صفحه 2 از 4 اولیناولین 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 37
Like Tree2Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون فرآیند نوآوری در پروژه‌های گوناگون

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    9
    تشکر
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    همانطور که دوستان فرمودند فرآیند نوآوری سرانجام به 8 قسمت تقسیم شده است که به اختصار به توضیح هر کدام میپردازم .

    1)
    فرایند سنتی : از ایده تا اجرا
    این فرآیند بیشتر در شرکتهایی که تولید انبوه دارند رایج است
    این فرآیند در 53% موارد مورد مطالعه استفاده شده بود.
    در این روش ممکن است محصول یا خدمت به موقع وارد بازار نگردد و بازار آن را نپذیرد
    برای نوآوری تدریجی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که نوآوری تدریجی یعنی ایجاد تغییرات روی فرایند کسب و کار برای ایجاد تکنولوژی .


    2)
    مدل پیش بینی فروش: رویکرد سفارشی (سفارش باز)
    در این روش یه نوع پیش خرید از سوی مشتری بوجود می آید یعنی فروش پیش از توسعه رخ می دهد و مشتری نقش مهمی ایفا می کند .
    مثالی برای واضح تر شدن موضوع تولید لباس به وسیله خیاط است .


    3)
    مدل پیش بینی فروش:سفارش بسته
    این مدل می توان گفت برخلاف مدل قبل است چون مشتری مشخصات کالا و خدمات خود را از قبل مشخص کرده و فعالیت های شرکت باید با انتظارات مشتریان انطباق داشته باشد .
    همچنین شرکت می تواند به مشتریان پیشنهاد بدهد و مشتریان میتوانند بپذیرند یا رد بکنند و فروش مهم تر از توسعه است.

    4)
    شروع فرایتد با تماس های عمومی و خصوصی

    این فرآیند با یک تماس عمومی و یا خصوصی برای شروع قرارداد آغاز می شود .تماس راهی برای کاهش عدم قطعیت بازار و انتظار برای فروش است..تماس های خصوصی، نام پیشنهاددهنده‌ی قیمت مخفی است ولی درتماس عمومی،نام پیشنهاددهنده‌ی قیمت مشخص است .


    5)
    مدل فرآیند با یک توقف: انتظار در بازار
    ابتدا شرکت دست به یک فروش اولیه میزند و بعد از تاخیر و شناخت محیط و رفع عیوب سپس دوباره محصول خود را وارد بازار میکند که در این حالت فروش شرکت به مقیاس بالایی رشد پیدا میکند .


    6)
    مدل فرآیند با یک توقف: انتظار برای فناوری
    این مدل عینا مانند روش قبل است با این تفاوت که توقف لازمه صرفا برای درک فناوری و تکنولوژی مربوطه است .

    7)
    مدل فرایند با یک توقف : انتظار برای فناوری و انتظار
    در این مرحله مدیر ، سرمایه گذاری های کلان را تا زمانی که اطلاعات مهمی بدست آورد به تعویق می اندازد و این مرحله اتصال کننده دو مرحله قبل است یعنی دو تاخیر در فرایند اتفاق می افتد یکی برای توسعه فناوری و دیگری برای رشد در بازار .

    8)
    مدل فرایند با فرایندهای موازی

    در این روش عدم قطعیت کاهش و دوره ی زمانی ورود به بازار نیز کاهش می یابد و همچنین محصولات در دسترس بیشتری هستند

    با اینکه روش های متعددی و مدل های زیادی در این زمینه وجود دارد منتها روش سنتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است .


  2. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    11
    تشکر
    2
    تشکر شده 2 بار در 2 پست
    از اونجایی که همه ی دوستان 8 فرآیند نوآوری رو نام بردند من فقط نتیجه گیری خودم رو میگم:
    در مدل های مدیریت پروژه های نوآوری این رویکرد که یک پروسه برای همه ی انواع مدل سازی و تفسیر فرآیند نوآوری کافی است, چیره شده است. این رویکرد شرایط اقتضایی مهم مربوط به پروژه های واقعی نوآوری را نادیده می گیرد. بسیاری از دانشجویان و کارآموزان طرز فکر خود را بر اساس این رویکرد بنا نهاده اند وتعدادی از عوامل مهم که به فرآیند نوآوری شکل می دهد و نیازمند رویکرد مدیریتی جدید و روش های سازماندهی جدید می باشد را نادیده می گیرد. هر چند نویسندگان زیادی نارضایتی خود را نسبت به این رویکرد نشان داده اند اما یک رویکرد اقتضایی برای مدل های نو آوری هنوز به وجود نیامده است.

  3. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    12
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    با توجه به نکات گفته شده در مقاله و هشت مدل فرایند نو اوری(مدل سنتی:از ایده تا عرضه. مدل پیش بینی فروش:سفارش باز و آزاد. مدل پیش بینی فروش:سفارش بسته. مدل شروع بر اساس تماس. مدل فرآیند با توقف:انتظار برای بازار. مدل فرآیند با توقف:انتظار برای تکنولوژی. مدل فرآیند با توقف :انتظار برای تکنولوژی و بازار. مدل فرآیند با فعالیتهای موازی)می توان فهمید که نواوری یک امر اقتضایی می باشد و اجرای ان در سازمان ها و کارخانجات مختلف بستگی به شرایط دارد.حال اشاره مختصری به این مدل ها میکنیم ودر اخر نتیجه گیری مینماییم.
    مدل فرایند سنتی:بیشتر در شرکت‌های بزرگ که تولید انبوه دارند استفاده میشود.از مزایا و معایب این مدل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
    معایب:وجود رقبای زیاد در بازار
    عدم ارتباط با مشتری
    هزینه های زیاد انبار داری و...
    مزایا:عدم اطمینان کم
    خطی وساده بودن
    مدل پیش بینی فروش:سفارش باز و آزاد:مهمترین مزیت این مدل به مدل قبل توجه ویزه به مشتری است.مشتری است که ایده را میدهد ونه شرکت.چیزی که در سازمانها وشرکتهای کشورمان کمتر مشاهده می شود.
    مدل پیش بینی فروش:سفارش بسته.می توان گفت این مدل ترکیبی از دو مدل اولیه م باشد یعنی توجه همزمان به خواست مشتری و منابع و توانایی های شرکت.
    مدل شروع بر اساس تماس:این مدل نیز مانند مدل 2و3بر خواست مشتری توجه دارد اما عنصر مهم دیگر این مدل تماس و ارتباط است در واقع کاهش زمان اتلاف شده نیز یکی از اهداف اصلی این مدل می باشد.
    مدل فرآیند با توقف:انتظار برای بازار.در این مدل شرکت برای شناخت بازار و خواست مشتری دست به تولید اولیه میزند وبا جمع اوری و ارزیابی دادها نسبت به تولید ویا عدم تولید انبوه ان تصمیم میگیرد.
    مدل فرآیند با توقف:انتظار برای تکنولوژی.در سه مدل بعد عنصر توقف به مدل اضافه می شود این به معنی قت بیشتر در فرایند طراحی بهینه مخصول و فرایند تولید و ارزیابی کیفیت ان می باشد.
    مدل فرآیند با توقف :انتظار برای تکنولوژی و بازار.این مدل از دو مرحله توقف تشکیل شده است توقف اول برای بازار و جذب مشتریان جدید توقف دوم به کار گیری تکنولوزی جدید برای دستیابی به یک سهم بازار پایدار.
    مدل فرآیند با فعالیتهای موازی.در این مدل علاوه بر کارهایی که در مدلهای دیگر صورت میگرفت بازاریابی و فروش نیز صورت میگیرد.این مدل بیشتر برای شرکتهایی که میخواهند بروز باشند در محیطهای پویا فعالیت دارن کارایی دارد.
    نتیجه:با توجه به مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که نواوری یک امر اقتضایی میباشد هر چند استفاده از مدل سنتی بیشتر بوده خصوصا در کشور ما اما باید گفت شرکت ها و ساززمانهای ما برای توسعه و پیشرفت باید ترکیبی از این مدل ها را استفاده کنند و به سوی مدل هشت حرکت کننند تا بتوانند سهم بازار بیشتر ومشتریان وفادارتری داشته باشند.تغیر این نگرش در سازمانها و کارخانجات ما امری الزامی است یعنی تا خد امکان ارائه مخصول یا خدمت بر اساس خواست مشتری نه خواست ارائه دهنده.

  4. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    داراب
    ارسال ها
    23
    تشکر
    0
    تشکر شده 3 بار در 2 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط بهنام ندرلو نمایش پست ها
    با توجه به نکات گفته شده در مقاله و هشت مدل فرایند نو اوری(مدل سنتی:از ایده تا عرضه. مدل پیش بینی فروش:سفارش باز و آزاد. مدل پیش بینی فروش:سفارش بسته. مدل شروع بر اساس تماس. مدل فرآیند با توقف:انتظار برای بازار. مدل فرآیند با توقف:انتظار برای تکنولوژی. مدل فرآیند با توقف :انتظار برای تکنولوژی و بازار. مدل فرآیند با فعالیتهای موازی)می توان فهمید که نواوری یک امر اقتضایی می باشد و اجرای ان در سازمان ها و کارخانجات مختلف بستگی به شرایط دارد.حال اشاره مختصری به این مدل ها میکنیم ودر اخر نتیجه گیری مینماییم.
    مدل فرایند سنتی:بیشتر در شرکت‌های بزرگ که تولید انبوه دارند استفاده میشود.از مزایا و معایب این مدل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
    معایب:وجود رقبای زیاد در بازار
    عدم ارتباط با مشتری
    هزینه های زیاد انبار داری و...
    مزایا:عدم اطمینان کم
    خطی وساده بودن
    مدل پیش بینی فروش:سفارش باز و آزاد:مهمترین مزیت این مدل به مدل قبل توجه ویزه به مشتری است.مشتری است که ایده را میدهد ونه شرکت.چیزی که در سازمانها وشرکتهای کشورمان کمتر مشاهده می شود.
    مدل پیش بینی فروش:سفارش بسته.می توان گفت این مدل ترکیبی از دو مدل اولیه م باشد یعنی توجه همزمان به خواست مشتری و منابع و توانایی های شرکت.
    مدل شروع بر اساس تماس:این مدل نیز مانند مدل 2و3بر خواست مشتری توجه دارد اما عنصر مهم دیگر این مدل تماس و ارتباط است در واقع کاهش زمان اتلاف شده نیز یکی از اهداف اصلی این مدل می باشد.
    مدل فرآیند با توقف:انتظار برای بازار.در این مدل شرکت برای شناخت بازار و خواست مشتری دست به تولید اولیه میزند وبا جمع اوری و ارزیابی دادها نسبت به تولید ویا عدم تولید انبوه ان تصمیم میگیرد.
    مدل فرآیند با توقف:انتظار برای تکنولوژی.در سه مدل بعد عنصر توقف به مدل اضافه می شود این به معنی قت بیشتر در فرایند طراحی بهینه مخصول و فرایند تولید و ارزیابی کیفیت ان می باشد.
    مدل فرآیند با توقف :انتظار برای تکنولوژی و بازار.این مدل از دو مرحله توقف تشکیل شده است توقف اول برای بازار و جذب مشتریان جدید توقف دوم به کار گیری تکنولوزی جدید برای دستیابی به یک سهم بازار پایدار.
    مدل فرآیند با فعالیتهای موازی.در این مدل علاوه بر کارهایی که در مدلهای دیگر صورت میگرفت بازاریابی و فروش نیز صورت میگیرد.این مدل بیشتر برای شرکتهایی که میخواهند بروز باشند در محیطهای پویا فعالیت دارن کارایی دارد.
    نتیجه:با توجه به مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که نواوری یک امر اقتضایی میباشد هر چند استفاده از مدل سنتی بیشتر بوده خصوصا در کشور ما اما باید گفت شرکت ها و ساززمانهای ما برای توسعه و پیشرفت باید ترکیبی از این مدل ها را استفاده کنند و به سوی مدل هشت حرکت کننند تا بتوانند سهم بازار بیشتر ومشتریان وفادارتری داشته باشند.تغیر این نگرش در سازمانها و کارخانجات ما امری الزامی است یعنی تا خد امکان ارائه مخصول یا خدمت بر اساس خواست مشتری نه خواست ارائه دهنده.
    به نظر من هیچ کدام از مدل‌های مطرح شده در مقاله بر مدل دیگری مزیت و برتری ندارد و ترتیب اعلام شده در مقاله صرفا براساس بهتر بودن موارد بعدی نیست.شرایط و موقعیت‌های مختلف پروژه‌های گوناگون باعث می‌شود که نوع فرآیند نوآوری انتخاب گردد.به عنوان مثال وقفه در بازار همیشه بخاطر ارزیابی خود بنگاه و سازماندهی منابع خودش نیست بلکه گاهی بخاطر ویژگی‌های خود بازار است مثلا کاهش عدم نقدشوندگی در بازار که بنگاه را مجبور می‌کند درانتظار بازار بماند.یا به عنوان مثال شرکت‌های هواپیماسازی مسافربری نمی‌توانند از فرآیند شماره هشت استفاده کنند چرا که ورود نسخه بتای هواپیمای مسافربری به بازار یعنی بازی با جان مردم.

  5. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    12
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی امینی نمایش پست ها
    به نظر من هیچ کدام از مدل‌های مطرح شده در مقاله بر مدل دیگری مزیت و برتری ندارد و ترتیب اعلام شده در مقاله صرفا براساس بهتر بودن موارد بعدی نیست.شرایط و موقعیت‌های مختلف پروژه‌های گوناگون باعث می‌شود که نوع فرآیند نوآوری انتخاب گردد.به عنوان مثال وقفه در بازار همیشه بخاطر ارزیابی خود بنگاه و سازماندهی منابع خودش نیست بلکه گاهی بخاطر ویژگی‌های خود بازار است مثلا کاهش عدم نقدشوندگی در بازار که بنگاه را مجبور می‌کند درانتظار بازار بماند.یا به عنوان مثال شرکت‌های هواپیماسازی مسافربری نمی‌توانند از فرآیند شماره هشت استفاده کنند چرا که ورود نسخه بتای هواپیمای مسافربری به بازار یعنی بازی با جان مردم.
    بله درسته.من هم در نتیجه گیری عرض کردم که نو اوری یک امر کاملا اقتضایی است و بستگی به شرایط دارد اما به نظر شما در شرکتها و سازمانهای ما بیشتر از مدل اولیه استفاده نمی شود؟و بهتر نیست که این شرکتها و سازمانها از مدلهای 2.3و4 نیز بیشتر استفاده کنند؟

  6. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    15
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    ابتدا مطلبی رو در مورد روش مقاله و تحقیق بررسی کنیم:
    دو نکته پیرامون متدلوژی مقاله:


    1. یکی از مواردی که در رابطه با این مقاله می توان بحث کرد نمونه های انتخابی است که از 72 شرکتی که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفته اند ، فقط سه شرکت مربوط به کشورهایی غیر از برزیل هستند . (و علی رغم دلایلی که در مقاله آورده است)به نظر می رسد این نوع انتخاب شرکت ها در نتایج به دست آمده بی تاثیر نیست. با توجه به رتبه برزیل در رده بندی نوآوری gii ، که این کشور در رتبه 61 ام این رتبه بندی قرار دارد ، بهتر می توان این موضوع را درک کرد. یعنی : آیا اگر نمونه های انتخابی از کشورهای بالای رنکینگ gii ، مثل سوییس و انگلیس و سوئد و... انتخاب می شدند باز هم به همین فرآیندهای نو آوری می رسیدیم؟؟ اگر شرکت ها از تمام دنیا انتخاب می شدند نتایج بهتری بدست می آمد.


    2- منطق انتخاب نمونه ها در مقاله مورد بحث قرار نگرفته یعنی اینکه چرا 52 درصد از نمونه ها از شرکت های بزرگ انتخاب شده اند (با توجه به جدول 1) و تنها 3.8 درصد از شرکت های کوچک و ... قطعا توزیع نمونه ها ، در نتایج بدست آمده بی تاثیر نیست.

  7. تشکرها از این نوشته :


  8. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    15
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    یافته های این مقاله :
    علاوه برمطالبی که دوستان ذکر کردند ، اعم از 8 فرآیند و نکات پیرامون آن به نکات دیگری از این مقاله اشاره می شود:
    در نمونه هایی که در این مقاله انتخاب شده است ، 53 % از نمونه های از فرآیند سنتی نوآوری استفاده کرده اند و این برای این فرآیند نوعی برتری منظور شده است.

    همچنین از موارد دیگری که میتوان از این پژوهش یاد گرفت این است که ایجاد و توسعه فرآیند نوآوری یک امر درونزاست . یعنی هر شرکت برای ایجاد فرآیند نو آوری خود با وضعیتی خاص از ماموریت ، چشم انداز، مشتریان، تکنولوژی خاص خود و مشکلات خاص خود روبرو بوده است و با توجه به محیط شرکت و اکو سیستم خود فرآیند نوآوری را شکل داده ، پس اگر برای شرکتی فرآیندی خواست پیشنهاد شود، نباید به شرکت های دیگر نگاه کرد و فرآیند آنها را پیشنهاد داد. هر شرکت اقتضائات خاص خود را دارد.

    هرچه شرکت ها نوپا تر باشند فرآیند نوآوری آنها ساده تر است و هرچه بزرگتر ، فرآیند نوآوری آنها پیچیده تر و با جزییات بیشتر است . و این مسئله از یافته های این پژوهش است که واضح هم است. چرا که فرآیند نوآوری در شرکت های بزرگتر بیشتر در معرض بازبینی و اصلاح قرار گرفته و آزمون و خطای بیشتری در آن صورت گرفته و با خصوصیات بومی آن شرکت بیشتر تغییر کرده است و جزییات بیشتری به آن الحاق شده است . اما شرکت های نوپا و کوچک ، اصلا فرصت بازبینی در فرآیند خود و اصلا ایجاد فرآیند نو آوری را نداشته اند.

  9. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    15
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    بحثی پیرامون فرآیندها و نسل ها

    موردی که نمی توان از آن عبور کرد این است که فرآیندهایی که شرکت ها دارند استفاده می کنند ، خیلی شبیه به نسل های نو آوری است . یعنی در فرآیند شماره 5 عامل و نیروی محرکه نوآوری کشش بازار است (نوآوری نسل دوم ) و در فرآیند شماره 6 ، عامل محرک نو آوری فشار تکنولوژی( یعنی نوآوری نسل اول )، و در فرآیند شماره 7 محرک تلفیق از فشار فناوری و کشش بازار یعنی نسل سوم نوآوری (مدل پیوندی زوجی) و در نهایت فرآیند شماره 8 هم که فرآیند ها به صورت موازی انجام می شود ، شبیه به مدل های نسل چهارم است .
    نتیجه گیری : 1- هنوز مدل های سیستمی و نوآوری باز استفاده کنندگان چندانی ندارند . حداقل در این 132 پروژه ای که محقق بررسی کرده است و این نشان دهنده این است که مدل های سیستمی و باز هنوز جنبه عملی پیدا نکرده اند و بیشتر به صورت تئوری مطرح هستند و وارد بازار نشده اند اما نسل های قبلی را شرکت ها توانسته اند از آنها استفاده کنند.

    2- اگر به درصد هایی که در جدول 2 مقاله آمده است دقت کنیم میبینیم که شرکت هایی که از فرآیند شماره 8(نسل 4: یکپارچه و تعاملی) استفاده کرده اند بیشتر از فرآیندهای 5و6و7 (نسل 1و2و3) هستند و این همان برتری این نسل را نشان می دهد که معایب نسل های قبل را نداشت و مزیت های آنها ر حفظ کرده بود. لذا در عمل نسل 4 نوآوری است که پیشتاز است.

  10. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    داراب
    ارسال ها
    23
    تشکر
    0
    تشکر شده 3 بار در 2 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط بهنام ندرلو نمایش پست ها
    بله درسته.من هم در نتیجه گیری عرض کردم که نو اوری یک امر کاملا اقتضایی است و بستگی به شرایط دارد اما به نظر شما در شرکتها و سازمانهای ما بیشتر از مدل اولیه استفاده نمی شود؟و بهتر نیست که این شرکتها و سازمانها از مدلهای 2.3و4 نیز بیشتر استفاده کنند؟
    شما درجایی از پاسخ خود گفتید که شرکت‌ها و سازمان‌ها باید به سمت مدل شماره8 حرکت کنند.و این با اقتضایی بودن فرآیندهای نوآوری در تناقض است.وگرنه ایرادی به پاسخ شما نیست.
    بله در بیشتر بنگاه‌ها از فرآیند نوآوری شماره1 استفاده می‌شود و چنین بنگاه‌هایی برای باقی ماندن درصحنه‌ی بازار باید فرآیند نوآوری خود را تغییر دهند ولی این به معنای حرکت از فرآیند شماره1 به فرآیند شماره8 نیست.

  11. #20
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرعلی کریمی نمایش پست ها
    فرآیند نوآوری شامل این مراحل است: تولید ایده، انتخاب کردن، توسعه دادن و راه‌اندازی/پخش/فروش. فرآیند نوآوری ممکن است از مسیرهای مختلفی پیروی کند. این تحقیق بر این موضوع تمرکز دارد که شرکت‌ها در مواردی که نوآوری با مدل‌های سنتی جور نمی‌شود باید چه کنند و چگونه تخصیص منابع دهند و چه روش‌هایی باید به‌کار بندند. در نهایت با بررسی 132 پروژه فناوری در 72 شرکت، نویسندگان یک طبقه‌بندی شامل 8 فرآیند متفاوت نوآوری که هرکدام منطق ویژه‌ای با توجه به عدم اطمینان‌های پروژه داشتند، پیشنهاد کردند
    فرآیند اول، فرآیند سنتی : از ایده تا راه‌اندازی
    این فرآیند مرسوم‌ترین فرآیند است و در کارخانه‌های بزرگ رایج است که برای موجودی تولید می‌کنند و بعد از تولید تولیدات خود را می‌فروشند. این فرآیند در 53% موارد مورد مطالعه استفاده شده بود. این روش در کارخانه‌های با ساختار مناسب فرآیند نوآوری استفاده می‌شود. مراحل این فرآیند اینگونه است:
    ابتدا در این روش ثبت ایده با استفاده از ابزار مرسوم انجام می‌شود و فرآیند زمانی که محصول برای فروش موجود باشد کامل می‌شود. این فرآیند مرسوم با عدم اطمینان های پی در پی مواجه می‌شود.
    دوم تلاش برای رفع عدم اطمینان بازار گسترده با ابزاری مثل آنالیز بازار و برنامه‌های اقتصادی و اولویت‌بندی ایده‌ها و برنامه ریزی آن‌هایی که موفق‌ترند.
    نهایتا، فاز آخر که شامل راه‌اندازی کردن و فروش است نیازمند تعریف دقیق نیست زیرا بسیاری از عدم اطمینان‌ها به اندازه کافی آنالیز شده‌اند تا گرفتن تصمیمات مدیریتی برای تخصیص دادن منابع و راه‌اندازی محصول را ممکن نماید. وقتی شرکت به صورت خطی این عدم اطمینان‌ها را مدیریت کند، فرآیند را به صورت موفق‌تر انجام می‌دهد.
    53% موارد یعنی 46 مورد از 72 مورد فرآیندها از نوع سنتی هستند. این فرآیند در شرکت‌های شیمیایی و نفتی و بیمارستان‌ها و مشاوره مهندسی کاربرد دارد.
    هرچقدر پول بیشتری سرمایه‌گذاری شود، تلاش برای فرموله کردن فرآیند هم زیاد می‌شود
    فرآیند دوم، انتظار فروش: رویکرد ساخت سفارشی
    یک مثال خوب برای روشن کردن فرآیند دوم تولید لباس به وسیله خیاط است. فروش قبل از توسعه و تولید رخ می دهد ارتباط با مشتری اصلی ترین احتمال است و بعضی مواقع شامل اجزا خدمات بزرگی می شود.
    مهم ترین مورد در این فرآیند سفارش مشتری است و مشتری خود ایده نوآوری را مطرح می کند و قبل از تحویل گرفتن محصول پول آن را پرداخت می کند و با تحویل محصول به مشتری فرآیند نوآوری به اتمام می رسد
    عدم اطمینانها در این فرآیند:
    1- ساخت ایده توسط مشتری، در این مرحله شرکت باید اطلاعات دقیقی از مشتری دریافت کند تا نیازهای او را بشناسد
    2-بر خلاف فرآیند رسمی که عدم اطمینان در فروش یا پخش موجو بود، در ابتدا ، قبل از آنکه فرآیند به وسیله قرارداد رسمی شود عدم اطمینان کاهش می‌یابد.
    3- عدم اطمینان در توانایی شرکت در تولید محصول که در صورت عدم توانایی شرکت، جریمه هایی برای آن در نظر گرفته شده است.
    این فرآیند1/6% موارد بررسی شده را به خود اختصاصداد. مهم ترین احتمال در این فرآیند نقش مشتری است که اگر او نباشد که سفارش دهد فرآیندی نیست.
    فرآیند سوم، انتظار فروش: مشخص سازی به وسیله مشتری(سفارش نزدیکتر)
    برخلاف فرآیند قبلی، مشتری مشخصات مورد نظر خود را دقیقا از قبل تعیین کرده است که سفارش کاملا باید با آن انطباق داشته باشد. در این فرآیند فروش بر توسعه پیشی می‌گیرد و شرکت مواردی را پیشنهاد می کند که مشتری به دلخواه می‌تواند بپذیرد یا رد کند.
    بر خلاف فرآیند 2 عدم قطعیتی در ساخت ایده وجود ندارد ، بقیه موارد در مورد عدم قطعیت مثل فرآیند دوم است. این فرآیند3/5% را به خود اختصاص داد که شامل 7 شرکت بود.
    فرآیند چهارم، آغاز شدن با فراخوان(مزایده) عمومی یا خصوصی
    این فرآیند معمولا با درخواست عمومی یا خصوصی برای عقد قرارداد آغاز می‌شود و برای قراردادها و پروژه‌هایی که بودجه آن ها توسط منابعی از موسسات رسمی تامین می‌شود که به تدارک کلی برای نوآوری به عنوان جزئی از سیاست ماموریت محور مرتبطند. اصلی ترین عاملی که این فرآیند را شرح می‌دهد فراخوان است. از دیدگاه توسعه دهنده فراخوان راهی برای کاهش عدم قطعیت بازار با انتظار فروش است. این روش را در 9/12 % پروژه ها یافته شد مثل کارخانه خودروسازی ایوکو
    فرآیند پنجم، فرآیند با توقف: انتظار برای بازار
    فرآیند 5 تلاش های نوآورانه را شبیه به فرآیند سنتی از ایده تا راه اندازی کردن هدایت می کند تا زمانی که عدم اطمینان مربوط به بازار یک مکث و توقف موقت بعد از فروش اولیه به جای می گذارد.
    جریان نوآوری به دو بخش تقسیم می شود. قسمت اول مربوط به تولید، انتخاب ایده، توسعه و پخش یا فروش اولیه است. در این قسمت محصول در مقیاس پایلوت توسعه می یابد و پخش برای بازار مخصوص انجام می شود. در اینجا توقفی در فرآیند رخ می دهد زیرا بازار برسی شده به اندازه کافی بزرگ نیست تا بتوان بر مبنای آن قضاوت کرد. در این وقفه شرکت به دنبال منابعی است تا بازارش را بزرگ کند و مشتریان جدیدی بیابد. با عقد قراردادهای فروش شرکت به قسمت دوم برمی‌گردد تا به مقیاس صنعتی و تجاری تولید دست یابد. 8/6% شرکت ها از این فرآیند استفاده می کردند.
    فرآیند ششم، فرآیند با توقف: انتظار برای پیشرفت تکنولوژی
    این فرآیند شیبه فرآیند قبل است با این فرق که توقف در توسعه فرآیند یا محصول به خاطر تنگنای تکنولوژیکی رخ می دهد. مرحله اول فآیند شامل تولید ایده، انتخاب ، توسعه ابتدایی و پخش اولیه است. زمانی که تنگنای تکنولوژیکی رفع شد توسعه نهایی محصول آغاز می شود و پخش/فروش فرآیند را پایان می دهد.
    ویژگی مهمی که این فرآیند را از سایر فرآیندها متمایز می کند این است که بروز آن تا حد زیادی غیر ارادی است زیرا که می تواند به عنوان جزئی از نقشه احتمالی آشکار شود.
    این فرآیند 3% موارد مورد بررسی را شامل می شود.
    فرآیند هفتم،فرآیند با توقف: انتظار برای بازار و پیشرفت تکنولوژی
    فرآیند 7 محل اتصال دو فرآیند قبلی با توقف است توقف اول به خاطر مسائل تکنولوژیکی است و توقف بعدی به خاطر رشد بازار است. این شیوه 5/1% فرآیند است. در این فرآیند مدیر، سرمایه گذاری مهم و اساسی را تا زمانی که اطلاعات خاصی به دست بیایند به تعویق می‌اندازد.
    فرآیند هشتم، فرآیند با فعالیت های موازی
    در مواردی مشاهده شد که فازهای پخش/فروش قبل از پایان مرحله توسعه محصول آغاز می شود. توسعه تا زماننی که اولین ورژن محصول بیرون بیاید ادامه دارد این اولین ورژن لزوما تمام مدل ها رنگ ها و.. را ندارد و تغیییرات ادامه دارد تا مشکلات کیفی حل شود.
    موازی‌سازی در اینجا به معنای کوتاه کردن زمان بازار و کاهش عدم اطمینان بازار است زیرا که ورژن نهایی‌تر محصول بعد از تست در بازار واقعی راه‌اندازی(به مرحله تولید می‌رسد) می شود. این روش در 4/11% موارد مورد مطالعه مشاهده شد خصوصا شرکت های مد و لباس مثل Grendene و شرکت های فناوری تولید کننده نرم افزارها و سخت افزارها مثل ICE از این روش استفاده نمودند.
    در نهایت پی‌ می‌بریم که در تحقیقات قبلی در مورد مدیریت پروژه، فقط یک روش برای مدل کردن و تفسیر کردن فرآیند نوآوری حکمفرما بود اما در این تحقیق دیده شد که در شرکت های مختلف با اهداف مختلف روش های متنوعی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد.
    به نظر من بهتره که بجای اینکه ترجمه یا خلاصه مقاله را اینجا تایپ کنیم، برداشت شخصی، ایرادات یا نقاط قوت اونو اینجا بیاریم و یا اینکه حداقل یک نتیجه گیری کوچک ازش بیاریم.چرا که آوردن ترجمه به این نحو که شما آوردین مشکلات زیادی داره.مثلا در اولین سطر شما این جمله را آوردین:"فرآیند نوآوری شامل این مراحل است: تولید ایده، انتخاب کردن، توسعه دادن و راه‌اندازی/پخش/فروش." در صورتی که در مقاله مذکور این خصلت به شیوه های سنتی اشاره داره.اما این جمله شما این بار معنایی را داره که همه انواع نوآوری این مراحل را باید طی کنند.
    از طرفی دیگه وقتی به این صفحه نگاه میکنیم فقط چندتا ترجمه از مقاله میبینیم که از طرف مترجم های مختلف آپ شده! فکر نمیکنین همه دوستان در حدی که بتونن مفهوم این مقاله را درک کنند سواد انگلیسی دارند؟!(البته این انتقاد من به اکثر دوستان برمیگرده اما خب قرعه به نام شما افتاد)
    از دوستان خواهش میکنم که این نهضت ترجمه را تمومش کنند.
    سپاس


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:07 بر حسب GMT +3.5 می باشد.