صفحه 3 از 9 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 82
Like Tree180Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون مدل کسب و کار شرکت‌های نوآور برتر

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 5 بار در 2 پست
    مدل كسب و كار شركت ZARA
    زارا نام برند اسپانیایی گروه ایندیتکس (
    Inditex Group) است که در سال 1975 از سوی آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega) و همسرش روزالیامرا (Rosalia Mera) در اسپانیا تأسیس شد و اورتگا که در سال 1936 به دنیا آمد، هم اکنون با ثروتی معادل 40 میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین مردان جهان به حساب می آید.
    شرکت زارا از جریانهای تولید کننده مد بوده که با تمرکز در بازار انبوه، ارتباطش را با مشتریان به نحوی ارتقا داده است که در فروشگاههای زنجیره ای این تولید کننده جنس فروخته شده پس گرفته شده و علاوه بر آن گرایشات و تغییرات سریع مد جهانی را مد نظر قرار می‌دهد.دسترسی سریع و مقرون به صرفه به محصولات این شرکت بزرگترین ارزش پیشنهادی می‌باشد.بوم مدل کسب و کار این تولیدکننده بزرگ پیوست می‌باشد.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط فرزاد پوربابا : 23-11-2017 در ساعت 09:21

  2. تشکرها از این نوشته :


  3. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 4 بار در 4 پست

    تابلوی طراحی مدل کسب و کار شرکت ebay

    1. بخش مشتری ها: شرکت ebay در این بخش دو مبحث بهترین برای مشتریان و بررسی های ضعیف تقسیم کرده است .
    2. ارزش های پیشنهادی : شرکت ebay در این بخش بر روی قیمت های ارزان و آیتم های خرید و فروش تمرکز شده است.
    3. کانال ها : شرکت ebay در این بخش بر روی اپلیکیشن ها، آگهی تبلیغاتی و خدمات آنلاین تاکید دارد..
    4. ارتباط با مشتری : شرکت ebay در این بخش بر ایجاد دلبستگی در روابط و بررسی مشکلات بخش مشتریان تاکید دارد.
    5. جریان های درآمدی : شرکت ebay در این بخش به بررسی وضعیت آگهی ها، کارکنان، تفاوت نرخ کارمزدها و ... می پردازد.
    6. منابع کلیدی : شرکت ebay در این بخش با پیشنهادات، فروشندگان و خریداران سرو کار دارد.
    7. فعالیت های کلیدی : زیر شاخه های این جز در شرکت ebay تکنولوژی و بازاریابی می باشد.
    8. مشارکت های کلیدی: این جز شبکه ای از تامین کنندگان و شرکا را توصیف میکند که باعث عملکرد صحیح مدل کسب و کار می شوند. به دلایل مختلفی برای خود شریک بر میگزینند و مشارکت ها، سنگ بنای بسیاری از مدل های کسب و کار می گردند. شرکای شرکت ebay تامین کنند، خریداران و گوگل می باشند.
    9. ساختار هزینه : شرکت ebay در این زمینه بر روی آگهی ها و نرخ هزینه ها کار می کند.
    فایل های پیوست شده

  4. تشکرها از این نوشته :


  5. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 4 بار در 4 پست

    تابلوی طراحی مدل کسب و کار شرکت ebay

    1. بخش مشتری ها: شرکت ebay در این بخش دو مبحث بهترین برای مشتریان و بررسی های ضعیف تقسیم کرده است .
    2. ارزش های پیشنهادی : شرکت ebay در این بخش بر روی قیمت های ارزان و آیتم های خرید و فروش تمرکز شده است.
    3. کانال ها :شرکت ebay در این بخش بر روی اپلیکیشن ها، آگهی تبلیغاتی و خدمات آنلاین تاکید دارد..
    4. ارتباط با مشتری : شرکت ebay در این بخش بر ایجاد دلبستگی در روابط و بررسی مشکلات بخش مشتریان تاکید دارد.
    5. جریان های درآمدی : شرکت ebay در این بخش به بررسی وضعیت آگهی ها، کارکنان، تفاوت نرخ کارمزدها و ... می پردازد.
    6. منابع کلیدی : شرکت ebay در این بخش با پیشنهادات، فروشندگان و خریداران سرو کار دارد.
    7. فعالیت های کلیدی : زیر شاخه های این جز در شرکت ebay تکنولوژی و بازاریابی می باشد.
    8. مشارکت های کلیدی:شرکای شرکت ebay تامین کنند، خریداران و گوگل می باشند.
    9. ساختار هزینه : شرکت ebay در این زمینه بر روی آگهی ها و نرخ هزینه ها کار می کند.
    فایل های پیوست شده

  6. تشکرها از این نوشته :


  7. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    3
    تشکر
    1
    تشکر شده 4 بار در 3 پست

    مدل کسب و کار شرکت Apple

    باسلام و درود خدمت اساتید گرامی و دوستان عزیز
    اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.
    این شرکت در دهه هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل i، اپل ii، اپل iii و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.
    اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آیپد، آی‌مک، مک بوک و آی پاد و آیفون و اپل واچ و اپل تی وی را نام برد.

    نتیجه گیری
    دستیابی به یک کسب و کار موفق مانند کمپانی اپل که در حال حاضر ارزشمندترین برند دنیا محسوب می شود، قطعاً حاصل از نگاه یکپارچه به کلیه عوامل اثرگذار در کسب و کار می باشد. یکپارچگی و همسویی عوامل ذکر شده در 9 بخش مدل فوق، تضمین موفقیت یک کسب و کار خواهد بود.
    فایل های پیوست شده

  8. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما علی رضا قلی بیگی برای ارسال این پست سودمند:


  9. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    7
    تشکر
    11
    تشکر شده 12 بار در 6 پست

    بوم مدل کسب و کار شرکت جک دنیلز

    جک دنیلز به انگلیسی (Jack Daniel's) نوعی برند ویسکی تنسی و پرفروش‌ترین ویسکی آمریکایی در دنیا است که توسط کارخانه جک دنیل که از سال ۱۹۵۶ متعلق به شرکت براون- فورمن است در لینچبورگ، تنسی تولید می‌شود. این محصول مطابق با معیارهای قانونی به عنوان یک ویسکی بوربن طبقه‌بندی می‌شود، اگرچه شرکت این معیار طبقه‌بندی را رد کرده و محصول خود را به عنوان ویسکی تنسی به جای تنسی بوربن روانه بازار می‌کند.

    Key Partners
    v تولید کنندگان محصولات درجه دو شرکت
    v مراکز پخش
    v مراکز فروش نظیر: بارها، کلاب‏ها، رستوران‏ها و هتل‎ها
    v تامین کنندگان مواد اولیه
    v فروشگاه‏های بزرگ زنجیره‏ای
    Key Activities
    v تولید
    v خرید
    v بازاریابی
    v پخش
    v R&D
    Value Proposition
    ü برند
    ü فروش مشروبات الکلی
    ü باشگاه مشتریان
    ü فروش محصولات و ادویه جات باربیکیو
    ü فروش البسه و کلاه با لوگوی شرکت
    ü فروش Accessories نظیر ماگ و قوطی سیگار و ویسکی
    ü فروش کافی، کیک و آبنبات
    ü فروش گیلاس، لیوان و برخی طروف آشپزخانه
    ü فروش خرده لوازم منزل نظیر ساعت دیواری، جای بطری، قفسه، سینی و ...
    Customer Relationships
    v دهان به دهان و داستان شرکت
    v وب سایت
    v برگزاری رویدادهای سالیانه
    v تبلیغات محیطی
    v صفحات اجتماعی
    v ارائه نمونه و تستر
    v خواننده‏های راک
    Customer Segments
    v مصرف کنندگان (افراد بالای 18 سال)
    v بارها و کلاب‏ها
    v هتلها و رستوران‏ها
    v عمده فروشان
    v خرده فروشان
    v خانواده‏ها (محصولات غیرالکلی)
    Key Resources
    v تجهیزات و مواد اولیه
    v فرمول‏های تولید محصولات
    v نیروی انسانی متخصص
    v منابع مالی
    v توزیع کنندگان
    Channels
    v فروشگاه‏های زنجیره‏ای
    v مراکز پخش و توزیع کنندگان
    v وب سایت
    v بارها و کلاب‏ها
    v هتلها و رستوران‏ها
    Cost Structure
    v خرید مواد اولیه
    v تبلیغات
    v پخش
    v فرآیند تولید
    v منابع انسانی
    v R&D
    v هزینه کارخانجات و انبارها
    Revenue Streams
    v فروش آنلاین محصولات الکلی به مصرف کنندگان
    v فروش به توزیح کنندگان
    v فروش دیگر محصولات شرکت
    v اعطای نمایندگی و حق امتیاز
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مهدی اطهری : 23-11-2017 در ساعت 15:07

  10. تشکرها از این نوشته :


  11. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 6 بار در 3 پست

    مدل کسب و کار شرکت Goldman Sachs Group

    Goldman Sachs Group یکی از بزرگترین بانکداری ، سرمایه گذاری ، اوراق بهادار و مدیریت سرمایه گذاری در جهان است که طیف وسیعی از خدمات مالی را به مشتریان متداول و متنوع ارائه می دهد که شامل شرکت ها، موسسات مالی و افراد میشود. گلدمن ساکس در سال 1869 تأسیس شد. این شرکت پس از تاسیس آن، مارکوس گلدمن و ساموئل ساچس نامگذاری شده است.
    گلدمن ساکس بعنوان یک واسطه مالی بین اشخاصی که نیاز به جمع آوری پول و اشخاصی دارند که پول برای سرمایه گذاری دارند، عمل می کند. این موسسات می توانند شرکت ها، موسسات مالی، صندوق های سرمایه گذاری، دولت ها و افراد با درآمد بالا باشند.

    شرکای کلیدی
    Key partnerships


    • سرمایه گذاری در بورس های معتبر دنیا
    • سرمایه گذاری در بانک ها وموسسات مالی و اعتباری معتبر در سراسر دنیا
    • استفاده از پلتفرم چند وجهی
    • شناخته شدن بانک بعنوان یک برند جهانی
    ساختار هزینه
    Cost structure


    • کارکنان ، زیر ساخت IT، توسعه نرم افزار
    • هزینه های مالیات
    • سهامداران
    فعالیت های کلیدی
    Key activities


    • کسب در آمد های قابل توجه کلیدی
    • استفاده از نیروهای متخصص توسعه خدمات هوشمن
    • سهیم شدن در بازار های رو به رشد
    • ساخت اپلیکیشن نرم افزاری جهت تمرکز حساب های بانکی برای کاربران
    منابع کلیدی
    Key resources


    • وب سایت
    • دسترسی به میلیون ها نفر از مشتریان
    • زیر ساخت IT
    ارزش پیشنهادی
    Value proposition


    • حسن شهرت و اطمینان
    • توجه به بهره وری برای مشتریان
    • چشم انداز و رسالت ماموریت سازمان
    • بهره مندی از مشاوران و متخصصین توانا و با تجربه در سطح بین المللی
    • معرفی خدمات و محصولات
    • تجارت ایمن
    جریانهای درآمد
    Revenue streams

    • بخش بندی بازار
    • هدف گذاری برای اهداف مختلف متناسب با شرایط سیاسی و اقتصادی هر منطقه
    • سیاست گذاری درراستای اهداف مشتریان
    • افزایش درآمدهای کارمزدی بطوریکه از درآمد های تسهیالتی باالتر
    ارتباط با مشتری
    Customer relationship


    • رابطه بلند مدت و مکرر با مشتریان
    • ارائه مشاوره و راه حل مناسب جهت سرمایه گذاری
    کانال ها
    Channels


    • وبسایت اصلی بانک
    • رسانه هاي اجتماعی
    • اپلیکیشن هاي تلفن همراه
    بخش های مشتری
    Customer segments


    • رازداری
    • کیفیت خدمات و رضایت مشتري
    • بانکداری خصوصی
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط سید حسین صادقی : 24-11-2017 در ساعت 16:05

  12. تشکرها از این نوشته :


  13. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    15
    تشکر شده 3 بار در 2 پست

    بوم کسب و کار Porsche

    پورشه: شرکت هلدینگ خودروسازی آلمانی Porsche است، که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه تأسیس شد. تمرکز این شرکت عموماً بر طراحی و ساخت و خودروهای لوکس معطوف می‌باشد. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت پورشه در شهر اشتوتگارت ، بادن-وورتمبرگ قرار دارند.
    در ماه ژوئیه ۲۰۱۲گروه فولکس واگن ، اقدام به خریداری. ۱۰۰٪ درصد از سهام شرکت پورشه هولدینگ نمود، که از شرکت های زیر مجموعه کمپانی پورشه است و مدیریت بخش فروش خودروهای پورشه را برعهده دارد. .
    از سوی دیگر شرکت پورشه اس ای با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۷٪ درصد از سهام گروه فولکس واگن، به‌عنوان بزرگترین سهام دار این گروه شناخته می‌شودخانواده پورشه و خانواده پیک بطور مشترک، با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۱ درصد از سهام شرکت خودروسازی پورشه، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آیند. بخشی از سهام شرکت پورشه نیز، در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.
    پورشه برندی لوکس است و این لوکس بودن باعث شده این برند همواره از جایگاه و پرستیژ خاصی نزد مصرف کنندگان برخوردار باشد. البته در دهه اخیر پورشه سعی کرده با ورود به بازار خودروهای معمولی با طیف گسترده تری از مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند.
    در این مسیر پورشه خود را تنها به تولید خودروهای لوکس محدود نکرده است. در سال 1972 فردیناند پورشه برند «طرح پورشه» را پایه گذاری کرد. این برند که وسایلی مانند ساعت، وسایل چرمی و نوشت افزار تولید می کند امروزه در میان برندهای لوکس جهان حرف اول را می زند
    فایل های پیوست شده

  14. تشکرها از این نوشته :


  15. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده 4 بار در 3 پست

    تابلوی طراحی مدل کسب و کار ناسا

    همانطور که در نمودار زیر قابل مشاهده است نه جزء اصلی سازنده تابلوی طراحی در ناسا عبارتند از:

    1. بخش مشتری ها: ناسا در این بخش بر روی پکیج های فروش انحصاری کمپانی ها تمرکز کرده است. این پکیج ها شامل کالاهای مصرفی و نظامی می باشد.
    2. ارزش های پیشنهادی : ناسا بر روی تولید یک دستگاه غیر مخرب برای تشخیص هر نشت بزرگ و کوچک در بسته های مهر و موم شده تمرکز کرده است. در مقایسه با گزینه های جاری این روش کارآمدتر، همه کاره، مقرون به صرفه، دوستدار مصرف کننده و قابل اعتمادتر می باشد.
    3. کانال ها : ناسا در این بخش بر روی اطلاع رسانی(مشتریان بالقوه را جستجو و با آن ها تماس بگیرید)، ارزش گذاری (اجزای حفاظتی)، پشتیبانی فروش پستی (که در این خصوص به بررسی رضایت و دریافت بازخورد بین همه زوج ها می پردازد) تاکید دارد.
    4. ارتباط با مشتری : ناسا در این بخش بر ایجاد تعامل مستقیم و رو در رو با مشتری و پشتیبانی مستمر تاکید دارد.
    5. جریان های درآمدی : ناسا در این بخش به صدور مجوز تکنولوژی، بررسی شایستگی های بخش مشتریان، ایجاد پتانسیل برای استفاده در مقیاس های بزرگ و نسبت درآمد بالا به هزینه می پردازد.
    6. منابع کلیدی : ناسا در این بخش با دارایی های فیزیکی(نیروی انسانی)، منابع مالی و مالکیت های معنوی سرو کار دارد.
    7. فعالیت های کلیدی : زیر شاخه های این جز در ناسا عبارتند از: بازاریابی و فروش، تحقیقات و ارتباطات مشتریان.
    8. مشارکت های کلیدی: شرکای ناسا آنتونی آر.کلی، صنایع مرتبط و دولت آمریکا می باشند.
    9. ساختار هزینه : ناسا در این زمینه اعتقاد دارد که: آنچه که ما در بازار ارائه می دهیم حساس و دقیق تر کاربر پسندتر است. ناسا در دو شاخه تنظیم و ارزش گذاری قیمت ها فعالیت می کند.
    تصاویر پیوست شده
    فایل های پیوست شده

  16. تشکرها از این نوشته :


  17. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    1
    تشکر شده 4 بار در 3 پست
    با سلام و احترام

    شرکت Oracle
    اوراکل یک شرکت چندملیتی است که دفتر آن در ایالات متحده امریکا می‌باشد. این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کند تا سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را ساده‌سازی کنند. تخصص اصلی این شرکت توسعه و بازاریابی سیستم‌های سخت‌افزاری کامپیوتری و محصولات نرم‌افزاری سازمانی است.
    طبق فایل پیوست و بوم کسب و کار این شرکت، منطق شرکت در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش توصیف شده است. که شامل بخش‌های:
    ١) بخش مشتری ھا : گروه ھای مختلف از افراد یا سازمان ھااست که شرکت قصد دست یابی و خدمت به آنان را دارد.
    ٢) ارزش ھای پیشنھادی : بسته ای که برای یک بخش مشتری خاص ایجاد ارزش می‌کند. این ترکیب متمایز از عناصری است که نیاز ھای بخشی از مشتریان را برآورده کرد و از این طریق خلق ارزش می کند و به دلیل این ارزش به سایر رقبا ارجحیت دارد.
    ٣) کانال ھا : بیان کننده نحوه برقراری ارتباط با بخش ھای مشتریان مورد ھدف و دسترسی به آنها مستقیم و یا غیر مستقیم.
    ۴) ارتباط با مشتری : انواع روابط شرکت با بخش ھای خاصی از مشتریان از ارتباطات حضوری تا خدمات پشتیبانی خودکار
    ۵)جریان ھای درآمدی: که شرکت در ھر بخش مشتری کسب می کند. راه ھای گوناگونی برای ایجاد جریان ھای درآمدی وجود دارد.
    ۶) منابع کلیدی : مھمترین دارایی ھای مورد نیاز برای عملکرد صحیح مدل کسب و کار
    ٧) فعالیت ھای کلیدی : مھم ترین کارھای مورد نیاز برای عملکرد صحیح مدل کسب کار مھم ترین اقداماتی ھستند که یک شرکت باید انجام دھد تا عملکرد موفقی داشته باشد.
    ٨) مشارکت ھای کلیدی : شبکه ای از تامین کنندگان و شرکا
    ٩) ساختار ھزینه
    فایل های پیوست شده

  18. تشکرها از این نوشته :


  19. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    7
    تشکر شده 1 بار در 1 پست

    بوم مدل کسب و کار شرکت FedEx

    فدکس، (به انگلیسی: FedEx) شرکت پست آمریکایی است، که در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک دبلیو. اسمیت در شهر لیتل راک، آرکانزاس تحت نام فدرال اکسپرس تاسیس شد، سپس در سال ۲۰۰۰ نام آن به فدکس تغییر پیدا کرد. ناوگان باربری هوایی این شرکت نیز در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک دبلیو. اسمیت تاسیس شد و عملیات خود را از سال ۱۹۷۳ تحت مدیریت شرکت تابعه فدکس اکسپرس، با ۱۴ فروند فالکن-۲۰، بر روی شبکه‌ای از ۲۵ شهر آمریکا با مرکزیت ممفیس، تنسی آغاز کرد. شرکت فدکس امروزه بعنوان یکی از بزرگترین ارائه کنندگان خدمات لجستیکی و انتقال بسته‌ها و محموله‌های پستی در ایالات متحده و جهان محسوب می‌شود. بخشی از سهام شرکت فدکس در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. این شرکت جزئی از شاخص اس اند پی ۵۰۰ بشمار می‌آید.
    فایل های پیوست شده


 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:14 بر حسب GMT +3.5 می باشد.