صفحه 3 از 7 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 65
Like Tree271Likes

موضوع: ارائه نمونه برای نسل های مدل های نوآوری (بحث شماره 2 مجازی)

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    13
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط حدیث ستارپناه نمایش پست ها
    با سلام و تشکراز مطالبتون.آقای نوروزی این محصولاتی که شما معرفی کردید مختص کدام یک از نسل های نوآوری است؟ در صورت امکان این را مشخص کنید.
    با سلام و احترام، مطالب ارسالی اینجانب مربوط به نسل ششم - مدلهای نوآوری باز بود.

  2. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    فشار تکنولوژی
    مدل­های نوآوری انواع مختلفی دارد. تفسیر نادرستی که مورد توجه بسیاری از سیاست­گذاران و اقتصاددانان قرار گرفته، بر این پیش فرض قرار دارد که نوآوری، علم کاربردی یا به قولی همان فناوری(جدید) است. علم بنیادی(پژوهش)، علم کاربردی(فناوری) را تغذیه کرده، فناوری محصول جدید را به بازار می‌فرستد و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. این مدل، که نسل اول مدل نوآوری است، مدل خطی، مدل فشار عرضه یا فشار فناوری و گاهی نیز مدل نئوکلاسیک نوآوری گفته می‌شود. بر اساس مدل خطی، نقطه آغاز نوآوری، فعالیت تحقیق و توسعه است. نوآوری به معنای فرایندی از اکتشاف است که در آن دانش جدید طی مجموعه­ای از مراحل ثابت، تبدیل به محصولات جدید می‌شود. مدل خطی مورد انتقاد بسیاری از دانشمندان قرار گرفته است. آنها این مدل را ساده انگارانه توصیف کرده و چند مشکل اساسی برای آن بر می‌شمارند به عنوان نمونه، به طور کلی بین مدلهای خطی سیاستگذاری ارتباط محکمی با واقعیت نوآوری در عمل وجود ندارد.
    نمودار خطی فشار فناوری
    AAA.jpg



    صفحه نمایش لمسی:
    hero_test_102011.png
    یک مثال خوب برای فشار فناوری،صفحه نمایش لمسی است.برای اولین بار توسط جانسون در رادار سلطنتی انگلستان در اواسط 1960 به عنوان یک کار پژوهشی منتشر شد.این فناوری موفق به جذب بودجه تحقیق و توسعه شد،تا اینکه در 1980 هیولت پاکارد یک کامپیوتر با صفحه نمایش لمسی به عنوان محصول جدید به مصرف کنندگان بالقوه معرفی شد. تحولات بعدی فناوری صفحه نمایش لمسی ،قابلیت نوشتن با دست روی این صفحات بود که در سال 1993، اپل نیوتن pda را منتشر کرد.در سال 1996،پالم پایلوت سری خود را به بازار pda در حال رشد معرفی کرد.این فناوری ایده محصولات جدیدی مانند آی پد لمسی و آیفون های پر طرفدار امروز است.

    12.jpg


    سینکلر c5:
    15.png
    یک مثال مهم در این مورد یک وسیله نقلیه الکتریکی با هدف مسافربری به نام سینکلر c5 در اواسط 1980 است. عیب بزرگ این وسیله زمان طولانی راه اندازی و توانایی طی کردن مسافتی کوتاه بود. علاوه بر این در آن پدالی نصب شده بود که توسط راننده هنگام بالا رفتن از تپه استفاده می شد.تاخیر در راه اندازی این وسیله نقیله در مقایسه با سایر وسایل به ویژه پیشی گرفتن کامیون در نمایش تلوزیونی بدبختانه یک تصویر بسیار منفی از این محصول ایجاد کرد.c5 یک محصول از فشار فناوری بود نه نیاز بازار و این امر آنرا به عنوان یک محصول تجاری شکست خورده کرد.
    AA.jpg
    تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 13.jpg (8.7 کیلو بایت, 3 نمایش)
    • نوع فایل: jpg 14.jpg (14.1 کیلو بایت, 2 نمایش)
    ویرایش توسط آناهیتا ثابت قدم : 25-02-2015 در ساعت 20:27

  3. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده 3 بار در 1 پست
    نسل اول : فشار تکنولوژی
    ماشین‌تحریر
    اولین سیستم تایپ جهان توسط هنری میل در سال ۱۷۱۴ ابداع شد که نمونه‌ای از آن به جای نمانده و تمامی طرح‌های این ماشین ابتدایی نیز مفقود شده‌است. در سال ۱۸۲۹ ویلیام بارت ماشین چاپی را با نام تایپوگراف ارائه کرد که با موفقیت مواجه نشد. سر انجام کریستوفر لتم شولز به همراه دو تن از همکارانش به نام‌های کارلوس گلیدن و ساموئل سول ماشین تایپ خود را در سال ۱۸۶۷ تکمیل کردند و پس از دریافت امتیاز، شولز پروانه تولید ابداع خود را در ایالات متحده آمریکا به ثبت رساند و اولین ماشین تایپ تجاری با نام رمینگتون مدل ۱ در سال ۱۸۷۳ وارد بازار شد. ایده تولید این ماشین بر اساس اصول ماشین چاپ متحرک گوتنبرگ، طراحی شد در این شیوه از چاپ، جوهر با استفاده از فشار بر روی کلیشه به کاغذ منتقل می‌شد و شولز نیز با الهام از این شیوه ماشین تایپ خود را بر مبنی ضربه زدن کلیدهای ماشین بر روی نواری سیاه رنگ و جوهری ابداع کرد. ولي اگر شخصي که تايپ ميکرد با سرعت زياد تايپ ميکرد بعضي مواقع اين ميله هاي آهني به هم گير ميکردن و باعث از کار افتادن ماشين تحرير ميشد. براي همين کريستوفر لتم شولز براي اينکه بتواند از درگير شدن اين ميله ها با هم جلوگيري کند و در واقع بتواند تاخيري درکار تايپيست ايجاد براي تايپ حروف ايجاد کند، ۶ سال وقت گذاشت تا بتواند بهينه ترين حالت چينش حروف را براي جلوگيري از گير کردن ميله هاي رابط رو پيدا کند که بالاخره در سال ۱۸۷۸روش QWERTY را ابداع کرد. سپس همين سيستم QWERTY وارد کامپيوترهاي معمولي شد. البته QWERTY تنها سيستم موجود براي چينش کيبورد نيست. سيستم هاي ديگه اي نظير Dvorak و Colemak هم وجود دارد. نخستین جایگزین و طراحی متفاوت در دهه ۱۹۳۰ و توسط شخصی با نام دکتر August Dvorak رقم خورد. این طراحی با توجه به ویژگیهای ارگونومیک و برای دسترسی سریع به همه کلید‌ها و در نتیجه افزایش سرعت تایپ طراحی شده بود. این صفحه کلید با نام صفحه کلید ساده شده Dvorak شناخته ‌و در سال ۱۹۳۶ به شکل رسمی ثبت شد. البته این صفحه کلید چندان مورد اقبال عموم واقع نشد. از سال ۱۹۷۷ شرکتی معروف به PCD Maltorn فعالیت خود در طراحی صفحه کلید‌های ارگونومیک را آغاز کرد. بسیاری از مدل‌های این شرکت با توجه به موانع کار افراد معلول برای تایپ کردن و همچنین با استفاده از نماهای سه بعدی توپوگرافیک برای صفحه کلید، طراحی شده بود.
    اما در دهه ۸۰ میلادی نوع جدیدی از صفحه کلید‌ها طراحی شد که این ویژگی لمس در آن‌ها به کلی فراموش شده بود و همچنین در برابر آب و گرد و خاک نیز مقاوم بود. بهای آن نیز بسیار پایین بود و بسیاری از رایانه‌های قابل حمل از این صفحه کلید استفاده می‌کردند. یکی از ایده‌های شرکت IBM در سال ۱۹۸۴ ، طراحی یک صفحه کلید متفاوت با نام Freeboard بود. این صفحه کلید، نمونه‌ای وایرلس بود که از چهار باتری برای تامین انرژی استفاده می‌کرد و از طریق درگاه Infrared با رایانه مرتبط می‌شد. همچنین این صفحه کلید واجد کلید‌هایی با طراحی Chiclet بود بدان گونه که امروزه در رایانه‌های MacBook شرکت اپل دیده می‌شود. در سال ۱۹۸۴ شرکت اپل یک نمونه Portable از صفحه کلید را عرضه کرد که واجد یک سوییچ بود تا کاربران بتوانند به سادگی در بین تایپ با صفحه کلید QWERTY و نمونه ساده شده آن از سوی Dvorak تغییر پدید آورند. در سال ۱۹۸۵ شرکت IBM اقدام به تولید یک صفحه کلید با عنوان مدل M با بیش از ۱۰۰ کلید برای شرکت‌های تجاری کرد. در حالی که این صفحه کلید یک نمونه جامع از همه کلید‌ها ممکن بود اما بیش از همه ساز و کار لمس کلید‌های آن بود که یک موفقیت تجاری برای این شرکت رقم زد. در حالی که مدل M یک صفحه کلید جامع بود، صفحه کلید Happy Hacking تنها به ۶۰ کلید بسنده کرده بود. این صفحه کلید در سال ۱۹۹۶ و از سوی شرکت PFU با همکاری Fujitsu طراحی شد؛ هرچند نمونه‌های اولیه آن ساده طراحی شده بود، نمونه‌های بعدی با ‌‌قابلیت کلید‌های خازنی بهره گرفت. صفحه کلید Stowaway نخستین نمونه‌ای بود که طراحی آن به گونه‌ای بود که کاربر می‌توانست آن را جمع کرده و در اندازه‌ای بسیار کوچک با خود حمل کند. در عین حال این صفحه کلید نیز یک نمونه جامع بود. البته این صفحه کلید مخصوص به دستگاه‌های PDA طراحی شده بود و مستقیم‌ با یک درگاه به این دستگاه‌ها متصل می‌شد. در سال ۲۰۰۲ شرکتی با نام Canesta تلاش کرد تا قابلیت حمل یا Portability صفحه کلید‌ها را به یک مرحله بالا‌تر ارتقا دهد و این کار را از طریق حذف واقعیت صورت داد! این صفحه کلید بسیار جالب بود و از نور Infrared برای ایجاد یک صفحه کلید به همراه سنسورهایی برای رصد حرکت انگشتان دست کاربر و فشار کلید‌ها بهره می‌گرفت. در سال ۲۰۱۰ این شرکت توسط مایکروسافت خریداری شد تا ایده‌های آن در طراحی‌ها و تکنولوژی‌های آینده این شرکت استفاده شود.
    سلول های بنیادی
    نخستین باری که دانشمندان به وجود سلول های بنیادی گمان بردند، در اوایل قرن20 و هنگامی بود که نمو رویان های ابتدایی را مورد بررسی قرار می دادند. نخستین تایید وجود سلول های بنیادی، در اوایل دهه1960، حاصل آمد. جیمزتیل و ارنست مک کلوخ در بـنیـاد سـرطـان اونتـاریـو، در تـورنتـو کـانـادا، چگـونگـی تخـریـب سلـول هـای خـون موش‌های آزمایشگاهی را به وسیله تابش، بررسی می کردند. آنان دریافتند که می توانند با تزریق سلول های مغز استخوان موش های دیگر دارای ژنتیک مشابه ،به موش های مورد آزمایش، مقدار لازم سلول های خون این موش ها را تامین کنند و مانع مرگ آن ها شوند. تیل و مک کلوخ، کمتر از دو هفته پس از تزریق سلول های مغز استخوان،به موش های پذیرنده، مغز استخوان و طحال این موش ها را آزمایش کردند. این دو پژوهشگر چند مجموعه کلون( Clone) از سلول های خون پیدا کردند. آن ها انتظار داشتند که در هر مجموعه فقط یک نوع سلول خون پیدا کنند. اما، مشاهده کردند،که هر مجموعه کلون محتوی همه انواع سلول های خون است و همه آن ها فقط از یک سلول مغز استخوان پدید آمده اند. بنابراین، به گفته مک کلوخ برای نخستین بار ثابت می شد که چیزی از قبیل سلول بنیادی، وجود دارد. تاریخچه پژوهش درباره سلول های بنیادی، نشان می دهد که شناسایی این سلول ها کار ساده ای نیست. سلول های بنیادی، برخلاف سلول های عصبی، سلول های خون و دیگر سلول های بالغ، ظاهر مشخصی ندارند. بنابراین پژوهشگران،سلول های بنیادی را بر اساس توانایی هایی که دارند توصیف می کنند، نه از روی شکل و اندازه آن ها. سلول های بنیادی رویانی را که از رویان ابتدایی جدا می کنند و در محیط کشت آزمایشگاهی کشت می دهند، ویژگی بسیار مهمی دارند: می توانند در طی زمان طولانی همواره تقسیم و در نتیجه تجدید شوند. این سلول ها در شرایط مناسب، پی در پی تقسیم می شوند و سلول های رویانی دیگری را تولید می‌کنند. ‏ از سلول های بنیادی می‌توان برای بازسازی سلول ها یا بافت هایی استفاده کرد که بر اثر بیماری یا جراحت صدمه یافته اند. این نوع درمان به درمان سلولی معروف است. یکی از کاربردهای بالقوه این شیوه درمان ، تزریق سلول های بنیادی جنینی در قلب برای بازسازی سلول هایی است که بر اثر حمله قلبی صدمه دیده‌اند. و یا بازسازی سلول های مغزی بیماران مبتلا به پارکینسون استفاده کردو ....

  4. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    محل سکونت
    Tehran
    ارسال ها
    16
    تشکر
    2
    تشکر شده 6 بار در 5 پست
    نسل دوم نوآوری - مدل کشش بازار

    از اوایل 1960، دومین مدل خطی نوآوری با توجه به دیدگاههای اقتصادی شکل گرفت . در این مدل نوآوریها نتیجه تقاضا و نیاز بازارها بودند و تقاضای بازار مستقیما باعث ایجاد نیاز جدید توسعه تکنولوژی شرکتها می شد . در این مدل بیشتر نوآوریها حاصل کار واحدهایی است که به طور مستقیم با مشتری در ارتباط اند، چون که این واحدها، نیاز و خواسته مشتری را بهتر می شناسند و محل سرمایه گذاریها را بهتر تشخیص می دهند . در این مدل، بازار تعیین می کند که در چه پروژههای تحقیق و توسعه سرمایهگذاری شود و تاکید بر روی بازار و نیاز مشتری است. حقيقت اين است که کاستی‌های گذشته در حوزه نوآوری و توسعه فناوری، نوعی شکاف فناوری ميان صنعت ايران و کشورهای پيشرو به وجود آورده است. از سوی ديگر سرعت پيشرفت فناوری هم زياد شده و امواج محصولات و فناوری‌های بهبود يافته وارداتی هر دم از راه می‌رسند و با ضربات پياپی خود مجالی برای عرض اندام اقدامات پراکنده داخلی نمی‌گذارند و هرگونه تلاش برای پرکردن اين شکاف را دشوارتر می‌کنند. در بازار ايران نيازهايي وجود دارد که ويژه ايران و ايرانی است. چنين می‌نمايد که اين نيازها به سه دليل تاکنون مورد توجه نوآوران خارجی قرار نگرفته‌اند: (1) آنها عمدتا از وجود اين فرصت‌ها بی‌خبرند؛ (2) پاسخگويي به اين نيازهای ويژه برای آنها اقتصادی نيست؛ و (3) آنها دانش و توانمندی لازم را برای نوآوری در اين زمينه‌ها ندارند. آیتم اول زیر نمونه ای از این کشش بازار مختص کشورمان می باشد .

    1) تيونر ربع پرده‌اي chromatic-tuner1.jpg
    در صنعت موسيقی غربي دستگاهي به نام تيونر وجود دارد كه كمترين ميزان نوسان را در سازها نشان مي‌داد، اما جاي خالي چنين محصولی در موسيقي ايراني و حتي موسيقي شرقي به شدت احساس مي‌شد. در واقع تيونرهاي غربی نمي‌توانستند فواصل کوچک‌تر از نيم‌پرده (ويژه موسيقي شرقي) را تشخيص دهند. بنابراين جای خالی تيونري كه بتواند اين نت‌ها را شناسايي يا نرم‌افزاري كه بتواند آنها را توليد كند در بازار ايران بسيار مشهود بود. در سال 1377 شرکت صوت آذين به‌منظور پاسخگويي به اين نياز ويژه بازار موسيقی سنتی ايرانی که تا آن زمان بی‌پاسخ مانده بود، شکل گرفت .
    نخستين محصول نوآورانه اين شرکت در سال 1378 روانه بازار شد. كشش بازار و استقبال چشمگير اهالي موسيقي كشور از تيونر ربع پرده‌اي (يعني محصولی که بتواند ربع پرده‌هاي توليدشده توسط سازهاي موسيقي ايراني را شناسايي کرده و نمايش دهد) باعث شد که نوآوری‌ها تداوم يابد و ويژگی‌های بهتری بر محصول اوليه افزوده شود. تاکنون چند نسل از اين محصول با موفقيت وارد بازار ايران شده است. در گام بعدی اين محصول در کشورهايي عرضه شد که جمعيت ايرانی قابل توجهی در آنها حضور دارند (همچون بازار آمريکا با چند صد هزار ايرانی). اما اين جريان نوآوری در همين جا متوقف نشد. ازآنجاکه موسيقی ترکی مشابهت‌هايي با موسيقی ايرانی دارد، اين دستگاه می‌توانست با تغييراتی وارد بازار ترکيه شود. به تازگی اين شرکت توانسته با طراحی و ساخت نمونه ويژه‌ای از اين محصول که متناسب با موسيقی ترکی باشد، وارد بازار بزرگ موسيقی در کشور ترکيه شود.


    2) باند وسيع سيار _ 4G LTE images.jpg

    گسترش روز افزون استفاده از وسایل ارتباط جمعی مانند موبایل و تبلت ها و به تبع آن بستر انتقال تصاویر و فیلم از این طریق دارای کشش بازاری بسیار بالا در سطح جهان میباشد و این مهم باعث گردیده اپراتورهای جهانی در این صنعت بطور مستمر به دنبال نیاز بازار محصول جدید تری ارایه دهند تا با نوآوری سهم بالاتری از این بازار را کسب کنند، در این راستا از فناوری باند وسيع سيار - 4G LTE می توان نام برد.
    شبکه مخابراتی LTE-A به صورت فعال در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر اساس گزارش‌های موجود ، تا پایان سال 2014 یعنی چهار سال پس از نخستین استقرار تعداد کاربران جهانی که از خدمات آن استفاده می‌کنند از مرز 100 میلیون نفر هم فراتر رفته است. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز ABI Research پیش‌بینی کرد که تا چهار سال بعد از این تاریخ یعنی سال 2018 میلادی تعداد کاربرانی که از خدمات شبکه مخابراتی LTE-A بهره می‌برند از یک میلیارد نفر هم فراتر خواهد رفت.

    5Gشرکت کره‌ای سامسونگ مراحل آزمایشی نسل جدید فناوری‌های مخابراتی موسوم به 5G را با موفقیت پشت سر گذاشت و اعلام کرد که کاربران جهانی از سال 2020 میلادی می‌توانند این فناوری را روی دستگاه‌های موبایلی خود به کار برند . به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آخرین نسل از فناوری شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم نسبت به نسل کنونی آن با نام 4G ، امکان دسترسی کاربران به سرویس‌های اطلاعاتی را با سرعت بالاتر فراهم می‌کند. سرویس 5G در شرایط آزمایشگاهی توانسته است با طول موجب 28 گیگاهرتز اطلاعات را با سرعت یک گیگابیت در ثانیه انتقال دهد. این طور که شرکت سامسونگ توضیح داده است، پنجمین نسل از شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم به کاربران امکان می‌دهد تا یک فیلم سینمایی را در کمتر از یک ثانیه از روی اینترنت بارگذاری کنند.

    منابع:
    1. http://www.donya-e-eqtesad.com/news/794820
    2. http://www.bartarinha.ir/fa/news/158377/lte
    3. چهل و چهارمین شماره نشریه طیف برق

  5. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    نسل ششم - مدل نوآوری باز

    توان پژوهشی شرکت‌ها محدود، تعداد پژوهشگران تمام‌وقت آنها کم و معمولاً برنامه کاری همان جمع اندک هم پر است. شرکت‌ها هزينه زيادی را صرف پروژه‌های پژوهشی می‌کنند که بسياری از آنها هيچگاه به بازار نمی‌رسند. بنابراين اگر شرکت‌ها (هر چقدر هم که بزرگ و نوآور باشند) تنها بر همين توان پژوهشی محدود خود تکيه کنند، طبيعی است که از بسياری از فرصت‌های نوآوری در بيرون از شرکت جامی‌مانند. در اين رويکرد سنتی به پژوهش و نوآوری که اصطلاحاً رويکرد بسته ناميده می‌شود، سرعت خلق و تجاری‌سازی محصولات و خدمات جديد کند و هزينه‌های مربوطه زياد است. لذا بايد پرسيد که شرکت‌ها برای رونق بخشيدن به فرايند نوآوری خود چه می‌توانند بکنند؟
    بايد گفت که از ابتدای قرن 21 رويکر جديدی جايگزين رويکرد بسته به فرآيند نوآوری شده که اصطلاحاً نوآوری باز ناميده می‌شود. شرکت‌های نوآور تلاش می‌کنند تا با پيروی از اين رويکرد خود را به ايده‌ها و توان پژوهشی درونی خود محدود نکنند و اگر ايده يا فناوری خاصی در بيرون از شرکت وجود دارد که به رونق کسب‌وکار آنها کمک می‌کند، آن را در کمترين زمان شناسايي کرده و به بهترين شيوه به خدمت بگيرند. به بيان ديگر، تمام شرکت‌های پيشتاز در حوزه نوآوری به خوبی دريافته‌اند که سرعت تحولات بازار و فناوری از يک‌سو و هزينه‌های پژوهش‌وتوسعه از سوی ديگر، به اندازه‌ای زياد شده که تداوم پيروی از رويکرد بسته به نوآوری در عمل به شکست می‌انجامد يا دست‌کم شانس موفقيت شرکت‌ها در بازار رقابت را بسيار کاهش می‌دهد.

    1) شرکت اينتل

    نگاهی به تجربه پيروی شرکت اينتل از اين رويکرد می‌تواند آموزنده باشد. اينتل که پيشتاز بی‌رقيب بازار جهانی ريزپردازنده‌هاست تلاش می‌کند که به پژوهش‌های درون خود محدود نماند. برای نمونه اين شرکت هرساله چندين همايش و گردهم‌آيي پژوهشی برگزار می‌کند تا پژوهشگران درون و بيرون از شرکت در آنها ديدار کنند و از دستاوردهای پژوهشی يکديگر باخبر شوند. اين شرکت از پژوهش‌های منتخب بيرون از شرکت حمايت مالی و بر آنها نظارت مديريتی می‌کند. اينتل در شرکت‌های نوپا و خوش‌آتيه هم سرمايه‌گذاری می‌کند. اين شرکت هرساله مسابقه ايده‌های جديد کسب‌وکار را در سطح بين‌المللی برگزار می‌کند و در ايده‌های برتر سرمايه‌گذاری می‌کند. اين رويکرد در عمل بسيار موفق از آب در آمده چرا که پژوهشگران اين شرکت چرخ را از نو اختراع نمی‌کنند و همواره بر موج پيشرفت فناوری در سطح جهانی سوارند. با اين‌که سرعت پيشرفت فناوری در صنعت ريزپردازنده شگفت‌آور است، اينتل سال‌هاست که در کارزار رقابت پيشتاز بوده است. جالب است بدانيم که اين رويکرد، صرفه‌جويي هزينه هم در پی دارد زيرا با اتخاذ رويکرد باز به نوآوری، نيروی انسانی و امکانات ديگر شرکت‌ها و مراکز پژوهشی در راستای کسب‌وکار اينتل به خدمت گرفته می‌شوند. اگر چه آن شرکت بهايي هم بابت استفاده از نتايج پژوهش‌های بيرونی می‌پردازد، اما معمولاً اين مبلغ کل هزينه پژوهشگران، امکانات پژوهشی و انواع هزينه‌های بالاسری را پوشش نمی‌دهد.

    2) شرکت گز سکه

    شرکت گز سکه که در سال 1333 پايه‌گذاری شده است در سال‌های اخير به يکی از نوآورترين شرکت‌ها در صنعت گز و شيرينی کشور تبديل شده است. اين شرکت در سال 1387 با سرمايه‌گذاری در پژوهشی اوليه که در پژوهشکده زيست‌فناوری اصفهان انجام شده بود توانست به فناوری کليدی شيرين‌کننده گياهی دست يابد. از آن پس، اين شرکت رويکر باز به نوآوری را با قدرت دنبال کرده است. برای نمونه در سال‌های اخير اين شرکت اقدام به برگزاری همايش ملی گز کرده است تا از اين طريق در جريان آخرين دستاوردهای پژوهشی در اين حوزه قرار گيرد
    . اما شرکت گز سکه در يکی از تحسين‌برانگيزترين اقدامات خود، "مرکز رشد فناوری‌های گز، شيرينی، شکلات و صنايع وابسته" را در اسفند ماه سال 1392 پايه‌گذاری کرد. اکنون پژوهشگران و کارآفرينان اين حوزه می‌توانند با استقرار در اين مرکز و برخورداری از حمايت‌ها و سرمايه‌گذاری شرکت گز سکه، از شانس بيشتری برای موفقيت برخوردار می‌شوند. اين شرکت‌های نوپا و خوش‌آتيه از خدمات استقرار و امکانات اداری، حمایت‌های حقوقی و قانونی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی برخوردار می‌شوند و آشکار است که چتر حمايتی شرکت گز سکه چقدر برای کاميابی آنها در بازار کليدی است. متقابلاً شرکت گز سکه هم بر موج نوآوری در اين صنعت سوار می‌شود و در نوآوری‌های برتر اين صنعت سرمايه‌گذاری کرده و از اين راه به مزيت رقابتی چشمگيری در برابر تمام رقبای خود در داخل و حتی خارج از کشور دست می‌يابد. بنابراين جای شگفتی نيست که در سال‌های اخير که شرکت‌های رقيب در حفظ سهم بازار سنتی خود با مشکلات فراوان روبه‌رو بوده‌اند، رشد فروش سالانه شرکت گزسکه به واسطه عرضه محصولات سالم و نوآورانه بين 40 تا 50 درصد بوده است. امروزه اين شرکت با صادرات محصولات خود به بیش از 30 کشور به بزرگترین صادر کننده گز بدل شده است.

    تجربه موفق شرکت گز سکه در پيروی از رويکر باز به نوآوری گواهی بر اين امر است که اين رويکرد در بافت اقتصادی ايران نيز نه تنها قابل اجرا بلکه مزيت‌آفرين است. البته فرآيند گذار به نوآوری باز بايد به خوبی مديريت شود و اين کار با آزمون و خطا شدنی نيست. بکارگيری آموزه‌های نوين علم مديريت نوآوری در اين زمينه می‌تواند بسيار راه گشا باشد.

    منابع : http://www.hamafarini.com/weblogdetails.aspx?itemid=290
    ویرایش توسط صدف مرجان : 27-02-2015 در ساعت 01:27

  6. تشکرها از این نوشته :

    ایزد امجدی (27-02-2015)

  7. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    7
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    ..

  8. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    نسل پنجم :مدل های سیستمی یاشبکه ای

    نسل پنجم از مدل های نوآوری مدل های سیستمی یا شبکه ای هستند که دارای ویژگیهایی ازجمله

    1-ایجاد شبکه های همکاری بین شرکتهای نوآور
    2-امکان بکارگیری منابع مشترک ازطریق شبکه نوآوری
    3-انباشتی از تجارب ومهارتها وفرصت یادگیری جمعی
    4-استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای افزایش سرعت وکارایی
    میباشند. با توجه به ویژگیهای فوق الذکر وتوجه به این امر که در مدل سیستمی بازیگران متنوعی درارتباط با صنعت هستند میتوان نمونه ای ملموس از این مدل نوآوری را در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات مشاهده نمود
    شواهد تجربی نشاندهنده نقش مؤثر فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته است.فناوری ها با سرعت در حال گسترش و توسعه هستند، این مسئله در حوزه فناوری اطلاعات نمود بیشتری دارددرهمین راستا نوآوریهایی که در زمینه فناوری اطلاعات بروز میکنند دارای اهمیت بسیار بالایی میباشند وبرای رسیدن به این هدف از ابزارها ومدل های گوناگونی استفاده شده است .ازجمله نوآوریهادرفناوری اطلاعات وارتباطات ایجادشبکه های اینترنتی ودر پی آن هزاران نوآوری درزمینه خدمات به افراد بشر قابل توجه میباشد.مثل دولت الکترونیک ،اموزش الکترونیک،تله مدیسین .....
    شاید یکی از تازه ترین اخباری که به گوش مارسیده است گردهمایی هکرهای اروپادر هامبورگ میباشد. کلوب هکرهای اروپا تلاش می‌کند در همایش‌های سالانه خود به مشکلات امنیت اطلاعات در دنیای مجازی بپردازد.بیست و نهمین همایش هکرهای اروپا از روز پنجشنبه (۲۷ دسامبر) با حضور بیش از ۶ هزار هکر و کارشناس امور امنیت اطلاعات در مرکز کنگره هامبورگ آغاز شد.در این گردهمایی ۴ روزه هکرها، تازه‌ترین دستاوردهای هکری و اقدامات دولت‌ها برای نظارت بر اطلاعات در اینترنت مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.اعضای این کلوب در رشته‌های فنی تحصیل کرده‌اند و در زمینه فناوری اطلاعات کار می‌کنند .لذا در نوآوریهای حوزه فناوری اطلاعات میتوان بازیگران مختلفی از جمله کاربران ،دولت،عرضه کنندگان،مراکز تحقیق وتوسعه ودانشگاه رادخیل دانست که نمونه بارزی از فناوری نسل پنجم میباشد.
    ویرایش توسط سعیده کمالی : 02-03-2015 در ساعت 17:57

  9. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 پست
    فشار تکنولوژی
    (در این مطلب تلاش شده تا تکنولوژی های به روز در حوزه محصول و خدمت ارائه شود)

    حوزه ی خدمات: تله مدسین یا پزشکی از راه دور
    لازم به توضیح است این تکنولوژی در ایران هنوز باعث تغییر در رفتار و جامعه پزشکی نشده اما بیش از 4 دهه در دنیا رواج داشته و باعث بوجود آمدن انقلاب در رفتار و ارائه خدمات این حوزه شده است.

    • پزشکي از راه دور

    استفاده از فناوري‌هاي ارتباط از راه دور جهت ايجاد ارتقاء يا تسريع خدمات سلامت را پزشکي از راه دور مي‌گويند. اين سيستم به وسيله بانک‌هاي اطلاعاتي، مرتبط ساختن مراکز درماني و تيم درمان يا انتقال اطلاعات تشخيصي کار مي‌کند.در واقع پزشکي از راه دور به کاربردن ارتباطات الکترونيکي و فن آوري ارتباطات از راه دور براي انجام و پشتيباني خدماتي از قبيل مراقبتهاي باليني از راه دور، آموزش و تعليم دادن در زمينه هاي مرتبط به تندرستي به متخصصان و بيماران، توسعه بهداشت عمومي و اجراي مديريت تندرستي است.
    . در اين روش امکان کنترل و مديريت بحرانهاي ايجاد شده در زمينه بهداشت، درمان و سلامت نيز فراهم ميشود. زماني که به وسيله اينترنت، آزمايش‌ها و تشخيص‌هاي پزشکي درباره يک بيمار ي را در اختيار پزشکي ديگر در آن سوي جهان قرار مي‌دهيد و با وي مشورت مي‌کنيد، درحقيقت از پزشکي از راه دور استفاده کرده‌ايد يا زماني که يک پزشک معالج از طريق ارسال يک ايميل ساده در مورد وضعيت بيماري يکي از بيمارانش با يکي از پزشکان متبحر در قاره‌اي ديگر مشورت مي‌کند در واقع بخشي از اين سيستم را به کار برده‌است. برقراري ارتباط پزشک و بيمار، معاينه از راه دور به کمک ارسال تصاوير راديولوژي، ارسال سيگنال‌هاي حياتي و گزارشهاي متني و صوتي شرح حال بيمار از يک سو و ارائه دستورات به صورت متن يا صوت و يا در مواردي خاص همچون جراحي از راه دور بصورت فرامين مکانيکي توسط پزشک، چرخه يک عمليات پزشکي از راه دور را تشکيل مي‌دهد. پزشکي از راه دور مهارتي است که از ابزارهاي چند رسانه‌اي بهره مي‌گيرد و با استفاده از تعداد زيادي فناوري‌هاي روز شامل تصوير زنده، صداي زنده، داده‌ها و تصاوير پزشکي، سيستم‌هاي ارتباطي، متن‌ها، عکس‌ها و پارامترهاي حياتي مرتبط با پزشکي، مي‌توان خدمات پزشکي را از فاصله دور به مکاني ديگر ارايه داد.

    اهداف Tele Medicine :

    • بهبود مراقبت از بیمار
    • بهبود دسترسی و مراقبت پزشكی برای نواحی روستایی و محروم
    • دسترسی بهتر به پزشكان
    • در دسترس قرار دادن امكانات برای پزشكان جهت هدایت معاینات خودكار
    • كاهش هزینه های مراقبت های پزشكی
    • ایجاد خدمات مراقبت پزشكی (در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع)
    • كاهش نقل و انتقال بیماران به مراكز درمانی
    • ایجاد فضای مراقبت مدیریت شده در بیمارستان ها و مراكز درمانی


    تله مديسين را مي توان در سه حوزه مختلف بررسي کرد:
    1)کمک به تصميم گيري
    ساده ترين امکان تله مديسين استفاده از بانک اطلاعاتي مراکز درماني جهت تصميم گيري صحيح متخصصان است. اين عملکرد که قديمي ترين کاربرد تله مديسين است به کمک موتورهاي جستجو نتايج تحقيقات و روش‌هاي مختلف درمان را براي پزشکان در هنگام کار فراهم مي کند.
    2) انتقال حس
    منظور از انتقال حس، ارسال اطلاعات بيمار از يک مرکز به مرکز ديگر است. اطلاعاتي نظير سيگنال هاي حياتي بيمار به خصوص تصاوير راديولوژي ديجيتال و حتي تصوير ظاهري بيمار را مي‌توان از طريق تله مديسين منتقل نمود.
    3) همکاري در مديريت بيمار به صورت Real Time
    مهمترين و جديدترين کاربرد تله مديسين به کارگيري فن آوري انتقال تصاوير ويدئويي بيمار است که کمک مي‌کند پزشکان مختلف در فرايندهاي درماني از قبيل عملهاي جراحي يا فرايندهاي دراز مدت وضعيت درمان را مديريت کنند. علاوه برتصاوير ويدئويي وضعيت ظاهري بيمار، اطلاعات تجهيزات گوناگوني نظير استتوسکوپ، افتالموسکوپ، اتوسکوپ و درماسکوپ نيز مي‌تواند منتقل شوند.
    انواع خدمات Tele Medicine:

    • مشاوره از راه دور
    • آموزش الكترونیكی
    • پایش از راه دور
    • جراحی از راه دور
    • رادیولوژی از راه دور
    • پاتولوژی از راه دور
    • درماتولوژی از راه دور
    • كاردیولوژی از راه دور
    • مراقبتهای خانگی ازراه دور


    کاربردهای اصلي پزشکي از راه دور

    • پزشکي از راه دور داراي کاربرد متنوع و فن آوري وسيعي است که به منظور افزايش صحت و تندرستي فرد در جامعه صورت گرفته‌است.اين پديده مي‌تواند با نوع اطلاعات ارسال شده (مانند آزمايشهايکلينيکي و راديو گرافي‌ها)، نحوه ارسال اين داده مشخص شده و معني و مفهوم يابد. از پديده مزبور در موارد زير ميتوان استفاده عملي نمود:


    1. بلاياي طبيعي و جنگها
    2. توسعه بهداشت در نقاط صعب العبور
    3. کنترل بيماريهاي مزمن
    4. پروازهاي هوايي
    5. مسافرتهاي دريايي درجنگها
    6. تشخيص، درمان، کنترل، پيگيري و مشاوره
    7. آموزش ارائه کنندگان خدمت و مردم
    8. منابع اطلاعاتي پزشکي شامل انواع بانکهاي اطلاعاتي و پايگاههاي داده هاي پزشکي


    منابع مورد تحقیق برای این خدمت



    فشار تکنولوژی
    حوزه ی محصولات: پرینتر های سه بعدی


    استريوليتوگرافي يا به زبان محاوره‌اي چاپ سه‌بعدي يكي از روش‌هاي مدل‌سازي سه‌بعدي سريع است كه در صنعت نمونه‌سازي انقلابي به پا كرده است. پرينترهاي سه بعدي (3D Printer) لايه‌هاي نازك مواد را به صورت اشيا سه بعدي درمي‌آورند. اين پرينترها از تكنيك ها و مواد بسياري استفاده مي‌كنند، اما تمامي آن‌ها اين قابليت را دارند كه فايل هاي ديجيتالي حاوي داده‌هاي ديجيتالي سه بعدي- كه توسط برنامه‌ي CAD يا طرح‌هاي كامپيوتر يا اسكنر سه بعدي توليدشده – را به اشياي فيزيكي تبديل كنند. اين پرينترها براي اهداف متنوعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

    تاريخچه
    فرايند استريوليتوگرافي براي نخستين بار در سال 1986 توسط يك تاجر و مخترع آمريكايي بنام چارلز هال (Charles Hull) و به عنوان راهي براي تبديل لايه‌هاي مواد به يك شي جامد اختراع شد. در حقيقت او موفق شد با استفاده از يك محفظه محتواي پليمر مايع حساس به نور ماوراءبنفش و يك ليزر ماوراءبنفش2 ، ساختار مواد را به صورت لايه‌هاي جامد در آورد. يكي از مزاياي روش استريوليتوگرافي سرعت آن است. يك قطعه مي‌تواند در مدت زمان كوتاهي ساخته شود. زمان ساخت قطعات معمولاً به ابعاد قطعه و پيچيدگي جزئيات آن بستگي دارد كه مي‌تواند چند ساعت و يا بيشتر از يك روز به طول بي انجامد.

    انواع
    امروزه استريوليتوگرافي مدرن امكان ايجاد مدل هاي سه بعدي با مواد متنوعي را فراهم مي‌كند. لايه‌هاي ورقه‌اي نازك پوشيده شده از پلاستيك مي‌توانند با استفاده از يك ليزر ذوب‌شده ، به لايه‌ي زيرين خود متصل و در نهايت يك حجم كامل سه‌بعدي به وجود آورند. اين ليزر مي‌تواند قطعات اضافي را از شي جدا كند. اين در حالي است كه هنوز هم مي‌توان از روش فوتوپليمر3 هال يا همان تابش پرتو ليزر فرابنفش به يك فوتوپليمر (محلول حساس به نور) حساس به اشعه ماوراي بنفش براي ايجاد شدن شي بر روي سطح استفاده كرد

    مدلهاي سه بعدي رنگي
    امروزه اغلب مدلهاي سه بعدي مبتني بر لايه‌هاي ورقه‌اي نازك پوشيده شده از پلاستيك، رزين يا حتي نشاسته‌ي ذرت هستند. در واقع، شيوه ديگري كه به دليل سرعت، دقت و صرفه انرژي آن، كاربرد گسترده‌اي در صنايع يافته ‌است، استفاده از مخزني از پودر پليمري است كه در آن هر لايه جسم نه با ذوب ليزري، بلكه به سادگي با يك ماده رزيني ساخته مي‌شود. سيستمي شبيه به سر چاپگرهاي دوبعدي جوهر افشان، رزين را نقطه به نقطه به سطح پودر مي‌افزايد و لايه‌اي از جسم را تشكيل مي‌دهد. يك برتري اين روش در آن است كه مي‌توان رنگ‌هاي مختلفي را با رزين آميخت و جسمي با رنگ‌بندي دلخواه را توليد كرد. اگرچه اين روش بسيار كارا است، اما سيستم‌هاي چاپ آن و نيز مواد مورد استفاده از آن هنوز براي كاربردهاي خانگي بسيار گران هستند.

    مضرات
    تحقيقات دانشمندان موسسه فناوري ايلينويز نشان مي‌دهد چاپگرهاي سه‌بعدي در صورتي كه در محيط مناسب قرار نگيرند، مي‌توانند براي سلامتي انسان مضر باشند. اگر چه پرينترهاي سه بعدي جديد تقريباً به همه افراد اجازه مي‌دهند به خلق اشيا سه بعدي بپردازند اما نبايد از اين حقيقت غافل شد كه فرآيندهاي صورت گرفته براي نيل به اين هدف نظير: ذوب مواد اوليه ، منجر به پراكنده شدن ذرات فوق‌العاده ريز در هوا مي‌شود و از آنجايي كه اين پرينترها براي كاربردهاي خانگي فاقد هرگونه تهويه يا فيلتر هستند، اين ذرات مي‌توانند مستقيماً وارد ريه‌ها و يا حتي جريان خون شده و نهايتا باعث بروز مشكلات قلبي – تنفسي شوند. لازم به ذكر است ،غلظت بالاي اين ذرات حتي مي‌تواند، منجر به سرطان ريه يا آسم شود.

    منابع مورد تحقیق برای این محصول


  10. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    ارسال ها
    6
    تشکر
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    نسل پنجم: مدل های سیستمی یا شبکه ای
    نسل پنجم نوآوری که از سال های ۱۹۹۰ به بعد مورد توجه قرار گرفته اند، مدل های سیستمی یا شبکه ای می باشند. بر مبنای اصول این مدل، نوآوری حاصل فعالیت شبکه ای از بازیگران است که بصورت کارا و اثربخش با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند. و از این طریق امکان به کارگیری منابع مشترک و بهره گیری از فرصت های یادگیری جمعی حاصل از انباشت تجارب و مهارت ها بوجود آمده و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی سرعت و کارایی توسعه محصولات جدید افزایش می دهند.

    ۱- سیستم عامل سیمبین
    در ابتدا تلفن های همراه دارای ساختار پیچیده ای نبودند . سخت افزار محدود نیاز به نرم افزارهای پیچیده نداشت ، تا اینکه شرکتهای مطرح ساخت گوشی های تلفن همراه نسل های دوم و سوم گوشی های خود را عرضه کردند . این گوشی ها دارای امکانات سخت افزاری بیشتری بودند که شامل سی پی یو ، رم و هارد بوده و تقریبا به صورت یک کامپیوتر کوچک طراحی شدند . در این زمان بود که این شرکتها به اهمیت نرم افزار در این گوشی های پی برده و رقابت نرم افزاری در کنار رقابت سخت افزاری شروع شد .
    مایکروسافت قبلا روی سیستم عامل کامپیوتر های جیبی خود کار کرده بود و Windows CE را به همین منظور طراحی کرده بود . این ویندوز قابلیت این را داشت که روی موبایل ها نیز نصب شود .
    شرکت های مطرح در این صنعت که به مشکلات بی شمار Windows CE پی برده بودند با همکاری هم سیستم عامل جدیدی برای موبایل ها به وجودد آوردند که Symbian نام گرفت .
    شرکت های نوکیا، اریکسون ، موتورولا و شرکت پسیون (که سیستم عامل ابزارهای الکترونیکی ایپاک را طراحی کرده بود) در سال ۱۹۹۸ با همکاری یکدیگر سیستم عامل سیمبین را طراحی نموده و برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به همراه گوشی R380 اریکسون به بازار معرفی شد. و پس از آن بطور گسترده علاوه برای سه شرکت نوکیا، موتورولا و اریکسون بسیاری شرکت های سازنده دیگر نیز مانند سونی، جوجیتسو، زیمنس، ال جی، سامسونگ مورد استفاده گسترده قرار گرفت. و به دلیل فروش بالا، برنامه نویسان آن تصمیم گرفتند نرم‌افزارهای بیشتری برای این سیستم عامل طراحی کنند.
    شرکت های بسیاری در توسعه و پیشرفت نرم‌افزاری این سیستم عامل دخیل بوده اند، اما در نهایت نوکیا با خرید امتیاز آن توانست آن را به عنوان سیستم عامل انحصاری موبایل های خود معرفی کند.
    سیمبین سیستم عاملی است که به دلیل انعطاف پذیری زیاد قابلیت ارائه بالاترین کارایی را با کمترین امکانات سخت افزاری دارد. به همین دلیل معمولاً یک موبایل با سیستم عامل سیمبین با کمبود حافظه مواجه نخواهد شد.

    ۲- قالب رایانه ای امپگ (MPEG)
    فرمت mp3 از روی پروژه ای که در سال ۱۹۸۲ با مدیریت پروفسور موسمن و گروهی در کنار کارل هاینز برندنبورگ در موسسهٔ تحقیقاتی فرانهوفر ارلانگن و دانشگاه نورنبرگ ارلانگن توسعه پیدا کرد.شرکت‌های ای تی اند تی و تامسون این پروژه را پشتیبانی کردند.در سال ۱۹۹۲ این فرمت به عنوان فرمت استاندارد صدا به ام پگ اضافه شد.اجرای این فرمت روی کامپیوترهای شخصی از اوایل ۱۹۹۰ امکان پذیر شد.به علت نوع فشرده سازی امکان پخش این فرمت صدا روی خطوط دی اس ال و اینترنت نیز به راحتی امکان پذیر است.با ظهور نپستر و شبکه‌های پی تو پی این فرمت خودش را بیشتر از همه گسترش داد. در سال ۱۹۹۸،امکان پخش پرتابل فایل‌های صوتی ام پی تری با دستگاه‌های ام پی تری پلیر ممکن شد.

    فرمت mp3 ، یک سیستم متراکم و فشرده‌ای برای موسیقی است که باعث کاهش تعداد بایتهای موجود در یک آهنگ، به بهای اندکی افت در کیفیت صدای آن می‌شود. هدف آن فشرده‌کردن کیفیت آهنگ سی‌دی بدون از دست دادن کیفیت صدای آن می‌باشد. با یک mp3، سی و دو مگابایت آهنگ موجود روی یک سی‌دی به ۳ مگابایت فشرده می‌شود. اینکار باعث می‌شود که یک آهنگ را در عرض چند دقیقه دان لود کنید و هم‌چنین می‌توانید صدها آهنگ را در سخت دیسک کامپیوترتان ذخیره کنید. این فرمت، محبوب‌ترین فرمت برای فایل‌های موزیک محسوب می‌شود.

    در واقع mp۳ موفق‌ترین فرمت از خانواده Mpeg می‌باشد. Mpeg فرمتی بود که برای فشرده سازی صدا و تصویر توسط گروهی از محققینایجاد شد. این گروه که با نام Motion Picture Experts Group فعالیت می‌کردند، پس از اختراع این فرمت، نام خود را بر آن نهادند. ( Mpeg در واقع از حروف اول همین عبارت تشکیل شده است). پس از ایجاد این فرمت که Mpg نیز خوانده می‌شد، فرمت‌های دیگری از این خانواده هم ارائه شد، از آن جمله:. mpa، mp۱،mp۲،mp۳ از این میان mp۳ بیش از بقیه کارائی داشت و بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. دلیل عمده موفقیت آن نیز این بود که در این فرمت، فایل‌های صوتی بسیار فشرده و کم حجم می‌شوند، با این فرمت ما می‌توانیم حجم بیشتری از موسیقی را روی CD ذخیره کنیم ( حدود ۱۲ ساعت موسیقی روی هر CD ) و همچنین زمان دریافت موسیقی از اینترنت نیز کاهش می‌یابد. mp۳ در ویندوز ۹۵ و اولین نسخه‌های ویندوز ۹۸ پشتیبانی نمی‌شد. ولی در ویندوزهای بعدی، فرمت mp۳ به‌عنوان یکی از فرمت‌های پیش فرض گنجانده شده است.

    برخی منابع :
    http://www.pishvaee.com/wp-content/uploads/downloads/2013/09/Managing-Innovation-Chapter-2.pdf
    http://www.emotools.com/static/upload/files/innovation_models.pdf
    http://forum.mobilestan.net/showthread.php?t=112810
    http://en.wikipedia.org/wiki/Symbian
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85_%D8%B9%D8%A7%D9%85% D9%84_%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84
    http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_..._Experts_Group
    http://www.aet.ir/index.php?option=c...0-24&Itemid=89
    http://fa.wikipedia.org/wiki/MP3

  11. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 1 پست
    فشارفناوری:
    فشار علم-تکنولوژی
    بیشترتحولات تکنولوژی در سالهای اخیر،بر اساس اکتشافات علمی قبل از آن،پایه ریزی شده است.علم،زیربنای توسعه تکنولوژی را فراهم آورده و توسعه تکنولوژی به نوبه خود بازارهای جدیدی را خلق می کند.
    می توان گفت که علم،زمینه فشار بر تکنولوژی را فراهم می کند.نوآوری های حاصل از تکنولوژی،زمینه ساز تحولاتی اساسی در صنعت شده و بازارها را تغییر داده است.
    .
    از آنجايي كه چرخه عمر محصولات و خدمات به سرعت در حال كوتاهتر شدن هستند و تكنولوژيهاي جديد با سرعت روز افزوني متولد مي شوند، شركتها معمولا تحت فشار قرار دارند تا به سرعت هر چه تمام تر به نوآوري دست يابند. زمان ورود به بازار و لحظه معرفي محصول جديد به بازار، عوامل اساسي در رقابت هستند. فناوري اطلاعات در مديريت نوآوري، نقش عمده اي ايفا مي كند، فناوري به تنهايي و به صورت انتزاعي نمي تواند موجب تغيير و تحول باشد. اما با وجود اين فناوري اطلاعات مي تواند تاثير بسيار قوي و گسترده اي از خود به جا بگذارد، خصوصا وقتي كه به نحو صحيح و مطلوبي با يك برنام بهبود عجين شده باشد. فناوري اطلاعات مي تواند در مراحل مختلفي از مديريت نوآوري سازماني داراي اهميت فراواني باشد. استفاده از فناوري اطلاعات مي تواند نقش بسيار مهمي در ايجاد و شكل گيري ايده هاي نو و در نتيجه خلاقيت و نواوري و در سازمان ايفا كند. در اين مقاله در ابتدا به تعاريف مختلف پيرامون "نوآوري" مي پردازيم و سپس نوآوري هاي خطي و غير خطي و نيز نوآوري فرآيندي را تعريف و بررسي مي كنيم. سپس به تعريف فناوري اطلاعات پرداخته، تعاملات بين آن را با نوآوري و مديريت نوآوري سازماني تحليل مي كنيم. در ادامه چارچوبي پيشنهادي را براي تحليل نقش فناوري اطلاعات در مديريت نوآوري ارائه مي دهيم. در نهايت با ارائه مدل مفهومي پيشنهادي، نقش و جايگاه فناوري اطلاعات را در مديريت نوآوري سازماني نشان مي دهيم.
    آورند.
    مطالعه موردی:aazami2.jpg
    اهميت برنامه ريزي استراتژيك در دانشگاههاي مجازي بعنوان يك كسب و كار الكترونيك جديد

    امروزه محيط تجاري دانشگاههاي مجازي و الكترونيك شامل عوامل اجتماعي، فناوري، قانوني، اقتصادي، سياسي و فيزيكي مي باشد كه برروي فعاليت هاي تجاري و آموزشي اين سازمانها تاثير مي گذارند. تغييرات اجتناب ناپذير عوامل فوق ،فشار هاي متناسب با هر عامل را به سازمان وارد مي آورد اما اين سازمان ها كه بدليل ذات دانش محور بودنشان براي بقاي خود، واكنش هاي سازماني متناسبي را در مقابل فشار هاي محيطي ارائه مي نمايند، بسيار نيازمند استفاده از يك برنامه و استراتژي از پيش تعيين شده مي باشند. بدون وجود استراتژي و مديريت استراتژيك مناسب در اين سازمانها كليه تلاشهاي آنها در راستاي استقرار محيطي پويا و حفظ بقا با شكست مواجه شده و ضمن اتلاف منابع مالي، انساني و زماني حتي بقاي سازمان نيز با تهديد روبه‌رو مي شود. در اين تحقيق نيز با توجه به مدلهاي رايج برنامه ريزي استراتژيك و با لحاظ نمودن تفاوتهاي ماهوي دانشگاههاي مجازي با بسياري از ديگر سازمانها و حتي دانشگاههاي سنتي در نهايت مدلي بومي شده براي تدوين برنامه ريزي استراتژيك اين سازمانها ارائه گرديده است.

    منابع:
    دکترسهیل سرمد سعیدی

    [ ياشار سلام زاده ] - دانشجوي دكتراي مديريت منابع انساني، گروه مديريت، مركز تحصيلات تكميل

    [ محمدرضا دارائي ] - دانشجوي دكتراي مديريت منابع انساني،گروه مديريت، مركز تحصيلات تكميل

    [ زهرا محمدي سياني ] - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات، موسسه آموزش عالي فارابي

    [ عليرضا خزايي ] - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت اجرايي، موسسه آموزش عالي فارابي كرج

    [ غلامرضا بداقي ] - كارشناس ارشد مهندسي صنايع شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايرا



 

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:12 بر حسب GMT +3.5 می باشد.