صفحه 3 از 3 اولیناولین 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 27 از مجموع 27
  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    10
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط akb.sabzy نمایش پست ها
    باسلام
    من فکر می کنم بیشتر تمرکز این مقاله برمحیط درونی بود (هرچند که اشاره ای هم بر محیط بیرونی داشت).
    یکی از راه های ایجاد جذابیت _که به کررات در این مقاله بدان اشاره شد_توجه به بعد بیرونی و خلق بازار جدید و رفتن به سمتی که دیگران کمتر به آن توجه نموده اند ،می تواند باشد که بستر مناسبی برای ایجاد پتانسیل ، موقعیت و فعالیت های نوآورانه است.
    اقای سبزی منظورتان از خلق بازارهای جدید ایا استفاده از استراتژی اقیانوس ابی می باشد؟؟
    ویرایش توسط ketabchi : 04-05-2014 در ساعت 00:36

  2. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    10
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    به نام نقشبند این صفحه خاکی
    بنده برخلاف نظر دیگر دوستان از یک زاویه دیگر می خواهم به بررسی موضوع بپردازم.

    از انجایی که در بررسی این مقاله محیط بیرونی و داخلی سازمان نقش بسزایی در تعیین راهبرد های نواوری سازمان دارد.بنده به معرفی الگویی به نام الگوی pest که نقش بسزایی در تحلیل ارزیابی محیطی دارد خواهم پرداخت .

    این الگو بر مبنای تحلیل عوامل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، تکنولوژیک، استوار گردیده است و چهارچوبی از عوامل کلان محیطی را که در ارزیابی محیطی به کار می روند به تصویر می کشد و در حوزه تحقیقات بازار چشم اندازی مشخص از عوامل کلان محیطی که یک شرکت باید مد نظر قرار دهد را ارائه می نماید.

    تحلیل pest:
    محيط پيراموني کسب و کار را مورد بررسي قرار مي دهد و يک ابزار استراتژيک مناسب براي شناخت " تصوير بزرگ " از محيطي است که کسب و کار مذکور در آن انجام مي شود . اين ابزار مي تواند در راستاي بهره برداري از فرصت ها و حداقل نمودن تهديد هايي که بنگاه اقتصادي با آنها مواجه مي شود مورد استفاده قرار گیرد.

    مهمترین متغییرهای محیط خارجی که بر کسب و کار و فعالیت شرکت تاثیر می گذارند عبارتند از :
    مسائل سیاسی Politics
    مسائل اقتصادی Economics
    مسائل اجتماعی Social
    مسائل تکنولوژیکی Technological

    که از حروف ابتدایی این فاکتور ها تحلیلpest بوجود امده است.

    در بخشی از مقاله برای بررسی محیط سازمان عوامل را به دو بخش کلان و خرد تقسیم می کند. که عوامل کلان محیطی در قالب چهار گروه فاکتورهای اجتماعی، فناوری، اقتصادی و سیاسی دسته بندی می شوند

    که این نوع تقسیم بندی به نظر بنده برگرفته از الگوی pest می باشد.
    پس اگر این الگو را بهتر بشناسیم می تواند در ارزیابی راهبردهای نواوری کمک بسزایی به ما بکند
    ویرایش توسط ketabchi : 04-05-2014 در ساعت 01:36

  3. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    12
    تشکر
    0
    تشکر شده 4 بار در 4 پست
    سلام دوستان
    نوآوري و انجام كارها و اقدامات جديد براساس ايده هاي نو از اموري است كه شايد هيچ كس در اصل آن تردیدی نداشته باشد.
    نوآوري هاي محصول عمدتاً با نقش آفريني واحدهاي تحقيق و توسعه و جلوتر از ساير بخش هاي سازمان
    شكل گرفته و بسيار پيش آمده است، به طوريكه بدنه اصلي سازمان از اين نرخ بالا عقب مي ماند و در بسياري
    از موارد فرايند و ظرفيت توليد اجازه دنباله روي از نرخ بالاي نوآوري محصول را نمي دهد.
    توسعه ها و اختراعات، زیرساخت ها و تعاملات و فرهنگ نوآوری از جمله عوامل بالقوه نوآوری میباشد.

  4. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    7
    تشکر
    9
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    بسم الله الرحمان الرحیم

    بهبود نرخ موفقیت های نواورانه یکی شرکت به یک استراتژی کاملا سنجیده و کار شده نیاز دارد.
    پروژه های نواوری یک شرکت باید با منابع و اهداف ان همخوانی داشته باشد، از قابلیت ها و شایستگی های اصلی ان بهره گیرد و به ان در دستیابی به نیت استراتژیکش کمک کند.
    ساختار سازمانی یک شرکت و سیستم های کنترل ان باید در عین حال که تولید ایده های نواورانه را تشویق میکنند، اجرای کارامد ان را نیز تضمین کنند.
    فرایند توسعه نواوری جدید در یک شرکت باید احتمال ان را که پروژه ها هم از نظر فنی و هم تجاری با موفقیت رو به رو شوند به حداکثر برساند.
    یک شرکت به منظور دستیابی به این اهداف باید 1- درک عمیقی از پویایی نواوری داشته باشد 2- از یک استراتژی نواوری سنجیده و کارشده برخوردار باشد 3- فراین های شکل گرفته ای برای اجرای استراتژی نواوری خود داشته باشد.
    .

  5. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    ارسال ها
    15
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    ه نام خدا و با آرزوی قبولی طاعات در ماه رجب امروزه نوآوری برای شرکت ها جهت دستیابی به مزیت رقابتی از اهمیت بالایی برخوردار است سبک و شیوه های مدیریتی در رشد وتوسعه ی نوآوری در شرکتها از اهمیت بیشتری برخوردارشده است.
    در همین راستاسنجه های لازم برای تحلیل نوآوری حالتهای دیگری پیدا می کند.اینکه سرمایه شرکتها کجا باشد خیلی مهم است برای همین مبحث انتقال سرمایه ها در فناوری یا تولید، یا هدایت آن به جاهای دیگر مطرح می شود.


    حالاهم راهبری شرکت از طریق نوآوری و هم راهبرد نوآوری در شرکت مد نظر قرار میگیرد.
    پارامترهای موقعیت نوآوری /پتانسیل نوآوری/میزان سطح فعالیت نوآوری/شرایط بروز نوآوری/ظرفیت نوآوری شکل میگیرد که به نظرم همه ی این پارامترها کیفی بوده و کمی سازی شده است.قطعا میتوان پارامترهای دیگری نیز تعریف کرد.
    مساله ی دیگر نگرش مدیریتها به نوآوری است و نوآوری وسیله ای راهبردی در مزیت رقابتی ودستیابی به آن می باشد.
    در همین راستاشدیدا شرکتها به دنبال تقویت پتانسیل های نوآورانه است ....(با نهایت احترام به سازمان های دولتی کشورمان متاسفانه بسیاری از مدیران دولتی نه تنها پتانسیل های نوآورانه را تقویت نمی کنند بلکه در روزمرگی غرق گشته اند) بگذریم اونجور که من فهمیدم اقدام بعدی شرکته باید بر اساس استراتژی و ارزیابی آن به صورت مستمر پرداخت نه مقطعی که مدل آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

  6. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    ارسال ها
    11
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    به نام خدا
    وجود روشی برای ارزیابی کمی عناصر تشکیل دهنده راهبرد نوآوری شرکت از جمله جو و فرهنگ نوآوری، جایگاه نوآوری، فعالیت های در راستای خلق نوآوری و توان و قدرت نوآوری شرکت ضروری می‌باشد. پیشنهاد نویسندگان مقاله استفاده از پارامتر قدرت نواوری برای ارزیابی راهبرد نوآوری شرکت است. در این مقاله یک شرکت فعال در حوزه انرژی به عنوان مطالعه موردی مطرح شده که در انتها با استفاده از روش ارزیابی کمی عناصر راهبرد نوآوری سازمان مورد بررسی قرار گرفته و همچنین حوزه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری شرکت پیشنهاد شده است.
    مروزه به دلیل اینکه نوآوری سازمان یک عامل حیاتی برای رقابت در بازار و حفظ سهم بازار شده، راهبرد نوآوری سازمان نیز یکی از عوامل مؤثر در ارزیابی جذابیت سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. راهبرد نوآوری سازمان از تعیین مقصد و هدف شروع می‌شود تا به عملیات اجرایی و پروژه ها برسد. اجرای این راهبردها مستلزم تغییرات و باز طراحی فرآیندهای کسب و کار و فعالیت ها و ساختار شرکت می‌شود که نهایتا این تغییرات محصولات نوآورانه‌ای حاصل کند.
    برای دستیابی به اهداف مشخص بهره‌ بردن از یک سیستم ارزیابی که بتواند اجزا راهبرد نوآوری را بررسی کند، نقش اساسی دارد. سیستم ارزیابی محیط درونی و بیرونی سازمان و همچنین وضعیت سازمان از منظر نوآوری را مطالعه می‌کند. برای ارزیابی علاوه بر پتانسیل نوآوری، جو و محیط سازمان و سطح نوآوری سازمان، می بایست به ظرفیت و قدرت نوآوری سازمان نیز توجه داشت.
    جذابیت سرمایه گذاری مجموعه ای از ویژگی هاست که باارزیابی یک سرمایه گذار بالقوه را به یک سرمایه گذار بالفعل تبدیل می کند.
    یکی از ویژگی هایی که یک سرمایه گذار بالقوه برای ارزیابی جذابیت به آن اهمیت می دهد عبارتند از : عوامل تولید ، فن آوری، منابع ، عوامل زیربنایی نهادی ، قانونی و حقوقی ، و همچنین صادرات بالقوه، شهرت کسب و کار در میان دیگران.
    برای ماندن در بازار یک شرکت صنعتی باید سیگنال های ضعیف را درک کرده و پتانسیل نوآورانه خود و جذابیت برای سرمایه گذاری را بالا ببرد .


  7. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    ارسال ها
    15
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا مهری نمایش پست ها
    به نام خدا
    وجود روشی برای ارزیابی کمی عناصر تشکیل دهنده راهبرد نوآوری شرکت از جمله جو و فرهنگ نوآوری، جایگاه نوآوری، فعالیت های در راستای خلق نوآوری و توان و قدرت نوآوری شرکت ضروری می‌باشد. پیشنهاد نویسندگان مقاله استفاده از پارامتر قدرت نواوری برای ارزیابی راهبرد نوآوری شرکت است. در این مقاله یک شرکت فعال در حوزه انرژی به عنوان مطالعه موردی مطرح شده که در انتها با استفاده از روش ارزیابی کمی عناصر راهبرد نوآوری سازمان مورد بررسی قرار گرفته و همچنین حوزه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری شرکت پیشنهاد شده است.
    مروزه به دلیل اینکه نوآوری سازمان یک عامل حیاتی برای رقابت در بازار و حفظ سهم بازار شده، راهبرد نوآوری سازمان نیز یکی از عوامل مؤثر در ارزیابی جذابیت سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. راهبرد نوآوری سازمان از تعیین مقصد و هدف شروع می‌شود تا به عملیات اجرایی و پروژه ها برسد. اجرای این راهبردها مستلزم تغییرات و باز طراحی فرآیندهای کسب و کار و فعالیت ها و ساختار شرکت می‌شود که نهایتا این تغییرات محصولات نوآورانه‌ای حاصل کند.
    برای دستیابی به اهداف مشخص بهره‌ بردن از یک سیستم ارزیابی که بتواند اجزا راهبرد نوآوری را بررسی کند، نقش اساسی دارد. سیستم ارزیابی محیط درونی و بیرونی سازمان و همچنین وضعیت سازمان از منظر نوآوری را مطالعه می‌کند. برای ارزیابی علاوه بر پتانسیل نوآوری، جو و محیط سازمان و سطح نوآوری سازمان، می بایست به ظرفیت و قدرت نوآوری سازمان نیز توجه داشت.
    جذابیت سرمایه گذاری مجموعه ای از ویژگی هاست که باارزیابی یک سرمایه گذار بالقوه را به یک سرمایه گذار بالفعل تبدیل می کند.
    یکی از ویژگی هایی که یک سرمایه گذار بالقوه برای ارزیابی جذابیت به آن اهمیت می دهد عبارتند از : عوامل تولید ، فن آوری، منابع ، عوامل زیربنایی نهادی ، قانونی و حقوقی ، و همچنین صادرات بالقوه، شهرت کسب و کار در میان دیگران.
    برای ماندن در بازار یک شرکت صنعتی باید سیگنال های ضعیف را درک کرده و پتانسیل نوآورانه خود و جذابیت برای سرمایه گذاری را بالا ببرد .

    نوآوري مي تواند به صورت تغييرات يا بهبود اندک روند يا فرايند انجام کارها باشد وگاهي به صورت زير بنايي است, نوآوري مي تواند فرايند هاي نوين, ساختارهاي جديد, سيستم هاي اداري تازه وبرنامه هاي جديد باشد.
    بين نوآوري تکنيکي واداري نيز تفاوت وجود دارد. نوآوري تکنيکي درزمينه کالاها,خدمات
    وفرآيند هاي بهينه شده وکاملا" جديد است, اما نوآوري اداري مرتبط با ساختارسازماني
    وفرآيند اداري است که ممکن است نوآوري تکنيکي را تحت تاثير قرار دهد. نوآوري تکنيکي مي تواند يک کالا ويا فرآيند باشد.
    بهتر است ابتدا ايده هاي کو چکتر آزموده شوند تا اطمينان حاصل شود که تيم به خوبي مي تواند خود رابا آن تحولات تطبيق دهد وسپس, موارد بزرگتر وجدي تر را امتحان کنيد. به هر حال, بهتر است به تدريج اين کار انجام شود. به همان سرعت که ايده هاي جديدي را طرح مي شود, تيم ها را نيز به منظور اجتناب از فسيل شدن, تشويق به طرح ايده هايي جديد درباره وظايف فردي خود نمائيد.
    رضا مهری likes this.


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:22 بر حسب GMT +3.5 می باشد.