر شرکت میتونه به اقتضای شرایطی که داره از انواع مختلفی از نوآوری استفاده کنه

    به نوعی میشه گفت میشه نوآوری در فرآیندنوآوری انجام داد.یعنی هرشرکتی به فراخور موقعیت خود یا پروژه های خود دست به نوآوری در فرآیندنوآوری بزند.اصلا لزومی ندارد از این هشت مدل استفاده کرد.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 03:35 بر حسب GMT +3.5 می باشد.