صفحه 3 از 10 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 100
Like Tree396Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون کاربردهای نوآوری باز در حوزهای گوناگون

  1. #21
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    3
    تشکر شده 40 بار در 4 پست

    نوآوری باز و جمع سپاری در حوزه ساختمان سازی و عمران:چالش ساخت اقامتگاه فضایی با پرین

    موضوع: نوآوری باز و جمع سپاری در حوزه ساختمان سازی و عمران
    چالش ساخت اقامتگاه فضایی با پرینتر سه‌بعدی
    ناسا (آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا) برای توسعه سکونت‌گاه‌ها در خارج از زمین اقدام به طراحی و برگزاری یک چالش نوآوری با عنوان چالش ساخت اقامتگاه فضایی با پرینتر سه‌بعدی کرده است که هدف آن، استفاده از پرینتر سه‌بعدی برای ساخت سکونتگاهها به کمک مواد اولیه موجود در سایر سیارات یا مواد حاصل از بازیافت است. بدیهی است که اگر ناسا به فناوری ساخت اقامتگاه‌های فضایی دست پیدا کند، می‌تواند از این فناوری برای ساخت منازل مسکونی در کره خاکی خودمان نیز استفاده نماید.
    مراحل یک چالش نوآوری
    به طور کلی برگزاری هر چالش شامل مراحل زیر است:

    1. طراحی فراخوان
    2. انتشار فراخوان
    3. تدوین طرح‌های مفهومی
    4. بررسی و داوری طرح‌های مفهومی
    5. توسعه نمونه اولیه
    6. داوری و اعلام برنده نهایی

    چاپگر 3 بعدی چیست؟
    پرینترهای سه‌بعدی به عنوان تولیدکنندگان ذره‌ای یا لایه‌ای نیز شناخته می‌شوند، زیرا اساس کار آن‌ها بدین گونه است که محصول موردنظر ما را به‌صورت لایه به لایه بر روی یکدیگر می‌سازد تا درنهایت به محصول درخواستی برسد، البته بزرگ‌ترین ویژگی این محصول نسبت به روش‌های سنتی دقت بالا و سرعت بیشتر و هدر رفت ماده اولیه خیلی کمتر است.
    فایل های پیوست شده

  2. کاربران : 17 تشکر کرده اند از شما مریم حدادی برای ارسال این پست سودمند:


  3. #22
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    61
    تشکر شده 41 بار در 4 پست

    نوآوری باز و جمع‌سپاری در حوزه سلامت

    جمع سپاری هزینه های درمانی: چالش ها و فرصت ها برای شفاف سازی هزینه ها:
    تلاشهایی که برای بهبود شفاف سازی در زمینه هزینه های درمانی انجام میشود موردتوجه بسیاری از بیماران، بیمه کنندگان و قانون گذاران قرار گرفته است. درپاسخ به تقاضای رو به افزایش مصرف کنندگان، هزینه های درمانی توسط دولت ها،بیمه ها و روسای بیمارستان ها اعلام میشود. البته چنین اطلاعاتی معمولامصرف کنندگان را با مهم ترین مسئله ی پیش رو آشنا نمیکند: این که هر بیماربه طور دقیق باید چه مقدار هزینه کند. البته روش جمع سپاری، که روشی امتحان نشده است را میتوان برای یافتن پاسخ این سوالات استفاده کرد. مطالب پیشرو چالش ها و فرصت های احتمالی را برای استفاده از روش جمع سپاری و فهمیدن هزینه های مصرف کنندگان بررسی میکند.
    جمع سپاری به خصوص هنگامی کارآمد است که حقیقت یا پاسخ واقعی به یک مشکلناشناس باشد یا شناسایی آن مشکل باشد. جمع سپاری سکوی پرشی است که به وسیلهی آن میتوانیم اطلاعات زیادی در رابطه با هزینه های واقعی ازخود بیماران بدست بیاوریم. حتی پیش ازآنکه جمع سپاری به وجود بیاید، افراد اطلاعات زیادی را به صورت آنلاین در اختیار یکدیگر میگذاشتند و امروزه به جایی رسیده ایم که کاربران هزینه های درمانی خود را با هم در میان میگذارند.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط پروانه کربلایی محمد : 16-04-2017 در ساعت 10:36

  4. کاربران : 15 تشکر کرده اند از شما پروانه کربلایی محمد برای ارسال این پست سودمند:


  5. #23
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    3
    تشکر
    66
    تشکر شده 27 بار در 3 پست

    بحث و نظر پیرامون کاربردهای نوآوری باز در حوزهای گوناگون (جمع سپاري در حوزه انرژي)

    بحث و نظر پیرامون کاربردهای نوآوری باز در حوزهای گوناگون
    (نوآوري باز و جمع سپاري در حوزه انرژي)
    اهداف مرتبط با بازار معمولاً انگيزه اصلی نوآوری باز هستند. این اهداف مهمترین نيروی محرکه برای شرکتها در به خطر انداختن سرمایه هایشان، مشارکت و همكاری با شرکتهای دیگر و تشریک مساعی با مصرف کننده در فرایند نوآوری میباشند.
    هدف از نوآوری باز توسعه محصول جدید از طریق مشارکت خارجی برد-برد و رسيدن به حداکثر ارزش تجاری
    سرمایه گذاری میباشد.
    یک نمونه استفاده از جمعسپاری در استفاده از انرژی ها، اختصاصا انرژی های تجدیدپذیر می باشد.نمونه ی موردی شرکت انرژی SolarReserve می باشد.
    مستقردر کالیفرنیا، به تازگی از برنامه های آینده خود در خصوص توسعه نیروگاه عظیم (CSP(Concentrated solar power، متمرکز کننده توان خورشید در نوادا خبر داد. هدف این شرکت، تولید انرژیتجدیدپذیرِ کافی برای تامین انرژی مصرفی یک میلیون خانه در آمریکا می باشد.
    برنامه­ های آتی SolarReserve، شاید بلند پروازانه به نظر برسند، اما شرکت مذکور با پروژه تپه ­­های شنی، توانایی­ ها و قابلیت ­های خود را اثبات کرده است. این پروژه اولین تسهیلات این چنینی بر روی زمین بوده است، که با بکارگیری از تکنولوژی برج خورشیدی و استفاده از نمک مذابِ حاصل از متمرکز شدن نور خورشید، یک نیروگاه انرژی خورشیدی با مقیاس بزرگ را فراهم آورده است. همچنین در این تکنولوژی، نمک مذاب وارد مخزن ذخیره­ سازی شده و حرکتش در آن باعث تبخیر آب و تولید برق می­ شود. این نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی، توانایی تولید انرژی تجدیدپذیر لازم برای تامین ۷۵ هزار خانه در طول یک سال را با این تکنولوژی، داراست.

    تحقیقات جدید دو محقق در دانشگاه های استنفورد و کالیفرنیا به نام‌های مارک جیکوبسن (Mark Z. Jacobson) و مارک دلوچی (Mark A. Delucchi) در خصوص تأمین کل انرژی مورد نیاز جهان از انرژی های تجدیدپذیر، حاکی از آن است که تحقق این مهم با تکنولوژی امروز و هزینه مشابهی در مقایسه با منابع سنتی امکانپذیر است.

    فایل های پیوست شده

  6. کاربران : 18 تشکر کرده اند از شما صادقه عنایتی برای ارسال این پست سودمند:


  7. #24
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    2
    تشکر شده 31 بار در 4 پست

    نوآوری باز و جمع سپاری در حوزه دفاعی و نظامی

    شرکت بوئینگ
    در سال 2011 به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات دفاعی جهان، شناخته شد. بوئینگ، بزرگترین صادرکننده کالا و خدمات، در کشور آمریکا است .
    هوافضا و صنایع دفاعی که بویینگ در آن­ها فعالیت دارد متمرکز بر فناوری هستند و مزیت رقابتی این شرکت در توانایی نوآوری بهتر نسبت به رقیبانشان است. محافظت از اختراعات

    این شرکت را قادر می­‌سازد که نتایج تجاری سودآوری داشته و به تولید محصولاتی که بازار را هدایت می­‌کنند، ادامه دهد
    .
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط نسرین اشقلی فراهانی : 16-04-2017 در ساعت 14:05

  8. کاربران : 17 تشکر کرده اند از شما نسرین اشقلی فراهانی برای ارسال این پست سودمند:


  9. #25
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 39 بار در 4 پست
    کاربردهای نوآوری باز در حوزهای گوناگون(آموزش)
    نوآوری در آموزش،پديده ای نيست كه مختص امروز باشد،بلكه میتوان گفت كه نسبت به گذشته ها حجم،تنوع،ودامنه كاربرد آن افزايش و زمان پراكنش آن كاهش يافته است.
    مورت وكورنل نخستين مطالعه مربوط به گسترش اصلاحات آموزشی را در مدارس پنسيلوانيا انجام دادند (مورتوكرنل، 1941). نتايج مطالعات مورت وديگران درآن زمان بيانگر اين واقعيت بود كه متغيرهای فردی مانند حمايت معلمان از نوآوريهای آموزشی به مثابه عوامل تسهيل كننده گسترش نوآوری عمل میكنند.
    امروزه درحوزه های اجتماعی و آموزشی نيز از آن استفاده روزمره میشود (نوتلی و دوایس، 2000 .)تاسال 1962،تنها 405 اثردرباره نوآوری نگاشته شده بود و نوآوريهای آموزشی سهمی دراين آثارنداشتند. اما تاسال 1995،تعداد اين آثاربه بيش از 4000 رسيد و ادبيات نوآوريهای آموزشی، 10درصد اين آثار را به خود اختصاص داد . به طوركلی میتوان گفت كه دهه 1950،نقطه آغازتوجه به نوآوريهای آموزشی بود. واين اقدام راموسسۀ منطقه ای يونسكوانجام داد.
    عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوري در سازمانهاي آموزشی
    گسترش نوآوري و بهبود وضعیت نوآوري در سازمانهاي آموزشی به مجموعه متنوعی از عناصر و الزامات و زیرساختهاي مدیریتی و تخصصی نیاز دارد که در ذیل آورده شدهاند. همانطور که در این بخش نیز آورده شده است یکی از این عناصر، استقرار یک مدل مفهومی و کامل براي مدیریت نوآوري از مرحه آغاز و پیشنهاد ایدههاي جذاب و قابل اجرا تا مرحله تولید و عرضه محصول است.
    1)رشد و توسعه فرایندهاي یادگیري به عنوان یکی از فرایندهاي اصلی در سازمانهاي آموزشی و ایجاد یک سازمان یادگیرنده
    2)رشد و توسعه فرایندهاي مشارکت به طرق مختلف و با مشارکت کلیه ذینفعان آموزش
    3)مدیریت تخصصی و نوآوري در کلیه مراحل و بخشهاي مختلف سازمانهاي آموزشی
    4)تشکیل هستههاي خلاقیت و نوآوري با مشارکت کلیه بخشها
    5)توسعه فعالیتهاي خودطراحی و خودمدیریتی
    6)آموزش خلاقیت و نوآوري (با هدف افزایش مهارت و قابلیت شناسایی ایده و ایدهپردازي، تولید محصولات، عرضه محصول و بهبود مستمر.
    7)تقویت نظامهاي حمایتی و تشویقی از فعالیتهاي خلاقیت و نوآوري
    8)استقرار و توسعه نظامهاي خلاقیت و نوآوري سازمانی
    فایل های پیوست شده

  10. کاربران : 20 تشکر کرده اند از شما راویه غلامزاده برای ارسال این پست سودمند:


  11. #26
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    19
    تشکر شده 34 بار در 4 پست

    نوآوری باز در حوزه صنایع غذایی-شرکت کوکاکولا

    آوازه کوکاکولا و محصولاتش تا آنجا رسیده است که واژه «کوکاکولا» بعد از «اوکی» به دومین واژه شناخته شده انگلیسی در جهان تبدیل شده است. امروزه متوسط فروش جهانی این شرکت که نامش با موفقیت گره خورده است 1.9 میلیارد نوشابه در روز است. با در نظر گرفتن رویدادها، مشکلات و فراز و نشیب هایی که شرکت کوکاکولا از ابتدای تاسیس تا این تاریخ با آنها روبرو بوده است، می توان توجه به علاقه و فرهنگ مردم کشورهای مختلف، ثبات کیفیت، تمرکز بر سودآورترین خطوط تولید، مشتری مداری، بازاریابی تخصصی، خلاقیت، منابع مالی غنی، برندسازی، ریسک پذیری، صداقت و کنش محور بودن را از جمله عوامل عمده آن دانست
    فرآیند نوآوری:
    5ناحیه خاص وجود دارد که کوکاکولا برای نوآوری روی آن تمرکز کرده است:
    1-بسته بندی
    2-مشارکت
    3-محصولات وتجهیزات

    4-برانگیختگی مشتریان
    5-فرهنگ رهبری
    نوآوری در کوکاکولا به معنی این است که ایده های خوب وبهترین شیوه ها در مقیاس جهانی ساخته شده و میتوانند رهسپار نقاط مختلف دنیا شوند.این در یک شرکت چند ملیتی بزرگ با سرمایه گذاری بازار175بیلیون دلار آسان نیست،اما ممکن است.خلاقیت ضروری برای اجرای نوآوری است.به طوریکه شجاعت داشته باشد،ریسک پذیر باشد وقابل اختراع مجدد باشد.این فقط محدود به چگونگی ورود کوکا به بازار نیست،بلکه به معنی ساخت مجدد شرکت وراهی که ساختار دهی شده وبه صورت درونی وبیرونی شبکه سازی شده است.رئیس این شرکت می گوید:«این توانایی ما برای انطباق،مشارکت وحتی هدایت در فرهنگ است که به ما اجازه می دهد به اهداف کسب وکار خود برسیم.» اهداف تجاری کوکاکولا به طور فوق العاده ای جاه طلبانه است.اهداف کوکاکولا که برای چشم انداز 2020شناسایی شده است،دوبرابر کردن کسب وکار خود تا پایان دهه است یا به عبارت دیگر دوبرابر کردن چیزی که 125 سال برای خلق آن زمان صرف کرده است.
    فایل های پیوست شده

  12. کاربران : 15 تشکر کرده اند از شما فرزانه نعمتیان برای ارسال این پست سودمند:


  13. #27
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 41 بار در 5 پست

    رویکرد نوین نوآوری باز و نقش دولت در آن

    رویکرد نوین نوآوری باز و نقش دولت در آن
    امروزه دیگر اهمیت رویکرد باز به نوآوری و نقشی که در رشد بنگاه ها و توسعه کسب و کارهایشان می تواند داشته باشد، بر کسی پوشیده نیست .در دنیای صنعتی امروز که به سرعت به سمت جلو در حرکت است، شرط بقای بنگاه ها و موسسات اقتصادی در گرو ارتقای آموخته های فنی تخصصی و ایجاد هماهنگی با نظام اقتصادی و بازار جهانی است. رسیدن به این امر مهم جز از طریق تحقیق، توسعه ، نوآوری و استفاده از دستاوردهای جهانی میسر نخواهد بود. نوآوری به عنوان عامل مهم برای سازمان ها در ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و متغییر امروزی محسوب می شود، بویژه نوآوری باز که بر جمع سپاری کلیه منابع، امکانات درون و برون بنگاه ها و کاربرد هدفمند جریان های درون گرا و برون گرای دانش به منظور شتاب بخشیدن به فرآیند نوآوری داخلی و گسترش بازار بیرونی نوآوری تاکیید می نماید. نوآوری باز ابتدا در میان جمعی از نوآوران حرفه ای در صنایع بزرگ چند ملیتی با فناوری پیشرفته توسعه یافت و سپس تحقیقات علمی حول آن رواج پیدا کرد. نوآوری باز در یک دهه گذشته در طول زنجیره ارزش از تأمین کنندگان گرفته تا کاربران و از منظر عوامل مختلف زمینه ای چون نوع صنعت، اندازه بنگاه، عوامل میانی و نهادی، فرهنگ و ساختار سازمانی و... گسترده شده است. همچنین پیشینه نوآوری باز سعی در توسعه ابزارهای مورد نیاز و تعمیق فرآیند نوآوری باز از منظر واحدهای مختلف تحلیل مانند افراد، پروژه ها، بنگاه ها، خوشه های منطقه ای و سطح صنعت کرده است
    در انتهای پژوهش به نقش دولت جهت شکل دهی به فرآیند نواوری باز و نحوه ی تسهیل ارتباط بین دانشگاه و صنعت با توجه به چالش های موجود در صنعت و مباحث مالیکت فکری پرداخته شده است.




    فایل های پیوست شده

  14. کاربران : 13 تشکر کرده اند از شما سعید سهامی برای ارسال این پست سودمند:


  15. #28
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 41 بار در 5 پست

    استراتژی نوآوری، تنوع عملکرد و توسعه تجزیه و تحلیل ساخت و ساز و صنعت مسکن در ایران

    استراتژي نوآوري اساس موفقيت نوآوري و بهبود عملکرد است. مقاله حاضر، مدلي مربوط به مهم ترين استراتژي هاي نوآوري را که تاثير بسزايي بر عملکرد صنايع دارند، ارائه مي دهد. سپس، به بررسي روابط ميان استراتژي هاي نوآوري و توسعه و تنوع عملکرد مي پردازد. بدين منظور، يک مطالعه تجربي در صنعت ساختمان ايران انجام گرفت، و داده­هاي ميداني جهت بررسي اهداف تحقيق از 7 نهاد متولي صنعت ساختمان و 93 شرکت کوچک و متوسط فعال در صنعت، با ابزار پرسشنامه گردآوري شد. يافته ها نشان داد که استراتژي هاي نوآوري نظير پيشرو، تحليل گرانه، آينده نگرانه و تهاجمي به ترتيب بر توسعه عملکرد صنعت تاثير مي گذارند. همچنين، استراتژي هاي پيشرو، ريسکي و آينده نگرانه از اثرگذارترين استراتژي هاي نوآوري بر تنوع عملکرد هستند. نتايج اين مطالعه پيشنهاد مي کند که سياست گذاران صنعت ساختمان و مديران عالي شرکت ها بايستي استراتژي هاي نوآوري پيشرو و آينده نگرانه را بطور همزمان با چشم انداز صنعت و شرکت ها پيوند داده و زمينه را براي پياده سازي آن ها در سراسر صنعت فراهم آورند
    فایل های پیوست شده

  16. کاربران : 11 تشکر کرده اند از شما سعید سهامی برای ارسال این پست سودمند:


  17. #29
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    24
    تشکر شده 37 بار در 5 پست

    جمع سپاری در حذف تشریفات زائد اداری توسط فرهنگ مشارکت عمومی

    تشریفات زائد اداری و قوانین همپوشان، متعارض و گیج کننده از جمله مشکلاتی هستند که به تصریح دولت انگلستان، کسب‌وکارها و بویژه کسب‌وکارهای خرد با آن مواجه بوده و هزینه‌های زیادی را از آن متحمل می‌شوند. موازی با ایجاد تحولات گوناگون ناظر به شفافیت و داده باز، دیوید کمرون جنبشی را برای شناسایی، اصلاح و حذف قوانین ناکارآمد بوجود آورد. «چالش تشریفات اداری» (Red Tape Challenge) اقدامی بود که وی برای این منظور تأسیس نمود. این اقدام که بصورت خردمندانه‌ای از ظرفیت عامه مردم بهره می‌گیرد، از سه مرحله تشکیل می‌شود:


    1. در گام اول دولت کلیه قوانین و مقرراتی که بر نحوه عملکرد بنگاه‌ها تأثیر می‌گذارد را بر وب منتشر می‌نماید؛
    2. در گام بعدی، مردم و بنگاه‌ها به دولت می‌گویند که کدام قوانین کارآمد و یا ناکارآمدند و کدامیک باید اصلاح، خلاصه‌سازی یا اساساً حذف گردند.
    3. در گام نهایی، دولت بر اساس بازخوردهایی که از مردم گرفته است، پس از انجام مطالعات تکمیلی، اصلاحات لازم را در حوزه قوانین دولتی بوجود می‌آورد.

    نقش‌های مورد نیاز شرکت/بستر، برای پیاده‌سازی این فرآیند به طور دقیق تشریح شود.

    • دولت با کمترین هزینه می‌تواند بهترین، گسترده‌ترین، و دقیق‌ترین بازخوردها را در حوزه قوانین کسب‌وکار بدست بیاورد، کاری که با سنگین‌ترین پروژه‌های تحقیقاتی (رویکرد سنتی) نیز قابل انجام نبود؛
    • مردم و کسب‌وکارها نیز می‌توانند حرف‌ها و دشواری‌های خود را منتقل کرده و در نهایت هم از اصلاح فرایندها و در نتیجه کاهش هزینه‌های خود بهره‌مند گردند.

    منابع و زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت/ بستر برای زنده نگه داشتن این فرآیند به طور دقیق تشریح شود.

    • منابع مالی و پشتیبانی دولت برای زنده نگهداشتن چنین پروژه ای حیاتی می باشد چرا که در غیر اینصورت امکانپذیر نیست.
    • آموزش و فرهنگ سازی در میان مردم در جهت مشارکت عمومی
    • اینترنت و زیرساخت فناوری اطلاعات


    گستردگی شبکه، نحوه شبکه‌سازی و نحوه مدیریت شبکه شرکت/بستر به طور دقیق تشریح شود.
    چنین بستری در اکثر کشورهای توسعه یافته وجود دارد و با مدیریت دولت در سراسر کشور موضوعات ارائه و به نظر سنجی گذاشته می شودبعد از دریافت نظرات و تحلیل آنان بهترین نظر، همانطور که فرآیند آن در تصور نشان داده شده، ارائه می گردد.
    فایل های پیوست شده

  18. کاربران : 14 تشکر کرده اند از شما خورشید خواجه برای ارسال این پست سودمند:


  19. #30
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    27
    تشکر شده 37 بار در 5 پست

    نواوری باز ومدیرت دانش در نيرو های مسلج

    ب-مقدمهامروزه دانش یک سرمایه تلقی می شود. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی( OECD ) بر اقتصاد دانش محور و نقش دانش در پیشرفت های اقتصادی در هزاره سوم تاکید کرده است( OECD,1996 ). در گزارش توسعه جهانی که در سال 1998 توسط بانک جهانی منتشر شد، آمده است: " در کشورهای پیشرو اقتصاد جهانی، اهمیت دانش[ به عنوان یک منبع ] در مقایسه با سایر جوامع چنان افزایش یافته است که به عنوان مهمترین عامل تعیین کنندۀ استاندارد زندگی در آمده است "( WORLD BANK, 1998 ). بانک جهانی در سال 2002 بار دیگر بر اهمیت دارایی های دانشی ملت ها تاکید کرد و دارایی دانشی را به عنوان راهی برای مشارکت کشورهای در حال توسعه در انقلاب دانشی[3] به شمار آورد که در کاهش فاصله بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نقش تعیین کننده ای می تواند ایفا کن(WORLD BANK, 2002 ).دولت جمهوری اسلامی ایران نیز توسعه مبتنی بر دانایی( دانش محور ) را یکی از محورهای اساسی برنامه چهارم توسعه کشور قرار داده است( خاتمی، 1382 ). بخش اول قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی( 1383 ) نیز به " رشد اقتصاد ملی دانایی محور" و بخش چهارم به " توسعه مبتنی بر دانایی " اختصاص یافته است. در همه موارد فوق " دانش " عنصری اساسی است که در هزاره سوم به عنوان ابزاری برای حذف یا حداقل کاهش فاصله بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مورد توجه سازمانهای بین المللی و دولت های ملی قرار گرفته است. برای دستیابی به توسعه مبتنی بر دانایی، مدیریت دانش یک رکن اساسی است. چنانچه دانش به صورت اصولی مدیریت نشود و دانش فردی به دانش جمعی تبدیل نگردد نمی توان آن را به عنوان رکن توسعه قلمداد کرد. به همین دلیل است که مدیریت دانش برای دولتمردان و دست اندرکاران مدیریت و برنامه ریزی توسعه در سطح ملی و بین المللی ضروری تلقی می شود.یکی از ملزومات مدیریت دانش، شناسایی و فراهم آوردن زیرساخت های آن است. در غیر این صورت مدیریت دانش نمی تواند محور توسعه و اقتصاد ملی قلمداد شود. شناسایی زیرساخت ها نیازمند مطالعه ای بنیادی است. تحقیقی جدی درباره بنیان های نظری و چارچوب های مدیریت دانش در ایران نشده است. فقدان بنیان های نظری می تواند مشکلات فراوانی را برای پژوهشگران این عرصه به وجو آورد. مبانی فکری و نظری مدیریت دانش و ابعاد مختلف زیرساختی آن در سازمان ها از مباحث مهم این اثر است.نیروهای مسلح یکی از سازمانهایی است که در هر کشور نقش خطیری در رابطه با حفظ نظم و تمامیت ارضی دارد. با در نظر گرفتن این مهم در این مقاله سعی شده است تا تعاریف و ویژگی های مدیریت دانش شرح داده شده و الگوی مناسبی برای این موضوع در نیروهای مسلح طرح شود.
    فایل های پیوست شده

  20. کاربران : 16 تشکر کرده اند از شما صادق ختایی کاشانی برای ارسال این پست سودمند:



 

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 10:21 بر حسب GMT +3.5 می باشد.