صفحه 1 از 10 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 92
Like Tree237Likes

موضوع: بحث و نظر پیرامون کاربرد نوآوری باز/جمع‌سپاری در تولید محتوای رسانه‌ای

  1. #1
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال ها
    107
    تشکر
    89
    تشکر شده 134 بار در 40 پست

    Question بحث و نظر پیرامون کاربرد نوآوری باز/جمع‌سپاری در تولید محتوای رسانه‌ای

    امروزه از نوآوری باز و جمع‌سپاری در حوزه‌های گوناگونی بهره‌گیری می‌شود. یکی از حوزه‌هایی که اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است، به کارگیری نوآوری باز و جمع‌سپاری در تولید محتوای رسانه‌ای در فضای مجازی می‌باشد. هر دانشجو می‌بایست یک نمونه واقعی از این نوع بکارگیری در صنعت رسانه (برنامه‌های تلویزیون، برنامه‌های رادیو، سینما و ...) را یافته و با ذکر دقیق نحوه بکارگیری، آن را تشریح نماید.

    نکته: پاسخ ها می بایست در فایل ورد تهیه شود و به پست پاسخ ضمیمه گردد. ضمن اینکه باید خلاصه ای از پاسخ در پست پاسخ درج گردد.
    نکته:ذکر مرجع الزامی است.
    نکته: کپی برداری از تمرین سایرین و ارائه پاسخ پس از موعد تحویل کسر نمره به همراه دارد.
    نکته: موعد تحویل تمرین 18 فروردین می باشد.
    ویرایش توسط ghafarimoghadam : 20-03-2017 در ساعت 02:20

  2. کاربران : 5 تشکر کرده اند از شما ghafarimoghadam برای ارسال این پست سودمند:


  3. #2
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    محل سکونت
    تهران
    ارسال ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 40 بار در 4 پست

    نمونه جمع سپاری گاردین | The Guardian crowdsourcing


    رشد جمع سپاری با ظهور اینترنت و فن آوری وب ارتباط دارد که شناسایی و پرورش جوامع را برای روزنامه نگاران آسان تر ساخته است؛ یکی از رهبران جمع سپاری تولید محتوای رسانه ای، مانند گاردین ، در عمل به آن باور دارد و آن را به طور کامل مورد استفاده قرار می دهد.این نوع روزنامه نگاری می تواند برای شرکت های نوپا دیجیتال، روشی برای پرورش مخاطب جدید و تولید ژورنالیسم منحصربفرد باشد.

    گاردین (The Guardian) یک روزنامهٔ بریتانیایی است که از 196 سال پیش تاکنون منتشر میشود، .این رسانه در سال 2009 باروش خلاقانه جمع سپاری خود، رسوایی هزینه های پارلمان انگلیس را زودتر و سریعتر از رقبای خود بررسی و رسانه ای کرد. از آنجا که خشم مردم از افشا هزینه های بی مورد اعضای پارلمان فضای مناسبی برای فعالیت و مشارکت عمومی برعلیه آنها ایجاد کرده بود، اما باین حال بررسی عمومی نیازمند بسترنرم افزاری بود، که ویلسون و تیم توسعه دهنده گاردین دراقدامی سریع با قراردادن تمامی صورت هزینه های انجام شده افرادپارلمان در بسترنرم افزاری جالب و گزینشی همراه با امتیازدادن به شرکت کنندگان (ایجاد رقابت سرگرم کننده) بیش از 700 هزار صفحه سند رابررسی دقیق کرد. بطوریکه تنها در 80 ساعت آغاز جمعسپاری گاردین، 20هزار داوطلب دربرنامه شرکت کردند، 255 هزار صفحه سند"هزینه های انجام شده نمایندگان" بطورکامل مطالعه و بررسی شده، برای رسیدگی در اختیار آنان قرارگرفت. ودرآخر گاردین،هزینه تمامی بررسی ها توسط 28هزارنفر برای بیش از 700 هزار سندرا تنها 50پوند آنهم اجاره سرورEC2 از آمازون اعلام کرد!
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط سیدسینا تهامی : 01-04-2017 در ساعت 23:09

  4. کاربران : 9 تشکر کرده اند از شما سیدسینا تهامی برای ارسال این پست سودمند:


  5. #3
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    64
    تشکر شده 28 بار در 3 پست
    جمع‌سپاری نوعی برون‌سپاری است ولی نه به شرکتها یا سازمانهای خاص بلکه به افرادی وسیع از طریق فراخوان عمومی که اغلب اینترنت می‌باشد.
    صدا و سیما با توجه به مخاطبان بسیار زیادی که دارد می تواند جامعه ای وسیع برای فراخوان جمع سپاری ایجاد کند.
    همچنین در زمینه مستند سازی نیز میتوان از چمع سپاری بهره جست.
    مزایای جمع سپاری
    · صرفه جویی در هزینه
    · کارایی زمان بالا
    · کیفیت بالا
    · امکان استفاده از پتانسیل افراد در سر تا سر جهان
    · نتیجه گرایی و کاهش مخاطره
    · ارزش گذاری بر مبنای شایستگی خروجی و حذف رانت های و اعتبارهای پوشالی
    فایل های پیوست شده

  6. کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما فریدخت صحافی برای ارسال این پست سودمند:


  7. #4
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    10
    تشکر
    122
    تشکر شده 86 بار در 10 پست
    موضوع: کاربرد جمع سپاری و نوآوری باز در صنعت رسانه
    نمونه مورد بررسی: مستند سازی و فیلم سازی با استفاده از جمع سپاری در جشنواره فیلم سبز (Green Film)
    جمع سپاری فرایند به کارگیری تعداد زیادی افراد به منظور مشارکت و استفاده از مهارت ها و ایده های آنان در حل مسائل و یا ترفیع و رشد سازمان است. جمع سپاری بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد زیرا از منابع رایگان برای دستیابی به ایده ها و نظرات بهره گیری می شود. تمرکز جمع سپاری بر مشارکت دادن جمعیت در فعالیت هایی چون حل مسئله، تولید و توسعه، مفاهیمی چون مشارکت در ایده سازی، نوآوری، تولید و فرایندهای ارائه خدمات است که بر کیفیت محصول، وفاداری و خشنودی مشتری اثری مستقیم دارد. درجمع سپاری سازمانها به دنبال خلاقیت یک جمعیت هستند تا با افزایش تنوع ایده ها راه حلهای منحصربه فردی برای مشکلات و مسائل تولید کنند.در همین راستا سازمان محیط زیست با کمک صدا و سیما به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با ابزار و بیان هنری و نیز شناسایی ایده ها و نوآوری های تازه و ارزشمند در توجه بخشیدن به حفاظت محیط زیست و توسعه اگاهی مردم در این حوزه، جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران را با گستره بین المللی از طریق جمع سپاری در دو بخش فیلم و هنرهای تجسمی برگزار می کند که در بخش فیلم نیز خود در دوگروه ملی و بین المللی برگزار می شود. و نیز عضو شبکه جهانی فستیوال های فیلم سبز Green Film Network، میباشد.
    اهداف
    1- فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم و مسئولین در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست
    2- شناسایی ایده ها و نوآوری در زمینه حفظ محیط زیست
    3- ترویج محصولات سمعی و بصری با استفاده از تم های زیست محیطی و تشویق ابتکارات در مورد حفاظت از محیط زیست طبیعی، اجتماعی و فرهنگی
    4- ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست
    5- ترویج و ارتقاء سطح کیفی محصولات فرهنگی هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست
    6- امکان استفاده از پتانسیل افراد در سرتاسر جهان و حضور صنایع سبز و انرژی های نو در ایران
    سیاست ها
    1- تشویق مشارکت مردم در صیانت از حفظ محیط زیست با استفاده از ابزار سینما و هنر های تجسمی
    2- برانگیختن درک و باور مسؤولان ایران و جهان به ضرورت حفاظت از محیط زیست
    3- ارزش گذاری بر مبنای شایستگی خروجی
    4- تشویق همکاری و مشارکت مردم، هنرمندان و مسؤولان در جهت حفاظت از محیط زیست که تا کنون در 6 دوره برگزار شده است.
    زنجیره ارزش تولید فیلم سبز:
    1- تامین و تدارک محتوا
    2- تولید فیلم
    3- بهره برداری
    فرآیند crowd sourcing در : Green Film
    1- مشخص کردن اهداف و روشن شدن مسئله
    2- فراخوان عمومي
    3- ارائه پاسخ از طریق ارسال فیلم و تصاویر
    4- بازبینی و داوری
    5- ارائه پاداش
    مراحل شرکت در جمع سپاری: Green Film
    1- شرکت کنندگان با مراجعه به سایت www.iigff.com فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و کد مربوطه را دریافت میکنند.
    2- فرآیند ارسال فیلم‌ها دو مرحله ای است. پس از ثبت نام در سایت جشنواره، نسخه اولیه (Preview) همراه با کد رهگیری باید تا تاریخ مورد نظر ارسال شده و در صورت راهیابی به بخش مسابقه با نظر هیأت انتخاب، نسخه نهایی با کیفیت بالا و قابل پخش و همراه با زیرنویس انگلیسی تا تاریخ مشخص شده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
    3- فیلم‌هایی که با نظر هیأت انتخاب به بخش رقابت راه یابند، در جشنواره اکران و به آنها گواهی شرکت داده خواهد شد.
    4-علاوه بر موارد فوق عوامل فنی هم باید در نظر گرفته شود به طور مثال نسخه نهایی فیلمهای انتخاب شده باید تنها با فرمت ها و کیفیت زیر به جشنواره ارسال شود:MP4، AVI، MOVو ...

    5-هیأت های بازبینی و داوری متشکل از فیلمسازان و کارشناسان محیط زیست و یک هیات داوری بین المللی آثار دریافتی را بررسی کرده و منتخبین راه یافته به رقابت را در بخش های مختلف معرفی می نمایند.
    6-جوایز از 1000 تا 5000 دلار میباشد.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط صدف محجوبی : 25-03-2017 در ساعت 23:39

  8. کاربران : 18 تشکر کرده اند از شما صدف محجوبی برای ارسال این پست سودمند:


  9. #5
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    45
    تشکر شده 39 بار در 4 پست
    جمع سپاری روزنامه نگاری

    عبارت جمع سپاری برای اولین بار از سوی یک نویسنده اقتصادی و روزنامه نگاری به نام جف هاو استفاده شد تا فرآیندی را تعریف کند که در آن نظرگروهی از مردم ناشناس برای حل یک مساله مشخص پرسیده می شود .با جمع سپاری در روزنامه نگاری گزارش های عینی و مردمی با گزارشگری خوب و تحلیل گرانه ترکیب می شود و کامنت ها و دیدگاه ها و تحلیل های دانشمندان در آن قرار می گیرد..
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مرجان تهرانی آزاد : 04-04-2017 در ساعت 11:49

  10. کاربران : 8 تشکر کرده اند از شما مرجان تهرانی آزاد برای ارسال این پست سودمند:


  11. #6
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    5
    تشکر
    1
    تشکر شده 43 بار در 4 پست

    جمع‌سپاری در تولید محتوای رسانه‌ای The California Digital Newspaper Collection و...

    جمع‌سپاری فقط دریافت حمایت مالی نیست
    جمع‌سپاری فقط به این معنی نیست که درخواست حمایت مالی کنید، وقتی یک شبکه تلوزیونی از بیننده‌گان خود می‌خواهد که خبرنگار افتخاری آنها باشند و درخواست ارسال ویدئو و عکس می‌کند، وقتی یک روزنامه، خوانندگان خود را به روزنامه‌نگاری آماتوری دعوت می‌کند، وقتی یک برند برای حمایت کمپین تبلیغاتی خود درخواست مشارکت دارد، یا مثلا پروژه های متن باز آزاد مثل دانشنامه ویکی‌پدیا که هرکسی می‌تواند آن را کامل کند و ده‌ها پروژه آزاد دیگر نمونه های بارز جمع‌سپاری هستند که ماهیت کاملا غیر مالی دارند، حمایت های جمع‌سپاری به دوصورت مالی و معنوی صورت می‌گیرد.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط سوزان اكرمی : 26-03-2017 در ساعت 00:25

  12. کاربران : 11 تشکر کرده اند از شما سوزان اكرمی برای ارسال این پست سودمند:


  13. #7
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    147
    تشکر شده 35 بار در 4 پست

    بحث و نظر پیرامون بحث و نظر پیرامون کاربرد نوآوری باز/جمع‌سپاری در تولید محتوای رسانه

    جمع­سپاری رویدادی است که در آن از تجمیع نیروی کاری افراد مختلف برای به ثمر رساندن کارهای بزرگ استفاده می­شود، اطلاع رسانی برای دعوت از افراد مختلف می تواند از طرق مختلف انجام شود. مثلا رسانه های عمومی، رادیو، تلویزیون و یا اینترنت. به این ترتیب افراد در این فراخوان شرکت می کنند و در انجام پروژه مورد نظر سهیم می گردند. در پروژه های جمع سپاری معمولا افراد به دنبال خلق ایده های جدید هستند.
    جمع سپاری همانطور که از مفهموم کلمات پیداست به معنای سپردن انجام کاربه جمع می باشد.اجتماعی بودن انسان تا کنون باعث پیشرفتهای بسیاری در زمینه های علمی شده است و هر روز شاهد گسترده شدن این روابط وآثارفوق العاده آن در زندگی بشر می باشیم.
    فایل های پیوست شده

  14. کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما معصومه الله بخش برای ارسال این پست سودمند:


  15. #8
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    محل سکونت
    Tehran
    ارسال ها
    8
    تشکر
    27
    تشکر شده 54 بار در 7 پست
    رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است و بنا به تعریفش کارکردهای گوناگونی از سرگرمی تا آموزش در خود جای داده است. یکی از مقوله های حائز اهمیت در فضای مجازی مقوله ی تولید محتوا برای رسانه است. در کشور ما نیز خصوصا" در سال های اخیر به دلیل استفاده روزافزون از رسانه ها در فضای مجازی و حجم محتوای اندک به زبان فارسی لزوم تولید این محتوا به شدت احساس می گردد. بحث تولید محتوا با استفاده از روش نوآوری باز و جمع سپاری مقوله ای جالب در این حوزه بوده که توجه به آن می تواند کمک موثری در جهت رفع ضعف کنونی این مقوله در کشور نیز باشد. زمانی که از افکار و خرد جمعی در تولید محتوای برنامه ها استفاده شود قدرت نفوذ و اثربخشی رسانه مذکور چندین برابر خواهد شد.

    پروژه های متعددی تاکنون با استفاده از مدل نوآوری باز، جمع سپاری و نیز تامین مالی جمعی جهت تولید محتوا در فضای مجازی برقرار شده است.

    در تولید محتوای رسانه ای جهت برنامه های رادیویی، ایستگاه رادیویی 97X که از همکاری میان دو کمپانی LDR Radio و Cox Media Group ایجاد شده است، در این گزیده معرفی شده است که توانسته
    انتشار محتوا را به شنونده محوری مبدل نماید.

    سازو کار این رادیو و رسانه های مجازی مشابه آن استفاده از مفهوم Crowdcasting
    است. این واژه بنا به تعریف از ترکیب دو واژه Broadcasting به معنای انتشار و Crowdsourcing به معنای جمع سپاری ایجاد شده است و روشی در تولید محتوای جمعی است که افراد شرکت کننده علاوه بر آنکه تولید محتوا را بر عهده دارند به کنترل این محتوا و برنامه ریزی در خصوص پخش و انتشار محتوا نیز می پردازند. کمپانی LDR یا Listener Driven Radio که در ایجاد ایستگاه 97X نیز همکاری داشته از نخستین کمپانی هایی است که نرم افزاری برای مشارکت شنوندگان در پخش برنامه های موزیک رادیوی خود داشت. امروزه کمپانی های متعددی چون CBS، Cox و شمار متعددی از سایر ایستگاه های رادیویی به شنوندگان خود امکان مشارکت در تولید و برنامه ریزی محتوا را می دهند.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط مریم مظاهری : 29-03-2017 در ساعت 12:52

  16. کاربران : 11 تشکر کرده اند از شما مریم مظاهری برای ارسال این پست سودمند:


  17. #9
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 48 بار در 4 پست
    جمع سپاری یکی ازروشهایی است که لااقل ماایرانیهاخوب باهاش اشناییم
    فایل های پیوست شده

  18. کاربران : 12 تشکر کرده اند از شما فرشته فلکیان برای ارسال این پست سودمند:


  19. #10
    عضوانجمن Array
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    ارسال ها
    4
    تشکر
    61
    تشکر شده 41 بار در 4 پست

    جمع سپاری در تولید محتوای رسانه ای

    جمع سپاری یکی از مهمترین روندهایی است که بصورت اساسی روشی که نگاههای کسب وکار، دولتها و سازمانهای بشر دوستانه به بازار اینترنت و موبایل نگاه می‌کنند را تغییر می‌دهد .

    در حال حاضر تعداد زیادی از کاربردهای جمع سپاری در مقوله‌های کسب وکار واجتماعی بکار گرفته شده است و به ما امکان می‌دهدتا به تقویت خلاقیت و تعاملات اجتماعی پرداختهمشکلات بالقوه و مقوله را حل نماییم.
    جمع سپاری دارای قدرت تغییر قابل ملاحظه‌ای در قلمروهای فعالیت اجتماعی و ایجاد محتوا می‌باشد.
    فایل های پیوست شده

  20. کاربران : 8 تشکر کرده اند از شما پروانه کربلایی محمد برای ارسال این پست سودمند:



 

برچسب برای این موضوع

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Powered by: vBulletin Version 4.2.1
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

vBFarsi Language Pack Version 4.2
ساعت 11:10 بر حسب GMT +3.5 می باشد.