صفحه 6 از 6 اولیناولین ... 456
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 از مجموع 60
Like Tree138Likes

موضوع: بحث و گفتگو پیرامون نظام ملی نوآوری کشورهایی جهان (شماره 5 مجازی)

  1. #51
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    13
    تشکر
    8
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    با سلام،

    اعضای گروه: علی آزادی، مصطفی میر سلیمی، مهدی صادقی

    نام کشور: ژاپن
    فایل های پیوست شده

  2. #52
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    13
    تشکر
    8
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط رامین عباسیان نمایش پست ها
    با سلام و احترام
    غلامرضا تاتاری
    رامین عباسیان
    کشور سوئیس

    فایل پیوست 957
    با سلام،
    با تشکر از زحمات شما. اگر امکان دارد ممنون می شوم در خصوص ساختار گذشته و حال نظام نوآوری این کشور نیز توضیح دهید.
    سپاس

  3. #53
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    13
    تشکر
    8
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط روح اله شمقدری نمایش پست ها
    با سلام و احترام

    اسامی اعضای گروه:

    1. روح الله شمقدری
    2. مهدی مسعودی ندوشن
    3. محسن مقدس


    کشور مورد نظر: نظام ملی نوآوری نروژ



    فایل نهایی گزارش:

    فایل پیوست 985
    نقل قول نوشته اصلی توسط فهیمه شریف نمایش پست ها
    با سلام

    گروه:
    طاهره باریده
    زهره فضلی
    فهیمه شریف

    کشور : مالزی
    نقل قول نوشته اصلی توسط ماهیار مختاری نمایش پست ها
    امیرحسین حیدری مقدم 92221121
    ایزد امجدی 92221049
    ماهیار مختاری 92221436



    کشور انگلستان فایل پیوست 961

    انگلستان یکی از قدیمی ترین کشورها در زمینه ارزیابی نوآوری است به طوری که پیمایش های نوآوری این کشور همواره مدلی جامع برای سایر کشورها قلمداد می شود. پیمایش نوآوری انگلستان ، مهمترین پایگاهی است که اطلاعات کسب و کارهای این کشور را جمع آوری می کند. داده های بدست آمده از این پیمایش اصلی ترین منبع برای تحقیق درباره ماهیت و عملکرد نظام نوآوری و به تبع آن، تعیین سیاست های علم، فناوری و نوآوری در این کشور می باشد. یافته های پیمایش نوآوری انگلستان در برنامه ریزی ملی و منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد. ادامه مطالب در فایل پیوست ...[attach]960[/attach
    نقل قول نوشته اصلی توسط بهروز اسم خانی نمایش پست ها
    دیدگاه چینی ها نسبت به مشتری:
    از دید چینی ها، دو وظیفه اصلی هر شركت و سازمان، ایجاد كسب و كار،بازاریابی و نوآوری می­باشد. تمام تلاش­های شركت­های چینی این است كه فعالیت­های بازاریابی منطقی باشد و دائماً در ابعاد مختلف بتوانند پدیده های نوین ، محصولات جدید و رفتارهای تازه را معرفی كنند.هدف بازاریابی چینی، غیر ضروری نمودن فروش می­باشد.بنابراین، بازاریابی در فضای کسب و کار چین مبتنی بر یافتن بازار،تشخیص نیاز روزبازار، تشخیص خواست و تقاضای مردم است. شرکت ها به دنبال آن هستند که كاری كنند تا محصولات تهیه شده در انبار شركتها باقی نماند و مشکلی در فروش و گردش موجودی کسب و کار شرکت­ها ایجاد نشود . بازاریابی را می­توان تضمینی برای به فروش رفتن آنچه تولید می­شود دانست، به عبارت دیگرتولیدی شروع نمی­شود مگر بازاری برای آن وجود داشته باشد. درنگرشبازاریابی، چینی ها اعتقاد دارند که بازار نقطه آغاز است و تحقیقات بازاریابی، وسیله­ای مؤثر برایتامین نیاز بازار است وسلایق و انتظارات مشتری در بازاریابی اهمیت فراوان دارد. یك نكته در بازاریابی چینی عبارتست از اینکه: نه موفقیت و نه شكست ، نه رونق و نه ركود هیچ چیز در بازار ثابت نیست. چینی ها می گویند :مواظب باشید، حتی اگردر گذشته با هر روشی كه فعالیت می كردید و موفق بودید دلیلی ندارد اگر باز هم ادامه بدهید در بازار موفق باشید . از دید تولیدگر چینی،پیام ، پویا بودن بازاریابی است .بازاریاب همواره باید براساس واقعیت های روز بازار حركت كند ، نه تكیه كردن بر گذشته و موفقیتهای قدیم خود .
    با سلام، ممنون می شوم فایل اصلی را نیز در سایت قرار دهید.

    سپاس

  4. #54
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    9
    تشکر
    17
    تشکر شده 3 بار در 2 پست

    نظام ملی نوآوری کشور کره جنوبی

    [IMG]file:///C:\Users\maryam\AppData\Local\Temp\msohtml1\01\cli p_image003.jpg[/IMG]
    نظام ملی نوآوری در کشور کره جنوبی
    تمرین شماره 5



    مهرداد محمدکاری


    استاد
    دکتر میرسامان پیشوایی
    تدریس‌یار
    علی‌رضا غفاری‌مقدم
    نظام ملی نوآوری کشور کره جنوبی


    سرعت پیشرفت اقتصادی کره جنوبی بی نظیر بوده است.این کشور در مدتی کمتر از بیست و پنج سال از یک کشور کاملا" کشاورزی به یک کشور صنعتی تبدیل شده است. تا سال 1961 ، کره با تمام مشکلاتی که کشورهای فقیر امروز با ان روبرو هستند،مواجه بود.ولی از سال 1962 به بعد،اقتصاد کره با نرخ 9% شروع به رشد نمود.تولید ناخالص سرانه این کشور از 87 دلار در سال 1962 به حدود 5000 دلار در اوایل دهه 1990 رسید.در همین دوران ،صادرات کره از 40 به 62 میلیارد دلار بالغ گردید.در اواسط دهه 1960 ، کره جنوبی شروع به صدور منسوجات ، پوشاک ،تخته سه لا و سایر کالاها نمود. ده سال بعد ، صادرات کشتی ، فولادو خدمات ساختمانی کره ،تامین کنندگان کشورهای پیشرفته را به چالش واداشت.در اواسط دهه 1980 ، کامپیوتر ، تراشه های نیمه هادی ، ویدئو کاست و اتومبیل نیز به اقلام صادراتی کره اضافه شد.در اواخردهه 1980 ، سرمایه گذاری کره جنوبی در تحقیق و توسعه (به عنوان درصدی ازتولید ناخالص ملی) به سطح کشورهای پیشرفته اروپایی نزدیک شد.در ادامه سعی شده است تا به نظام ملی نوآوری و عوامل موفقیت این کشور پرداخته شود.

    ویژگیهای نظام ملی نوآوری کره جنوبی

    • الگویی مبتنی بر دخالت شدید دولت
    • حمایت دولت از توسعه فنآوری در بخش های مختلف
    • هدایت فعالیت های بخشهای خصوصی و دولتی در مسیرهای مشخص با تعیین حوزه های استراتژیک
    • وجود شرکت های بسیار بزرگ


    الگوی نظام ملی نوآوری کره جنوبی

    الف - همکاری بنگاه های صنعتی

    • ارزیابی ضعیف از همکاری بنگاه های صنعتی در کره به دلیل رقابت شدید بین آنها
    • تصویب قانون ارتقاء توسعه فنآوری در سال 1977 برای فائق آمدن بر ضعف همکاری بین بنگاه ها
    • به تحقق پیوستن اولین موارد همکاری در سال 1982 با استفاده از یارانه پروژه های ملی
    • استفاده از مکانیزم های متعدد برای ترغیب همکاری ها
    • سطحی بودن اغلب همکاری ها و عدم کسب نتایج مثبت در دهه 1990



    ب - تعامل صنعت با دانشگاه و مرکز تحقیقاتی


    • استفاده از مکانیزمهای گوناگون برای ترویج ارتباط صنعت با موسسات تحقیق و توسعه عمومی
    • مطرح سازی پروژه های ملی و پروژههای توسعه شالوده های صنعتی به عنوان مکانیزم هایی برای ترویج ارتباطات
    • محدود شدن مکانیزم ها به شرکت های کوچک و عدم استفاده شرکت های بزرگ از آنها به دلیل محرمانه نگاه داشتن نتایج تحقیقات
    • متمرکز بودن دانشگاههای این کشور بر آموزش ونه تحقیق و توسعه از این رو ضعف ارتباط صنعت با دانشگاه (مهم ترین نقطعه ضعف نظام ملی نوآوری کره جنوبی است).



    ج - اشاعه فنآوری


    • داشتن وضعیت مطلوب از نظر اشاعه فنآوری
    • اشاعه فنآوری از طریق جابجایی مهندسان باتجربه از بنگاه های قدیمی تر به بنگاه های جدید
    • انتقال تجارب یک حوزه به حوزه دیگر توسط شرکت های بزرگ فعال در زمینه های گوناگون



    د - جابجایی کارکنان


    • جابجایی نیروی کار از بنگاه های قدیمی تر به بنگاه های جدید
    • جابجایی از شرکت های چندملیتی به بنگاه های داخلی
    • استخدام پژوهشگران خارجی به وسیله شرکت های بزرگ کره ای
    • بکارگیری فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های خارجی (که عمدتا"دارای سابقه کار در شرکت های چند ملیتی بوده اند).


    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مهرداد محمدکاری : 23-05-2015 در ساعت 22:34

  5. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما مهرداد محمدکاری برای ارسال این پست سودمند:


  6. #55
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    37
    تشکر
    0
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی آزادی نمایش پست ها
    با سلام، ممنون می شوم فایل اصلی را نیز در سایت قرار دهید.

    سپاس
    با سلام. فایل اصلی به پیوست در ازمایشگاه ارائه شده است. من متوجه منظور شما نشدم. با تشکر

  7. #56
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    37
    تشکر
    0
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی آزادی نمایش پست ها
    با سلام،

    اعضای گروه: علی آزادی، مصطفی میر سلیمی، مهدی صادقی

    نام کشور: ژاپن
    با سلام و تشکر از زحمات اعضای گروه

    در گزارش به بالا بودن نسبت مهندسان به دانشوران اشاره شده است . در صورت امکان تاثیر مثبت این ویژگی را بر اقتصاد ژاپن بفرمایید. با تشکر

  8. #57
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    14
    تشکر
    2
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی نوروزی نمایش پست ها
    نظام ملی نوآوری در ایران

    تهیه کنندگان:

    1-مهدی نوروزی
    2-حسین دولتی
    3-علیرضا تحصیلی

    نگاهی به عملکرد نواورانه نظام ملی نوآوری ایران :


    تاکنون در ایران تلاش های گوناگونی صورت گرفته است، تا با استفاده از شاخص های مختلف، تصویری از توانمندی های کشور در عرصه توسعه تکنولوژی و یا به عبارتی عملکرد نوآورانه نظام ملی نوآوری ایران ارائه گردد، اما متاسفانه دیدگاه حاکم بر اغلب این بررسی ها همانا دیدگاه خطی به فرایند نوآوری بوده است.در این دیدگاه، فرض اصلی این است که هر چه منابع و ورودی های بیشتری ( اعم از منابع مالی، انسانی و ....) به امر تحقیقات اختصاص یابد، لاجرم عملکرد نوآورانه نظام بهبود می یابد. امروزه در سطح بین المللی، ناکارآمدی این دیدگاه بر همگان آشکار شده و دیدگاه سیستمی (که لحاظ کردن متغیرها و تعاملات پیچیده تر را می طلبد) جایگزین آن شده است، لذا تزریق چشمگیر منابع به یک سیستم ناکارآمد، فقط به اتلاف منابع خواهد انجامید. در ادامه نتایج ارزیابی ها بر اساس سه گروه شاخص های ورودی، واسطه و خروجی جهت بررسی عملکرد نوآورانه نظام ملی نوآوری ایران مشخص می گردد.

    جمع بندی
    شاخص های تدوین شده در کشور و به تبع آن اطلاعاتی که از این شاخص ها استخراج گردیده است، نشان دهنده این امر می باشد که از سه مرحله فرآیند نوآوری ( ورودیها ، نتایج میانی و دستاوردها ) بیشتر شاخص ها و اطلاعات موجود در کشور برای تحلیل ورودی های سیستم نوآوری طرح ریزی شده اند و این شاخص ها چندان برای جمع آوری اطلاعات جهت تحلیل عملکرد سیستم نوآوری درخصوص نتایج میانی و دستاوردهای نهایی این سیستم مناسب نمی باشند. بنابراین، این مورد علاوه بر اینکه حاکی از ناقص بودن اطلاعات تولید شده در کشور برای سنجش نوآوری و در نهایت تصمیم سازی جهت ارتقاء و بهبود عملکرد نظام ملی نوآوری می باشد، گویای این نکته می باشد که دیدگاه حاکم بر ذهن مسئولان اجرایی و سیاست گذاران کشور در زمینه نوآوری، نوعی دیدگاه خطی بوده است و در نتیجه این دیگاه موجب گردیده که منابع ورودی به سیستم نوآوری به مرور زمان بیشتر شود اما نتایج نوآوری ها که در نهایت به بازار کالا و خدمات راه یافته اند مورد توجه نبوده اند، چرا که دیدگاهی سیستماتیک نسبت به فرآیند نوآوری در کشور وجود نداشته و ساز و کارهای ثمر بخشی ایده تا تولید و بکارگیری محصول نهایی در بازار به خوبی در سیستم نوآوری طراحی نشده اند.

    برای مطالعه کامل مطلب لطفا فایل پیوست را ملاحظه فرمایید.

    با سلام و تشکر از مطالب ارسالی فوق در ارتباط با ایران ، با توجه به تحقیق اینجانب در" نظام های نواوری کشورهای مختلف" موارد زیر را جهت مطالعه دوستان عرض مینمایم

    قوانین حاکم بر نظام ملّی نوآوری ایران
    برای تدوین و اجرای نظام ملّی نوآوری در کشور باید توجّه داشت که این فرآیند تحت تأثیرات فراوانی از قوانین موجود در کشور می­گیرد و برای موفقیّت آن باید اصلاحاتی در قوانین و عرف­های موجود ایجاد نمود. در ذیل برخی از این قوانین و عرف­ها ذکر می­شوند:
    مالیات
    قانون کار
    قانون تأمین اجتماعی
    قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری
    قانون سرمایه­گذاری خارجی
    قانون مقرّرات صادرات و واردات
    قوانین گمرکی
    قوانین زیست محیطی
    قانون تجارت
    سایر قوانین تأثیرگذار بر محیط سازمان­های فعال در نظام ملّی نوآوری ایران
    مسایل فرهنگی حاکم بر ایران به عنوان عرف­های موجود در کشور
    نبود روحیه و فرهنگ کار گروهی بین اشخاص و سازمان­های کشور
    ضعف روحیه کارآفرینی بین صنعت­گران کشور
    کم اهمیّت بودن نقش ثروت توسط کارآفرینان و صنعت­گران از دیدگاه جامعه و برخی مسئولان کشور
    تشویق فرهنگ دلالی و واسطه­گری در جامعه به عنوان یک ارزش جهت دستیابی آسان و بدون زحمت به ثروت

    سازمان های متعامل در نظام ملی نوآوری برای تدوین نظام ملی نوآوری باید عناصر و اجزای تأثیرگذار و روابط بین آن­ها در آن به درستی مشخص شوند. برخی از این عناصر و اجزا عبارتند از:
    سیاست گذاری کلان
    تامین منابع مالی و تسهیل تحقیقات و نوآوری
    انجام تحقیقات و نوآوری
    توسعه منابع انسانی
    ارتقای کارآفرینی
    انتشار تکنولوژی
    تولید کالا و خدمات

  9. تشکرها از این نوشته :


  10. #58
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    14
    تشکر
    2
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی آزادی نمایش پست ها
    با سلام،

    اعضای گروه: علی آزادی، مصطفی میر سلیمی، مهدی صادقی

    نام کشور: ژاپن
    با سلام و تشکر از ارائه مطالب فوق ، جدول زیر مقایسه این مهم در برخی از کشورها میباشد که بررسی آن خالی از لطف نیست


    كشور تعداد محققين در يك ميليون نفر هزينه در R&D درصد از GDP تكنسينهاي
    شاغل R&D
    به ازاء
    يك ميليون نفر
    تعدا د مقالات درصد دانشجويان
    علوم مهندسي
    درصد صادرات
    Hi-Tech
    از كل صادرات صنعتي
    درصد شاغلين
    Hi-Tech
    از كل نيروي شاغل
    درصد شاغلين
    خدمات
    Hi-Tech
    از كل نيروي شاغل
    ژاپن 4909 2.92 827 4389 21 27 2.6 -
    كره 2193 2.82 318 4619 32 32 - -
    ايران 590 0.48 166 6000 39 3 - -
    مصر 459 0.22 341 1108 12 0 - -
    تركيه 291 0.45 - 2116 45 4 - -
    اندونزي 182 0.07 - 123 39 10 - -
    مالزي 117 0.24 89 304 27 59 - -
    مقايسه شاخص­هاي علوم نوآوری و فناوري چند كشور پيشرفته، توسعه يافته جديد و در حال توسعه

  11. تشکرها از این نوشته :

    فرزاد فلاحتی (04-06-2015)

  12. #59
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    17
    تشکر
    24
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط شکوفه مسعودی نمایش پست ها
    با سلام و تشکر
    اقای مهندس اسم خانی ببخشید فکرکنم فایل اصلی رو پیوست نکردین.با تشکر
    خانم مسعودی مطلب اصلی را آقای مهندس شجاعی در سایت قرار داده است این مطلب صرفا جهت اطلاع دوستان اضافه نمودم
    با تشکر

  13. #60
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    17
    تشکر
    24
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    خانم مسعودی مطلب اصلی را آقای مهندس شجاعی در سایت قرار داده است این مطلب صرفا جهت اطلاع دوستان اضافه نمودم
    با تشکر اسم خانی


 

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:22 بر حسب GMT +3.5 می باشد.