صفحه 2 از 9 اولیناولین 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 82
Like Tree180Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون مدل کسب و کار شرکت‌های نوآور برتر

  1. #11
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 5 بار در 4 پست

    بوم کسب و کار شرکتbmw

    این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ ب‌ام‌و بیش از دو میلیون و چهارصدهزار دستگاه وسیله نقلیه تولید کرد.
    امروزه اکثریت سهام بِ‌اِم‌وِ در اختیار خانواده کوانْدْت قرار دارد (اشتفان کواندت ۲۹٪، و سوزان کوانْدْت کلاتن ۲۱٪). حدود نیمی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت در دسترس عموم سهامداران است.
    کارخانه بِ‌اِم‌وِ در سال ۱۹۱۷ به‌عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما تأسیس شد. در سال ۱۹۱۸ و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطع‌نامه ورسای مجبور شد که بخش تولید موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتورسیکلت می‌ساخت و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.
    فایل های پیوست شده

  2. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما مصطفی اکبرزاده برای ارسال این پست سودمند:


  3. #12
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    7
    تشکر
    15
    تشکر شده 41 بار در 6 پست

    مدل کسب و کار نسکافه

    نسکافه نشان تجاری برای نوعی قهوه آماده است که توسط شرکت معروف نستله تولید می گردد. نسکافه در طرح ها و بسته بندی های متنوعی در بازار وجود است. نستله اولین برند قهوه خود را در ۱ آوریل ۱۹۳۸ به نام »نسکافه« معرفی کرد. نسکافه یک قهوه پودری قابل‌حل است که در طول جهانی دوم به یک جزء از آمریکایی ها تبدیل شد.
    در سال ۱۹۶۵، نستله یک برند قهوه‌ی فریز شده به نام »نسکافه طلایی« را به بازار اروپا معرفی کرد. در سال 1966 نمونه بهبود یافته قهوه فریز را تحت نام «Taster's Choice» معرفی کرد.



    در اين مقاله سعی شد تا بخش‌های مختلف بوم کسب‌وکار برای برند تجاری نسکافه که از محصولات شرکت نستله می‌باشد در نه جزء بررسی گردد. تمامی این نه بخش دارای ارتباط سیستمی با یکدیگر هستند به‌طوری‌که بدون در نظر گرفتن بخش‌های دیگر نمی‌توان یک جزء را به‌طور مجزا تبیین نمود.
    تصاویر پیوست شده
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مهرداد عليخاني : 19-11-2017 در ساعت 22:55

  4. کاربران : 6 تشکر کرده اند از شما مهرداد عليخاني برای ارسال این پست سودمند:


  5. #13
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    8
    تشکر شده 4 بار در 3 پست

    مدل کسب و کار شرکت هوندا

    شرکت هوندا یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته شده است.
    شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می‌باشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود.
    هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت ، قایق‌های موتوری، پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد........

    فایل های پیوست شده

  6. تشکرها از این نوشته :


  7. #14
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    6
    تشکر
    3
    تشکر شده 10 بار در 6 پست

    بوم کسب و کار شرکت فیلیپس

    فیلیپس (Philips ) شرکت هلندی و چندملیتی تجهیزات الکترونیکی است، که دفتر مرکزی آن در شهر آمستردام، هلند قرار دارد. این شرکت، در سال ۱۸۹۱ توسط جرارد فیلیپس در شهر آیندهوون تاسیس شد.
    شرکت فیلیپس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان است
    حوزه‌های کسب‌وکار: شرکت فیلیپس که فعالیت خود را در حوزه روشنایی آغاز کرده بود، امروز در حوزه‌های دیگر نظیر لوازم خانگی و وسایل شخصی، سیستم‌های پزشکی، لوازم و تجهیزات الکترونیکی حضور گسترده‌ای در سطح بین‌المللی دارد. درحال‌حاضر، باتوجه به سیاست این شرکت، مبنی بر روان‌سازی کارها و ساده‌سازی ساختار سازمانی، تمامی فعالیت‌ها در سه حوزه اصلی فناوری، بهداشت و شیوه‌های زندگی، متمرکز شده است.
    خط مشی و استراتژی‌های اصلی شرکت فیلیپس عبارت است از:
    § افزایش سودآوری از طریق تخصیص منابع سرمایه‌ای به فرصت‌هایی که بیشترین و پایدارترین برگشت سرمایه را دارد.
    § مشارکت با مشتریان و تامین کنندگان در حوزه‌های مختلف کسب و کار.
    § ادامه سرمایه‌گذاری در نوآوری و تثبیت موقعیت سرمایه‌های فکری شرکت.
    § تقویت شایستگی‌های رهبری بازار.
    § بهبود بهره‌وری از طریق تحول در کسب و کار.

    فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت فیلیپس را می‌توان به سه مرحله زمانی تقسیم‌بندی کرد.
    از ۱۹۱۴ تا ۱۹۴۵: مرحله نخست بخش تحقیق و توسعه متعلق به فاصله میان سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۴۵ می‌باشد، که دوره رشد و تنوع‌سازی فیلیپس است.
    از ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۰ : مرحله توسعه و گسترش فعالیت‌های این شرکت است. در این دوره، فیلیپس با همکاری شرکت مخابراتی ای‌تی اند تی، به ثبت اختراعات مربوط به ترانزیستورها پرداخت.
    از ۱۹۷۰ تا کنون : که در آن فعالیت‌های تحقیقاتی با فعالیت‌های صنعتی، گره خورده است. شمار اختراعات به ثبت رسیده شرکت فیلیپس، امروزه بالغ بر ۸۰ هزار اختراع، می‌باشد .
    فایل های پیوست شده

  8. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما جوادمرادی برای ارسال این پست سودمند:


  9. #15
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    7
    تشکر شده 13 بار در 3 پست

    مدل کسب و کار شرکت Louisvuitton

    Louis Vuitton خانه مد و شرکت نوآور لوکس است که در سال 1854 توسط لوئیس ویتون در فرانسه تاسیس شده است و با برچسب لمسی LV بر روی اکثر محصولاتش ظاهر می شود و کالاهای لوکس، کیف و کفش، ساعت، جواهرات، عینک آفتابی و لوازم جانبی تولید می کند. لوئیس ویتون یکی از پیشروترین خانه های مد بین المللی در جهان است. محصولات خود را از طریق بوتیک های جداگانه، تجارت الکترونیک، دفاتر اجاره در فروشگاه های عالی عرضه می کند. طرح مدیریت کسب و کار فعلی لوئیس ویتون با هدف افزایش کیفیت محصولات شرکت است. بوتیک های لوئیس ویتون در مکان های بلند پروازانه در شهرهای ثروتمند و در فروشگاه های لوکس یافت می شوند. در طول سال های گذشته، لوئیس ویتون به طور مداوم خود را تغییر داده و به طور فعال، انقلابات فنی و هنری هر دوره را پذیرفته است. این روحیه پیشگام بودن و ایجاد تمایز را نشان می دهد.

    کمک به کسب و کار با دادن دیدگاه مدیریت در خطوط بالا و پایین از طریق برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مالی (تجزیه و تحلیل فروش هفتگی، تجزیه و تحلیل حساب های ماهانه)، مرکز خدمات مشتری، اطمینان از صحت صورت حساب های مالی، مالیات بر ارزش افزوده، جریان نقدی و حفاظت از دارایی های شرکت با مشارکت تیم های مالی و حسابداری و سهامداران اصلی فراهم شود. مسئولیت ایجاد و ارائه گزارش (هفتگی، ماهانه) در انطباق با بودجه و عملکرد به سهامداران کلیدی، برای اطمینان از تصمیم گیری های استراتژیک قابل اجرا در زمان مناسب. توسعه معیارهای عملکرد کلیدی و گزارش دهی استاندارد برای اطمینان از تجزیه و تحلیل به موقع و اقدامات مبتنی بر بینش. برنامه ریزی فعالیت های کارکنان، شراکت با مدیران برای برنامه ریزی، آموزش و گزارش مالی و تجزیه و تحلیل کسب و کار به مدیر و مدیریت عملیات، ارائه بازخورد پایدار و مدیریت از طریق نظارت مستمر به عملکرد و مسائل مربوطه.
    شور و شوق در قلب کار ما است، طراحان تا صنعتگران در کارگاه ها ، و فروشگاه ها و بخش های اداری هر چیزی را که انجام می دهیم، متعهد هستیم. ما عاشق ایجاد زیبایی هستیم، مشتریانمان را شگفت زده می کنیم که بیش از انتظاراتشان است. در لوئیس ویتون، عشق برای یک کار خوب انجام شده و تعالی به معنای همه چیز است.
    تصاویر پیوست شده
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط آرزو جنت مکان : 24-11-2017 در ساعت 20:59

  10. کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما آرزو جنت مکان برای ارسال این پست سودمند:


  11. #16
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    7
    تشکر
    33
    تشکر شده 25 بار در 7 پست

    تابلوی طراحی مدل کسب و کار شرکت پاناسونیک

    تابلوی طراحی زبانی مشترک برای توصیف، مصورسازی، ارزیابی و تغییر مدل های کسب کار است. مدل کسب و کار ، منطق یک شرکت در چگونگی خلق ، ارئه و کسب ارزش را توصیف میکند.
    تابلوی طراحی نه جزء اساسی دارد:
    1) بخش مشتری ها ۲) ارزش های پیشنهادی ۳) کانال ها ۴) ارتباط با مشتری 5) جریان های درآمدی ۶) منابع کلیدی ۷) فعالیت های کلیدی ۸) مشارکت های کلیدی 9) ساختار هزینه

    123456.jpg

    شرکت پاناسونیک با تکیه بر مدل کسب و کار بسیار عالی خود توانسته است تا در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان چهارمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته شود. سهام شرکت پاناسونیک در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا، بورس ناگویا و بورس فیلیپین معامله می‌شود.
    پاناسونیک همواره توانسته این شعار را حفظ کند که ما همه تلاش خود را برای تحقیق و توسعه فناوری نوین، فناوری روند تولید و نوآوری در کیفیت بکار می گیریم. ما محصولات جدیدی ارائه خواهیم کرد که بر اساس راه حل های پیشنهادی، به نفع مشتریان توسعه می یابند. محصولات جدید به موازات خواسته های مشتری تولید می شوند.
    برای مثال پاناسونیک تنها در تولید دستگاههای تلفن خود به رقم 266 ملیون دستگاه در بیش از 140 کشور دنیا رسیده است. این دستگاهها قادر هستند از 30 زبان مختلف حمایت کنند.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مجتبی کمالی نژاد : 20-11-2017 در ساعت 22:13
    مجتبی کمالی نژاد
    kamalinejad_m@vu.iust.ac.ir

  12. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما مجتبی کمالی نژاد برای ارسال این پست سودمند:


  13. #17
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    6
    تشکر
    22
    تشکر شده 13 بار در 6 پست

    مدل کسب و کار بانک hsbc

    معرفی بانک hsbc
    اچ‌اس‌بی‌سی، شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی است، که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت، کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن را ارائه می‌نماید..
    این نهاد در زمینه پیشبرد مشارکت با سازمان هایی که قصد تجارت داخلی یا خارجی دارند، فعالیت دارد. این سازمان با استفاده از کارشناسان خود از ملیت های مختلف، به درک شرایط منطقه ای کسب و کار و بستر های تبلیغاتی پرداخته و از این راه توانسته، مراحل مدیریت تجارتی اثر گذار را در پیش بگیرد.
    نه جز اساسی در مدل کسب و کاراین بانک عبارتند از :
    1- بخشهای مشتری: این بانک تمرکز بر انواع مشتریان اعم از انبوه ومتنوع و و جند وجهی نموده و در بخش بندی های جداگانه هدایت این گونه مشتریان را بعهده دارد.
    2- ارزشهای پیشنهادی: یک عامل کلیدی در توسعه فرصت های سود آور در یک کسب و کار،
    3-کانالها: استفاده از edi یا تبادل الکترونیکی داده ها، یکی از راه هایی است که اچ. اس. بی. سی با آن، به مشتریان خود کمک می کند که زنجیره تامین خود را مدیریت کنند.
    4- ارتباط با مشتری: بانکداري شرکتي، يکي از کسب وکارهاي اصلیhsbc با سبدي از مشتريان در بازار بانکداري تجاري منطقه اي است
    5- جریان‌های درآمدی: نشان دهنده درآمدی است که شرکت از بخش مشتری به‌دست می‌آورد.
    ۶-منابع کلیدی: خدمات دادوستد اچ. اس. بی. سی
    7- فعالیت‌های کلیدی: سرعت رشد در بازار سهیم شدن در بازار های رو به رشد
    8- مشارکت‌های کلیدی: با خرید سهام بانک‏ها و موسسات مالی و اعتباری مهم در اقصی نقاط دنیا
    ۹-ساختار هزینه: ایجاد هر یک از مراکز سرویس دهی برای بانک hsbc،
    فایل های پیوست شده

  14. تشکرها از این نوشته :


  15. #18
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 5 بار در 3 پست
    مدل كسب و كار شركت Ford
    تابلوي طراحي و مدل کسب و کار توسعه داده شده توسط الکساندر استروالدر:
    · تابلوی طراحی زبانی مشترک برای توصیف، مصورسازی، ارزیابی و تغییر مدل های کسب کار است.
    · مدل کسب و کار ، منطق یک شرکت در چگونگی خلق ، ارائه و کسب ارزش را توصیف میکند.
    نه جزء اصلی سازنده تابلوی طراحی :
    1. بخش مشتری ها
    2. ارزش های پیشنهاادي
    3. کانال ها
    4. ارتباط با مشتری
    5. جریان های درآمدی
    6. منابع کلیدی
    7. فعالیت های کلیدی
    8. مشارکت های کلیدی
    9. ساختار ھزینه
    بخش مشتريان

    سیستم تولید انبوه
    در ابتدا، استراتژی عمومی ford، رهبری هزینه بود. این استراتژی عمومی، مزیت رقابتی تجاری را بر اساس کاهش هزینه و قیمت پایین برای جذب مشتریان، پشتیبانی می کرد. در اوایل دهه 1900، دیدگاه فورد این بود که خودروهای خود را برای کارگران آمریکایی مقرون به صرفه کند.
    ارتباط با مشتري

    استراتژی تمرکز بر بازار ford از طریق حفظ ارتباط با مشتریان و بهبود خدمات نمایندگی ها شناخته شده است و این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر نیازهای مشتریان جایگاه خود را حفظ کند. به عنوان مثال فورد با ارائه خودروهای کوچک جهانی Fiesta و Fusion خودروهای متوسط و خدماتی، برای دستیابی به نمونه های متعادل جهانی تر، تمرکز می‌کند.
    ارزش هاي پيشنهادي

    به کمک تجربه طولانی در خودرو‌سازی در تلاش است تا فناوری و زیبایی در طراحی، نقطه قوت محصولاتش باشد. فورد این استراتژی رشد را از طریق سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه برای ایجاد نوآوری محصولات جدید مانند Ford Focus Electric اعمال می‌کند.
    فعاليت اصلي
    استراتژی فشرده شامل فروش بیشتر به مشتریان فعلی برای رشد تجاری است. فورد استراتژی نفوذ در بازار را با افزایش تعداد نمایندگی‌های خود و افزایش حجم فروش اعمال می‌کند. استراتژی رشد فزاینده با اهداف استراتژیک افزایش نگهداشت مشتری و افزایش فزاینده به مشتریان موجود پی‌گیری می‌شود.
    شركاي كليدي
    ford مرتباً به دنبال قدرت نمایی در جهان است. به عنوان مثال شرکت فورد در سال ۱۹۸۹ شرکت خودروسازی جگوار کارز و در سال ۲۰۰۰ شرکت لندرور را خریداری نمود، اما به دلیل کاهش سودآوری آن‌ها در سال ۲۰۰۸ هر دو را به شرکت هندی تاتا موتورز فروخت. همچنین فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو نیز بود.
    كانال توزيع
    فورد از استراتژی‌های تبلیغاتی متفاوت استفاده می‌کند تا مرز بازاریابی خود را بر روی رقبا حفظ کنند و یکی از 20 شرکت برتر در رسانه‌ها است. استراتژی تبلیغاتی فورد دارای 2 بعد تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم است. تبلیغ مستقیم مانند رسانه‌های جمعی مثل تلویزیون، روزنامه‌ها، رادیو و غیره است. و تبلیغ غیر مستقیم تبلیغاتی مانند حمایت مالی، نشان دادن، تخفیف برای نمایندگی مجاز و فعالیت های ارتقاء فروش است .علی رغم اینکه در طول رکود اقتصادی، شروع به کاهش هزینه‌ها در بودجه تبلیغاتی خود کرده بود و تمام تبلیغات مستقیم خود را لغو کرد اما از طریق سازماندهی کمپین های تبلیغاتی و با حمایت‌های طولانی مدت و منظم از رویدادهای ورزشی همواره در یادها ماند.
    منابع اصلي
    بـرای‌ ایـجاد تسهیلاتی در تهیه مواد اولیه، تلاش کرد که‌‌‌ بتواند به طور مستقیم به منابع و مـواد اولیـه‌ دسـترسی داشته باشد و برای‌ عملی‌ ساختن‌ این نقشه مبادرت به خرید‌ معادن‌، جنگل‌ها و زمین‌های مـورد نـیاز کرد،
    جريان در آمد
    استراتژی تبلیغاتی فورد دارای 2 بعد تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم است. تبلیغ مستقیم مانند رسانه‌های جمعی مثل تلویزیون، روزنامه‌ها، رادیو و غیره است. و تبلیغ غیر مستقیم تبلیغاتی مانند حمایت مالی، نشان دادن، تخفیف برای نمایندگی مجاز و فعالیت های ارتقاء فروش است .علی رغم اینکه در طول رکود اقتصادی، شروع به کاهش هزینه‌ها در بودجه تبلیغاتی خود کرده بود و تمام تبلیغات مستقیم خود را لغو کرد اما از طریق سازماندهی کمپین های تبلیغاتی و با حمایت‌های طولانی مدت و منظم از رویدادهای ورزشی همواره در یادها ماند.
    ساختار هزينه
    در سال 2013 شرکت ford برای اینکه بتواند مدل‌های جدید خودروهای خود را به بازار و مشتریان عرضه کند مبالغی در حدود 2.6 میلیارد دلار را صرف تبلیغات کرده است. 800 میلیون دلار از این میزان بودجه فورد صرف تبلیغات تلویزیونی شده است. میزان بودجه ای که فورد برای تبلیغات در سال 2013 در نظر گرفته بود حدوداً 13 برابر میزان بودجه تبلیغات سال 2012 این شرکت بوده است.
    فایل های پیوست شده

  16. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما فریبا ژاله کریمیان برای ارسال این پست سودمند:


  17. #19
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2017
    ارسال ها
    15
    تشکر
    255
    تشکر شده 14 بار در 6 پست
    کمپانی آلمانی DHL در سال 1969، توسط آدرین دالسی، لری هیل بلم و رابرت لین تاسیس شد. این شرکت بزرگ ترین کمپانی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل در دنیاست. اسم شرکت از حرف اول نام موسسان این کمپانی گرفته شده. دی.اچ.ال ارائه خدمات حمل و نقل هوایی خود را یک شبه به وجود آورد تا به این ترتیب در وقت و هزینه مشتریان خود صرفه جویی کند.خــــدمــات دی.اچ.ال در کشور هایی مثل کوبا، روسیه، ایران، عراق، چین، ویتنام و کره شمالی که به طور کلی از خدمات پستی محروم بودند، گسترش پیدا کرد. دویچ پست در سال 2001، مالکیت بخش عظیمی از این کمپانی را صاحب شد و در سال 2002 به طور کامل آن را خریداری کرد.در بازار حمل و نقل، شکاف قابل توجهی در رابطه با سرعت، اطمینان و مقرون به صرفه بودن ارائه خدمات، وجود داشت. کمپانی دی.اچ.ال به وجود این شکاف پی برد و همین شکاف، دلیل اصلی شکل گرفتن این شرکت بود. شرکت هایی مثل دی.اچ.ال، پیش از هر چیزی به سریع رسیدن مدارک به دست مشتریان اهمیت می دهند. با این وجود، کم کم سرعت تحویل دهی سایر محموله ها نیز جزو اولویت های آنها قرار گرفت. بنابراین، تحویل دهی سریع و به موقع کالا، جزو استراتژی های پخش این کمپانی قرار گرفت. در طول دهه 70، بانک ها و موسسات مالی، به دلیل طبیعت کسب و کارشان، مشتری اصلی خدمات حمل و نقل سریع بودند. از آن زمان به بعد، نیاز به این خدمت در تمام صنایع، چه در بخش تولید و چه در صنایع خدماتی، گسترش پیدا کرد.در طول دهه 80 میلادی، استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی، در بین برخی شرکت ها رایج شده بود. به تدریج شرکت های بیشتری در زمینه استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری کردند. در سال 1982، ارزش جهانی بازار حمل و نقل هوایی تنها 0.5 میلیارد دلار بود، اما در اواخر همین دهه، ارزش آن رشد کرده و به 4.5 میلیارد دلار رسید. این افزایش تقاضا، شرکت های خدمات حمل و نقل هوایی را بر آن داشت که آگهی های تبلیغاتی جذابی با استفاده از پرواز های هواپیما های شرکت خود تولید کنند. در سال 1980، دی.اچ.ال بریتانیا با ایجاد پایگاه هایی در فرودگاه Heathrow و فرودگاه East Midlands در سال 1989، به طلایه دار این صنعت تبدیل شد. پیشرفت فناوری نیز ازجمله عوامل تاثیر گذار در سرعت و کارایی خدمات پستی بوده است. در همین راستا، طی سال 1981، شرکت دی.اچ.ال به طور کامل به تجهیزات و فناوری های روز مجهز شد. امروزه اتحادیه اروپا، موسسات تجاری متعددی را داخل اروپا راه اندازی کرده که بازار وسیعی در 15کشور دارد. اتحادیه اروپا پیوند های تجاری متعددی با بسیاری از همسایگانش برقرار کرده که سود دهی و منفعت دوجانبه ای برای هر دوی آنها خواهد داشت. کمپانی دی.اچ.ال بهترین خدمات تحویل دهی سریع را فارغ از بُعد مسافت، به مشتریان اروپایی اش، ارائه می دهد. همین موضوع دی.اچ.ال را در جایگاه نخست این صنعت قرار داده و به دلیل توجه همیشگی به مشتریانش، از سایر رقبا پیش انداخته است. به دلیل توسعه فناوری و تقاضای گسترده در سراسر دنیا، محدوده وسیعی از محصولات و خدمات در این زمینه، شکل گرفته است. دی.اچ.ال در 60نقطه اروپا خدمات رسانی دارد و با سرمایه گذاری 600میلیون دلار، در پی افزایش میزان تقاضا و پیشبرد فناوری و زیر ساخت های خود در اروپاست. بزرگ ترین و پیشرفته ترین پایگاه این کمپانی در اروپا، پایگاه Brussels Super Hub است که اغلب به عنوان درگاه دی.اچ.ال به اروپا قلمداد می شود. زمانی که دی.اچ.ال، خدمات تحویل دهی فدرال را به عهده گرفت، وسعت این پایگاه نیز افزایش پیدا کرد. این پایگاه در حال حاضر 80هزار بسته پستی را در ساعت دسته بندی کرده و بیش از یک هزار نیروی انسانی دارد.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط محمد تقی حسینی : 22-11-2017 در ساعت 12:17

  18. تشکرها از این نوشته :


  19. #20
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 9 بار در 4 پست

    مدل طراحی کسب و کار شرکت جنرال الکتریک

    جنرال الکتریک، (General Electric) شرکت خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است که ساختمان عملیاتی آن در سکنکتدی نیویورک قرار داشته و دفتر مرکزی آن در فیرفیلد کنتیکت مستقر می‌باشد.
    شرکت جنرال الکتریک بصورت عمده از چهار بخش مستقل تشکیل شده است، که هر بخش توسط یک شرکت تابعه اداره می‌شود. این شرکت‌ها عبارتند از : جی‌ای انرژی، جی‌ای تکنولوژی، جی‌ای کپیتال و جی‌ای هلت‌کر.
    کمپانی جنرال الکتریک در سال ۲۰۱۱ در فهرست فرچون ۵۰۰، رتبه ششم از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داد. در حال حاضر این شرکت در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰، در رتبه سوم از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار دارد.
    این شرکت هم‌اکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌های موتور جت در آمریکا محسوب می‌شود، همچنین یکی از فعالین در بخش تولید تجهیزات نیروگاهی و ساخت انواع توربین می‌باشد.
    فایل های پیوست شده

  20. تشکرها از این نوشته :



 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:12 بر حسب GMT +3.5 می باشد.