صفحه 1 از 7 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 65
Like Tree271Likes

موضوع: ارائه نمونه برای نسل های مدل های نوآوری (بحث شماره 2 مجازی)

  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    ارسال ها
    33
    تشکر
    0
    تشکر شده 11 بار در 9 پست

    Question ارائه نمونه برای نسل های مدل های نوآوری (بحث شماره 2 مجازی)

    به نام خدا

    با سلام


    هر یک از دانشجویان می بایست ابتدا به فایل اکسل مراجعه نموده، نسل تخصیص داده به خود را مشاهده نموده و سپس دو محصول/خدمت متناظر با آن نسل را جستجو کرده و ارائه دهد.
    تذکر مهم: صرف اشاره به محصول/خدمت به هیچ عنوان امتیازی ندارد بلکه دانشجو موظف است علت و چرایی آن را تحلیل کند.
    تذکر مهم: محصولات/خدماتی که معرفی می‌شود می‌بایست با محصولات/خدمات ارائه شده توسط سایر دانشجویان متفاوت باشد.

    مهلت تمرین: دو هفته: 15 اسفند ماه 93
    فایل های پیوست شده

  2. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    13
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقش نوآوری باز در توسعه محصولات

    در حال حاضر، مدیران در برخی از شركت‌ها قدم‌هاییبرای نزدیک‌تر شدن به نوآوری باز برمي‌دارند. یک دلیل آن این است که آنها به دنبال راه‌هایی برای واگذار کردن قسمت اعظم مدیریت نوآوری به شبکه‌های تامين‌کنندگان و کارشناسان مستقلی هستند که در تعامل با یکدیگر به ارائه محصولات و خدمات مي‌پردازند. آنها همچنین امیدوارند مشتریان خود را به صحنه عمل وارد کنند. اگر شرکتی بتواند از تکنولوژی برای پیوند دادن این منابع بیرونی به پروژه‌های توسعه استفاده کند، آیا مي‌تواند ایده‌های بهتری را برای محصولات جدید ارائه کند و این ایده‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر توسعه دهد؟ فرض کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه قرار است نسل جدیدی از دستگاه‌های تلفن همراه را با مشارکت گروهی از مهندسان نرم‌افزار، تامين‌کنندگان قطعات و مشتریان علاقه‌مند طراحی کند.
    اینگونه از نوآوری مدلی است که گروه‌های همفکر را گرد هم مي‌آورد. در حال حاضر، برخی از سازمان‌ها که تعداد آنها رو به افزایش است از این شیوه استفاده مي‌کنند.


    برای مثال :


    شرکت اسباب‌بازی سازی لگو (LEGO) مشتریان خود را برای طراحی مدل‌های جدید دعوت کرد و به کسانی که ایده‌های قابل‌عرضه در بازار ارائه دادند پاداش مالی اهدا کرد. خرده فروش پیراهن‌های Threadless کالاهای خود را به صورت آنلاین مي‌فروشد و اکنون یک فروشگاه در شیکاگو دارد که به صورت تعاملی و با مشارکت مشتریان اجناس خود را طراحی مي‌کند. در بخش نرم‌افزار، پلت‌فرم‌های منبع آزاد، مانند بسته نرم‌افزار لمپ ( Linux ،Apache ، MySQL وPHP/Perl/Python )، تبدیل به مؤلفه استاندارد زیرساخت IT در بسیاری از شركت‌ها شده است. آنچه که این رویکرد جدید در نوآوری را تسهیل مي‌کند، بالابردن وب به عنوان یک پلت فرم مشارکتی است.

  3. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    21
    تشکر
    1
    تشکر شده 7 بار در 5 پست
    نسل دوم:کشش بازار
    دوربین دیجیتال


    چند سالی از رده خارج شدن دوربین آنالوگ می گذرد و بازار امروزه تنها روی انواع دیجیتال دوربین متمرکز گردیده است. یکی از تغییرات عمده دوربین دیجیتال نسبت به انواع آنالوگ خود مشاهده عینی نتیجه عکاسی بود. به همین خاطر بعد از لحظه عکاسی در خواهید یافت که صحنه مورد نظر و مطلوب را ثبت کرده اید یا خیر. اما اینکار در عکاسی آنالوگ میسر نبود و شما تا ظهور نگاتیو ها منتظر می ماندید، هیجان و کنجکاوی خاصی وجود داشت. .بر همین اساس پذیرش مفهوم خطی نواوری، منجر به سرمایه گذاری وسیع در تحقیق و نوسعه شده است که از ویژگیهای نسل دوم نواوری (کشش بازار )می باشد.

    هدست بلوتوث با شتاب سنج


    شرکت Aliph نسل جدیدی از هدست های بلوتوث را با نام Jawbone Era به بازار ارایه کرده است. اینها نخستین هدست هایی هستند که درون آنها شتاب سنج کار گذاشته شده است. تا برای کنترل تماس ها بتوانید از برخی حرکات ساده استفاده کنید. ‏‏با داشتن این امکان کافی است برای پاسخ دادن به تماس ها دو بار انگشت تان را روی هدست بزنید. برای اتمام تلفن هم همین کار کافی است. برای برقراری ارتباط هدست با تلفن هم کافی است هدست را تکان دهید. در این محصول فناوری جدیدی هم برای حذف نویزها به کار گرفته شده و این شرکت می گوید این هدست قادر به بخش صدا با کیفیت HD است. تا بتوانید از آن برای گوش کردن به موسیقی هم استفاده کنید. ‏بنابراین می توان گفت این محصول از فرایند نواوری تصور فنی دارد و بر حسب نیازهای بهره برداران تعریف شده است.

    ویرایش توسط محمد ابراهیم طلوعی : 22-02-2015 در ساعت 23:07

  4. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 3 بار در 2 پست
    مدل فشار تکنولوژی:در اين مدل عامل اصلي نوآوري فشار علم و تكنولوژي است. فشار تكنولوژي به‌عنوان يك فرآيند ترتيبي و خطي ساده در نظر گرفته مي‌شود و بازار ،ظرفي براي ريختن نتايج تحقيق و توسعه در آن است. اين مدل تأكيد زيادي بر تحقيق و توسعه دارد.
    برای مثالی از نمونه موفق از فشار تکنووژی، اولین Walkmanهای سونی را می توان نام برد که به عنوان یک تکنولوژی انقلابی می توان آن را نام برد.چون سونی اولین نفر در بازار بود که این نوآوری را ارایه داد. تا قبل از ورود این واکمن ها به بازار این تکنولوژی به عنوان نیاز بازار نبود و اصلا موضوع شناخته شده ای هم نبود، اما پس از آن تبدیل به یک نیاز شد و شرکت های مختلف در پی بهبود این محصول و ارایه محصولات با کیفیت بهتر و کارایی بیش تر در این زمینه بودند. اما باید بدانیم که همیشه این نوع از تکنولوژی پس از ورود به بازار تبدیل به یک نیاز نشده و در خیلی از مواقع تکنولوژی با شکست روبرو خواهد شد در نتیجه ریسک بالایی دارد.
    به عنوان نمونه دیگر می توان ماشین لباسشویی (۶motion/Direct Drive) شرکت ال جی را نام برد که اولین لباسشویی در جهان است که توانسته با به کار گیری سیستم بخار در فرایند شستشو ،کیفیت شستشو را به حد کمال برساند( مجهز به تکنولوژی بخار شوی True Steam می باشد). این محصول عملکردی سازگار با محیط زیست داشته و از شستشویی پاکیزه تر برخوردار می باشد.
    تکنولوژیTrueSteam:
    سیستم شستشو با بخار ال جی آب را به بخار برای شستشو تبدیل می کند، تا بتوانیم مصرف انرژی کمتر و کیفیت بهتری نسبت به سیستم های قبلی داشته باشیم. در این تکنولوژی با بهره گیری از نفوذ ذرات بخار، مواد حساسیت زا و باکتری های مضر از لباس، بدون صدمه به تار و پود پارچه خارج می گردد. ال جی به دلیل استفاده ازاین تکنولوژی، توسط سازمان هایی مانند AAFA و ASL موفق به دریافت گواهینامه در این زمینه شده است. از طرف دیگر تکنولوژی بخارشوی ال جی تازگی و طراوت خاصی با پخش بخار به لباسها می بخشد که از بین برنده چروک البسه تنها در ۲۰ دقیقه است.
    ال جی با تمرکز بر ارائه قابلیت های جدید در محصولات خود،‌ سعی در صرفه جویی در مصرف انرژی و آب توسط مشتریان و حفظ سلامتی آنها داشته است. لازم به ذکر است که دستیابی به این اهداف با توجه به تکنولوژی های ۶ Motion و True Steamمحقق گشته است.
    تکنولوژی ۶ Motion ال جی تلفیقی از حرکات ۶ گانه مختلف در چرخه شستشو است که بهترین و کاراترین عملکرد را با توجه به جنس البسه به شما ارائه می دهد. این تکنولوژی جدید شستشویی کنترل شده،‌ آسان تر و با مصرف انرژی کمتر را برای همگان فراهم می کند.
    این تکنولوژی نیز از نوع فشار تکنولوژی می باشد زیرا تا قبل از آن چنین تکنولوژی در بازار نبوده و از نیازهای بازار نیز به وجود نیامده بلکه شرکت ال جی با انجام تحقیق و توسعه و تلاش برای ارایه یک محصول نوآورانه و خلاقانه این محصول را ایجاد کرده و می توان گفت یک تکنولوژی انقلابی در زمینه این محصول ارایه کرده است.

  5. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما آتوسا جلالی طلب برای ارسال این پست سودمند:


  6. #5
    مدیرکل Array
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    ارسال ها
    6
    تشکر
    2
    تشکر شده 16 بار در 3 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی نوروزی نمایش پست ها
    نقش نوآوری باز در توسعه محصولات

    در حال حاضر، مدیران در برخی از شركت‌ها قدم‌هاییبرای نزدیک‌تر شدن به نوآوری باز برمي‌دارند. یک دلیل آن این است که آنها به دنبال راه‌هایی برای واگذار کردن قسمت اعظم مدیریت نوآوری به شبکه‌های تامين‌کنندگان و کارشناسان مستقلی هستند که در تعامل با یکدیگر به ارائه محصولات و خدمات مي‌پردازند. آنها همچنین امیدوارند مشتریان خود را به صحنه عمل وارد کنند. اگر شرکتی بتواند از تکنولوژی برای پیوند دادن این منابع بیرونی به پروژه‌های توسعه استفاده کند، آیا مي‌تواند ایده‌های بهتری را برای محصولات جدید ارائه کند و این ایده‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر توسعه دهد؟ فرض کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه قرار است نسل جدیدی از دستگاه‌های تلفن همراه را با مشارکت گروهی از مهندسان نرم‌افزار، تامين‌کنندگان قطعات و مشتریان علاقه‌مند طراحی کند.
    اینگونه از نوآوری مدلی است که گروه‌های همفکر را گرد هم مي‌آورد. در حال حاضر، برخی از سازمان‌ها که تعداد آنها رو به افزایش است از این شیوه استفاده مي‌کنند.


    برای مثال :


    شرکت اسباب‌بازی سازی لگو (LEGO) مشتریان خود را برای طراحی مدل‌های جدید دعوت کرد و به کسانی که ایده‌های قابل‌عرضه در بازار ارائه دادند پاداش مالی اهدا کرد. خرده فروش پیراهن‌های Threadless کالاهای خود را به صورت آنلاین مي‌فروشد و اکنون یک فروشگاه در شیکاگو دارد که به صورت تعاملی و با مشارکت مشتریان اجناس خود را طراحی مي‌کند. در بخش نرم‌افزار، پلت‌فرم‌های منبع آزاد، مانند بسته نرم‌افزار لمپ ( Linux ،Apache ، MySQL وPHP/Perl/Python )، تبدیل به مؤلفه استاندارد زیرساخت IT در بسیاری از شركت‌ها شده است. آنچه که این رویکرد جدید در نوآوری را تسهیل مي‌کند، بالابردن وب به عنوان یک پلت فرم مشارکتی است.
    تذکر:
    سایر دانشجویان نیز توجه فرمایند:
    ابتدا نسل مدنظر را نام ببرید. سپس صرفا محصول/خدمت را نام برده و معرفی کنید. فقط و فقط دو محصول را معرفی کنید و نه بیشتر، زیرا سایر دانشجویان نیز می‌بایست محصول/خدمت غیرتکراری را معرفی کنند. در ادامه نیز می‌بایست روش تولید محصول مبتنی بر نسل مدنظر را تشریح و تحلیل کنید.
    به عنوان نمونه پاراگراف اول شما اضافه است. پاراگراف شما نیز می‌بایست مبتنی بر تذکر فوق اصلاح شود.

  7. تشکرها از این نوشته :

    اکرم میرچولی (25-02-2015)

  8. #6
    مدیرکل Array
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    ارسال ها
    6
    تشکر
    2
    تشکر شده 16 بار در 3 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد ابراهیم طلوعی نمایش پست ها
    دوربین دیجیتال با یک حس آنالوگ

    چند سالی از رده خارج شدن دوربین آنالوگ می گذرد و بازار امروزه تنها روی انواع دیجیتال دوربین متمرکز گردیده است. یکی از تغییرات عمده دوربین دیجیتال نسبت به انواع آنالوگ خود مشاهده عینی نتیجه عکاسی بود. به همین خاطر بعد از لحظه عکاسی در خواهید یافت که صحنه مورد نظر و مطلوب را ثبت کرده اید یا خیر. اما اینکار در عکاسی آنالوگ میسر نبود و شما تا ظهور نگاتیو ها منتظر می ماندید، هیجان و کنجکاوی خاصی وجود داشت. مثلا در یک عکس خانوادگی حس می کردید که پلک زده اید و بالطبع عکس تان خراب شده و نتیجه هم که بعدا مشخص می گشت.
    آقای Park Hyun Jin یک دوربین دیجیتالی به سبک دوربین های آنالوگ طراحی کرده است. طبق توضیحات روی تصاویر، شما ابتدا پنل مربوطه را قرار داده و سپس عکسی می اندازید.
    بعد از عکاسی شما قادر به دیدن نتیجه خود نخواهید بود، برای اینکار باید پنل را خارج کرده و آن را به کامپیوتر وصل کنید تا تازه قادر به مشاهده عکس های گرفته شده خود بشوید. به نظر من که ایده جالب و هوشمندانه ای است. گرچه ترجیح می دهم این مراحل را هرگز طی نکنم و همان لحظه نتیجه عکاسی هایم را ببینم.بر همین اساس پذیرش مفهوم خطی نواوری، منجر به سرمایه گذاری وسیع در تحقیق و نوسعه شده است که از ویژگیهای نسل دوم نواوری (کشش بازار )می باشد.

    هدست بلوتوث با شتاب سنج


    شرکت Aliph نسل جدیدی از هدست های بلوتوث را با نام Jawbone Era به بازار ارایه کرده است. اینها نخستین هدست هایی هستند که درون آنها شتاب سنج کار گذاشته شده است. تا برای کنترل تماس ها بتوانید از برخی حرکات ساده استفاده کنید. ‏‏با داشتن این امکان کافی است برای پاسخ دادن به تماس ها دو بار انگشت تان را روی هدست بزنید. برای اتمام تلفن هم همین کار کافی است. برای برقراری ارتباط هدست با تلفن هم کافی است هدست را تکان دهید. در این محصول فناوری جدیدی هم برای حذف نویزها به کار گرفته شده و این شرکت می گوید این هدست قادر به بخش صدا با کیفیت HD است. تا بتوانید از آن برای گوش کردن به موسیقی هم استفاده کنید. ‏بنابراین می توان گفت این محصول از فرایند نواوری تصور فنی دارد به علاوه محیط اقتصادی را در شکل محدود شده بر حسب بازارهای نماینده بوسیله مزایا و بر حسب نیازهای بهره برداران تعریف شده است.

    مطابق نظری که به پست آقای نوروزی داده شد عمل کنید.

  9. #7
    مدیرکل Array
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    ارسال ها
    6
    تشکر
    2
    تشکر شده 16 بار در 3 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط آتوسا جلالی طلب نمایش پست ها
    مدل فشار تکنولوژی:در اين مدل عامل اصلي نوآوري فشار علم و تكنولوژي است. فشار تكنولوژي به‌عنوان يك فرآيند ترتيبي و خطي ساده در نظر گرفته مي‌شود و بازار ،ظرفي براي ريختن نتايج تحقيق و توسعه در آن است. اين مدل تأكيد زيادي بر تحقيق و توسعه دارد.
    برای مثالی از نمونه موفق از فشار تکنووژی، اولین Walkmanهای سونی را می توان نام برد که به عنوان یک تکنولوژی انقلابی می توان آن را نام برد.چون سونی اولین نفر در بازار بود که این نوآوری را ارایه داد. تا قبل از ورود این واکمن ها به بازار این تکنولوژی به عنوان نیاز بازار نبود و اصلا موضوع شناخته شده ای هم نبود، اما پس از آن تبدیل به یک نیاز شد و شرکت های مختلف در پی بهبود این محصول و ارایه محصولات با کیفیت بهتر و کارایی بیش تر در این زمینه بودند. اما باید بدانیم که همیشه این نوع از تکنولوژی پس از ورود به بازار تبدیل به یک نیاز نشده و در خیلی از مواقع تکنولوژی با شکست روبرو خواهد شد در نتیجه ریسک بالایی دارد.
    به عنوان نمونه دیگر می توان ماشین لباسشویی (۶motion/Direct Drive) شرکت ال جی را نام برد که اولین لباسشویی در جهان است که توانسته با به کار گیری سیستم بخار در فرایند شستشو ،کیفیت شستشو را به حد کمال برساند( مجهز به تکنولوژی بخار شوی True Steam می باشد). این محصول عملکردی سازگار با محیط زیست داشته و از شستشویی پاکیزه تر برخوردار می باشد.
    تکنولوژیTrueSteam:
    سیستم شستشو با بخار ال جی آب را به بخار برای شستشو تبدیل می کند، تا بتوانیم مصرف انرژی کمتر و کیفیت بهتری نسبت به سیستم های قبلی داشته باشیم. در این تکنولوژی با بهره گیری از نفوذ ذرات بخار، مواد حساسیت زا و باکتری های مضر از لباس، بدون صدمه به تار و پود پارچه خارج می گردد. ال جی به دلیل استفاده ازاین تکنولوژی، توسط سازمان هایی مانند AAFA و ASL موفق به دریافت گواهینامه در این زمینه شده است. از طرف دیگر تکنولوژی بخارشوی ال جی تازگی و طراوت خاصی با پخش بخار به لباسها می بخشد که از بین برنده چروک البسه تنها در ۲۰ دقیقه است.
    ال جی با تمرکز بر ارائه قابلیت های جدید در محصولات خود،‌ سعی در صرفه جویی در مصرف انرژی و آب توسط مشتریان و حفظ سلامتی آنها داشته است. لازم به ذکر است که دستیابی به این اهداف با توجه به تکنولوژی های ۶ Motion و True Steamمحقق گشته است.
    تکنولوژی ۶ Motion ال جی تلفیقی از حرکات ۶ گانه مختلف در چرخه شستشو است که بهترین و کاراترین عملکرد را با توجه به جنس البسه به شما ارائه می دهد. این تکنولوژی جدید شستشویی کنترل شده،‌ آسان تر و با مصرف انرژی کمتر را برای همگان فراهم می کند.
    این تکنولوژی نیز از نوع فشار تکنولوژی می باشد زیرا تا قبل از آن چنین تکنولوژی در بازار نبوده و از نیازهای بازار نیز به وجود نیامده بلکه شرکت ال جی با انجام تحقیق و توسعه و تلاش برای ارایه یک محصول نوآورانه و خلاقانه این محصول را ایجاد کرده و می توان گفت یک تکنولوژی انقلابی در زمینه این محصول ارایه کرده است.
    مطابق نظری که به پست آقای نوروزی داده شد عمل کنید.

  10. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    5
    تشکر
    1
    تشکر شده 2 بار در 2 پست
    به نام خدا
    نسل پنجم : سيستمي و شبكه اي
    توسعه‌ی 5g، نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موبایل با شتاب بالایی در حال انجام است. علی‌رغم اینکه هنوز بسیاری از کشورها شبکه‌ی ارتباطی خود را به 3g یا 4g ارتقا نداده‌اند، اما نسل پنجم در حال توسعه است و دانشمندان با هیجان بالایی در مورد آن صحبت می‌کنند، چراکه 5g کاملا متفاوت خواهد بود.
    استفاده از پهنای باند بالا، نرخ انتقال داده‌ی زیاد و تسهیل در ارتباطات مبتنی بر اینترنت چون مکالمات ویدئویی، تنها گوشه‌ای از قابلیت‌هایی است که با پیاده‌سازی شبکه‌های 5g در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
    پیاده‌سازی شبکه‌های مخابراتی 5g بدین معنا است که بستر مورد نیاز برای اتصال شهرهای هوشمند، انجام عمل‌های جراحی ریموت، استفاده از خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا در دسترس خواهد بود.
    كليد درك قابليت هاي اين شبكه ي بسيار سريع هماهنگ‌سازی و تحول کلی در طیف امواج رادیویی نهفته است. داده‌ها با استفاده از امواج رادیویی منتقل می‌شوند. امواج رادیویی نیز مشخصاتی همچون طول موج و فرکانس دارند که منجر به ایجاد امواج می‌شود.
    با توجه به تغییر طول موج و متعاقب آن تغییر فرکانس یک موج، از امواج مختلف برای کاربردهای متفاوتی در ارتباطات استفاده می‌شود که این موضوع بصورت قراردادی تعیین شده است. برای مثال طول موج خاصی در صنعت دریانوردی استفاده می‌شود در حالی که طول موج‌های دیگری برای استفاده در صنعت هوانوردی، انتقال تصاویر تلویزیونی و شبکه‌های موبایل اختصاص داده شده است. استاندارد استفاده از این طول موج‌ها و اختصاص آن به کاربردهای خاص توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند، مشخص می‌شود.در حال حاضر طیف امواج رادیویی نظم خاصی ندارد و نیاز به اختصاص فرکانس‌های جدید به فناوری‌های نو منجر به استفاده از فاصله‌ی فرکانسی بین امواج شده است. این موضوع منجر به ایجاد مشکلات در سرعت ارتباط شده است.برای ایجاد بستر مورد نیاز به منظور پیاده‌سازی شبکه‌های ارتباطی 5g، اتحادیه بین‌المللی مخابرات در حال بازسازی بخش‌هایی از شبکه‌ی رادیویی است که به انتقال داده‌ها اختصاص داده شده بود. البته این امر خللی در شبکه‌های مخابراتی پیشین چون ۳جی و ۴جی ایجاد نخواهد کرد.
    جی پنج شبکه‌ی ارتباطی بسیار سریع است. با استفاده از شبکه‌های ارتباطی ۵جی می‌توان به رویای دستیابی به سرعت ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه دست یافت. سرعت ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه ۱۰۰ برابر سریع‌تر از شبکه‌های ۵جی است که هم‌اکنون بصورت آزمایشی توسط برخی از کمپانی‌ها پیاده‌سازی شده است.
    زمانی که سامسونگ در سال ۲۰۱۳ خبر از آزمایش شبکه‌ی ۵جی خود با سرعت انتقال داده‌ی یک گیگابیت بر ثانیه داد، بسیاری از علاقمندان به وجدآمدند. با استفاده از این شبکه می‌توان یک فیلم با رزولوشن اچ‌دی را در یک ثانیه دانلود کرد.
    سارا مازور، رئیس مرکز مطالعات اریکسون، که سرمایه‌گذاری عظیمی در مورد تحقیقات ۵جی به انجام رسانده، در این خصوص می‌گوید:
    شبکه‌‌های ارتباطی ۵جی باید از عهده‌ی نیاز مبرم زمینه‌های مختلف به ارتباط بر آیند.پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ابزار به اینترنت متصل خواهند شد. از این‌رو ارتباطات با استفاده از فرکانس‌های مختلف برای اتصال گجت‌های مورد نیاز در نظر گرفته شده‌اند.
    افزایش ظرفیت شبکه چیزی شبیه به عریض کردن راه ارتباطی است. در صورتی که جاده عریض‌تر شود، خودروهای بیشتری می‌توانند از آن عبور کنند. یعنی با ایجاد لاین‌های بیشتر، خودروهای بیشتری نیز در آن واحد عبور می‌کنند، اما منظم کردن حرکت نیز نقش پررنگی در بالا بردن سرعت دارد. برای مثال اختصاص برخی کانال‌ها به ارتباطات محلی و شماری دیگر به ارتباطات جهانی می‌تواند سرعت نقل و انتقال داده‌ها را افزایش دهد.
    یکی از مورادی که نیاز به پهنای باند بالا را افزایش می‌دهد، مفهوم اینترنت اشیا است. اینترنت اشیا تنها به معنای ارتباط با سیستم تهویه‌ی خانه‌ی هوشمند یا امکان کنترل لوازم خانگی از فاصله‌ی دور بصورت ریموت نیست. بلکه این مفهوم مفاهیم گسترده‌تری را شامل می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به اطلاع از صندلی‌های خالی قطار‌های موجود در ایستگاه اشاره کرد که این اطلاعات از طریق خود قطار که به اینترنت متصل شده، حاصل می‌شود.
    ابزار‌های هوشمند خود بطور مستقل قادرند تا پهنای باند مورد نیاز خود را انتخاب کنند که این موضوع از شلوغ شدن یک فرکانس خاص بصورت خودکار پیشگیری می‌کند. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود اولین فرکانس در نظر گرفته شده از سال ۲۰۲۰ میلادی عملیاتی شود. دو فرکانس بعدی نیز در ادامه به جمع شبکه‌ی ۵جی اضافه خواهد شد.
    یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی شبکه‌ی ۵جی، پایداری این شبکه است.این قابلیت یکی از ارکان اصلی بکارگیری این فناوری در زمینه‌هایی است که پایداری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله‌ی این حوزه‌ها می‌توان به استفاده از شبکه‌های ۵جی در ارتباط خودروهای هوشمند بدون راننده و همچنین انجام انواع اعمال جراحی بصورت ریموت اشاره کرد.
    شبکه‌‌های ارتباطی آزمایشی 5 جی
    کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی چون اریکسون و هوآوی نظری در مورد هزینه‌ی تخمینی یک شبکه‌ی ارتباطی ۵جی ندارند. اما این موضوع منجر به توقف فعالیت‌های این کمپانی در زمینه‌ی تحقیقات و توسعه‌ در این زمینه نمی‌شود.
    برای مثال سامسونگ امیدوار است تا همزمان با برگزاری المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸، از شبکه‌ی مخابراتی خود مبتنی بر فناوری ۵جی پرده بردارد. همچنین هوآوی نیز برای بهره‌برداری از شبکه‌ی ۵جی خود همزمان با جام‌‌جهانی فوتبال روسیه در سال ۲۰۱۸ و در شهر مسکو برنامه‌ریزی کرده است.
    ژاپن در نظر دارد تا علاوه بر میزبانی از مسابقات المپیک ۲۰۲۰، از اولین شبکه‌ی تجاری ۵جی نیز بهره‌برداری کند.علاوه بر صرف هزینه‌های سرسام‌آور در بخش تخقیق و توسعه‌ی شبکه‌های ارتباطی ۵جی، باید تکنولوژی‌ها و حوزه‌های مصرف‌کننده‌ی فناوری ۵جی نیز خود را با پیش‌ نیازهای استفاده از این شبکه‌ها هماهنگ کنند.

  11. #9
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    5
    تشکر
    1
    تشکر شده 2 بار در 2 پست
    نسل دوم نوآوری : کشش بازار

    1- تلویزیون هوشمند،
    Smart TV

    دیر زمانی پیش از این در تعریف ابزاری به نام تلویزیون تنها به وسیله ای برای نمایش صدا و تصویر اشاره می شد و رقابت اصلی مابین سازندگان این ابزار محبوب تنها به مسئله ابعاد و سایز صفحه نمایش دستگاه محدود می شد. اما در گذر زمان نه تنها کاربری اصلی تلویزیون یعنی نمایش تصاویر با پیشرفت های فوق العاده روبرو گردیده و فناوری هائی جذابی همچون تصاویر Full HD و محتوای سه بعدی به عرصه رقابت مابین برندها وارد شد، بلکه اندک اندک با انتقال مفهوم تلویزیون هوشمند و تلفیق کاربری کامیپوتر و تلویزیون های پیشرفته امروزی تعریف سنتی و کلاسیک تلویزیون نیز نیازمند بازنگری کلی و تغییرات اساسی گردیده است. بطوریکه امروزه پنل های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها فاصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته اند بلکه با پر رنگ تر شدن مفهوم رسانه ای این ابزار به مهمترین منبع دریافت اطلاعات کاربران نیز بدل شده اند و بدین ترتیب است که Smart TV در مفهوم یک رسانه پیشرفته پا به عرصه وجود گذاشته است

    سازندگان به این نتیجه رسیده‌اند، کاربران دیگر نمی‌خواهند به صورت یک‌طرفه برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند. علاوه بر تماشای برنامه‌های تلویزیون، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی را که از دوستان یا اینترنت گرفته‌ایم روی یک حافظه فلش ریخته و به تلویزیون یا دستگاه متصل به تلویزیون می‌زنیم و تماشا می‌کنیم.

    2.jpg


    تلویزیون هوشمند،
    Smart TV چیست؟
    تلویزیون هوشمند مانند تلفن هوشمند عمل می کند. این تلویزیون های قادرند سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند. یعنی تلویزیون هوشمند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس های متنوعی را به کاربر می دهد. کاربر می تواند در تلویزیون هوشمند خود نرم افزار نصب کند، ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و از همه مهمتر به کانال های اینترنتی IPTV متصل شود.
    تلویزیون هوشمند این قابلیت را به شما می‌دهد تا دیگر به اتصال انواع و اقسام دستگاه‌های پخش‌کننده به تلویزیون نیاز نداشته‌باشيد و بتوانید تمامی فایل‌های چندرسانه‌ای خود را حتی به صورت بی‌سیم مشاهده کنید. همچنین از طریق تلویزیون هوشمند می‌توانید به اینترنت وصل شوید، ایمیل‌ها را چک کنید، با دوستانتان صحبت کنید، به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بروید و فایل‌های چند‌رسانه‌ای را از روی اینترنت ببینید. قضیه آنقدر جدی است که سازندگان بزرگ تلویزیون از جمله پاناسونیک، سامسونگ و LG محصولاتی از این قبیل را تولید کرده‌اند.
    امکان کنترل با دست: در این سری، کاربر می‌تواند به راحتی روی مبل خود لم داده و فقط با حرکات تعریف شده دست، کارهایی مانند ورق زدن صفحات، اجرای برنامه‌ها، انتخاب قسمت مورد علاقه و‌... را انجام دهد. در واقع در این نسل جدید، دیگر نیاز چندانی به کنترل از راه دور نیست و کاربر بدون واسطه (‌مانند ابزارهای کینکت‌) قادر به کنترل محتوا و نحوه اجرای برنامه‌های دلخواه خود خواهد بود. این مدل امکان پخش تصاویر سه‌بعدی به صورت Full HD را نیز داد و از طرفی نور نقطه‌ای را با دقت بسیار بالایی تنظیم می‌کند که در نتیجه میزان کنتراست تصویر، کیفیت تصویر و بهبود رنگ آن را به دنبال دارد. نکته مهم دیگر این که این مدل هم در کلاس LED و هم Plasma روانه بازار شده.

    imagesDN7YJM9S.jpg


    2-بانکداری الکترونیک
    بانکداری الکترونیک شیوه نوینی است که طی قریب به دودهه اخیر ابتدا با تاسیس عابر‌بانک‌های موسوم به ATM راه‌اندازی شده و امروزه نیز با رواج گسترده اینترنت، بخشی از فعالیت‌ها در دنیای وب را به‌خود اختصاص داده است.
    بانکداری الکترونیک چیست؟
    علاوه بر تعریف کلی از این مقوله می‌توان گفت بانکداری الکترونیکی عبارت است از استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری وسخت افزاری مبتنی برشبکه ومخابرات برای تبادل منابع واطلاعات مالی به صورت الکترونیکی که می‌تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعب بانک‌ها شود.
    انواع خدمات بانکداری الکترونیکی

    بانکداری الکترونیک شامل سیستم‌هایی است که مشتریان موسسات مالی را قادر می‌کند در سه سطح اطلاع‌رسانی، ارتباط و تراکنش از خدمات و سرویس‌های بانکی استفاده کنند که در این میان تنها نیاز است مشتریان با حضور در یکی از شعبه‌ها اعلام درخواست استفاده از بانکداری الکترونیکی کند.
    موبایل و SMS بانکینگ
    با گسترش بانکداری الکترونیکی که شامل اینترنت بانکینگ و موبایل بانکینگ می‌شود باعث شده تا بانک‌های کشور برای رضایت مندی مشتریان به ارایه سرویس‌های جدیدی روی آورند به طوری که هم اکنون بیشتر بانک‌ها درصدد هستند با سرویس‌های مختلف در زمینه موبایل بانکینگ مشتریان بیشتری را جذب کنند.

    منابع:

    http://newsmobna.blogfa.com/pos
    http://www.bartarinha.ir/fa/news
    http://www.tvr.ir/index.php
    http://www.zoomit.ir/articles/video-audio/item/802-everything-you-should-know-about-smart-tv
    ویرایش توسط حدیث ستارپناه : 24-02-2015 در ساعت 19:12

  12. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    14
    تشکر
    2
    تشکر شده 9 بار در 8 پست
    نسل دوم کشش بازار بعنوان یک مدل خطی که با مطالعه بازار و دریافت نیاز های پنهان مشتری مبادرات به نواوری و تولید محصول مینماید

    1) محصول نرم افزاری SAP

    شرکت SAP با بررسی نیازهای نرم افزاری سازمانها ، نه تنها با ارائه نرم افزار های سازمانی نظیر ERP , ERP II نیاز های فعلی انها را براورده نموده و فرایندهای انها را تسهیل مینماید بلکه با بررسی نیاز های آتی سازمانها و پوشش این نیاز ها در خلال روند پایده سازی و پشتیانی ، دائما نیاز های جدید و پنهانی را شناسایی و بعضا ایجاد مینماید که این مهم با ارائه محصولات در نگارشهای جدید میتواند باعث توسعه و نواوری در محصولات این سازمان شده و هر روز بر تعداد مشتریانش بیافزاید که در نوع خود باعث توسعه بازار آن تا مرز چند ملیون مشتری در سطح بین المللی شده است . روش تولید نرم افزاربدین گونه است که ابتداعا توسط یک تیم شناخت و بر اساس نوع صنعت ، نیاز های جامع شناسایی ، تحلیل ، طراحی و پیاده سازی میگردد که پس از روشهای مختلف تست UAT و پیاده سازی نهایی ، بعنوان یک راه حل نرم افزاری برای یک صنعت خاص معرفی میگردد . از این مرحله با استقرار و پشتیبانی در صنعت مذکور نسبت به شناخت نیاز های فعلی و آتی اقدام شده و بصورت لیست ویژگیهای جدید از مشتریان و بازار اخذ شده و به قسمت توسعه و نگهداری محصول در تولید ارائه میگردد که پس از کارشناسی و تحلیل موارد موثر و مطلوب در نگارشهای جدید عرضه میگردد .این روند در اکثر شرکتهای نرم افزاری مرسوم بوده و بر اساس شناسایی نیاز های مشتریان وروند کششی بازار پایه گذاری شده است که باید قسمت های Optional سیستمهای نرم افزاری جهت انعطاف بیشتر با نیاز های حین کار مشتریان را بعنوان یک رویکرد موفق نیز مورد توجه قرارداد
    Untitled.jpg
    2) سیر تکامل رایانه شخصی PC


    رایانه های اولیه به عنوان یک بخش از نیاز خاص جامعه دارای طراحی سفارشی بودند. این روش گران‌ قیمت طراحی سفارشی از پردازنده‌ها برای یک بخش خاص، به شکل قابل توجهی، مسیر تولید انبوه آنرا که برای اهداف زیادی قابل استفاده بود فراهم نمود. نیاز بیش از پیش عموم مردم نیز به رایانه و پردازش آن بالاخص در ابتدا که نیاز به سرعت و حجم اطلاعات ویژگی اصلی محسوب میشد،روند قابل ملاحظه‌ای را در عصر مجزای ابر رایانه ها آغاز نمود و راه عمومی نمودن مدارات مجتمع (IC یا Integrated Circuit) را سرعت فراوانی بخشید. یک مدار مجتمع، امکان افزایش پیچیدگی‌ها برای طراحی پردازنده‌ها و ساختن آنها در مقیاس کوچک را (در حد میلیمتر) امکان‌پذیر ‌ساخت و هر دو فرایندها (کوچک سازی و استاندارد سازی ) بعلت اتکاء هر روز بشر به رایانه و نیاز بیشتر و بیشتر به دو عامل مهم یعنی سرعت و حجم اطلاعات بوده است . حضور این تجهیزات رقمی را در زندگی مدرن گسترش یافته است و آن را به فراتر از یک دستگاه خاص مانند رایانه تبدیل کرد.تاثیر رایانه ها و ریزپردازنده‌های جدید را در هر چیزی از خودروها گرفته تا تلفن‌های همراه و حتی اسباب بازی‌های کودکان می‌توان یافت. مدت زمان انجام یک کار به‌وسیله رایانه، به عوامل متعددی بستگی دارد که اولین آنها، سرعت پردازشگر رایانه‌است. پردازشگر یک تراشهالکترونیکی کوچک در قلب کامپیوتر است و سرعت آن بر حسب مگاهرتز یا گیگاهرتز سنجیده می‌شود. هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد، پردازشگر سریعتر خواهد بود و در نتیجه قادر خواهد بود، محاسبات بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد. سرعت پردازشگر به عنوان یکی از مشخصه‌های یک کامپیوتر به قدری در تعیین کارآیی آن اهمیت دارد که معمولاً به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده نام کامپیوتر از آن یاد می‌شود. تراشه پردازشگر و اجزای الکترونیکی که آن را پشتیبانی می‌کنند، مجموعاً به عنوان واحد پردازش مرکزی یا CPU شناخته شده هست . از طرف دیگر اطلاعات بر روی هارد دیسک هایی ذخیر ه میشود که بر اساس افزایش نیاز هر روزه به حجم اطلاعات ظهور یافت که با ابداع حافظه های جدید چند گیکا بایتی و در روند زمان تقریبا مرتفع شده و از یک نیاز عادی خارج شد . اتکاء انسان امروزی به رایانه از مرز استفاده برای مصارف خاص عبور کرده و به مرور تبدیل به یک وسیله حیاتی شد بطوریکه شرکتهای سازنده با شناسایی نیاز های پنهان مشتریان وتجهیز نمودن رایانه ها به وسائل جانبی نظیر Webcam ، کارت های گرافیکی ، ابزار های صوتی و تصویری و نرم افزار های مختلف دائما سطح نیاز انتظاری مشتریان را براورد نموده و با مشعوف ساختن مشتریان وابستگی بیشتری را ایجاد نمودند . همراه با گذر از موانع نسل اول تولید رایانه که همان سرعت و حجم اطلاعات بود ، در نسل دوم رایانه ها به پوشش نیاز های جانبی پرداختند و ضمن کاهش حجم ، بر اساس تحلیل نیاز های آتی مشتریان و کشش بازار هر روز امکانات بیشتری را به آن افزودند ، میتوان گفت هم اکنون روند تولید رایانه های کوچکتر با امکانات بالاتر نظیر لپ تاپ ، نوت بوکها ، نت بوکها و.. عرصه را برای خروج پی سی ها آماده نموده است و به نظر میرسد این روند تا تبدیل شدن به رایانه های بسیار کوچک و کارا و یا بگمانی با تلفیق صنعت رایانه و موبایل در استفاده عمومی وارد تحولی تازه گردد که ظهور پاکت پی سی ها و نوت موبایل ها سر آغاز ان است.

    منابع :
    www.intel .com
    www.sap.com
    استراتژی رویکرد کششی بازار ، عادل آذر ،مدیریت صنعتی ، دوره 2 ، ش 4
    ویرایش توسط شهرام شکوری : 23-02-2015 در ساعت 21:04

  13. تشکرها از این نوشته :

    معصومه معلم (24-02-2015)


 

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:20 بر حسب GMT +3.5 می باشد.